Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond/katprobleempje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Re: Hond/katprobleempje

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Hanneke2 schreef:
[Sandra] schreef:
tollerlover schreef:de kat boven eten geven met de hond erbij werkt niet, want de hond respecteert de poes wel boven en niet beneden.
Als ik erover nadenk vraag ik me af of hier niet juist een 'ingang' in kan zitten?

Kattentaal is inderdaad heel anders. Toch leek het er van de week op dat Otto met een buurkat van vrienden van me een pak-me-dan-spelletje speelde, ze zaten beurtelings achter elkaar aan. Vreemde katten en de andere katten van deze vrienden respecteert hij altijd. Zodra een kat bij hem in de buurt komt blijft hij stil staan. Die vrienden hadden een kitten te logeren. Die hebben we rustig de kat uit de boom laten kijken. Op zeker moment zat ze op de grond en lag Otto plat op zijn buik voor haar.
Mijn ervaring is dat een lekker zelfverzekerd kitten de kloof tussen hond en katten goed kan dichten, dus misschien is dat een idee.

Jack heeft zich werkelijk in allerlei bochten gewrongen om vrienden te worden met onze ouwe katers, maar meer dan een arrogant kopje geven of een heel voorzichtig snuffelen zat er niet in. Pippikitten was een halve kilo aan overdreven zelfvertrouwen, kroop direct bij Jack omdat hij de lekkerste slaapplek was en dichtte ook echt de brug tussen de katten en de hond. Met Pippi erbij werd mijn stel pas echt een roedeltje.

Dus, misschien een leuke siamees-kruising uit Portugal erbij? :D
:mrgreen:
Zou toch wat kunnen zijn hoor. Zo'n kitten doet ook iets met de oudere katten - is mijn ervaring met Bela ook. Zij kwam hier toen Otto er nog niet was, maar ze ging van meet af aan heel goed met Lara.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
[Sandra]
Zeer actief

blondie schreef:Ik neem daarom (omdat ik vaak genoeg meemaak dat de katten bij beide honden gaan buurten als het zo uitkomt) de katten ook met een korrel zout. Beetje moeilijk doen en paniekerig als het niet gaat zoals ze het zelf wensen :pffff: maar wel kroelen of bij elkaar op een logeerbed liggen, Ze kunnen me allemaal op een bepaald moment wat eerlijk gezegd :wink:
Ik vind het gewoon raar dat het boven tussen die twee wel goed gaat en beneden niet. Als ik ga slapen komen ze allebei op bed, eerst is het een kopjesgeven-sessie en dan liggen ze allebei aan een kant van me :19:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

[Sandra] schreef:
blondie schreef:Ik neem daarom (omdat ik vaak genoeg meemaak dat de katten bij beide honden gaan buurten als het zo uitkomt) de katten ook met een korrel zout. Beetje moeilijk doen en paniekerig als het niet gaat zoals ze het zelf wensen :pffff: maar wel kroelen of bij elkaar op een logeerbed liggen, Ze kunnen me allemaal op een bepaald moment wat eerlijk gezegd :wink:
Ik vind het gewoon raar dat het boven tussen die twee wel goed gaat en beneden niet. Als ik ga slapen komen ze allebei op bed, eerst is het een kopjesgeven-sessie en dan liggen ze allebei aan een kant van me :19:
Misschien...zit hij boven niet in de ren modus, is wel een teken dat ze hem toch wel vertrouwd.
Kijken hoe het over een jaartje is :flower:
[Sandra]
Zeer actief

Gisteravond hebben we al wat vooruitgang geboekt:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Wat een schatje, met dat wit aan der bekje.....het komt vast goed :cheer:
[Sandra]
Zeer actief

Vast wel :ok: Vanmiddag/vanavond ging het ook goed, maar Otto was ook knettermoe, ik had hem een paar uurtjes meegenomen.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

[Sandra] schreef:Vast wel :ok: Vanmiddag/vanavond ging het ook goed, maar Otto was ook knettermoe, ik had hem een paar uurtjes meegenomen.
Kijk, dat is de oplossing. :D

Leuk, die foto's trouwens, ik denk dat het helemaal goed gaat komen!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Lillith schreef:
[Sandra] schreef:
Misschien...zit hij boven niet in de ren modus, is wel een teken dat ze hem toch wel vertrouwd.
Kijken hoe het over een jaartje is :flower:
Er heeft nog iemand een vraag gesteld over katten en honden hoe die in huis gingen, daar hebben mensen ook e.e.a. verteld en ook illustratie foto's erbij :lol1:
Het is gewoon soms echt wennen aan elkaar en elkaars karakter
Vandaag liep kat joe tussen de honden door en te kroelen, en heel soms komt hij ook op bed liggen erbij,. dus helemaal erkaar niet vertrouwen is het ook niet.
[Sandra]
Zeer actief

blondie schreef: Er heeft nog iemand een vraag gesteld over katten en honden hoe die in huis gingen, daar hebben mensen ook e.e.a. verteld en ook illustratie foto's erbij :lol1:
Het is gewoon soms echt wennen aan elkaar en elkaars karakter
Ja, ik had het gezien - en er een plaatje gepost van pup Ot en de dove witte :wink:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
[Sandra]
Zeer actief

Even een update.
Zo grappig om te zien hoe het nu gaat. Ik heb het voer van de katten een week of twee beneden laten staan, daarna pas weer boven aangevuld.
Lara komt uit zichzelf steeds vaker naar beneden en als hij in zijn mand of op zijn kussen ligt geeft ze hem kopjes. Is hij te opdringerig (onder haar staart snuffelen) dan geeft ze hem een tikje en loopt ze weg. Otto snapt de kopjes nooit helemaal. Ik zeg dan altijd: Lara is lief he. En dan staat zij toe dat hij haar oortje likt.

Een van mijn andere katten, Lola, de dove witte, is aan het veranderen jegens Otto. Waar ze altijd met wat vertoon (blazen...) liet zien dat zij de baas in huis is, komt ze nu soms naar hem toe om te snuffelen en dan gaat ze bij hem liggen. Otto verstijft een beetje, weet dat ze fel uit de hoek kan komen, maar laat het toe. Hij heeft lang met een boogje om haar heen gelopen en soms als we thuiskomen van een wandeling zit Lola in de deur en gaat hij er niet langs. Ook al doet ze niks, blaast ze niet en ze blaast steeds minder naar hem. Dus nu, als Lola bij hem komt snuffelen, zeg ik ook: Lola is lief he. Dan kijkt hij me even aan, voelt zich soms wat ongemakkelijk, maar mooi en fijn om te zien dat het ook met haar beter gaat.

Kortgeleden maakte ik dit filmpje (gsm), bij vrienden van me. Storm is de kat van hun buren, die Otto ook graag mag uitdagen. In dit filmpje niet heel erg, maar ze zitten elkaar vaak over en weer achterna rond het beeld waarop Storm gaat zitten. Muppet is de kat op de stoel, moet niet heul veul van Otto hebben, en Otto respecteert dat, dus probeert hij Storm uit te dagen:

Afbeelding
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”