Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoevaak kijken/op bezoek bij je a.s pup/hond
Moderator: moderatorteam
-
Sita
- Zeer actief
Re: Hoevaak kijken/op bezoek bij je a.s pup/hond
Bij Sita zijn we een keertje gaan kijken en 2 weken daarna hebben we haar opgehaald.
Bij Rowan zijn we elke week geweest. De eerste keer toen hij 3 dagen oud was. Toen mochten we de pups nog niet aanraken van de moeder, maar de overige keren was dat geen enkel probleem. Ook met de pups gaan wandelen toen ze weekje of 6 waren. Zo leuk!
Bij Rowan zijn we elke week geweest. De eerste keer toen hij 3 dagen oud was. Toen mochten we de pups nog niet aanraken van de moeder, maar de overige keren was dat geen enkel probleem. Ook met de pups gaan wandelen toen ze weekje of 6 waren. Zo leuk!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Sandra 1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder x Hollandse herder
- Aantal honden: 1
Ik heb djiny 1 x gezien toen wasa ze 3 weken oud en ik mocht haar gewoon vasthouden en de moeder en vader hond liepen er gewoon bij of liepen los rond. De tweede keer dat ik haar heb gezien haalden we haar ook meteen op.
Sandra
Sandra
Groetjes van Sandra
- Tony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
- Aantal honden: 3
Vooropgesteld, ik fok niet !bouvierpoedel schreef:Jouw publiek zal hett een rotzorg zijn want die zien liever dat ma hun klauw eraf bijt dan dat ze je bij de pups laat.
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
vanaf 4 weken zijn de pupkopers welkom om te komen kijken, voor die tijd geeft het te veel onrust bij mams
meestal komen ze dan 1 of 2x in de tijd van 4-7 weken.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
meestal met 6 weken en dan kies ik ook meteen...
Xavi en Xito waren een uitzondering hierop aangezien Xito natuurlijk van Xena kwam en ik er bijna elke dag was en bij het nest van Xito waar Xavi dus uitkomt ben ik bijna elke week wezen kijken, het is toch van je eigen reu..... (overigens was het toen niet de bedoeling dat ik er eentje uit zou nemen)
Xavi en Xito waren een uitzondering hierop aangezien Xito natuurlijk van Xena kwam en ik er bijna elke dag was en bij het nest van Xito waar Xavi dus uitkomt ben ik bijna elke week wezen kijken, het is toch van je eigen reu..... (overigens was het toen niet de bedoeling dat ik er eentje uit zou nemen)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Bij mij mogen ze pas kiezen bij ophalen 
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- Brigitte30
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
Bij Roxy vanaf 2 weken, wekelijks gaan kijken.
Bij Jaap vanaf 2 weken, 2-wekelijks gaan kijken
Bij Jaap vanaf 2 weken, 2-wekelijks gaan kijken
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Opvallend dat het alleen bij de mechelse herder lijkt te gebeuren...crutz schreef:vanaf 4 weken zijn de pupkopers welkom om te komen kijken, voor die tijd geeft het te veel onrust bij mams
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
wat? Eerder kijken dan 4 weken? Ik ken geen enkele andere fokker die het eerder toestaat, dober, duitser etc. allemaal pas na 4 weken.duitse herder schreef:Opvallend dat het alleen bij de mechelse herder lijkt te gebeuren...crutz schreef:vanaf 4 weken zijn de pupkopers welkom om te komen kijken, voor die tijd geeft het te veel onrust bij mams

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Bij Bob vanaf 3 weken elke week, Bij Billy vanaf 4 weken elke week.
Kon na het eerste Bob bezoek meteen een externe harde schijf halen, beetje teveel foto's genomen
Kon na het eerste Bob bezoek meteen een externe harde schijf halen, beetje teveel foto's genomen
En de groeten van de mannen 

- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
toen Odin een week of 7 was ongeveer, daarna met 10 weken opgehaald. is nu dik 10 jaar geleden 

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
hier mogen pupkopers in de eerste week al wel komen hoor, wel afhankelijk van hoe de bevalling was, hoe het met moeders gaat enz, ik heb tot nu toe geen teven die in de stress schieten van bezoek bij de pups, hele jonge pups worden niet echt opgepakt, ja door mij wel.. maar aanraken / "aaien" mag ook gewoon. daarna mogen ze komen wanneer ze willen, mits het uitkomt natuurlijk, pupkopers op elkaar afgestemd en ik hoef niet dagelijks volk over de vloer
zijn mensen er vanaf de geboorte bij betrokken komt het er ong. op neer dat ze zo'n 4 keer komen en daarna ophalen.
zijn mensen er vanaf de geboorte bij betrokken komt het er ong. op neer dat ze zo'n 4 keer komen en daarna ophalen.
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Hier mogen de kopers erbij vanaf 3 weken. Daarna zijn ze welkom na afspraak, wij vinden het fijn als mensen veel belangstelling tonen maar onze nesten zijn soms zo groot dat dat van mij echt niet elke week hoeftmalinois schreef:wat? Eerder kijken dan 4 weken? Ik ken geen enkele andere fokker die het eerder toestaat, dober, duitser etc. allemaal pas na 4 weken.duitse herder schreef:Opvallend dat het alleen bij de mechelse herder lijkt te gebeuren...crutz schreef:vanaf 4 weken zijn de pupkopers welkom om te komen kijken, voor die tijd geeft het te veel onrust bij mams
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- krullie
- Zeer actief
Rebble schreef:bouvierpoedel schreef:Kijken niet aanraken.??krullie schreef:voor ons was het een flink eind rijden.
dus heb ik mika 2x gezien.
1 keer met 5 weken. (kijken niet aanraken).
en toen opgehaald met 8 weken.
Ik deed die smiley letterlijk toen ik het las![]()
Met 5 weken niet aanraken? Dat kan ik me prima voorstellen tot een week op 2 (mss 3?) maar met 5 weken de pups niet aan mogen raken vind ik wel apart..
nee hoor, mams lag in het nest en was nogal, beschermend.
dus dat was er toen ff niet bij.
ze werden genoeg aangeraakt hoor.
niet meteen op hol slaan.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Ik bedoel dat onrust, lijkt alleen alsof de mechelaars hun kroost beschermen alsof hun leven ervan afhangt.malinois schreef:wat? Eerder kijken dan 4 weken? Ik ken geen enkele andere fokker die het eerder toestaat, dober, duitser etc. allemaal pas na 4 weken.duitse herder schreef:Opvallend dat het alleen bij de mechelse herder lijkt te gebeuren...crutz schreef:vanaf 4 weken zijn de pupkopers welkom om te komen kijken, voor die tijd geeft het te veel onrust bij mams
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Bij Lotus ben ik 4 of 5 keer wezen kijken voordat we haar definitief ophaalden.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Shooting Star
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër
Wij zijn voor het eerst geweest toen Ziva precies 4 weken oud was. Daarna wekelijks, totdat we haar ophaalden met 8 weken en 5 dagen. Ze had een paar dagen eerder al mee gekund, maar onze vakantie begon toen ze 8 weken en 5 dagen oud was
In totaal zijn we dus 5x geweest, inclusief het ophaalbezoek. En we vonden het over en weer erg gezellig, vandaar dat de bezoekjes vaak ook wat langer duurden dan gepland
Het was ook een reis van 225 km enkele reis, dus dan ga je niet even voor een uurtje erheen 
Laatst gewijzigd door Shooting Star op 13 aug 2011 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik vind het niet heel vreemd dat de moederhond beschermend is naar vreemden als ze een nest pups heeft. De dames hier hebben dat ook, Nozem wat langer dan Sjefke.duitse herder schreef:Ik bedoel dat onrust, lijkt alleen alsof de mechelaars hun kroost beschermen alsof hun leven ervan afhangt.malinois schreef:wat? Eerder kijken dan 4 weken? Ik ken geen enkele andere fokker die het eerder toestaat, dober, duitser etc. allemaal pas na 4 weken.duitse herder schreef:Opvallend dat het alleen bij de mechelse herder lijkt te gebeuren...crutz schreef:vanaf 4 weken zijn de pupkopers welkom om te komen kijken, voor die tijd geeft het te veel onrust bij mams
Ik houd hier wel degelijk rekening mee bij het plannen van het puppybezoek. Hier komen de pupkopers rond 4 weken voor de eerste keer, daarna nog een keer met 6 weken en dan om de pup op te halen rond 8 weken.
Ik houdt de pupkopers en hun familie en vrienden tussentijds up to date met filmpjes en fotos op mijn blog en via de mail zodat zij en andere belangstellenden de ontwikkelingen van het nest goed kunnen volgen in de tussentijd.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Wij zijn 4 keer bij Kees geweest. De eerste keer met 4 weken (omdat we toen pas contact hadden gehad), de tweede keer met 7 weken. De derde keer 2 dagen later (ik had mijn tas bij kees laten staan) en de vierde keer met 8,5 week toen ik Lizzie ging halen. Eigenlijk zouden we Lizzie pas 22 augustus halen, als dat zo was geweest was ik vaker naar Kees gegaan als ik natuurlijk welkom was. De eerste en de derde keer had ik mijn 2 kinderen trouwens ook bij me.
Bij de fokker van Dushi ben ik 2 keer geweest. Met 4 wkeen (niet aanraken) en om haar op te halen.
Bij de fokker van Dushi ben ik 2 keer geweest. Met 4 wkeen (niet aanraken) en om haar op te halen.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Nou, t terriër nest hier was niets anders, behalve dat dat in de woonkamer lag. Zelfs eigen visite (dus geen pupkopers) is toen de eerste 4 wk alleen maar gekomen als we buiten bij de blokhut konden zitten.duitse herder schreef: Ik bedoel dat onrust, lijkt alleen alsof de mechelaars hun kroost beschermen alsof hun leven ervan afhangt.
-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Nee, de mijne ( xhh) ook, overigens 1 vd dames van Car is door ons gefokt. Ik leg het ook niet op dat ze het moet accepteren, wij komen erbij, maar de 1 e week raak ik ook geen puppen aan in haar bij zijn, en bij sommigen nooit, ik ga natuurlijk beschermend gedrag niet bestraffenduitse herder schreef:Ik bedoel dat onrust, lijkt alleen alsof de mechelaars hun kroost beschermen alsof hun leven ervan afhangt.malinois schreef:wat? Eerder kijken dan 4 weken? Ik ken geen enkele andere fokker die het eerder toestaat, dober, duitser etc. allemaal pas na 4 weken.duitse herder schreef:Opvallend dat het alleen bij de mechelse herder lijkt te gebeuren...crutz schreef:vanaf 4 weken zijn de pupkopers welkom om te komen kijken, voor die tijd geeft het te veel onrust bij mams
Mijn teefje nu is in een zelfgegraven kuil ( zachte ondergrond in de kennel) bevallen. Heb de pups 1 x in de kist gelegd. Daarna haalde ze hen er weer uit, dan laat ik dat ook zo.
Ik ga volledig op moeder af, contoleer alleen, de 1e weken.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik kan er zelf vanaf dag 0 gewoon bij, Eric ook en een goede vriendin van ons ook. Maar vreemden is een ander verhaal.
- Linx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever - Aantal honden: 7
- Contacteer:
Luca hebben we 1x gezien met een week of 5 en daarna opgehaald met 8 weken ongeveer.
Amy hebben we 1x gezien met een week of 6/7 en daarna opgehaald met 8,5/9 weken.
Sora hebben we niet van tevoren gezien, dat is zo vlot gegaan, die hebben we opgehaald met 8 weken.
Linx hebben we niet van tevoren gezien, hij was al 6 maand en dat bezoek zou meteen doorslag geven.
Lea hebben we uitgekozen uit ons eigen nest, maar goed die zagen we natuurlijk iedere dag.
Jayden (de Poedel) zijn we op 2, 4 en 6 weken gaan kijken (rond 6 weken zelfs 3x) dus in totaal 5x excl. ophalen (morgen, lol).
Hier waren pupkopers en verdere visite welkom vanaf 3 weken, maar gelukkig vonden de meesten het op
die leeftijd nog helemaal niet leuk. Amy vond het namelijk ook niet erg leuk. Dat liep dus prima.
Quinn is vertrokken naar iemand die 2x hier is komen kijken van tevoren, en Santana is vertrokken naar iemand
die niet is komen kijken van tevoren (Litouwen, best begrijpelijk wat mij betreft). Noah gaat misschien vertrekken
naar Finland, wederom iemand die niet van tevoren 'even' kan komen kijken een keer.
Amy hebben we 1x gezien met een week of 6/7 en daarna opgehaald met 8,5/9 weken.
Sora hebben we niet van tevoren gezien, dat is zo vlot gegaan, die hebben we opgehaald met 8 weken.
Linx hebben we niet van tevoren gezien, hij was al 6 maand en dat bezoek zou meteen doorslag geven.
Lea hebben we uitgekozen uit ons eigen nest, maar goed die zagen we natuurlijk iedere dag.
Jayden (de Poedel) zijn we op 2, 4 en 6 weken gaan kijken (rond 6 weken zelfs 3x) dus in totaal 5x excl. ophalen (morgen, lol).
Hier waren pupkopers en verdere visite welkom vanaf 3 weken, maar gelukkig vonden de meesten het op
die leeftijd nog helemaal niet leuk. Amy vond het namelijk ook niet erg leuk. Dat liep dus prima.
Quinn is vertrokken naar iemand die 2x hier is komen kijken van tevoren, en Santana is vertrokken naar iemand
die niet is komen kijken van tevoren (Litouwen, best begrijpelijk wat mij betreft). Noah gaat misschien vertrekken
naar Finland, wederom iemand die niet van tevoren 'even' kan komen kijken een keer.
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Met andor zijn we toen 3 x wezen kijken, ook omdat we zelf geen vervoer hadden en we alles met OV moesten doen.
We zijn geweest met 4 en 6 weken en met 7 weken hebben we hem meegenomen.
Djenna was al 10 weken dat we gingen kijken via een advertentie en zij en haar zusje waren nog over van de 10 pups.
Zij is ook gelijk meegegaan.
We zijn geweest met 4 en 6 weken en met 7 weken hebben we hem meegenomen.
Djenna was al 10 weken dat we gingen kijken via een advertentie en zij en haar zusje waren nog over van de 10 pups.
Zij is ook gelijk meegegaan.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Ik heb Jan voor het eerst gezien en vastgehouden toen hij 3 dagen oud was en daarna ben ik elke week wezen kijken tot hij 7,5 week oud was en mee naar huis mocht.
het was 2 uur heen en 2 uur terug maar dat had ik er graag voor over
het was 2 uur heen en 2 uur terug maar dat had ik er graag voor over

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
29996D
Joey hebben we drie keer gezien.
Beuk 10 keer gezien ofzo, en toen is hij drie keer wezen logeren, eerst twee dagen, toen vier, en toen een hele week.
En toen kwam hij definitief
Beuk 10 keer gezien ofzo, en toen is hij drie keer wezen logeren, eerst twee dagen, toen vier, en toen een hele week.
En toen kwam hij definitief
- Diaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen
Bij Tessa zijn we een stuk of 4 keer wezen kijken. Bij Max was de planning om van te voren even langs te komen, maar aangezien ze bijna in timboektoe wonen en we alles met het ov moesten doen is dat er niet van gekomen 

♥ Tessa ♥ 3-03-2008 - 10-11-2011 †
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik sta bezoek toe vanaf dat de teef het goed vindt.
Bij Willemijn dus meteen, bij RR na een dag of 10-14. Die had duidelijk last van de onrust die bezoek gaf, dus we hebben er toen een stop op gezet.
Niet dat ze zozeer overbeschermend werd maar ze raakte onrustig en dat heeft effect op de melkgift.
Willemijn boeit het niet, die vindt alles gezellig. Ze beschermt wel maar iedereen mocht gewoon erbij zitten, dat vond ze geen probleem.
Bij RR zijn we de eerste keer geweest toen ze 2 weken was en daarna nog 4 x, bij Fien zijn we 1 x keer geweest (op 3,5 week) en daarna voor ophalen.
Dat was vooral omdat wij kennelhoest hadden en we daar de pups niet aan bloot wilden stellen.
Bij Willemijn dus meteen, bij RR na een dag of 10-14. Die had duidelijk last van de onrust die bezoek gaf, dus we hebben er toen een stop op gezet.
Niet dat ze zozeer overbeschermend werd maar ze raakte onrustig en dat heeft effect op de melkgift.
Willemijn boeit het niet, die vindt alles gezellig. Ze beschermt wel maar iedereen mocht gewoon erbij zitten, dat vond ze geen probleem.
Bij RR zijn we de eerste keer geweest toen ze 2 weken was en daarna nog 4 x, bij Fien zijn we 1 x keer geweest (op 3,5 week) en daarna voor ophalen.
Dat was vooral omdat wij kennelhoest hadden en we daar de pups niet aan bloot wilden stellen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Lijkt me toch heel normaal? Je kinderen beschermen?duitse herder schreef:Ik bedoel dat onrust, lijkt alleen alsof de mechelaars hun kroost beschermen alsof hun leven ervan afhangt.malinois schreef:wat? Eerder kijken dan 4 weken? Ik ken geen enkele andere fokker die het eerder toestaat, dober, duitser etc. allemaal pas na 4 weken.duitse herder schreef:Opvallend dat het alleen bij de mechelse herder lijkt te gebeuren...crutz schreef:vanaf 4 weken zijn de pupkopers welkom om te komen kijken, voor die tijd geeft het te veel onrust bij mams
Bij Xena mocht de eerste dag niemand bij, de fokker heeft gekeken toen ik met haar naar buiten ging (met moeite) wat de geslachten van de pups waren en of ze gezond en compleet waren.
Daarna hebben we haar lekker gelaten. In de dagen erna mochten wij er gewoon bij, maar daar bleef het dan ook bij. Terecht en ik zou het niet anders doen.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Lijkt mij ook.malinois schreef:Lijkt me toch heel normaal? Je kinderen beschermen?
Dat de ene hond fanatieker is dan de andere heeft met persoonlijk temperament te maken, maar beschermen doen ze allemaal.
Dat bv Willemijn alles goedvindt heeft ook met mij te maken: als ik er niet bij zou zijn kwam er niemand binnen, als ik er wel bij bent heeft ze grenzeloos vertrouwen in mij en staat ze daarom alles toe. Maar ze zal mij niet uit het oog laten, als ik niet bescherm doet ze dat dus zelf.
Heel normaal. beschermen is niet rasgebonden, de manier waarop wel.