Het eten van uitwerpselen werd al genoemd, met name paardenstront schijnt een delicatesse te zijn voor onze honden?
Nu is dat dubbel link, want ALS het paard net ontwormt is bestaat ook de kans dat de hond een overdosis van het ontwormings spul binnen krijgt (voor paarden worden uiteraard veel hogere hoeveelheden gebruikt, en ook nog wel eens merken en samenstellingen die per definitie niet geschikt, of bedoeld zijn voor honden).
Honden die los lopen, daarvan zie je niet altijd, 100% van je tijd wat zij uitspoken of even achter je rug doen, en een hap, slik, weg"" is zo gebeurd hoor.

Er zijn de laatste tijd wel meer discussies gaande over wel of niet ontwormen, maar ook wel of niet vaccineren?
Dat moet ieder voor zich bepalen uiteraard, niemand kan een ander opdragen wat wel of niet te doen, dat word een discussie zonder einde.
Zelfs de dierenartsen zijn het niet altijd met elkaar eens.
Net als de discussie, wel of geen rauw voer, daar zijn nu eenmaal teveel voor en tegenstanders voor met allemaal hun eigen ideeen en argumenten. Het zit in de meeste mensen, om gelijk te willen hebben..............dus voor mij heeft iedereen gelijk en doe ik mijn eigen ding, met mijn eigen honden waarvan ik denk dat het goed is, en waarvan ik nog nooit heb meegemaakt dat dit tegen ze werkt.
Dus ik laat MIJN EIGEN ERVARING mijn richtlijn zijn en om die reden laat ik ze ontwormen en vaccineren (en krijgen ze trouwen ook brokken te eten, sávonds aangevuld met wat blikvoer, gewoon voor lekker. Nodig is het niet, maar ik wil ook niet elke dag dezelfde bloemkool hap).