Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mensen en hun mening

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Re: Mensen en hun mening

Ongelezen bericht door Mojuan »

Nanna schreef:
Paulala schreef: Maar dan doe je dus onaardig terug?
JUIST niet ;-) Ik blijf de vriendelijkheid zelve. Ik zei toch al: ik geef ze volstrekt gelijk en doe er nog een schep bovenop ook :ok: . En dan geniet ik van die wat ongelovige blikken. :engel:

Ah oke!
Dat is ook wel een leuk idee eigenlijk.
Misschien moet ik dat maar eens proberen mocht ik nog eens zo'n bijdehante persoon treffen.
:zweep:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

O nou dan ik ervaar het eigenlijk probleemloos,maar ja mensen met swiffers zijn commentaar gewend.
Wij zijn bikkels
Afbeelding
Tank
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tank »

Nanna schreef:
Paulala schreef:
Nanna schreef:
Paulala schreef: Dit gaat puur over mensen die hun mening zomaar even ongevraagd geven op een onbeschofte manier :F:
Dat feit is dus bij deze geconstateerd.
Wat wil je er eigenlijk precies aan doen?

Niets, valt niets aan te doen.
Gewoon eens lezen hoe anderen dit ervaren, en óf anderen dit ook ervaren.
Wat anderen er dan van denken, hoe ze reageren etc etc.
Pure interesse in de gedachten van de mede-forummers?
Nou, de mijne ken je nu dus ;-)
Ik ga nu two and a half men kijken, als ik u niet ontrief.
Ik kan 2,5 men kijken en forummen tegelijk, knap he!
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Ik gooi er even een zomers muziekje in.... ojooo ojooo

:gjump:
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ik trek me er alleen wat van aan als ik zelf ergens vind dat ze gelijk hebben. Anders niet. Over mijn hond krijg ik eigenlijk nooit commentaar.
Of iemand moet zeggen 'hij mag hier niet loslopen' en dan zeg ik dat ik het belangrijk vind dat ie wel los loopt. En mogen zij zich ergeren of niet, net wat hen belieft :E:
Devel

Paulala schreef:
Nanna schreef:
JUIST niet ;-) Ik blijf de vriendelijkheid zelve. Ik zei toch al: ik geef ze volstrekt gelijk en doe er nog een schep bovenop ook :ok: . En dan geniet ik van die wat ongelovige blikken. :engel:

Ah oke!
Dat is ook wel een leuk idee eigenlijk.
Misschien moet ik dat maar eens proberen mocht ik nog eens zo'n bijdehante persoon treffen.
Volgende keer zeg je gewoon wat is dat?
En als ze het uitleggen zeg je aan het einde, oja dat, dat kan hij wel :E:
Mojuan
Zeer actief

Nanna schreef:

Nou zeg.. lekker gezellig ben jij :mep:
Veel plezier met Charlie
Laatst gewijzigd door Mojuan op 08 aug 2011 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik reageer eigenlijk altijd anders ligt er net aan welke ik de boventoon voert
Afbeelding
Devel

Paulala schreef:
Nanna schreef:

Nou zeg.. lekker gezellig ben jij :mep:
Veel plezier met Charlie
Echt hé, en mij dan van het forum wijzen... pff... ga lekker zelluf :lekkerpuh:
Mojuan
Zeer actief

Devel schreef:
Volgende keer zeg je gewoon wat is dat?
En als ze het uitleggen zeg je aan het einde, oja dat, dat kan hij wel :E:

Whahahahaha, geweldig!
Helaas is dit de eerste keer in 10 jaar tijd (dat Romeo leeft dus) dat iemand dit heeft gezegd.
De kans dat het nog eens zal gebeuren is dus zeer klein te noemen.
Anders had ik deze zeker weten gebruikt! Geniaal gewoon!
Mojuan
Zeer actief

Nanna schreef: Gewoon doen. Kom je nog na-gniffelend thuis ipv met de stoom uit je oren ;-)

Met stoom uit mijn oren?
Lekker overdreven hahahahaha.
Eerder met open mond van verbazing.
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Fritz gaat altijd zó hard te keer dat ik de preek over socializatie niet eens hoor :engel:

Verder kijk ik dom en vraag ik Waarom??
En das eigenlijk niet eens expres :oeps:
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

AnneMarie schreef:Ik trek me er alleen wat van aan als ik zelf ergens vind dat ze gelijk hebben. Anders niet. Over mijn hond krijg ik eigenlijk nooit commentaar.
Of iemand moet zeggen 'hij mag hier niet loslopen' en dan zeg ik dat ik het belangrijk vind dat ie wel los loopt. En mogen zij zich ergeren of niet, net wat hen belieft :E:
Dat vind ik wel iets anders eigenlijk, dat vind ik niet echt een mening maar jou er (terecht) op wijzen dat je hond dar niet los mag.

Ik kom heel vaak meningen tegen, om te reageren op de OP. Goldens dat zijn geen echte honden, je hoeft ze ook niet op te voeden en Lotus is echt nog veel te klein om te laten zwemmen, dat mag pas na een jaar :mrgreen: Zwemmen is ook niet goed voor de vacht overigens bij goldens, alleen labradors zijn daarvoor geschikt :tongue:

Met Django vond iemand dat ik hem niet mee mocht nemen naar de basisschool om mijn middelste op te halen (een vechthond bij kleine kinderen!), anderzijds heb ik weleens peentjes staan zweten bij een mevrouw die volhield dat zij zeker wist dat Django alleen met haar hond wilde spelen. Kijk maar, hij keek naar de hond, lag plat op de grond en kwispelde! Ondanks mijn waarschuwingen dat ze haar hond níet op die van mij moest loslaten, toch doen natuurlijk. Mevrouw nam haar woorden vervolgens wel meteen terug :mrgreen:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik lach altijd heel lief :-)

kan mij het nou schelen dat ze vinden dat mijn honden etters zijn... dat zijn het namelijk ook hahaha
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Expecting schreef: anderzijds heb ik weleens peentjes staan zweten bij een mevrouw die volhield dat zij zeker wist dat Django alleen met haar hond wilde spelen. Kijk maar, hij keek naar de hond, lag plat op de grond en kwispelde! Ondanks mijn waarschuwingen dat ze haar hond níet op die van mij moest loslaten, toch doen natuurlijk. Mevrouw nam haar woorden vervolgens wel meteen terug :mrgreen:

Dat kan ik me levendig voorstellen.
Zolang mensen hun hond aan de lijn houden en te dichtbij komen geeft Romeo enkel een snauw, dus dat kan ik wel handelen.
Maar loslaten? brr.. :schrik:
Ik zou er niet zo blij van worden nee.
Mojuan
Zeer actief

massam schreef:ik lach altijd heel lief :-)
kan mij het nou schelen dat ze vinden dat mijn honden etters zijn... dat zijn het namelijk ook hahaha
Oh maar dat boeit mij ook niet hoor, en ik denk dat jij dat ook wel weet.
Ik vind Romeo zelf nml ook geen lieverdje met andere honden.
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Ach ja, dat komt nu eenmaal voor. Ik trek me er niets van aan, zullen wel niets beters te doen hebben, denk ik dan. Net nog waren we uiteten, met James erbij natuurlijk. We lopen naar het tafeltje, zegt er iemand vanaf een ander tafeltje 'hij heeft wel korte poten he?!' :roll: Ja he, zeg ik dan, glimlach er eens bij en loop weer door :wink:
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Expecting schreef: Goldens dat zijn geen echte honden, je hoeft ze ook niet op te voeden
Is dat niet zo? :engel:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Nanna schreef:
Ja, dat is altijd een goeie methode. Doen als je doof bent of een totaal andere taal spreekt helpt ook.
Met andere woorden: meningen van totaal vreemden boeien me echt helemaal niets.
Afbeelding
Naima
Zeer actief

*Charlotte schreef:Ach ja, dat komt nu eenmaal voor. Ik trek me er niets van aan, zullen wel niets beters te doen hebben, denk ik dan. Net nog waren we uiteten, met James erbij natuurlijk. We lopen naar het tafeltje, zegt er iemand vanaf een ander tafeltje 'hij heeft wel korte poten he?!' :roll: Ja he, zeg ik dan, glimlach er eens bij en loop weer door :wink:
Hahaha zo doe ik het ook altijd als mensen commentaar hebben op mijn oudste. "Hij schreeuwt wel he?" "Nou, enorm he?" antwoord ik dan haha. Of "Nou, die wordt ook niet opgevoed!" Dan zeg ik ook "Nee klopt, is me gewoon teveel".
Paulala schreef:
Expecting schreef: anderzijds heb ik weleens peentjes staan zweten bij een mevrouw die volhield dat zij zeker wist dat Django alleen met haar hond wilde spelen. Kijk maar, hij keek naar de hond, lag plat op de grond en kwispelde! Ondanks mijn waarschuwingen dat ze haar hond níet op die van mij moest loslaten, toch doen natuurlijk. Mevrouw nam haar woorden vervolgens wel meteen terug :mrgreen:

Dat kan ik me levendig voorstellen.
Zolang mensen hun hond aan de lijn houden en te dichtbij komen geeft Romeo enkel een snauw, dus dat kan ik wel handelen.
Maar loslaten? brr.. :schrik:
Ik zou er niet zo blij van worden nee.
Nee dat was ik ook niet, het was ook nog eens een Engelse Bull (reu), die volgens mevrouw heel sociaal was, maar dat was hij écht niet. Mijn geluk was dat Django zelf niet begon met knokken, en de eb was qua bouw niet in staat om er echt op te klappen dus die trok ik bij zn halsband weg terwijl Django stond te snauwen (dat deed hij dan weer wel, en dat zag er best indrukwekkend uit)
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Net die momenten dat Boomer echt niet luistert en ik dus 2 (of 3)x iets moet zeggen, komen er mensen langs die dan zeggen dat ik niet zo streng tegen hem moet doen; 'hij luistert toch prima?'
Ja.. normaal wel ja en das dus ook de reden dat ik nu wat strenger ben, nu moet het ook :engel:

En verder heb ik ook heus wel eens een mening over een hond of persoon, maar die probeer ik alleen te geven als ze ernaar vragen.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik krijg zelfs geen commentaar als ik met ze aan het fietsen ben :cool2: .
Naima
Zeer actief

M@rleen schreef:En verder heb ik ook heus wel eens een mening over een hond of persoon, maar die probeer ik alleen te geven als ze ernaar vragen.
Ik ook idd, was gisteren in gesprek met een man die een enorm dikke hond bij zich had. En dan bedoel ik echt dik hoor, de hond was ongeveer schofthoogte van een labreu en woog 50 kilo :schrik: Die man was erg aardig en zei dus opeens halverwege het gesprek dat hij t fijn vond dat iemand zijn hond aanhaalde zonder erbij te zeggen dat die hond zo dik was, want dat wist hij zelf ook wel. En dan denk ik: ja dat lijkt me idd rot om iedere wandeling 15x te horen. Hij had de hond als herplaatser gekregen (daarom spraken we elkaar aan, ik kwam hem met Django altijd tegen met een andere hond) en er was al een paar kilo af maar zo'n berg overgewicht werk je niet meteen weg natuurlijk.
Pool
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Pool »

Mensen willen graag hun mening dan wel kundigheid(of onkundigheid....)ventileren. Als ik word aangesproken over mijn hond dan ga ik daar volledig mee en wil nog wel eens heeeel blond reageren. En verder......laat ik het voor wat het is. Neem de leiding over en breek het gesprek af, groet vriendelijk en loop weer door. Daarnaast wat een ander vindt van mijn honden.....niet zo belangrijk. Overigens zal ik het ook niet over een ander zijn hond hebben. En oordelen doen we allemaal, dat is menselijk. Misschien in je achterhoofd houden dat een oordeel weerlegt kan worden en een vooroordeel nooit!
[img][img] <b>Vóór</b>
Afbeelding
In vrijheid verbonden
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Nanna schreef:
*Charlotte schreef:Net nog waren we uiteten, met James erbij natuurlijk. We lopen naar het tafeltje, zegt er iemand vanaf een ander tafeltje 'hij heeft wel korte poten he?!' :roll: Ja he, zeg ik dan, glimlach er eens bij en loop weer door :wink:
Ik roep altijd meteen dat ze dat van mij hebben ;-) Is vooral leuk als iemand weer eens meent te moeten concluderen dat Topsi "zo mager" is :engel:
:LOL:
ik krijg eigenlijk alleen maar leuk commentaar op eebie. vaak een blije 'hé, een tekkeltje' of zo.
in elk geval zelden vervelend commentaar. niet dat het mij iets uitmaakt hoor, ze zeggen maar raak, ik vind hen ook allemaal achterlijke eikels :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik krijg regelmatig te horen dat Doran geen echte labrador is, daar is veeeeeel te klein en smal voor :schrik: Een labrador hoort fors te zijn......mja dat het straatbeeld van de gemiddelde lab, formaatje bijzettafel is, kan ik niks aan doen, maar nee, er moet minstens windhond door Doran heen zitten :O:
Ik zeg altijd maar, ik zal de fokker eens bellen om te zeggen dat de stamboon vals is :LOL:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Een buurman noemde Pol een kleine druktemaker en aangezien Pol op dat moment luid krijsend zijn ongenoegen kenbaar maakte over het feit dat ik hem niet de molosser van de buurman een kopje kleiner liet maken, heb ik de buurman maar groot gelijk gegeven. :F: Dan zijn er soms fietsers die roepen dat ik de hond moet vasthouden, terwijl ze op zo'n moment allebei netjes in de berm zitten of liggen, daar wordt ik spontaan doof van :hmmm: . Verder eigenlijk alleen maar leuk commentaar, meestal een complimentje dat ze goed luisteren :lol1:
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Ik kreeg een tijdje geleden naar mn kop gesmeten dat ik een onverantwoorde moeder ben, omdat ik met 2 grote honden naast de kinderwagen liep. :roll:
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ody schreef:Ik kreeg een tijdje geleden naar mn kop gesmeten dat ik een onverantwoorde moeder ben, omdat ik met 2 grote honden naast de kinderwagen liep. :roll:
compleet onverantwoord, in de kinderwagen moeten die honden! :engel:
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Die honden kunnen toch niet loslopen?

Terwijl je op ze toe komt lopen met twee loslopende exemplaren...ejm wat zeg je daarop?

Iedereen heeft zijn eigen manier om een praatje te beginnen denk ik dan altijd maar. Meestal doen mensen dat heel vriendelijk "mevrouw wat een mooie honden!" en soms met een loze opmerking.
Ik lul altijd lekker mee...ik vind dat oeverloze gelul heerlijk, ik denk dat ik het zonder honden nog zou missen ook.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”