AnneMarie schreef:Ik trek me er alleen wat van aan als ik zelf ergens vind dat ze gelijk hebben. Anders niet. Over mijn hond krijg ik eigenlijk nooit commentaar.
Of iemand moet zeggen 'hij mag hier niet loslopen' en dan zeg ik dat ik het belangrijk vind dat ie wel los loopt. En mogen zij zich ergeren of niet, net wat hen belieft

Dat vind ik wel iets anders eigenlijk, dat vind ik niet echt een mening maar jou er (terecht) op wijzen dat je hond dar niet los mag.
Ik kom heel vaak meningen tegen, om te reageren op de OP. Goldens dat zijn geen echte honden, je hoeft ze ook niet op te voeden en Lotus is echt nog veel te klein om te laten zwemmen, dat mag pas na een jaar

Zwemmen is ook niet goed voor de vacht overigens bij goldens, alleen labradors zijn daarvoor geschikt
Met Django vond iemand dat ik hem niet mee mocht nemen naar de basisschool om mijn middelste op te halen (een vechthond bij kleine kinderen!), anderzijds heb ik weleens peentjes staan zweten bij een mevrouw die volhield dat zij zeker wist dat Django alleen met haar hond wilde spelen. Kijk maar, hij keek naar de hond, lag plat op de grond en kwispelde! Ondanks mijn waarschuwingen dat ze haar hond níet op die van mij moest loslaten, toch doen natuurlijk. Mevrouw nam haar woorden vervolgens wel meteen terug