Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oudere mensen met een pup
Moderator: moderatorteam
- yuki
- Zeer actief
Re: Oudere mensen met een pup
Mijn alleenstaande, kinderloze, buurvrouw van eind 60 heeft maagkanker (gehad) en slokdarmkanker. Ze had al een JR teefje van 1,5 jaar en nam er terwijl ze net hoorde dat het terug gekomen was, nog een shitzu puppie bij. Ik bood haar aan als ze ziek was van behandelingen de beestjes voor dr uit te laten en vroeg haar wel of dat niet erg druk was, een puber jr en een pup erbij, als je zo ziek bent. Maar haar antwoord was: zolang ik de hondjes heb, moet ik op de been blijven, ze houden me zolang mogelijk op deze wereld. En daarna gaan ze naar familie toe
En ik moet zeggen, hoe beroerd ze er ook af en toe uitziet, ze loopt elke dag haar vaste rondjes, zie nooit iemand anders met de hondjes.....

Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Dus dan mag je niet meer genieten als de opvang voor de hond goed geregeld is?Beike06 schreef:Omdat we daar over gepraat hadden.fes/lou schreef: Ik vraag me trouwens af hoe jij zomaar kunt zien dat mw ongeneeslijk ziek is, en aan het aftakelen.
Kom nou.....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Dat zeg ik helemaal niet, ik hoop juist dat ze nog lang van haar hondjes kan genietenfes/lou schreef:Dus dan mag je niet meer genieten als de opvang voor de hond goed geregeld is?Beike06 schreef:Omdat we daar over gepraat hadden.fes/lou schreef: Ik vraag me trouwens af hoe jij zomaar kunt zien dat mw ongeneeslijk ziek is, en aan het aftakelen.
Kom nou.....

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Kanker bedoel je? Of kinkhoest?Beike06 schreef:.
Ze heeft die ziekte die met een "k" begint en ik wil dat niet zomaar neer zetten op een forum, maar ik denk dat iedereen wel weet welke ik bedoel.
Kom op zeg, de tijd dat er over de ziekte "K" gesproken werd ligt allang achter ons hoor.
Noem het beestje bij zn naam...
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Er zijn hier op het forum ook jongere mensen die in 'zo'n karretje' rijden, ook de honden maar van afpakken dan?Beike06 schreef:Het is ook helemaal geen aanval naar haar toe, hoor.
Ik wou gewoon jullie mening weten.
Ze rijdt in zo'n karretje en loopt met de rollator.
Je ziet gewoon dat ze elke keer als ik haar tegenkom, meer achteruit is gegaan.
Meestal kom ik haar 1X per week tegen.
Ze heeft die ziekte die met een "k" begint en ik wil dat niet zomaar neer zetten op een forum, maar ik denk dat iedereen wel weet welke ik bedoel.
Ik hoop dat ze nog lekker kan blijven genieten van haar hondjes.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Omdat ik me het niet voor kan stellen dat een ouwetje dat moeilijk ter been is de energie heeft om een pup zindelijk te maken en op te voedenTulp schreef:Hoezo is het voor een pup erger om herplaatst te worden dan voor een oudere herplaatser die wéér naar aan ander adres moet.Inc schreef:Dan heb je het ove rmensen die nog prima ter been zijn. Dat is toch heel iets anders dan iemand die ziek is en aan het aftakelen isZo iemand zou geen pup van mij krijgen, maar het advies voor een oudere herplaatser
![]()

- renee-uk
- Zeer actief
Misschien heeft zij zelf besloten dat ze die energie nog wel heeft en heeft ze daar geen ander voor nodig?Inc schreef:Omdat ik me het niet voor kan stellen dat een ouwetje dat moeilijk ter been is de energie heeft om een pup zindelijk te maken en op te voedenTulp schreef:Hoezo is het voor een pup erger om herplaatst te worden dan voor een oudere herplaatser die wéér naar aan ander adres moet.Inc schreef:Dan heb je het ove rmensen die nog prima ter been zijn. Dat is toch heel iets anders dan iemand die ziek is en aan het aftakelen isZo iemand zou geen pup van mij krijgen, maar het advies voor een oudere herplaatser
![]()
Je wordt niet meteen half debiel hoor als je ouder wordt

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Vooroordeel dus...
Mevrouw heeft blijkbaar uit volle overtuiging een pup genomen, en geniet daarvan zo lang ze maar kan..
Mocht het onverhoopt niet meer lukken op korte of lange termijn, dan heeft ze het goed geregeld voor de hondjes.
Het irriteert me mateloos dat deze mw, en met haar vele anderen, dit geluk blijkbaar niet gegund wordt...
Mevrouw heeft blijkbaar uit volle overtuiging een pup genomen, en geniet daarvan zo lang ze maar kan..
Mocht het onverhoopt niet meer lukken op korte of lange termijn, dan heeft ze het goed geregeld voor de hondjes.
Het irriteert me mateloos dat deze mw, en met haar vele anderen, dit geluk blijkbaar niet gegund wordt...
Nee, maar zo bedoel ik dit ook helemaal niet.renee-uk schreef:Er zijn hier op het forum ook jongere mensen die in 'zo'n karretje' rijden, ook de honden maar van afpakken dan?Beike06 schreef:Het is ook helemaal geen aanval naar haar toe, hoor.
Ik wou gewoon jullie mening weten.
Ze rijdt in zo'n karretje en loopt met de rollator.
Je ziet gewoon dat ze elke keer als ik haar tegenkom, meer achteruit is gegaan.
Meestal kom ik haar 1X per week tegen.
Ik hoop dat ze nog lekker kan blijven genieten van haar hondjes.
Ik hoop juist dat ze zo lang mogelijk van ze kan genieten.
Ze is alleen ziek en dat vind ik erg sneu voor haar.
Is ook gek op haar hondjes.
Maar je ziet dat ze aftakelt en ik hoop dat ze het allemaal vol houdt.
Best heftig om te zien hoe snel zo iets kan gaan.
Vind het knap van haar dat ze nog op de been is.
Ik bedoel dit topic niet negatief hoor, sorry als ik onduidelijk ben gewest.
Moet ik elke keer gaan aanhalen dat ik het over een aftakelend persoon heb?renee-uk schreef: Misschien heeft zij zelf besloten dat ze die energie nog wel heeft en heeft ze daar geen ander voor nodig?
Je wordt niet meteen half debiel hoor als je ouder wordt

Als je even een paar berichtjes terug leest, kun je lezen dat ik ook hoop dat ze nog lang van haar hondjes kan en mag genieten.fes/lou schreef:Vooroordeel dus...
- renee-uk
- Zeer actief
Tja er zijn ook wel dingen die ik me niet kan voorstellen maar daarom gebeuren ze nog welInc schreef:Moet ik elke keer gaan aanhalen dat ik het over een aftakelend persoon heb?renee-uk schreef: Misschien heeft zij zelf besloten dat ze die energie nog wel heeft en heeft ze daar geen ander voor nodig?
Je wordt niet meteen half debiel hoor als je ouder wordtAls je met een rollator loopt kan ik me niet voorstellen dat je pupje elk uur/twee uur buiten gaat zetten (of snel genoeg bent met oppakken als een ongelukje dreigt) en er 's nachts uitgaat omdat puplief zit te janken

Waar bemoei jij je in godsnaam mee?

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Iedereen takelt af vanaf zn 25e, dus we kunnen wel stoppen met honden fokken....
Maar misschien moet jij je niet zoveel voor proberen te stellen, is dat het probleem en niet de conditie van deze groep hondeneigenaars...
Maar misschien moet jij je niet zoveel voor proberen te stellen, is dat het probleem en niet de conditie van deze groep hondeneigenaars...
Oh, mening geven mag alleen als die strookt met de jouwe?
Sorry, niet het geval
Ik zou geen pup aan zo iemand meegeven, als je daar een probleem mee hebt is dat jammer
Sorry, niet het geval

Ik zou geen pup aan zo iemand meegeven, als je daar een probleem mee hebt is dat jammer

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
fijn dat je zo goed oplet: dan kan je eventueel een handje helpen mocht het even niet meer gaan met die mevrouwBeike06 schreef: Ze is alleen ziek en dat vind ik erg sneu voor haar.

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik wel, en ik zou ook zo willen afspreken dat puplief bij mij terug kan komen, en dan of via mij weer herplaatst wordt of bij mij blijft wonen...Inc schreef:Oh, mening geven mag alleen als die strookt met de jouwe?
Sorry, niet het geval![]()
Geen probleem...
tekkel schreef:fijn dat je zo goed oplet: dan kan je eventueel een handje helpen mocht het even niet meer gaan met die mevrouwBeike06 schreef: Ze is alleen ziek en dat vind ik erg sneu voor haar.
En dat is ook wat ik heb aangeboden.
Er is ook een uitlaatservice die ze zo nu en dan uitlaat en dat vind ze erg fijn.
Mocht die niet kunnen, dan wil ik het gerust voor haar doen, geen probleem

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Kijk maar uit Inge, je bent grijs, straks moet jij je honden ook inleveren...Inge O schreef:er zijn vast een heleboel dingen die wij ons ook niet van jou kunnen voorstellen met betrekking tot je honden, dingen die wij misschien ook anders zouden doen/willen maar heeft jou dat ooit tegengehouden om er wéér een hond bij te nemen?Inc schreef:Moet ik elke keer gaan aanhalen dat ik het over een aftakelend persoon heb?renee-uk schreef: Misschien heeft zij zelf besloten dat ze die energie nog wel heeft en heeft ze daar geen ander voor nodig?
Je wordt niet meteen half debiel hoor als je ouder wordtAls je met een rollator loopt kan ik me niet voorstellen dat je pupje elk uur/twee uur buiten gaat zetten (of snel genoeg bent met oppakken als een ongelukje dreigt) en er 's nachts uitgaat omdat puplief zit te janken
Op jouw leeftijd ben je vast al een eind afgetakeld

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Beike06 schreef:tekkel schreef:fijn dat je zo goed oplet: dan kan je eventueel een handje helpen mocht het even niet meer gaan met die mevrouwBeike06 schreef: Ze is alleen ziek en dat vind ik erg sneu voor haar.
En dat is ook wat ik heb aangeboden.
Er is ook een uitlaatservice die ze zo nu en dan uitlaat en dat vind ze erg fijn.

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- kipo
- Zeer actief
Doodgaan is niet voorbehouden aan oude mensen, ook jonge mensen kunnen er van de ene op de andere dag niet meer zijn
. Moet dan niet iedereen zorgen voor een opvang achter de hand, of is dat alleen verplicht voor oude mensen
Zolang de hond een leuk leven heeft, laat mensen dan lekker zelf beslissen waar ze nog toe in staat denken te zijn!
En aan wie een fokker wel of niet een pup wil meegeven, moet 'ie ook lekker zelf bepalen
@ Beike: lief dat je dat hebt aangeboden

En aan wie een fokker wel of niet een pup wil meegeven, moet 'ie ook lekker zelf bepalen
@ Beike: lief dat je dat hebt aangeboden
- renee-uk
- Zeer actief
Dat is hartstikke lief van je Anneke, daar zal die mevrouw dan ook vast blij mee zijnBeike06 schreef: En dat is ook wat ik heb aangeboden.

-
- Zeer actief
Mijn moeder heeft op 85 jarige leeftijd nog een pupje genomen, wel een ienemienie ras.
Haar leven heeft altijd bestaan uit honden zonder dat is ze niet compleet, zo weg.
Die twee hebben veel plezier samen

Haar leven heeft altijd bestaan uit honden zonder dat is ze niet compleet, zo weg.
Die twee hebben veel plezier samen

Oh we gaan persoonlijk worden! Maar natuurlijk.Inge O schreef:er zijn vast een heleboel dingen die wij ons ook niet van jou kunnen voorstellen met betrekking tot je honden, dingen die wij misschien ook anders zouden doen/willen maar heeft jou dat ooit tegengehouden om er wéér een hond bij te nemen?Inc schreef:Moet ik elke keer gaan aanhalen dat ik het over een aftakelend persoon heb?renee-uk schreef: Misschien heeft zij zelf besloten dat ze die energie nog wel heeft en heeft ze daar geen ander voor nodig?
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Als die mevrouw een vangnet heeft geregeld voor als het haar onmogelijk wordt om de pup uit te laten en op te voeden, en dat heeft ze zo te lezen, dan is het toch geen enkel probleem? Kan ze lekker genieten van haar pupje zo lang ze zich nog goed genoeg voelt, en heeft ze gelijk fijn wat afleiding door zo'n jong dier in huis. En als het niet meer gaat, heeft ze de zekerheid dat het hondje goed terecht gaat komen. Kan toch niet beter?
Hier gaan dit keer ook pups naar mensen die (net) 60+ zijn, ik heb daar helemaal geen probleem mee. Ik mag hopen dat wanneer ik die leeftijd bereikt heb en ik ergens een pup vandaan zou willen halen, de fokker gewoon net zo goed als ik nu het vertrouwen heeft om me een pup te verkopen.
Het moet ook niet gekker worden met die betutteling hier trouwens.
Hier gaan dit keer ook pups naar mensen die (net) 60+ zijn, ik heb daar helemaal geen probleem mee. Ik mag hopen dat wanneer ik die leeftijd bereikt heb en ik ergens een pup vandaan zou willen halen, de fokker gewoon net zo goed als ik nu het vertrouwen heeft om me een pup te verkopen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Nou en ik ga s'nacht mijn bed ook niet uit voor mijn pup.
Zal het misschien iets langer duren misschien bij dat oude mensje voordat die pup zindelijk word .
Hij zit toch niet bij jou in je woonkamer te schijten en te zeiken.
Jezus zeg.
Heb een oud tante gehad die 93 was en nog steeds zelfstandig woonde en haar poedeltje Basje kwam niet verder de laatste 2 jaar dan het tuintje achter.
Ze zijn samen lekker oud geworden en samen dood gegaan 3 maanden na elkaar.
En er zit hier toch ook iemand met kanker en in een karretje met lichamelijke beperking.??
Moeten die dan ook maar gelijk hun honden inleveren.??

Zal het misschien iets langer duren misschien bij dat oude mensje voordat die pup zindelijk word .
Hij zit toch niet bij jou in je woonkamer te schijten en te zeiken.
Jezus zeg.
Heb een oud tante gehad die 93 was en nog steeds zelfstandig woonde en haar poedeltje Basje kwam niet verder de laatste 2 jaar dan het tuintje achter.
Ze zijn samen lekker oud geworden en samen dood gegaan 3 maanden na elkaar.
En er zit hier toch ook iemand met kanker en in een karretje met lichamelijke beperking.??

Wat je zegt ben je zelfffff 

- BAILEYSBAASJE
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle
Een jong persoon kan ook onder de tram komen (kijk maar gisteren die relatief jonge mevrouw van 52 die in de storm een boom op haar hoofd kreeg en nu kritiek ligt).Beike06 schreef:Zo net even een extra rondje gelopen met Beike en toen kwam ik een oude mevrouw tegen die een stokoud hondje heeft en sinds een paar dagen heeft ze er een pupje bij.
Opvang was geregeld, mocht ze komen te overlijden.
Niks mis mee lijkt me, maar of het verstandig is om te doen?
Hoe kijken jullie daar tegen aan?
Hier in de buurt zie ik ook een paar oude mensen met een pup nog jonger dan Bailey. Ik krijg de indruk dat het ze juist goed doet: gezelschap, beweging, aanspraak. Het zijn geen wrakken, die een hondje nemen, alleen oud.

bouvierpoedel schreef:
Ik weet niet of dat tegen mij is gericht, maar dat is dus helemaal niet wat ik bedoel.
Ik hoop juist dat deze mevrouw en ook voor de rest iedereen zo lang mogelijk kan genieten van zijn of haar hond/honden.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Tegen die tijd ben ik nog heel pril en jongLongFields schreef:Als die mevrouw een vangnet heeft geregeld voor als het haar onmogelijk wordt om de pup uit te laten en op te voeden, en dat heeft ze zo te lezen, dan is het toch geen enkel probleem? Kan ze lekker genieten van haar pupje zo lang ze zich nog goed genoeg voelt, en heeft ze gelijk fijn wat afleiding door zo'n jong dier in huis. En als het niet meer gaat, heeft ze de zekerheid dat het hondje goed terecht gaat komen. Kan toch niet beter?

Wat je zegt ben je zelfffff 

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
bouvierpoedel schreef:Tegen die tijd ben ik nog heel pril en jongLongFields schreef:Als die mevrouw een vangnet heeft geregeld voor als het haar onmogelijk wordt om de pup uit te laten en op te voeden, en dat heeft ze zo te lezen, dan is het toch geen enkel probleem? Kan ze lekker genieten van haar pupje zo lang ze zich nog goed genoeg voelt, en heeft ze gelijk fijn wat afleiding door zo'n jong dier in huis. En als het niet meer gaat, heeft ze de zekerheid dat het hondje goed terecht gaat komen. Kan toch niet beter?
Het moet ook niet gekker worden met die betutteling hier trouwens.,dus dan kom je er maar 1 halen hoor wijffie.

Wordt het waarschijnlijk wel een Poedel hoor, tegen die tijd.
Maarre, ben jij al aan het terugtellen met je leeftijd dan, volgens mij ben je namelijk ouder dan ik.

- renee-uk
- Zeer actief
Moet ze wel de tijd nemen.bouvierpoedel schreef:Tegen die tijd ben ik nog heel pril en jongLongFields schreef:Als die mevrouw een vangnet heeft geregeld voor als het haar onmogelijk wordt om de pup uit te laten en op te voeden, en dat heeft ze zo te lezen, dan is het toch geen enkel probleem? Kan ze lekker genieten van haar pupje zo lang ze zich nog goed genoeg voelt, en heeft ze gelijk fijn wat afleiding door zo'n jong dier in huis. En als het niet meer gaat, heeft ze de zekerheid dat het hondje goed terecht gaat komen. Kan toch niet beter?
Het moet ook niet gekker worden met die betutteling hier trouwens.,dus dan kom je er maar 1 halen hoor wijffie.
Ik zie het voor me: Suzanne komt op de koffie en tegen etenstijd heb jij al schuifelend achter je rollatortje wel een pup gevangen