Goh, dan zouden er veel mannen balloos door het leven gaan!
Moderator: moderatorteam
Ik heb geen pup/jonge hond, maar de interesse is snel verlegd van snuffelen en markeren als ik aanstalten maak om te gaan spelen met bijvoorbeeld de teef... die is niet zo geinteresseerd in luchtjes van andere honden.renee-uk schreef:Ik zou als ik jou was ook wat meer gaan investeren in de wisselwerking tussen jou en je hondje.monique16 schreef:en ik denk dat ik gewoon weer een engelengeduld moet hebben
en dat het op een gegeven moment minder wordt
al is het maar een beetje.....please......
Hij raakt pup af en krijgt andere interesses, het is ook niet zo verwonderlijk dat hij niet meer zo veel wil spelen met andere hondjes.
Ga wat dingetjes met hem doen als je aan het wandelen bent, laat hem een paar oefeningetjes doen tussendoor, gooi eens een bal weg en verleg zijn aandacht naar jou toe.
Schakel mee met je hondje: van pup naar opgroeiende hond, die je best mag leren dat je meer van hem verwacht dan dat wat je eerder deed van een puppeduppie.
Neem het heft in eigen hand en laat niet zoveel aan hem over.
Als je daar nu mee begint zul je daar in de toekomst alleen maar plezier van hebben.
hee gelukt! bedanktblondie schreef:Laat je hem nooit ergens los lopen?
je kunt toch op zoek naar een plek waar hij veilig even los kan, en wat spelen en wat laten verkennen etc.?
Aan de lijn kun je overigens ook spelen, balletje aan een touwtje en tsja.. samen spelen. Dan ben je samen bezig en zal hij niet geneigd zijn om overal maar te markeren en te blijven snuffen.
Het is wel heel handig om de band met je hond mooi op te bouwen, als hij losloopt moet hij wel opletten wat je doet. Met een riem eraan zit er een "stuur" aan, de hond hoeft niet op te letten, hij voelt het vanzelf welmonique16 schreef:hee gelukt! bedanktblondie schreef:Laat je hem nooit ergens los lopen?
je kunt toch op zoek naar een plek waar hij veilig even los kan, en wat spelen en wat laten verkennen etc.?
Aan de lijn kun je overigens ook spelen, balletje aan een touwtje en tsja.. samen spelen. Dan ben je samen bezig en zal hij niet geneigd zijn om overal maar te markeren en te blijven snuffen.![]()
nee hij kan hier nergens los ik durf dat ook niet goed
mijn man gaat wel met hem ergens heen waar dat kan en blijft dan uren weg
ik heb daar helaas geen tijd voor.....
maitestar schreef:Josh wordt dit jaar 9 en die doet het ook nog hoor. Het hoort er denk ik helaas bijHet is alleen wel van eigen dames, andere honden interesseren hem niet zo.
Er is mij ooit ter ore gekomen dat honden poep eten omdat zij een bestanddeel in hun voeding missen wat zij door poep eten proberen aan te vullen?Gon schreef:Ik heb dus ook nooit begrepen waarom honden poep eten bv, maar ik ben ook nog nooit achter de werkelijke reden gekomen, want idd, als je weet waarom hij/zij dat doet, kijk je er toch iets anders tegen aan.
Ik probeer het poep eten trouwens te voorkomen....
King had dat ook, maar eigenlijk pas in de laatste 3 jaar van zijn leven, incidenteel.massam schreef:maitestar schreef:Josh wordt dit jaar 9 en die doet het ook nog hoor. Het hoort er denk ik helaas bijHet is alleen wel van eigen dames, andere honden interesseren hem niet zo.
idem hier. van een jaren geleden gecastreerde lola... en smakken en klapperen erbij he, anders is het niet echt
ArCee schreef:King had dat ook, maar eigenlijk pas in de laatste 3 jaar van zijn leven, incidenteel.massam schreef:maitestar schreef:Josh wordt dit jaar 9 en die doet het ook nog hoor. Het hoort er denk ik helaas bijHet is alleen wel van eigen dames, andere honden interesseren hem niet zo.
idem hier. van een jaren geleden gecastreerde lola... en smakken en klapperen erbij he, anders is het niet echt
Wel ging hij er dan helemaal in op.
Hoorde en zag niets meer, stond me uiteindelijk aan te kijken als een koekedoetje als ik dan eindelijk weer contact met hem had, schuim op zijn bek, complete wegtrekker.![]()
Zelfs zijn kwispelstokkie die hij ALTIJD in een krul hoog droeg op zijn rug, hing slap op half 6 en dat ding ging normaal gesproken voor niets of niemand naar beneden (tenzij ik boos was op hem en hem tot de orde riep).
Helemaal van t padje
Dat heb ik ooit eens opgevangen. Alleen apart dat ik nog nooit gehoord heb wat dan bestanddeel zou moeten zijn....eigenlijkGon schreef:Er werd wel tegen mij gezegd, je moet eirekoeken geven, want dan gaat het over, of ander voer, want ze missen een voedingstof in hun eten....
Dat heb ik wel geprobeerd, maar niets hielp....Dus waar het nou echt aan ligt??
Oh nee, mensenpoep mag hij niet eten en naar kattendrollen mag hij niet speuren.Onyx schreef:Ik was ook eerst van de Bah, niet doen! Maar nu reageer ik er niet meer op. Als mijn doggies zo graag poep willen eten of aan pies likken, ze gaan hun gang maar en ik loop gewoon door.