Marion. schreef:Paulala schreef:Het valt me wel vaker op trouwens hoor, dat mensen die in feite totaal niets met de situatie te maken hebben veel heftiger en onredelijker reageren.
Ik kan je vertellen, dat wanneer ik hier op het HF foto's zou tegenkomen van mijn vader die vorige week in een lijkenzak naar buiten gedragen werd, dan had je mij ongeveer voor de rest van mijn leven een litteken gegeven. Dat was precies een beeld wat ik niet wilde zien (ik was erbij, maar ik heb me afgewend).
Waarschijnlijk had ik je niet eens een nette mail gestuurd met het verzoek om ze van je Hyves af te halen. Ik was in mijn eentje als knokploeg naar je toe gegaan. Hoe dúrf je zo rond te strooien met mijn vaders waardigheid!
Sterkte met het verlies van je vader.
Maar je kunt niet zomaar iedereen die toevallig een foto heeft gemaakt van een ziek of overleden persoon die jij kent, zomaar even in elkaar gaan rammen.
Kijk eens verder joh.
Zie je het nieuws wel eens?
Denk bijvoorbeeld aan de beelden met Koninginnedag een paar jaar terug, die mensen die door de lucht vlogen toen ze geraakt werden door die auto.
Moeten degenen wiens familieleden dat waren dan ook maar even de cameraman neerknuppelen?
Want hoe dúrft die cameraman die beelden te laten zien op tv zeg! Wat een schande!
Maar nee, natuurlijk niet!
Want voor het nieuws mag het, en voor de kranten ook, jaaaaaa, want die mensen verdienen er hun geld mee.
Dan is het ineens allemaal wél geoorloofd.
Sorry hoor, ik vind het gewoon walgelijk dat er zo op deze manier tegen mij tekeer wordt gegaan.
Ik doe niets verkeerds, en alles dat op wat voor manier dan ook kwetsend is of is geweest verwijder ik of heb ik inmiddels al verwijderd. Op alle manieren wil ik mensen tegemoed komen omdat het uiteraard een pijnlijke kwestie is.
Dus ik laat me niet zo afkafferen zonder reden.
Doe dat fijn even bij de mensen die kwetsende dingen doen met daadwerkelijk de intentie om kwetsend te zijn.
Laat mij daar fijn buiten, want dat heb ik nooit willen doen.