Vooral deze twee vind ik prachtig:
kynos schreef: De mooiste zus van Troy
Opa van Troy moeders kant
![]()
Moderator: moderatorteam
kynos schreef: De mooiste zus van Troy
Opa van Troy moeders kant
![]()
Ze kunnen hondagressief zijn, maar dan met name gericht op sexegenoten, want het zijn dominante typjes, die Catahoula's.Denise. schreef:Ik zie trouwens veel foto's van loslopende catahoula's. Kunnen deze honden over het algemeen goed loslopen? En hoe zijn ze naar andere honden? Ik dacht dat ze hondagressief waren maar volgens mij valt dat heel erg mee.
Ah dat klinkt eigenlijk erg leuk-Gaby- schreef:Ze kunnen hondagressief zijn, maar dan met name gericht op sexegenoten, want het zijn dominante typjes, die Catahoula's.Denise. schreef:Ik zie trouwens veel foto's van loslopende catahoula's. Kunnen deze honden over het algemeen goed loslopen? En hoe zijn ze naar andere honden? Ik dacht dat ze hondagressief waren maar volgens mij valt dat heel erg mee.Ook zijn het geen allemansvrienden. Maar beiden geldt natuurlijk niet voor alle honden van dit ras. Ze kunnen juist geweldig goed loslopen want ze luisteren als een tierelier en verliezen je geen moment uit het oog. Tenminste, de mijne dan.
Rhodin is de hele dag bezig met wat ik aan het doen ben en wat ik van hem verlang. Het enige waarvoor hij een omweg wil maken is eten op straat, maar afgezien van dat zou hij midden in de stad los kunnen lopen (wat ik dus niet doe
). Zelfs beter dan aan de riem denk ik. Als je een leuke sociale hond wilt om lekker mee in het park te staan kleppen met andere baasjes zou ik geen Catahoula aanraden. Mijn hond is niet vriendelijk naar andere reuen, hoewel het altijd bij gegrom en geblaf blijft en hij nog nooit heeft gebeten. Als ik doorloop volgt hij mij altijd en dan gaat hij heus niet vechten, stel dat je de baas uit het oog verliest!
![]()
![]()
Maar ook probeert hij mij uit en probeert altijd nét dat stapje verder te gaan en dat haalt bij mij wel eens het bloed onder de nagels vandaan, terwijl ik echt consequent ben. Maar het wordt minder nu hij volwassener wordt. Ik krijg steeds meer het twee handen op één buik gevoel, alsof hij mijn gedachten kan lezen. Hij is ook echt mijn hond en zo ziet hij dat zelf ook.Hij gaat voor me door het vuur. Maar ik neem geen Catahoula meer in zo'n drukbevolkt gebied als waar ik nu woon. Ik vind andere mensen te onvoorspelbaar en mijn hond maakt te snel de keus of iemand te vertrouwen is of niet. En als hij beslist dan besluit hij meestal het laatste.
En daardoor moet ik altijd alert zijn. Ik moet hierbij wel vermelden dat mijn hond het eerste half jaar van zijn leven in een kennel heeft gezeten en ik niet weet wat er met hem is gedaan, hij was in elk geval doodsbang voor alles toen wij hem kregen. Ook is qua karakter ontzettend wantrouwend, hij kijkt altijd met een ernstige blik vind ik. Ook blijken zijn lijnen nogal rare en hond- en mensagressieve honden voort te kunnen brengen.
Het moge duidelijk zijn dat deze lijnen voor zover ik weet niet betrokken zijn bij de honden die de ouders zullen zijn van dit nestje pups. Ik weet dat Danielle lang heeft gezocht naar geschikte lijnen wat betreft karakter. Maar ook hierover kan Danielle vast veeel meer vertellen.
Je hebt wel een goede indruk van hem gekregen, zo is hij tegenwoordig en hij hield zich wat afzijdig. Maar je weet vast nog wel dat hij die tuin in sjeesde voor dat frituurvet.Valerie schreef:Ik heb hem maar even gezien natuurlijk maar ik vond Rhodin vrij makkelijk/stoïcijns overkomen. Zelfs toen die reu kwam patsen deed hij nietsDaar zal vast ook veel werk in zitten
maar ik was wel blij dat die reu met een boog om Jigzy heen liep
Nou, ik wil ze niet omschrijven als makkelijk. Ik ken geen enkele andere hond die zo is als Rhodin. Ook andere mensen die hem goed kennen weten ook wat ik bedoel, ik heb al menig mens horen zeggen dat als er honden bestaan met persoonlijkheidsstoornissen... Nou ja, hij kan mij in elk geval vreselijk positief verrassen in zijn gedrag maar ook ontzettend teleurstellen. Dat maakt hem wel eens onvoorspelbaar. Ook zijn er mensen met ontzettend veel ervaring met honden (gedragstherapeut bijv.), die geen hoogte kunnen krijgen van hem en hem soms bedreigend vinden, terwijl ik weet dat hij die intentie niet heeft om ze te bedreigen, maar hij test ze wel uit. Hij gaat bijvoorbeeld voor ze zitten en ze aanstaren. Ik denk wel dat deze dingen erg te maken hebben met zijn achtergrond, zijn instabiliteit en onzekerheid en de lijnen waar hij uit komt. Danielle heeft een zusje van Rhodin, zij heeft haar ook gekregen met 6 maand en zo ver ik weet is dat een hele fijne en lieve hond.Denise. schreef:Ah dat klinkt eigenlijk erg leukZe zijn dus stukken makkelijker dan ik dacht.
Niet dat het doetjes zijn uiteraard, maar ik had een ander beeld van Catahoula's.
Fijn dat Rhodin zo goed luistert, zo kan hij toch lekker loslopen. Ideaal
Het zijn dus behoorlijk baasgerichte honden. Doe jij een hondensport met Rhodin?
In de stad lijkt het me inderdaad wel lastig wat betreft vreemde mensen. Ik weet ook dat mensen rare dingen kunnen doen en soms gewoon niet luisteren als je zegt dat ze je hond niet mogen aaien![]()
Dat Rhodin een slechte start heeft gehad wist ik, erg knap dat het nu zo goed met hem gaatWat dat betreft is hij wel te vergelijken met Kenzo, waardeloze start gehad maar nu een hele fijne hond.
Het lijken me in ieder geval leuke hondenNiet dat ik nu op zoek ben hoor
Rosan's Sandra schreef:Wat een bijzonder ras! Vooral de kleuren, erg benieuwd wat er geboren gaat worden. Ik verwacht zelf meer de donkere kleur, wat verwacht jij?
Ooh en trouwens: Nevada City, vlakbij Yuba City?
Dat had ik inderdaad ergens gelezen. Zo min mogelijk wit, want anders kunnen de hondjes doof en/of blind zijn...(???)kynos schreef:Rosan's Sandra schreef:Wat een bijzonder ras! Vooral de kleuren, erg benieuwd wat er geboren gaat worden. Ik verwacht zelf meer de donkere kleur, wat verwacht jij?
Ooh en trouwens: Nevada City, vlakbij Yuba City?
Ja ik verwacht ook meer donkere kleur, maar dat is de bedoeling, niet fokken of uiterlijk maar op gezondheid. Voor de toekomst moeten we meer donkere honden hebben, anders krijg je teveel wit en dus ongezonde honden.
De reu geeft 50% van zijn pups ook het Mm, merle kleur en waarschijnlijk 50% solid ( eenkleurig) de teef geeft 50% van haar pups Cryptic merle (dat is ook solid maar met het merle gen), en 50% solid, dus van de 8 pups 4 solid, 2 cryptic merle en 2 merle..maar we wachten af!
Dat is gaaf! (je hebt een PBkynos schreef:Nevada City in California, Ja bij Yuba City en Grass Valley..
Ik zeg ook niet dat ze makkelijk zijn hoor, maar wel makkelijker dan ik dacht. Zo te horen is Rhodin een aardig potret, ik hou daar wel van-Gaby- schreef: Nou, ik wil ze niet omschrijven als makkelijk. Ik ken geen enkele andere hond die zo is als Rhodin. Ook andere mensen die hem goed kennen weten ook wat ik bedoel, ik heb al menig mens horen zeggen dat als er honden bestaan met persoonlijkheidsstoornissen... Nou ja, hij kan mij in elk geval vreselijk positief verrassen in zijn gedrag maar ook ontzettend teleurstellen. Dat maakt hem wel eens onvoorspelbaar. Ook zijn er mensen met ontzettend veel ervaring met honden (gedragstherapeut bijv.), die geen hoogte kunnen krijgen van hem en hem soms bedreigend vinden, terwijl ik weet dat hij die intentie niet heeft om ze te bedreigen, maar hij test ze wel uit. Hij gaat bijvoorbeeld voor ze zitten en ze aanstaren. Ik denk wel dat deze dingen erg te maken hebben met zijn achtergrond, zijn instabiliteit en onzekerheid en de lijnen waar hij uit komt. Danielle heeft een zusje van Rhodin, zij heeft haar ook gekregen met 6 maand en zo ver ik weet is dat een hele fijne en lieve hond.
Voor sommige mensen is het echt te veel hond, ik vind Rhodin ook echt een aanwezige hond, ondanks dat hij rustig is. Hij maakt echt deel uit van het gezin. Nu wil ik dat graag, maar als het soms niet goed uit komt, dan dringt hij het op. Dan gaat hij lopen etterbakken, uitvallen, irritant doen naar andere honden of mensen, eten snaaien, enz. Het heeft wel te maken met het bewegingspatroon, nu met de pup merk ik dat hij vervelender wordt. Aan een aantal kleine rondjes heeft hij niet genoeg en i.v.m. dat de pup niet alleen kan zijn zonder Rhoden en de drukte op dit moment schiet het er soms bij in om nog een uur à 1,5 extra met hem te gaan fietsen.
Ik doe op het moment geen hondensport met hem. Ik had dit wel actief gedaan als zijn heupen goed zouden zijn en hij er plezier in had. Ik heb gehoorzaamheid gedaan t/m vervolg I op onze hondenschool. Hij deed het ontzettend goed maar had het liefst dat al die andere mensen op honden op zouden sodemieteren en dat we gewoon alles met zijn tweeën konden doen.Ik merk dat hij snel overprikkeld raakt en hij heeft echt genoeg aan de dagelijkse dingen die we al met hem doen en dat zijn er nogal wat. Dat zijn fietsen, wandelen en ik neem hem overal mee naar toe, in de bus, naar de markt, door het centrum, naar vrienden en feestjes, op vakantie, met de trein, naar mijn werk, enz. Ik neem hem ook mee naar de hondenschool waar ik les geef. Ik ben zelf begonnen met het aanleren van mantrailing (zou ik binnenkort weer eens op moeten pakken) en zoeken van dingen. Dan neem ik een voerdummy mee voor onderwerg en dan doen we allerlei spelletjes. Ik leer hem trucjes en hij kent een heel scala aan woorden en commando's. 's Avonds komt hij zijn nest niet meer uit hoor, heeft ie helemaal geen zin meer in.
Als er ooit weer een Catahoula komt dan wil daar graag mee gaan mantrailen, dat lijkt me echt te gek en daar zijn ze uitermate geschikt voor. Het is wel echt een hond waar je actief mee moet zijn, ik denk dat het je anders ontzettend gaat betreuren. En als we in een hutje op de hei hadden gewoond, dan had ik 10 Rhodins gewild, hij is geweldig voor zijn gezin en voel me altijd veilig met hem in de buurt. Het is wel een hele bijzondere band die ik met hem heb, ik denk door zijn intelligentie en dat is wel een raseigenschap. Nu we Mila opvoeden vind ik het een peuleschilletje vergeleken met Rhodin, dus het heeft nog meer voordelen.
Ik zeg ook niet dat ze makkelijk zijn hoor, maar wel makkelijker dan ik dacht. Zo te horen is Rhodin een aardig potret, ik hou daar wel van-Gaby- schreef: Nou, ik wil ze niet omschrijven als makkelijk. Ik ken geen enkele andere hond die zo is als Rhodin. Ook andere mensen die hem goed kennen weten ook wat ik bedoel, ik heb al menig mens horen zeggen dat als er honden bestaan met persoonlijkheidsstoornissen... Nou ja, hij kan mij in elk geval vreselijk positief verrassen in zijn gedrag maar ook ontzettend teleurstellen. Dat maakt hem wel eens onvoorspelbaar. Ook zijn er mensen met ontzettend veel ervaring met honden (gedragstherapeut bijv.), die geen hoogte kunnen krijgen van hem en hem soms bedreigend vinden, terwijl ik weet dat hij die intentie niet heeft om ze te bedreigen, maar hij test ze wel uit. Hij gaat bijvoorbeeld voor ze zitten en ze aanstaren. Ik denk wel dat deze dingen erg te maken hebben met zijn achtergrond, zijn instabiliteit en onzekerheid en de lijnen waar hij uit komt. Danielle heeft een zusje van Rhodin, zij heeft haar ook gekregen met 6 maand en zo ver ik weet is dat een hele fijne en lieve hond.
Voor sommige mensen is het echt te veel hond, ik vind Rhodin ook echt een aanwezige hond, ondanks dat hij rustig is. Hij maakt echt deel uit van het gezin. Nu wil ik dat graag, maar als het soms niet goed uit komt, dan dringt hij het op. Dan gaat hij lopen etterbakken, uitvallen, irritant doen naar andere honden of mensen, eten snaaien, enz. Het heeft wel te maken met het bewegingspatroon, nu met de pup merk ik dat hij vervelender wordt. Aan een aantal kleine rondjes heeft hij niet genoeg en i.v.m. dat de pup niet alleen kan zijn zonder Rhoden en de drukte op dit moment schiet het er soms bij in om nog een uur à 1,5 extra met hem te gaan fietsen.
Ik doe op het moment geen hondensport met hem. Ik had dit wel actief gedaan als zijn heupen goed zouden zijn en hij er plezier in had. Ik heb gehoorzaamheid gedaan t/m vervolg I op onze hondenschool. Hij deed het ontzettend goed maar had het liefst dat al die andere mensen op honden op zouden sodemieteren en dat we gewoon alles met zijn tweeën konden doen.Ik merk dat hij snel overprikkeld raakt en hij heeft echt genoeg aan de dagelijkse dingen die we al met hem doen en dat zijn er nogal wat. Dat zijn fietsen, wandelen en ik neem hem overal mee naar toe, in de bus, naar de markt, door het centrum, naar vrienden en feestjes, op vakantie, met de trein, naar mijn werk, enz. Ik neem hem ook mee naar de hondenschool waar ik les geef. Ik ben zelf begonnen met het aanleren van mantrailing (zou ik binnenkort weer eens op moeten pakken) en zoeken van dingen. Dan neem ik een voerdummy mee voor onderwerg en dan doen we allerlei spelletjes. Ik leer hem trucjes en hij kent een heel scala aan woorden en commando's. 's Avonds komt hij zijn nest niet meer uit hoor, heeft ie helemaal geen zin meer in.
Als er ooit weer een Catahoula komt dan wil daar graag mee gaan mantrailen, dat lijkt me echt te gek en daar zijn ze uitermate geschikt voor. Het is wel echt een hond waar je actief mee moet zijn, ik denk dat het je anders ontzettend gaat betreuren. En als we in een hutje op de hei hadden gewoond, dan had ik 10 Rhodins gewild, hij is geweldig voor zijn gezin en voel me altijd veilig met hem in de buurt. Het is wel een hele bijzondere band die ik met hem heb, ik denk door zijn intelligentie en dat is wel een raseigenschap. Nu we Mila opvoeden vind ik het een peuleschilletje vergeleken met Rhodin, dus het heeft nog meer voordelen.
kynos schreef:Het is best moeilijk om juiste mensen te vinden, ik heb ook wel een vrij hoge eis..mensen moeten echt iets gaan ondernemen en al meerdere werkhonden rassen gehad hebben..
De mensen zijn ook al allemaal hier geweest om kennis te maken met ons en de honden, vanaf een email of telefoongesprek weet je niet hoe de mensen zijn, ze moeten er wel iest voor over hebben!
Onze reu hebben we destijds in Tsjechië gehaald en Ziva de teef ben ik in Nevada California USA gaan ophalen. We zijn ook helemaal verknocht aan dit ras..wil nooit meer iets anders, misschien een keer een ruwhaar teckel erbij, voor mijn manmaar pas als onze jack Russel van bijna 14 jaar er niet meer is.
De kleur van onze reu is Red leopard/ Red Merle, hij is dna getest op het merle gen en is single merle, de teef Ziva heeft de kleur Black & Brindle trim. Zij is ook getest op het merle gen en is Cryptic merle gen drager. Het is niet goed om bij dit ras merle x merle fokken als ze beide als die kleur eruit zien, net als bij de schotse herdershond, Aussie, Border Collie, Welsh Corgi enz.. je kunt dan dubbel Merle krijgen en zo pups met slechte ogen en doofheid krijgen. In USA doen ze bijna niet anders omdat ze alleen kijken naar werklijnen en mooie kleuren en de pups met meer dan 30-40% wit maken ze dood. In Nederland heeft eens een andere fokker gezeten die alleen maar merle x merle gefokt heeft, en hij had van de 30-40 pups geboren in zijn kennel minstens 40% dove pups, uit één nest van 5 pups waren er 4 halfdoof! Dit willen wij niet..
Dit Cryptic merle gen is een gen tussen het single en non merle in. Dus een heel gezond merle gen om mee te fokken zonder dat je een hoog risico loopt op TE witte en zo ook dove pups!
Op onze website staat een heel stuk geschreven over het Merle gen.
Misschien vinden we nog wel nieuwe pup eigenaren op dit forum?
Thanks..ben blij dat ik dit topic geopend heb en zo mensen op de hoogte kan houden van ons geweldig ras..Roo schreef:Dit is echt een topic dat ik ga volgen, catalouha's zijn zulke mooie honden! Niet alleen de kleuren maar ook de bouw en de blik, prachtig gewoon! Hoop dat het allemaal helemaal goed gaat met de bevalling en het nestje en je veel foto's gaat plaatsen!
Nonsy schreef:prachtige honden.. Ik ken er natuurlijk zelf een, van mijn beste vriendin.. Het zijn geweldige honden, maar zeker niet voor iedereen geschikt.. De vader is ook echt prachtig van kleur..
Heel veel succes met je nestje.. Ik hou dit topic ook zeker even in de gaten..
Haha, inderdaad!EschaenStefanie schreef: Wat een toverballen zijn die Catahoula nesten
Hallo Allemaal! Ik kom hier eigenlijk nooit (meer) maar gezien onze namen gevallen zijn (van mijn hond en mij) voelde ik me toch geroepen ff te reageren. Ik zal Blue zeker nooit weg doen, menig catahoula-eigenaar kent het catahoula-liedje wel, en dat zing ik vrijwel dagelijks, hahaha! ff een linkje voor degene die het niet kennen:kynos schreef:
Dat is Blue toch? Niet voor iedereen geschikt, dit klopt maar dat zijn HEEL veel rassen, niet voor iedereen geschikt. Dat Blue zo moeilijk is heeft zeker te maken met de karakters van de Sunnydogs Catahoulas, en dat er niet met de meest Sunnydogs Catahoulas gewerkt word, Castreren en dan vervolgens denken dat de problemen zich vanzelf oplossen..WRONG!! Castratie maakt het gedrag van een agressieve/ onzekere hond vaak veel erger. Alleen een hond om zijn uiterlijk en dan vervolgens niet mee werken..zo slecht. De lijnen van de Sunnydogs Catahoulas zijn erg fel, erg harde werkers op zwijnen, de Cowdogs zijn vaak wat softer qua karakter..
Als er met een hond niet gewerkt word dan krijg je dat de Energie Frustratie word en de Frustratie gaat over in AGRESSIE! Eigen schuld als de hond onhandelbaar word, en dan weer ( zoals al verschillende Europese Catahoulas), weg moet!
Hier heb ik het niet over Blue! Want Brenda zal hem denk ik nooit weg doen..