Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wanneer steriliseren?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Kimmie

Re: Wanneer steriliseren?

Ongelezen bericht door Kimmie »

geloof je dat nu echt???

denk dat je niet weet wat voor type en karakters hier rondlopen...en dan nog,men zegt dat gesteriliseerde teven feller worden,nah dan had ik toch echt een heel groot probleem hier moeten hebben

daarnaast zijn mijn honden in roedels opgegroeit en weten dat ze zich moeten gedragen,waardoor hondvriendelijke en hondentaal sprekende honden inderdaad op visite kunnen komen,maar ik zet hier echt geen bitchie teef in de groep ( of reu) ... :schrik:

daarnaast is onze eerste lab gesteriliseerd op 6 jarige leeftijd omdat ze ziek was,en echt 0,0 verschil met daarvoor ..

ook mijn eerste rottie kreeg ik met 2 jaar oud ,eerst werd ze vrij snel loops,toen schijnzwanger en daarachteraan een fikse baarmoederontsteking waardoor ze met spoed geopereerd is en haast het loodje legde,maar ook daar geen greintje karakter verandering...

dan nog een vraag,zou mijn roedel dan wel volle teven accepteren??of alleen castraten?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Kimmie schreef:
malinois schreef:
Kimmie schreef:al mijn teven die ik als pup gekregen heb zijn voor de eerste loopsheid gesteriliseerd...en dat zal ik ook altijd zo blijven doen...bevalt me prima.

als er opvangers komen die nog niet gesteriliseerd zijn, wordt het per direct gedaan...
dan zou jij nooit een pup van mij krijgen...

want??

voor de eerste loopsheid steriliseren krijgen ze niets van hoor...worden echt uitstekend volwassen en ik behoed ze ten 100% voor melkkliertumoren,baarmoederontstekingen en al die shit...

allemaal prima dat iedereen hier anti castratie is,maar echt,leef al bijna 28 jaar met castraten en niets mis mee...zijn wel ergere dingen tegenwoordig wat men honden aandoet onder het mom van dat het er allemaal bij hoort...

maar goed ieder zo zijn dingen om wel of niet een pup aan mee te geven bij mensen ,een hele grote reden waarom ik nooit pups zou willen fokken,mensen doen toch niet zoals jij het zou doen :)
onnodig snijden in een hond vind ik onzin en zeker niet in een pup.
Als jij zegt dat ze er niks van krijgen dan zegt mij dit ook wat over jouw kennis hierover dus geen pup.

http://www.whgdierenartsen.nl/Bibliothe ... fault.aspx
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Kimmie schreef:maar loopsheid zorgt er alleen maar voor dat het hondenlichaam gereed gemaakt wordt om puppies te krijgen,niet meer niet minder,en daarmee worden ook de melkklieren gestimuleerd en daardoor worden melkkliertumoren al met een eerste loopsheid een verhoogd risico,waarom zou ik dat willen lopen als ik echt nooit van mijn leven puppies wil fokken met mijn honden?

ga ze toch niet bewust dat risico laten lopen??

en echt er is niets mis met de volwassen wording van mijn teefjes hoor... :U: ,zijn prima volwassen geworden.
haal jij jezelf ook leeg?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Kimmie schreef:geloof je dat nu echt???
ja dat geloof ik echt inderdaad, kijk naar CM hij zegt zelf dat je een dergelijke roedel alleen met gecastreerde honden kunt houden, 1 intacte hond erbij en je kunt een enorme knokpartij krijgen....
En als er iemand met honden overweg kan is hij het wel.
Afbeelding
Kimmie

ik zou mij heeeeeeeel graag leeg willen halen jep,maar doktoren wilde het helaas niet doen,ben er veel mee bezig geweest maar deze dachten dat ik ooit nog een kinderwens zou krijgen,maar noppes..

dus op die vraag...JA!! en graag zelfs...

zo zeg van die rotte ongesteldheid af zijn,zou een zegen zijn..

maar goed gaat hier over honden,en uhm hier lopen niet alleen castraten óók gewoon volle reuen,en er komen ook gewoon volle teven en reuen op visite..., :19: en nu??
Kimmie

oja en die link ken ik al jaren,uit mijn hoofd bijna zelfs,maar hier geen problemen met incontinentie en te dik worden,en karakters zijn heel fijn te noemen,dus voor míj geen nadelen ondervonden... ( en vrees niet, ik hoéf niet eens een pup van jou,want ik wil geen herders :mrgreen: ,dus wees niet bang dat ik ooit voor je deur sta)
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

Tank schreef:Waarom wil je haar steriliseren?
wil ik ook wel eens weten, en kom niet aan met allerlij ziekte's die een hond kan krijgen omdat ze niet gesteriliseerd/gecastreerd is, maar wat is de echte reden.
je laat toch ook niet het hartje weghalen omdat ze hartruis kan krijgen of de darmen eruit omdat er misschien darmkanker kan ontstaan? of misschien vast iets aan der heupen laten doen??
tanden eruit??
maagkanker!!! :denken: :denken:
nagels moeten er zeker vanaf, kunnen gaan ingroeien.
oren :schrik: :schrik: oorontsteking!!
Afbeelding
saskia en sjaak
Zeer actief

saskia en sjaak schreef:
Tank schreef:Waarom wil je haar steriliseren?
wil ik ook wel eens weten, en kom niet aan met allerlij ziekte's die een hond kan krijgen omdat ze niet gesteriliseerd/gecastreerd is, maar wat is de echte reden.
je laat toch ook niet het hartje weghalen omdat ze hartruis kan krijgen of de darmen eruit omdat er misschien darmkanker kan ontstaan? of misschien vast iets aan der heupen laten doen??
tanden eruit??
maagkanker!!! :denken: :denken:
nagels moeten er zeker vanaf, kunnen gaan ingroeien.
oren :schrik: :schrik: oorontsteking!!
maagkanteling?? tja das zeker te voorkome :oohja:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Kimmie schreef:ik zou mij heeeeeeeel graag leeg willen halen jep,maar doktoren wilde het helaas niet doen,ben er veel mee bezig geweest maar deze dachten dat ik ooit nog een kinderwens zou krijgen,maar noppes..

maar goed gaat hier over honden,en uhm hier lopen niet alleen castraten óók gewoon volle reuen,en er komen ook gewoon volle teven en reuen op visite..., :19: en nu??
waarom haal je alleen de voortplantingsorganen eruit dan? Krijgen honden aan de andere dingen geen kanker dan?
Ik ken helaas een aantal doberteven die dood zijn gegaan aan andere soorten kanker, teven die dus al vroeg gesteriliseerd waren.
Hoe verklaar je verder dat in africhtingsland zo goed als geen honden gecastreerd worden en hier ook maar heel weinig hoort van deze kutziekte?
Als artsen er bij de mensen niet aan mee willen werken is dit ook om de gezondheid en dan pleur je bij honden de zooi er maar effe uit...
sorry ik kan daar niet bij.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Als je het wilt laten doen, zou ik wachten tot ongeveer 3 maanden na de eerste loopsheid.

Ik kan het me bij een teef preventief wel voorstellen hoor. Toch vrij veel oudere teven krijgen baarmoederontsteking en dan zou je ze uiteindelijk op leeftijd moeten laten steriliseren met grotere risico's.
Maar goed, er zijn nadelen. Mijn teef is gesteriliseerd (gecastreerd eigenlijk, baarmoeder er dus ook uit) toen ze ongeveer 5,5 jaar was - vanwege extreme schijnzwangerschap en beginnende baarmoederontsteking - en zij is een heel stuk pittiger geworden.
Bij sommige honden kan je ook vachtproblemen verwachten.

Het is afwegen tegen elkaar.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Wiets schreef:Ik ben benieuwd wanneer jullie je teefje hebben laten steriliseren. Ik kom er maar niet uit door de verschillende berichten.
Mijn DA adviseert 100 dagen na de eerste loopsheid. Maar ik hoor ook mensen die het voor de eerste loopsheid doen op advies van hun DA.
Het is niet zo dat onze DA daar tegen is trouwens.
Ook op internet lees ik verschillende berichten. Voor ons zou het wel prettig zijn om het ervoor te doen, maar ik wil niet kiezen voor de (voor ons) makkelijkste weg. Ik wil graag weten wat het best is voor Jody! Ze is nu 6,5 maand oud.
Haha, TS je zult wel gemerkt hebben dat de reacties hier extreem richting niet steriliseren gaan.
Er zijn echter nog zat mensen, die hier niet meer op reageren, die er geen hals/baarmoederzaak van maken.
Ik zou haar in ieder geval 1x loops laten worden en dan in het midden (na 3mnd.) laten steriliseren. :E:
Kimmie

:scratch: nee je leest niet goed,de artsen wilde niet meewerken omdat het ongezond was,maar omdat ze dachten dat ik OOIT nog eens een kinderwens zou krijgen,ik wilde nl mijn binnenboel op mijn 25ste er al uit hebben,en heb het tot mijn 35 diverse malen geprobeerd,maar ze doen het niet omdat het omonkeerbaar is en omdat alle artsen denken dat je als vrouw ooit rammelende eierstokken krijgt bij het zien van beebjes van een ander,alleen kreeg en krijg ik dat niet...dus NIET omdat het ongezond is...

das wat anders,en weet ik veel waarom in africhtingsland mensen niet castreren,moeten ze ook zelf weten,dat interesseerd me ook werkelijk niets...ik heb ooit een paar jaar geleden met de eerste rottie knpv getraind en dat waren vanalles,van gecastreerde reuen tot volle teven en gesterilisseerde teven ...

en ja tuurlijk gaan honden aan kanker dood,maar er zijn ook erfelijke factoren bij honden rassen,en niet alle kankers zijn gerelateerd aan en baarmoeder behouden ja/nee,voor míj is alleen melkkliertumoren wel te voorkomen,en dat doe ík bij mijn honden door middel van sterilisatie...niets dramatisch hoor,ben ook niet tegen het niet castreren,alleen mijn honden/teven laat ik wel van te voren helpen...

overigens voor mijn roedel nog een voorbeeldje,een maandje geleden kwam iemand met een loopse chihauhau ( ja ja zo'n ieminimie tussen die grote honden :mrgreen: ) langs om te kijken of mijn volle reu al geinteresseerd was omdat deze gedekt moest worden,en loopse chihauhau heeft gewoon in mijn roedel rondgelopen,en daarmee kwam ook een stabij pup mee,die er ook tussen liep....

en geen enkel probleem gegeven,dus ja ...wat nu een roedel die alleen maar functioneerd als er alleen maar castraten inlopen?
saskia en sjaak
Zeer actief

malinois schreef:
Kimmie schreef:ik zou mij heeeeeeeel graag leeg willen halen jep,maar doktoren wilde het helaas niet doen,ben er veel mee bezig geweest maar deze dachten dat ik ooit nog een kinderwens zou krijgen,maar noppes..

waarom haal je alleen de voortplantingsorganen eruit dan? Krijgen honden aan de andere dingen geen kanker dan?
Ik ken helaas een aantal doberteven die dood zijn gegaan aan andere soorten kanker, teven die dus al vroeg gesteriliseerd waren.
Hoe verklaar je verder dat in africhtingsland zo goed als geen honden gecastreerd worden en hier ook maar heel weinig hoort van deze kutziekte?
Als artsen er bij de mensen niet aan mee willen werken is dit ook om de gezondheid en dan pleur je bij honden de zooi er maar effe uit...
sorry ik kan daar niet bij.
nee ik ook niet,
siem is op 6 jarige leeftijd overleden aan een auto immuunziekte. :oohja: vergeten zijn bloed te laten weghalen.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Tussen de 5 en 8 jaar, vind ik een mooie leeftijd. Wel voor de 8 jaar want daarna neemt de kans op baarmoederproblemen wel rap toe, is mijn idee.

Bij een RR zou ik me vooral eens verdiepen in de castratie-incontinentie. Dat komt best wel veel voor en de medicatie die je dan weer moet voeren is ook niet van suiker.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Kimmie schreef::scratch: nee je leest niet goed,de artsen wilde niet meewerken omdat het ongezond was,maar omdat ze dachten dat ik OOIT nog eens een kinderwens zou krijgen,ik wilde nl mijn binnenboel op mijn 25ste er al uit hebben,en heb het tot mijn 35 diverse malen geprobeerd,maar ze doen het niet omdat het omonkeerbaar is en omdat alle artsen denken dat je als vrouw ooit rammelende eierstokken krijgt bij het zien van beebjes van een ander,alleen kreeg en krijg ik dat niet...dus NIET omdat het ongezond is...

das wat anders,en weet ik veel waarom in africhtingsland mensen niet castreren,moeten ze ook zelf weten,dat interesseerd me ook werkelijk niets...ik heb ooit een paar jaar geleden met de eerste rottie knpv getraind en dat waren vanalles,van gecastreerde reuen tot volle teven en gesterilisseerde teven ...

en ja tuurlijk gaan honden aan kanker dood,maar er zijn ook erfelijke factoren bij honden rassen,en niet alle kankers zijn gerelateerd aan en baarmoeder behouden ja/nee,voor míj is alleen melkkliertumoren wel te voorkomen,en dat doe ík bij mijn honden door middel van sterilisatie...niets dramatisch hoor,ben ook niet tegen het niet castreren,alleen mijn honden/teven laat ik wel van te voren helpen...

overigens voor mijn roedel nog een voorbeeldje,een maandje geleden kwam iemand met een loopse chihauhau ( ja ja zo'n ieminimie tussen die grote honden :mrgreen: ) langs om te kijken of mijn volle reu al geinteresseerd was omdat deze gedekt moest worden,en loopse chihauhau heeft gewoon in mijn roedel rondgelopen,en daarmee kwam ook een stabij pup mee,die er ook tussen liep....

en geen enkel probleem gegeven,dus ja ...wat nu een roedel die alleen maar functioneerd als er alleen maar castraten inlopen?
jaja het zal allemaal prima joh... hier lopen volle reuen en een volle teef ook prima bij elkaar... maar daar sta ik wel strak op. Ow ja zelfs als mn teef loops is...
En dat lijkt me ook geheel logisch, daar heb je hormoontjes nl en die hormoontjes veroorzaken soms wat opstandjes...
Maar jij ben hartstikke goed hoor :ok: alles loopt gewoon prima door elkaar, goed joh :ok: Ik geloof toch liever dan CM ondanks dat ik tegenstander ben van castratie en hij voorstander, maar ik snap heel goed en heb het ook eergisteren nog gezien op tv wat er gebeurde toen hij er een volle reu in zijn geheel stabiele roedel haalde.
maar goed volgens jou zijn die hormonen totaal nergens voor nodig en doen ze niks (want daarom kunnen ze gewoon weggehaald worden en dan gebeurd er niks) dus het is toch praten tegen een muur van eigenwijzigheid...
Jij snijd maar raak, maar nogmaals jij zou dus nooit een pup van mij krijgen welk ras dan ook... aangezien dit mij genoeg zegt over de kennis hierover.

ik ken zo goed als geen enkele gecastreerde hond in de IPO, zowel reuen als teven zijn allemaal intact.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Kimmie schreef::scratch: nee je leest niet goed,de artsen wilde niet meewerken omdat het ongezond was,maar omdat ze dachten dat ik OOIT nog eens een kinderwens zou krijgen,ik wilde nl mijn binnenboel op mijn 25ste er al uit hebben,en heb het tot mijn 35 diverse malen geprobeerd,maar ze doen het niet omdat het omonkeerbaar is en omdat alle artsen denken dat je als vrouw ooit rammelende eierstokken krijgt bij het zien van beebjes van een ander,alleen kreeg en krijg ik dat niet...dus NIET omdat het ongezond is...

Honden die langs komen behoren niet tot de roedel ofzo :pffff: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Kimmie

oww dus honden die cesar in zijn roedel gooit behoren dan ook niet tot zijn roedel,en dus gaat het daarom altijd goed?

( overigens heeft cesar wel iets meer honden als ik heb in een roedel en bewonder ik hem enorm hoe hij zo een vreemde hond tussen die hele club gooit...en snap zijn beweegredenen zeker,ook hoe hij verder handeld tegenover zijn honden,maar dat is een ander verhaal)

en malinois ,ik bén niet goed hoor en voel me ook niet goed,maar als je niet eens je standpunten en ervaringen kan verdedigen/vertellen houdt het snel op in een discussie :19:
Laatst gewijzigd door Kimmie op 16 jul 2011 00:15, 1 keer totaal gewijzigd.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

malinois schreef:
Kimmie schreef:knipvoor
kniptegen
Als iemand zo ruim woont en graag een roedel honden wil houden zie ik toch liever een roedel met gecastreerde teven die in harmonie met elkaar leven en altijd loslopen dan een roedel met iedere keer spanning/gevechten en in het minst erge geval iedere keer honden moeten scheiden vanwege weer een loopsheid. Over oepsnestjes maar te zwijgen.
Ik ben geen voorstander van castratie maar ben ook niet absoluut tegen hoor. Zie ook zat hele gelukkige gecastreerde honden. Zeker bij teven.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Kimmie schreef:oww dus honden die cesar in zijn roedel gooit behoren dan ook niet tot zijn roedel,en dus gaat het daarom altijd goed?

( overigens heeft cesar wel iets meer honden als ik heb in een roedel en bewonder ik hem enorm hoe hij zo een vreemde hond tussen die hele club gooit...en snap zijn beweegredenen zeker,ook hoe hij verder handeld tegenover zijn honden,maar dat is een ander verhaal)
zie je het altijd goed gaan dan? Ik zie hem zeer regelmatig als er een intacte hond in gezet wordt, heel strak op die hond gericht zijn, dwz die hond moet zich geheel aan hem onderwerpen. Als hij 1 sec. te laat is dan heeft ie een heel groot probleem daarmee hoor, dat zegt ie ook daarom zit hij er ook zo strak op. Vandaar dat hij ook de 3 honden die hij opving na Katrina direct heeft laten castreren omdat ze teveel onrust in de roedel brachten, hij kon ze niet zonder toezicht bij de honden laten.
Dus hormonen doen niks?
Afbeelding
Kimmie

ik moet eerlijk zeggen dat ik nu 2x een half programma van die man heb gezien,dus kan niet over altijd goed gaan praten,en oww nee,ook in zijn eigen cluppie gaat het geheid weleens goed mis hoor,geloof er niets van dat hij nooit hommelus in de groep heeft...

dus ja,over cesar milan kan ik eigenlijk niet meepraten,als ik heel eerlijk ben,maar vond hem dapper toen ik zag dat hij zo een herder in de roedel gooide en het hele zooitje op elkaar dook,dat zou ik zo niet durven nee,bij introductie van een vreemde hond gaat het hier wel in rust en 1 voor 1,dat dan weer wel...

en tuurlijk hormomen zullen zeker wat doen,maar ik hoef die hormonen ( zeker kwa voortplanting) hier niet....simpel...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:
malinois schreef:
Kimmie schreef:knipvoor
kniptegen
Als iemand zo ruim woont en graag een roedel honden wil houden zie ik toch liever een roedel met gecastreerde teven die in harmonie met elkaar leven en altijd loslopen dan een roedel met iedere keer spanning/gevechten en in het minst erge geval iedere keer honden moeten scheiden vanwege weer een loopsheid. Over oepsnestjes maar te zwijgen.
Ik ben geen voorstander van castratie maar ben ook niet absoluut tegen hoor. Zie ook zat hele gelukkige gecastreerde honden. Zeker bij teven.
Als je zo'n roedel als CM wilt houden zul je dat alleen maar kunnen met gecastreerde honden denk ik zomaar...
Anders heb je teveel spanning, ik zou dit niet willen dus zou ook nooit op die manier honden houden waarschijnlijk.
Maar ik zou dus nooit een hond naar iemand doen die bij voorbaat zegt dat castreren niks uitmaakt en niks doet en dit het liefst zo vroeg mogelijk doet. Sorry nooit... geen pup en geen volwassen hond.
Afbeelding
Kimmie

nou dat is je goed recht,als je je daar niet prettig bij voelt moet je zeker geen hondje naar zo iemand doen.. :19:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik heb nog nooit een teef gehad, maar weet praktisch zeker dat ik ook vroeg zou castreren, mocht het onverhoeds :roll: ooit zover komen.
feit is dat ik dus gewoon niet voor teven door de knieën ga :wink:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Mijn teef moest een castratie ondergaan, ivm gezondheidsproblemen.
Het is snel na de 1e loopsheid gedaan, sindsdien heb ik een teef die incontinent is van urine.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik heb geen teef wel een reu die woensdag gecastereerd is .

simpelweg om de rede dat ik hem heeeeel erg graag los laat lopen en spelen met andere Honden hier , er lopen hier in de buurt maar twee mensen met een niet gecatsereerde reu , deze lopen beiden altijd aan de riem . Ik geniet echt als hij met andere honden speeld , en het is een chihuahua waarschijnnlijk zijn er ook mensen die het niet verandwoord vinden dat een chi met andere en ook grotere honden speeld , maar het genot wat hij daarmee heeft zou ik hem echt niet willen onthouden.

en de andere reden is dat toots met name als ik bij mijn schoonzus of bij mijn moeder ben waar andere honden zijn , dat hij overal wil plassen , dit heb ik een tijdje aangezien maar is gewoon vies .

Mannetjes die niet gecastereerd zijn moeten volgens de methode van Ceaser 2 keer per jaar dekken omdat ze anders gefrustreerd raken , Toots was ook gefrustreerd , dit merkte ik heel goed toen er hier 2 loopse teven zaten waar hij er bij 1 bijna op zat .

Natuurlijk zitten er aan elke operatie risico's , maar ik geef mijn dieren graag een gelukkig leven , en hou niet graag alles uit een boekje maar doe gewoon wat mijn gevoel zegt .

Volgens mij hebben we allemaal dezelfde hobbie hier en ik snap niet dat het niet gewoon gerespecteerd word dat er mensen zijn die hun dieren laten helpen . Verder wil ik nog wel zeggen dat ik het ook respecteer als je je dier niet laat helpen , maar denk niet dat iemand zijn dier laat helpen omdat hij/zij dat zo leuk vind er is altijd een rede voor.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 16 jul 2011 16:11, 2 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik zeg niks ik zeg niks ik zeg helemaal niks........
en verdwijn als de wiedeweerga uit dit topic :cheer:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Contacteer:

toots schreef:
Mannetjes die niet gecastereerd zijn moeten volgens de methode van Ceaser 2 keer per jaar dekken omdat ze anders gefrustreerd raken , Toots was ook gefrustreerd , dit merkte ik heel goed toen er hier 2 loopse teven zaten waar hij er bij 1 bijna op zat .

hahahaha dan zijn ze maar lekker gefrustreerd ben ik ook weleens... hier lopen ze ook nog eens 2 x per jaar bij een loopse teef, dus ze zullen vast en zeker gefrustreerd zijn... helaas dat is het leven.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Bij mij niet . hij hoeft geen pups te maken . en kan gewoon genieten van zijn leven.

Maar als het verder allemaal goed gaat met je reuen dan zou ik het ook niet doen hoor .

Toots heeft ook patella luxatie (hele ligte vorm) , en zou ook niet willen dat hij per ongeluk een teef dekt , want het is een erfelijke afwijking . en ik heb liever dat hij los kan lopen , in plaats van dat ik steeds om moet kijken of hij niet ergens op zit .
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

toots schreef:Bij mij niet . hij hoeft geen pups te maken . en kan gewoon genieten van zijn leven.

Maar als het verder allemaal goed gaat met je reuen dan zou ik het ook niet doen hoor .

Toots heeft ook patella luxatie (hele ligte vorm) , en zou ook niet willen dat hij per ongeluk een teef dekt , want het is een erfelijke afwijking . en ik heb liever dat hij los kan lopen , in plaats van dat ik steeds om moet kijken of hij niet ergens op zit .
maar dan heb je hem ook niet bij je lopen of onder controle?
Hier zitten ze niet maar zo ff op een loopse teef hoor... daar ben jij toch nog bij?
En ze genieten hier ook prima van hun leven hoor, ook zonder dekken eventueel.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

renee-uk schreef:ik zeg niks ik zeg niks ik zeg helemaal niks........
en verdwijn als de wiedeweerga uit dit topic :cheer:
en niet meer stiekem komen gluren hoor :LOL:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”