Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nieuw Dogdance filmpje
Moderator: moderatorteam
- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
- Aantal honden: 1
Re: Nieuw Dogdance filmpje
Ik heb Taya en Prana het "pauze" commando aangeleerd. (Op het kleedje liggen of in de buurt van de grondpin (mag in de down, mag in de plat, je mag zelfs zitten, lopen en zeker niet "komen kijken of jij ook wat mag doen"), mond dichthouden en rustig wachten tot je aan de beurt bent.) Ik had verwacht dat het heel lastig zou worden, maar eigenlijk ging het heel snel. Tijdsopbouw ook (nu scheelt het dat ik met geen van beide echt lang achter elkaar train, 12 minuten is wel het max achter elkaar, meestal korter zeker als ik ze beide heb (Taya is de hond van mijn ouders, dus heb ze niet altijd samen) dus langer hoeven ze het ook niet te kunnen) en de generalisering naar de grondpin ging ook sneller dan verwacht.
Ik heb gewoon de hond die pauze had en even stil lag beloond (met een koekje en dat is een brave pauze, maar op een heel LAAG intense wijze (dus niet jubelend)) terwijl ik met de ander simpel aan het oefenen was alleen voor de prikkel (kwam de pauze hond storen, dan kreeg de "werk"hond even een blijf commando, wat ze beide in training prima beheersen en stuurde ik degene die pauze moest hebben weer terug op de pauzeplaats en in de lig. De "werk"hond kreeg ook een blijfcommando, als ik de "pauze"hond tijdens de aanleerfase van de "pauze" ging belonen.
Het commando heet ook letterlijk pauze en ik wissel altijd een paar keer, dus alletwee komen ze ruim aan de beurt. Ik kon namelijk ook niet met de een trainen zonder dat de ander danwel kwam irriteren danwel de tent afbrak. Het koste even wat investering in alleen dat commando (en het oefenen daarvoor draaide dus eigenlijk niet om wat ik de hond waarmee ik juist wel aan het "werk" was wilde leren), maar sindsdien kan ik een stuk rustiger afwisselend met beide trainen, dus was het de moeite wel waard.
Ik heb gewoon de hond die pauze had en even stil lag beloond (met een koekje en dat is een brave pauze, maar op een heel LAAG intense wijze (dus niet jubelend)) terwijl ik met de ander simpel aan het oefenen was alleen voor de prikkel (kwam de pauze hond storen, dan kreeg de "werk"hond even een blijf commando, wat ze beide in training prima beheersen en stuurde ik degene die pauze moest hebben weer terug op de pauzeplaats en in de lig. De "werk"hond kreeg ook een blijfcommando, als ik de "pauze"hond tijdens de aanleerfase van de "pauze" ging belonen.
Het commando heet ook letterlijk pauze en ik wissel altijd een paar keer, dus alletwee komen ze ruim aan de beurt. Ik kon namelijk ook niet met de een trainen zonder dat de ander danwel kwam irriteren danwel de tent afbrak. Het koste even wat investering in alleen dat commando (en het oefenen daarvoor draaide dus eigenlijk niet om wat ik de hond waarmee ik juist wel aan het "werk" was wilde leren), maar sindsdien kan ik een stuk rustiger afwisselend met beide trainen, dus was het de moeite wel waard.

------Groetjes Prana-----
Wat een knappe hond en wat een plezier 

- Inne
- Zeer actief
Leuk filmpje Sanne! Zazoe is echt 

Madison
Boris, voor altijd in mijn hart
- Inne
- Zeer actief
Leuk filmpje Sanne! Zazoe is echt 

Madison
Boris, voor altijd in mijn hart
-
- Actief
- Aantal honden: 3
Geweldig! Ik heb genoten van je filmpje 

- Dog Basic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Geweldig!! Leuk om te zien!
Wanneer mensen hun intelligentie gebruiken,
hoeven zij zich niet als een beest te gedragen. (Hermina Stout)
www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
hoeven zij zich niet als een beest te gedragen. (Hermina Stout)
www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Dank jullie allemaal weer voor de leuke reacties 

Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13