Hanneke2 schreef:Mijn ervaring is dat een lekker zelfverzekerd kitten de kloof tussen hond en katten goed kan dichten, dus misschien is dat een idee.[Sandra] schreef:Als ik erover nadenk vraag ik me af of hier niet juist een 'ingang' in kan zitten?tollerlover schreef:de kat boven eten geven met de hond erbij werkt niet, want de hond respecteert de poes wel boven en niet beneden.
Kattentaal is inderdaad heel anders. Toch leek het er van de week op dat Otto met een buurkat van vrienden van me een pak-me-dan-spelletje speelde, ze zaten beurtelings achter elkaar aan. Vreemde katten en de andere katten van deze vrienden respecteert hij altijd. Zodra een kat bij hem in de buurt komt blijft hij stil staan. Die vrienden hadden een kitten te logeren. Die hebben we rustig de kat uit de boom laten kijken. Op zeker moment zat ze op de grond en lag Otto plat op zijn buik voor haar.
Jack heeft zich werkelijk in allerlei bochten gewrongen om vrienden te worden met onze ouwe katers, maar meer dan een arrogant kopje geven of een heel voorzichtig snuffelen zat er niet in. Pippikitten was een halve kilo aan overdreven zelfvertrouwen, kroop direct bij Jack omdat hij de lekkerste slaapplek was en dichtte ook echt de brug tussen de katten en de hond. Met Pippi erbij werd mijn stel pas echt een roedeltje.
Dus, misschien een leuke siamees-kruising uit Portugal erbij?
Zou toch wat kunnen zijn hoor. Zo'n kitten doet ook iets met de oudere katten - is mijn ervaring met Bela ook. Zij kwam hier toen Otto er nog niet was, maar ze ging van meet af aan heel goed met Lara.