Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat te doen met de JR’s van de hoek?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Diaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen
Aantal honden: 1

Re: Wat te doen met de JR’s van de hoek?

Ongelezen bericht door Diaantje »

Valerie.Obbens schreef:Nou, ik zit sinds gisteren op dit forum en ik moet zeggen dat je wel ontzettend snel aangevallen wordt, zonder dat iemand de situatie kent! Eerst denken, dan handelen mensen!
Sorry maar wat doe je nu zelf dan? Volgens jou krijgen die honden nog nét te eten en worden ze niet uitgelaten. Zit jij 24/7 voor het raam te gluren hoe ze hun honden verzorgen? :19:

Hier corrigeren ze elkaar ook wel eens, en nee ik zie dit niet als spelen maar ik laat ze wel lekker hun gang gaan. Na 1 snauw is het ook wel gebeurd, en daar ga ik me niet mee bemoeien.

Stap gewoon op die mensen af en ga een fatsoenlijk gesprek aan. Daar bereik je het meeste mee. En trouwens ik zie een hond liever iets magerder dan te dik hoor. Dit is problemen zoeken om niks...
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Valerie.Obbens schreef:Ja, Bobby woont buiten. Zie profiel voor meer info. Maak je geen zorgen, hij woont onder een overkapt stuk, ver van regen, wind en zon.

Maar goed, dat is niet zo zeer mijn probleem, ik maak mij meer druk om het welzijn van de andere hondjes. En mijn grote vraag is: kan ik actie ondernemen of moet ik mij hier buiten houden? De JR's slaan niet alleen aan als ik met Bobby loop, maar bij iedereen die in de poort staat of door hun tuin gaat (dus ook als we met de fiets naar buiten gaan en op containerdag is het één groot blaf/grom/bijt festijn).
Mag ik mij hiermee bemoeien en is dit ernstig genoeg om de dierenbescherming te tippen? Ik praat namelijk regelmatig met de eigenaars en ze zeggen dat ze regelmatig met hun hondjes weggaan, maar op welk tijdstip van de dag ik er ook langskom, ze zijn altijd thuis, en hun baasjes bijna nooit.
Nou joepie hij mag s'avonds even binnen naar het journaal kijken.
Begin maar nooit aan kinderen, want die kunnen ook lekkere troep maken als je, je huis net gepoetst hebt.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

vinkje schreef:
Valerie.Obbens schreef:Ja, Bobby woont buiten. Zie profiel voor meer info. Maak je geen zorgen, hij woont onder een overkapt stuk, ver van regen, wind en zon.

Maar goed, dat is niet zo zeer mijn probleem, ik maak mij meer druk om het welzijn van de andere hondjes. En mijn grote vraag is: kan ik actie ondernemen of moet ik mij hier buiten houden? De JR's slaan niet alleen aan als ik met Bobby loop, maar bij iedereen die in de poort staat of door hun tuin gaat (dus ook als we met de fiets naar buiten gaan en op containerdag is het één groot blaf/grom/bijt festijn).
Mag ik mij hiermee bemoeien en is dit ernstig genoeg om de dierenbescherming te tippen? Ik praat namelijk regelmatig met de eigenaars en ze zeggen dat ze regelmatig met hun hondjes weggaan, maar op welk tijdstip van de dag ik er ook langskom, ze zijn altijd thuis, en hun baasjes bijna nooit.
Nou joepie hij mag s'avonds even binnen naar het journaal kijken.
Begin maar nooit aan kinderen, want die kunnen ook lekkere troep maken als je, je huis net gepoetst hebt.
Niet aanstellen. Er zijn genoeg forumhonden die in kennels leven, daar zeg je ook niets van.
dretje
Zeer actief

Ongelezen bericht door dretje »

ik zeg niks......
dit zijn van discussies....pfff

oja ik zeg wel iets....recht van overpad...stomme uitvinding!!
wat een ellende altijd.....moet er niet aan denken dat mijn buren te pas en te onpas door mijn tuin zouden moeten mogen.
ik zou een stukje tuin inleveren zodat er pad achterlangs kan ben je van al dat gezeur af.
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

dretje schreef:ik zeg niks......
dit zijn van discussies....pfff

oja ik zeg wel iets....recht van overpad...stomme uitvinding!!
wat een ellende altijd.....moet er niet aan denken dat mijn buren te pas en te onpas door mijn tuin zouden moeten mogen.
ik zou een stukje tuin inleveren zodat er pad achterlangs kan ben je van al dat gezeur af.
Dat ben ik met je eens heb dat recht van overpad ook nooit begrepen.
Ben ook zeer blij dat ik het niet heb. Want waarschijnlijk zouden
Mijn honden ook worden omschreven als monsters dan. Die kunnen
Soms ook niet normaal stoeien.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”