Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hulpdiensten bij ons om de hoek

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Hulpdiensten bij ons om de hoek

Ongelezen bericht door _Leonie »

grover schreef:Weet je, je hebt volgens mij op best een flinke afstand staan fotograferen en er is weinig herkenbaars in beeld dus heus, geen kritiek daarop. Wel vraag ik me af met wat voor doeleinde je die foto's online hebt gezet. Ik heb heus ook wel eens foto's staan maken van de traumaheli hoor, je ziet nou eenmaal als het goed is niet dagelijks de hulpdiensten aan het werk, maar het is echt nooit in me opgekomen die foto's op m'n hyves oid te zetten. Daar ben ik dus wel benieuwd naar :)
Maar ja, dat geldt dan wel voor meer onderwerpen toch? :19: Waarom zou je macrofoto's van bloemen op de foto zetten? Zo kan je wel doorgaan...

Ik denk dat haar doeleinde gewoon mooie foto's maken is en een beeld neerzetten van wat hulpdiensten zoal doen. Gewoon een reportage, zoals mensen dat ook wel eens van een familiedag ofzo doen.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

_Leonie schreef:
grover schreef:Weet je, je hebt volgens mij op best een flinke afstand staan fotograferen en er is weinig herkenbaars in beeld dus heus, geen kritiek daarop. Wel vraag ik me af met wat voor doeleinde je die foto's online hebt gezet. Ik heb heus ook wel eens foto's staan maken van de traumaheli hoor, je ziet nou eenmaal als het goed is niet dagelijks de hulpdiensten aan het werk, maar het is echt nooit in me opgekomen die foto's op m'n hyves oid te zetten. Daar ben ik dus wel benieuwd naar :)
Maar ja, dat geldt dan wel voor meer onderwerpen toch? :19: Waarom zou je macrofoto's van bloemen op de foto zetten? Zo kan je wel doorgaan...

Ik denk dat haar doeleinde gewoon mooie foto's maken is en een beeld neerzetten van wat hulpdiensten zoal doen. Gewoon een reportage, zoals mensen dat ook wel eens van een familiedag ofzo doen.

Dat dus idd.
En ik zet bijna altijd mijn reportages en andere foto's op mijn hyves.
Als je daar verder gaat kijken zul je dat ook zien.
Het is gewoon een hobby, niet meer en niet minder.

Overigens heb ik mijn telelens gebruikt, dus dan lijkt het al gauw of ik heel dichtbij sta.
Maar ik sta echt op zeer ruime afstand.

Het is voor mij ook voor het eerst dat ik foto's maak van de hulpdiensten, dus ik ben nog niet bekend met wat wel of niet acceptabel is.
Inmiddels is dat allemaal erg duidelijk geworden voor me, en mocht ik in de toekomst nog eens zoiets tegenkomen dan weet ik nu waar ik op moet letten en wat ik kan plaatsen op internet.

Misschien moet ik maar eens gewoon een website gaan maken met 'Paula Beumer fotografie'
Het gekke is dat dan ineens wél alles geoorloofd is (bijna alles dan).
:zweep:
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Tja gek genoeg is dat laatste inderdaad het geval, klopt ook ergens niet eigenlijk he ;)

Maargoed, wat ik al zei, an sich vind ik het helemaal niet zo raar dat je daar foto's van maakt, en zeker als er geen herkenbare slachtoffers op staan, en al helemaal niet als je idd gewoon netjes van een afstand gaat staan.

Je kunt me echt niet vertellen dat er helemaal NIEMAND is die niet een beetje gaat staan kijken als je de brandweer ziet uitrukken in je straat, dat gebeurt niet vaak, das een bijzonderheid. En wat ik ook al zei, ik vond het eigenlijk ook heel vervelend toen mijn oma uit d'r flat getakeld werd, maar ik maak mezelf er ook schuldig aan, volgens mij is het gewoon heel normaal menselijk gedrag :P
Mojuan
Zeer actief

Nou ik zal je heel eerlijk zeggen dat ik helemaal niet zo nieuwsgierig aangelegd ben.
We zaten in de tuin, en we hoorden sirene na sirene.
Mijn vriend was al lang heel nieuwsgierig, maar ik ga niet zo snel kijken dus we bleven lekker zitten.
Maar toen de helicopter vlak over onze tuin kwam vliegen, toen wilde ik toch wel even met mijn camera die kant op om de hulpdiensten te fotograferen.
Dat was voor mij een nieuwe ervaring.
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Oh ik wel hoor, als ik de brandweer hoor uitrukken (woon vlakbij de kazerne) dan kijk ik altijd even op 112meldingen waar de brand is :P Niet dat ik dan ga kijken, maar wil altijd wel ff weten wat er aan de hand is :P En vorig jaar ofzo liep ik met de hond buiten en toen landde de heli op 100m afstand, toen ben ik ook wel heel ff een klein blokje om gelopen, die heli zie je niet zo vaak van zo dichtbij :P Alhoewel ik er zelf wel eens ingelegen heb dus van veel dichterbij ga ik 'm niet meer zien hahahaha maar toch :P

Verder als ik een ambu de straat naast ons in zie rijden, dan ga ik ook niet kijken, tis 'maar' een ambu, gaat mij helemaal niet aan wie of wat er in komt te liggen ;)
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Ik vind niks verkeerds aan de foto's die er nu staan.
Er is een forum waar men foto's plaatst van huldienstakties. gekoppeld aan de p2000monitormedingen.
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?board=54.0
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Gaaf hoor! :E:
Mojuan
Zeer actief

teckeltoos schreef:Ik vind niks verkeerds aan de foto's die er nu staan.
Er is een forum waar men foto's plaatst van huldienstakties. gekoppeld aan de p2000monitormedingen.
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?board=54.0

Hey bedankt.
Mocht ik nog eens foto's maken met dit onderwerp dan neem ik daar een kijkje
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik heb de rest van de reacties niet gelezen, maar ik vind het smakeloos. Wat zoek jij als hobby-fotograafje in zo'n setting? Ga lekker bloemetjes fotograferen.
Marion.

grover schreef:Je kunt me echt niet vertellen dat er helemaal NIEMAND is die niet een beetje gaat staan kijken als je de brandweer ziet uitrukken in je straat, dat gebeurt niet vaak, das een bijzonderheid. En wat ik ook al zei, ik vond het eigenlijk ook heel vervelend toen mijn oma uit d'r flat getakeld werd, maar ik maak mezelf er ook schuldig aan, volgens mij is het gewoon heel normaal menselijk gedrag :P
Ik hoorde gisteren de brandweer uitrukken (denk ik, niet heel goed gekeken). Even later scheerde een ambu voor me een pad naar een recreatieplas in, en ja toen keek ik even naar links (er waren ook ineens heel veel geparkeerde auto's daar) en toen zag ik de trauma-heli. En meer wilde ik al niet zien. Uurtje later, een politie-heli stil hangend en cirkelend boven dat gebied.

Blijkt een jongen verdronken, en die politie-heli was met infrarood die jongen aan het zoeken. Dat wíl je toch helemaal niet zien? Net zoals een ongeluk aan de overkant van de snelweg, en waar aan jouw kant dus gesommeerd moet worden om door te rijden. Ik snap werkelijk de mensen niet die op hun rem gaan staan om maar een glimpje op te vangen. Wáár wil je zo graag een glimp van opvangen dan???
Marion.

Paulala schreef:Op verzoek van een naaste van de gewonde vrouw, heb ik bepaalde foto's waarop zij zichtbaar is net verwijderd.
Het was voor deze persoon te confronterend en hier heb ik uiteraard alle begrip voor.
Het kan zijn dat er nog meer foto's verdwijnen mocht ik nog meer mailtjes krijgen met verzoeken.
Jezus. Dat je hierop gewezen moet worden Paula :ugh:

Bah!
Marion.

Paulala schreef:Het valt me wel vaker op trouwens hoor, dat mensen die in feite totaal niets met de situatie te maken hebben veel heftiger en onredelijker reageren.
Ik kan je vertellen, dat wanneer ik hier op het HF foto's zou tegenkomen van mijn vader die vorige week in een lijkenzak naar buiten gedragen werd, dan had je mij ongeveer voor de rest van mijn leven een litteken gegeven. Dat was precies een beeld wat ik niet wilde zien (ik was erbij, maar ik heb me afgewend).
Waarschijnlijk had ik je niet eens een nette mail gestuurd met het verzoek om ze van je Hyves af te halen. Ik was in mijn eentje als knokploeg naar je toe gegaan. Hoe dúrf je zo rond te strooien met mijn vaders waardigheid!
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Paulala schreef: Misschien kunnen ze bij de kranten nog iets met mijn foto's, je weet nooit toch.
voordat je de foto's enigszins had geanonimiseerd schreef je dat ze ook wel in de krant mochten :denken:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Marion.

tekkel schreef:
Paulala schreef: Misschien kunnen ze bij de kranten nog iets met mijn foto's, je weet nooit toch.
voordat je de foto's enigszins had geanonimiseerd schreef je dat ze ook wel in de krant mochten :denken:
So. Lekker dan. Blij dat Paula vorige week niet om de hoek bij mijn vader woonde.
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Wat een ophef zeg.
Ik heb de foto's gezien, nou als dat al niet meer kan? Er was niks te zien op de foto's behalve een plukje haar misschien.
Als Paula nou boven de brancard had gehangen met haar camera dan snap ik de reacties maar nu?
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Yaika »

Cash schreef:Wat een ophef zeg.
Ik heb de foto's gezien, nou als dat al niet meer kan? Er was niks te zien op de foto's behalve een plukje haar misschien.
Als Paula nou boven de brancard had gehangen met haar camera dan snap ik de reacties maar nu?

Er waren foto's waarop het slachtoffer wel degelijk helemaal te zien waren. Vandaag de ophef.

Ze waren ingezoomed op de brancard en hadden dus niets met de hulpdiensten zelf te maken. Maar die zal ze ondertussen wel weggehaald hebben.
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik vind het ook ophef.
Mensen staan verminkt en al levensgroot in de krant, ongevraagd.
Omdat de fotograaf een perskaart heeft mag het dan opeens?
Reken erop dat die de foto niet uit alle Telegraafjes laten wegknippen als jij het niet leuk blijkt te vinden.
O, en voor ik het vergeet: die fotograaf krijgt er nog voor betaald ook. Dat je dát als lijkenpikkerij ziet kan ik nog snappen.
Maar dit? Nee.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

natuurlijk heeft iedereen die de fotos smakeloos vind ze natuurlijk ook niet bekeken :wink:
ik heb er geen problemen mee als er fotos gemaakt worden.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Er staan zo vaak foto's van ongelukken of assistentie van brandweer, politie, ambulance diensten op de 112 sites. Ik kijk er ook regelmatig naar. Maar personen worden dan wel onherkenbaar gemaakt.
Mijn vader was cameraman bij de lokale omroep, filmde ook grote branden e.d. (grote branden vaak bij bedrijven) echter toen de freelance fotograaf eens de opmerking maakte "zo, de VLOK ook van de partij :wink: " viel deze opmerking in verkeerde aarde omdat het ons eigen huis was wat in de hens stond en pa met tranen in de ogen veel voor zijn ogen zag verbranden :LOL: (het is heel lang geleden, kan er nu wel om lachen)
Mojuan
Zeer actief

Marion. schreef:
Paulala schreef:Op verzoek van een naaste van de gewonde vrouw, heb ik bepaalde foto's waarop zij zichtbaar is net verwijderd.
Het was voor deze persoon te confronterend en hier heb ik uiteraard alle begrip voor.
Het kan zijn dat er nog meer foto's verdwijnen mocht ik nog meer mailtjes krijgen met verzoeken.
Jezus. Dat je hierop gewezen moet worden Paula :ugh:

Bah!

Ja luister eens, het is voor het eerst dat ik foto's van de hulpdiensten aan het werk heb gemaakt.
De foto's die er tussen zaten waar de vrouw goed zichtbaar op was, had ik al netjes uitgeselecteerd.
Toch waren er nog een paar foto's waar haar armen en benen vrij duidelijk op stonden, en die heb ik later op verzoek ook verwijderd.
Denk je nou echt dat ik dat met opzet deed?
Naar mijn idee had ik echt mijn best gedaan om het netjes te houden.
Mojuan
Zeer actief

tekkel schreef:

Wat bedoel je hier nou weer mee?
Denk je zelf ook niet dat ik dan eerst rustig had bekeken welke wel en welke niet passend zouden zijn?
En dat ik daar eerst over zou hebben overlegd?
Beetje jammer dat jullie bezig zijn om mij met de grond gelijk te maken.
Maar dit zegt allemaal weer meer over jullie dan over mij.
Mojuan
Zeer actief

Yaika schreef:

Er waren foto's waarop het slachtoffer wel degelijk helemaal te zien waren. Vandaag de ophef.

Ze waren ingezoomed op de brancard en hadden dus niets met de hulpdiensten zelf te maken. Maar die zal ze ondertussen wel weggehaald hebben.

Dat is een hele grote leugen.
Ik heb geen foto's geplaatst ingezoomd op de brancard waarop de vrouw helemaal te zien was.
Nu moet je toch echt even snel stoppen.
Want nu word ik serieus boos.
Ik zou zoiets nooit doen!!!!
Mojuan
Zeer actief

Marion. schreef:
Paulala schreef:Het valt me wel vaker op trouwens hoor, dat mensen die in feite totaal niets met de situatie te maken hebben veel heftiger en onredelijker reageren.
Ik kan je vertellen, dat wanneer ik hier op het HF foto's zou tegenkomen van mijn vader die vorige week in een lijkenzak naar buiten gedragen werd, dan had je mij ongeveer voor de rest van mijn leven een litteken gegeven. Dat was precies een beeld wat ik niet wilde zien (ik was erbij, maar ik heb me afgewend).
Waarschijnlijk had ik je niet eens een nette mail gestuurd met het verzoek om ze van je Hyves af te halen. Ik was in mijn eentje als knokploeg naar je toe gegaan. Hoe dúrf je zo rond te strooien met mijn vaders waardigheid!

Sterkte met het verlies van je vader.

Maar je kunt niet zomaar iedereen die toevallig een foto heeft gemaakt van een ziek of overleden persoon die jij kent, zomaar even in elkaar gaan rammen.
Kijk eens verder joh.
Zie je het nieuws wel eens?
Denk bijvoorbeeld aan de beelden met Koninginnedag een paar jaar terug, die mensen die door de lucht vlogen toen ze geraakt werden door die auto.
Moeten degenen wiens familieleden dat waren dan ook maar even de cameraman neerknuppelen?
Want hoe dúrft die cameraman die beelden te laten zien op tv zeg! Wat een schande!

Maar nee, natuurlijk niet!
Want voor het nieuws mag het, en voor de kranten ook, jaaaaaa, want die mensen verdienen er hun geld mee.
Dan is het ineens allemaal wél geoorloofd.

Sorry hoor, ik vind het gewoon walgelijk dat er zo op deze manier tegen mij tekeer wordt gegaan.
Ik doe niets verkeerds, en alles dat op wat voor manier dan ook kwetsend is of is geweest verwijder ik of heb ik inmiddels al verwijderd. Op alle manieren wil ik mensen tegemoed komen omdat het uiteraard een pijnlijke kwestie is.
Dus ik laat me niet zo afkafferen zonder reden.
Doe dat fijn even bij de mensen die kwetsende dingen doen met daadwerkelijk de intentie om kwetsend te zijn.
Laat mij daar fijn buiten, want dat heb ik nooit willen doen.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Paulala, je hebt gelijk hoor :)
Ik vind ook helemaal niks verkeerd aan foto's maken. Tenminste, zolang je hulpdiensten maar niet stoort in het uitvoeren van hun werk. Alsof de personen die bij een zelfmoordaanslag omkomen/gewond raken er om vragen om hier op tv te komen. Maar omdat dat door échte pers gebeurt mag het wel?
Mojuan
Zeer actief

Machie schreef:Paulala, je hebt gelijk hoor :)
Ik vind ook helemaal niks verkeerd aan foto's maken. Tenminste, zolang je hulpdiensten maar niet stoort in het uitvoeren van hun werk. Alsof de personen die bij een zelfmoordaanslag omkomen/gewond raken er om vragen om hier op tv te komen. Maar omdat dat door échte pers gebeurt mag het wel?

Dat bedoel ik dus :19:
Het zal er wel weer gewoon aan liggen dat het Paulala is die het doet, dat is schijnbaar reden genoeg om te gaan bléren.
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Machie schreef:Paulala, je hebt gelijk hoor :)
Inderdaad!
Ik zie het probleem ook niet zo, zeker niet als je discreet te werk gaat en dat heb je gedaan.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ach, als jij niks tegen je geweten in doet Paulala zou ik ze lekker laten blèren. Naar mijn idee is er echt niks mis met deze foto's hoor. :wink:
Je wil gewoon een keer een reportage maken van hoe de hulpdiensten te werk gaan en dat is je toch mooi gelukt. :ok:
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

_Leonie schreef:Ach, als jij niks tegen je geweten in doet Paulala zou ik ze lekker laten blèren. Naar mijn idee is er echt niks mis met deze foto's hoor. :wink:
Je wil gewoon een keer een reportage maken van hoe de hulpdiensten te werk gaan en dat is je toch mooi gelukt. :ok:
Helemaal mee eens. Dat slappe gekrijs puur om het krijsen hier slaat echt nergens op. Lekker laten gaan. :ok:
Zolang je geen (herkenbare) foto's van het slachtoffer plaatst en de hulpdiensten niet gestoord hebt in hun werk zie ik echt het probleem niet.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Paulala schreef:
Yaika schreef:

Dat is een hele grote leugen.
Ik heb geen foto's geplaatst ingezoomd op de brancard waarop de vrouw helemaal te zien was.
Nu moet je toch echt even snel stoppen.
Want nu word ik serieus boos.
Ik zou zoiets nooit doen!!!!
Ja hoor. Ik had alleen gereageerd omdat bij de foto's die er eerst op stonden het gezicht van de vrouw duidelijk te zien was.
Wat er nu op staat zie ik ook geen probleem in.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Machie schreef:
dagmar88 schreef:Wat smakeloos.
Weet nog hoe beroerd wij ons voelden toen er foto's van een goede vriendin in hele nare toestand werden geplaatst op internet :roll:
Dit soort dingen moeten gewoon privé kunnen blijven.
Dat geloven is een illusie...

Ik heb geen problemen met foto's maken van zulke dingen. Helemaal niet als mensen onherkenbaar gemaakt zijn. Ik heb deze foto's niet uitgebreid bekeken dus of er mensen herkenbaar zijn weet ik niet ;)
Euhm ja. Dat meisje lag op de A2 na een zelfmoordpoging met haar benen in een 'onnatuurlijke' stand.
En dat wordt dan op een forum voorzien van smakelijk commentaar.
Familie en vrienden kregen het er niet vanaf vanwege de 'nieuwswaarde'.

Nee, als je bij dat soort dingen je telefoon pakt om er even lekker foto's van te schieten ben je gewoon een zak.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”