Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kleine hondjes zijn niet op te voeden..
Moderator: moderatorteam
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Re: Kleine hondjes zijn niet op te voeden..
Ik heb een kleine swiffer en die heeft net zo goed te luisteren als de groterts, dat doet ze dan doorgaans ook wel
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Heb hier groot en één kleintje gehad. En onderscheid in luisteren was er toch echt niet. En dat kleintje is op oudere leeftijd pas hier gekomen. Zelfs toen heb ik haar nog dingen kunnen leren.
En volgens mij lopen er ook genoeg grote honden die totaal niet luisteren
En volgens mij lopen er ook genoeg grote honden die totaal niet luisteren
- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
- Aantal honden: 1
Semmy blaft nooit maar dan ook echt nooit naar andere honden. 
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
ik heb een kleine en een middelmaat. Daan viel enorm uit in het begin, het enige wat hielp was negeren en stug doorlopen. Het uitvallen werd daardoor steeds minder, het is nog steeds een brombeertje maar hij valt niet meer uit. Dieber, het middelmaatje, valt op het moment uit naar andere honden als ze aangelijnd is. We zijn er hard mee aan het werk want ik erger me kapot aan honden die het nodig vinden om uit te vallen. Bij Dieber is het wel locatie afhankelijk. Mevrouw denkt dat de straat hier haar straat is en dat zij hier de boel wel mag regelen, helaas voor haar denk ik daar anders over.
Kleine hondjes zijn wel degelijk op te voeden. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik een kleine hond aan de lijn die uitvalt een minder groot probleem vind dan een grote hond. Een kleine hond kan ik makkelijker houden dan een grote. Net zoals een kleine hond die trekt aan de lijn minder irritant is dan een grote hond die trekt aan de lijn, van die kleine ondervind jezelf minder last.
Als Daan met zijn 9,5 kilo ergens heen trekt beweegt mijn arm hooguit mee, als Dieber ergens heen trekt (en dan fijn haar gewicht van 26 kilo en al haar spieren inzet) dan beweegt er stuk meer mee dan alleen mijn arm.
Niet om het goed te praten hoor maar het is wel zoals ik het ondervind.
Kleine hondjes zijn wel degelijk op te voeden. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik een kleine hond aan de lijn die uitvalt een minder groot probleem vind dan een grote hond. Een kleine hond kan ik makkelijker houden dan een grote. Net zoals een kleine hond die trekt aan de lijn minder irritant is dan een grote hond die trekt aan de lijn, van die kleine ondervind jezelf minder last.
Als Daan met zijn 9,5 kilo ergens heen trekt beweegt mijn arm hooguit mee, als Dieber ergens heen trekt (en dan fijn haar gewicht van 26 kilo en al haar spieren inzet) dan beweegt er stuk meer mee dan alleen mijn arm.
Niet om het goed te praten hoor maar het is wel zoals ik het ondervind.

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- sabje84
- Actief
- Mijn ras(sen): Jackrussel,Staffordshire bullterrier
Wij hebben 2 JRT's 1 keft op alles wat 4 poten heeft de ander blaft alleen op de racebaan.
Voor dat wij het racen hadden ondekt hadden we hem nog nooit horen blaffen.
Hij blaft dan ook als een zeehond hahaha.
Voor dat wij het racen hadden ondekt hadden we hem nog nooit horen blaffen.
Hij blaft dan ook als een zeehond hahaha.
-
Mojuan
- Zeer actief
Wat Anders betreft vind ik het wel grappig.
Toen ik haar kennis liet maken met eerst Juul en later met Room, kefte ze tegen beide!
Dus ik ging er vanuit dat ik dit moest gaan afleren en trainen etc.
Maar ze heeft het sinds de dag dat ze hier is niet gedaan.
Dus nee: niet alle kleine hondjes doen dat.
En ze zijn prima op te voeden, ze heeft hier al veel dingen geleerd en afgeleerd.
Toen ik haar kennis liet maken met eerst Juul en later met Room, kefte ze tegen beide!
Dus ik ging er vanuit dat ik dit moest gaan afleren en trainen etc.
Maar ze heeft het sinds de dag dat ze hier is niet gedaan.
Dus nee: niet alle kleine hondjes doen dat.
En ze zijn prima op te voeden, ze heeft hier al veel dingen geleerd en afgeleerd.

- Jacintha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel - Aantal honden: 2
Yoda heeft als pup tot een maand of 4 af en toe eens een poging gedaan tot een blaf maar dat werd door mij meteen de kop ingedrukt, geen kutkeffer voor mij.
Na het overleiden van Anouk heeft hij een periode gehad dat hij uit onzekerheid begon te blaffen tegen andere honden, vooral honden van rassen waar hij bang voor is maar inmiddels is dat weer over.
Er word dus niet (meer) geblaft, zowel in huis als buitenshuis.
Na het overleiden van Anouk heeft hij een periode gehad dat hij uit onzekerheid begon te blaffen tegen andere honden, vooral honden van rassen waar hij bang voor is maar inmiddels is dat weer over.
Er word dus niet (meer) geblaft, zowel in huis als buitenshuis.

Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
-
Sanner
- Zeer actief
Heel veel zeggen; ja dat sta ik niet toe, dat blaffen, dat wil ik niet hebben enz.
Maar wat doe je dan? Hoe zorg je dan dat je hondje niet keft? Dat vraag ik me serieus af.
Maar wat doe je dan? Hoe zorg je dan dat je hondje niet keft? Dat vraag ik me serieus af.
- Jacintha
- Zeer actief
Ik heb hem gecorrigeerd en bij hem viel het kwartje vrij snel "als ik blaf krijg ik op mijn kop" dus was het over.

-
Sanner
- Zeer actief
Ja maar mijn vraag is eigenlijk; Hoe corrigeer je dan zo een kleintje?
- twinkeltje
- moderator
-
Sanner
- Zeer actief
Dus een Duitse Dog corrigeer je hetzelfde als een chihuahua? Lijkt me niet. Ik vraag gewoon hoe mensen hen kleine keffertjes corrigeren, zo raar is dat toch niet? Aangezien ik nog niet dé manier heb gevonden om Jamie te laten stoppen.
- Jacintha
- Zeer actief
"Yoda nee" was bij hem voldoende, zijn lichaamstaal was dusdanig goed te lezen dat je zag wat hij ging doen vóór hij compleet over de zeik ging. Ging hij dan toch blaffen was het een lijncorrectie (en dan niet zó hard dat hij ergens in Timboektoe belandde maar gewoon een rukje opzij) en dat was dan voldoende.
Op momenten dat hij niet blafte naar andere honden uitgebreid belonen met de clicker en lekkers.
Dus zodra hij een andere hond negeerde meteen click en beloond.
Op momenten dat hij niet blafte naar andere honden uitgebreid belonen met de clicker en lekkers.
Dus zodra hij een andere hond negeerde meteen click en beloond.

-
Lillith
- Zeer actief
Je pakt, een vooral rubberen hamer, doet ie het nooit meer

- twinkeltje
- moderator
Nou ik wel ik corrigeeraltijd met mijn stem groot of kleinSanner schreef:Dus een Duitse Dog corrigeer je hetzelfde als een chihuahua? Lijkt me niet. Ik vraag gewoon hoe mensen hen kleine keffertjes corrigeren, zo raar is dat toch niet? Aangezien ik nog niet dé manier heb gevonden om Jamie te laten stoppen.
-
tkuijernl
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
het ligt echt niet aan de hondjes dat ze niet "op te voeden zijn" maar aan de eigenaren.
een vriendin van mij heeft 2 dwerg keesjes die echte k u t keffertjes zijn...totdat ik erbij ben....ze weten bij mij dat ik dat niet toe sta (ik krijg echt pijn in mn kop van dat rot geblaf)
mn vriendin geeft nu ook zelf aan dat het aan hun ligt en als het echt erg wordt komt de reu hier even logeren zodat ze thuis even rust hebben en ik hem weer opnieuw kan opvoeden, dan gaat hij weer terug en dan begint het rustig aan weer....ooit hoop ik dat ze inzien dat ze ook wat stricter moeten zijn....
een vriendin van mij heeft 2 dwerg keesjes die echte k u t keffertjes zijn...totdat ik erbij ben....ze weten bij mij dat ik dat niet toe sta (ik krijg echt pijn in mn kop van dat rot geblaf)
mn vriendin geeft nu ook zelf aan dat het aan hun ligt en als het echt erg wordt komt de reu hier even logeren zodat ze thuis even rust hebben en ik hem weer opnieuw kan opvoeden, dan gaat hij weer terug en dan begint het rustig aan weer....ooit hoop ik dat ze inzien dat ze ook wat stricter moeten zijn....
groetjes Tamara
- Jacintha
- Zeer actief
Ik corrigeer eigenlijk ook altijd hetzelfde, in principe alleen met stem en alleen als het nodig is een kleine lijncorrectie.

-
Sanner
- Zeer actief
Ja ik ook Twinkeltje. Maar daarom stel ik juist de vraag. Vele hier doen er heel makkelijk over en zeggen dat ze het corrigeren en dan is het klaar.
Ik corrigeer ook nooit fysiek maar altijd met de stem of ik leidt haar af. Toch blijft Jamie blaffen naar andere honden en ik krijg het er niet uit.
Als ik dan dit topic lees denk ik dat ik toch iets fout doe. Want vele leren het zo af door het simpelweg niet toe te staan. Vandaar
Ik corrigeer ook nooit fysiek maar altijd met de stem of ik leidt haar af. Toch blijft Jamie blaffen naar andere honden en ik krijg het er niet uit.
Als ik dan dit topic lees denk ik dat ik toch iets fout doe. Want vele leren het zo af door het simpelweg niet toe te staan. Vandaar
-
tkuijernl
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
als je zover bent dat ze al blaffen ben je natuurlijk al te laat
ga eerst eens kijken wanneer ze blaft, hoe je kan zien dat ze aanstalten maak...en dan vanaf dat punt ingrijpen
meestal begint het al met kijken, ineens trekken aan de lijn of dat soort kleine dingen..
hier wordt gewoon niet geblaft, door grote honden niet en kleine niet...alleen buiten tijdens spel mogen ze blaffen of als we buiten aan het ballen zijn en ik geef een commando...
ik vermoed dat de meeste het probleem niet snel genoeg inzien juist omdat het kleine hondjes zijn en ze ondanks dat ze in de lijn hangen bv je ze nog steeds aan de lijn mee kan krijgen...
met grotere honden speel je misschien er eerder op in omdat het geluid harder is, het gewicht meetelt en je er misschien eerder op gespits bent....
meestal begint het al met kijken, ineens trekken aan de lijn of dat soort kleine dingen..
hier wordt gewoon niet geblaft, door grote honden niet en kleine niet...alleen buiten tijdens spel mogen ze blaffen of als we buiten aan het ballen zijn en ik geef een commando...
ik vermoed dat de meeste het probleem niet snel genoeg inzien juist omdat het kleine hondjes zijn en ze ondanks dat ze in de lijn hangen bv je ze nog steeds aan de lijn mee kan krijgen...
met grotere honden speel je misschien er eerder op in omdat het geluid harder is, het gewicht meetelt en je er misschien eerder op gespits bent....
groetjes Tamara
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Je zegt het zelf al. Niet toestaan. Ik heb Sancho simpelweg nooit in de gelegenheid gebracht en hem altijd met koekjes en ander gepaai langs vreemde honden geleid. Spelen mocht hij met forumhonden in het losloopgebied en dan was de noodzaak van blaffen er niet.Sanner schreef:Als ik dan dit topic lees denk ik dat ik toch iets fout doe. Want vele leren het zo af door het simpelweg niet toe te staan. Vandaar
Ik hoop dat het zo blijft natuurlijk, niets is zeker in het leven.
Tomas en voorgaande honden deden dat ook niet al moet ik helaas bekennen dat Tomas wel aan de lijn uitvalt naar grote reuen. Had ik alles geweten dan had ik dat net zo aangepakt als Sancho; voorkomen is beter dan genezen.
Je leert bij elke hond bij en bij mij is de laatste toevallig een kleintje
-
blondie
- Zeer actief
ahhhhhhh... maar zo snel kun je toch niet uithalen naar zo'n laag op de poten staand hondje. Dus straf je al te laatNanna schreef:In ieder geval niet met afleiden, zoete woordjes en snoep.Sanner schreef:Ja maar mijn vraag is eigenlijk; Hoe corrigeer je dan zo een kleintje?
Hier krijgen ze gewoon een rotklap.Ophouden, doen we niet.
Simone valt dus nooit uit
(nanna toevallig al het tieten gedoe van Renee uk gelezen, bijpassend plaatje erbij zou leuk zijn
-
Sanner
- Zeer actief
Haha dat kan natuurlijk ook ja.Nanna schreef:In ieder geval niet met afleiden, zoete woordjes en snoep.Sanner schreef:Ja maar mijn vraag is eigenlijk; Hoe corrigeer je dan zo een kleintje?
Hier krijgen ze gewoon een rotklap.Ophouden, doen we niet.
Simone valt dus nooit uit
En dat wil ik ook niet, ik los het liever op met zoete woordjes en snoep, maar dat wil niet altijd werken en dat is frustrerend.
Ik leid haar trouwens wel af voor ze begint te blaffen, en dat gaat ook wel vaak goed, dan blaft ze niet. Maar er lopen zoveel mensen met een hond aan de flexi of los, welke dan even gezellig komt buurten. Ja dan heeft het afleiden geen zin meer, wil ze alleen nog maar blaffen.
MAAR ik moet er maar meer leren leven en ga gezellig verder met het afleiden, hopend dat ooit het kwartje valt. Nu zal ik het topic niet meer vervuilen.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
De tibetaan die hier sinds 3 april woont vloog achter fietsers en scooters aan. Dat had ze heel snel afgeleerd door gewoon nee te zeggen.
Maar nu blaft ze naar wandelaars en dat krijg ik er veel moeilijker uit, heel irritant. En haar sirene gaat al af als ik de mensen nog niet eens gezien heb, dus ver weg zijn.
Ik heb haar al meegenomen naar de markt maar als er veel mensen zijn doet ze het dus niet.
Naar honden blaft ze gelukkig niet
Maar nu blaft ze naar wandelaars en dat krijg ik er veel moeilijker uit, heel irritant. En haar sirene gaat al af als ik de mensen nog niet eens gezien heb, dus ver weg zijn.
Ik heb haar al meegenomen naar de markt maar als er veel mensen zijn doet ze het dus niet.
Naar honden blaft ze gelukkig niet

-
miekmiek
mijn honden blaffen niet. echt gewoon nooit. niet als de bel gaat, niet buiten naar andere honden. gewoon niet. kufkeffers van niets dus.
-
miekmiek
kleine hondjes kan je tenminste makkelijk een hollewipper geven. lijkt me bij een grote hond toch aardig gymnastiek.
- Jacintha
- Zeer actief
Nee hoor, Anouk kreeg er geregeld 1 en ging prima.
Die viel altijd uit naar de Chow van de buren (geen idee waarom blijkbaar stond haar kop d'r niet aan, was al vanaf de allereerste dag dat ze haar zag) en het enige waarmee ze uit die "red zone" kwam was een "Cesar Milan" schop.
Die viel altijd uit naar de Chow van de buren (geen idee waarom blijkbaar stond haar kop d'r niet aan, was al vanaf de allereerste dag dat ze haar zag) en het enige waarmee ze uit die "red zone" kwam was een "Cesar Milan" schop.

-
miekmiek
dat is toch zo'n spastisch schopje opzij? dat lukt me niet, dan struikel ik over mijn eigen poten.
In geval van galbakken schuif ik mijn hondjes wel eens een stukje op met de zijkant van mijn voet. dan weten ze het meestal wel.
In geval van galbakken schuif ik mijn hondjes wel eens een stukje op met de zijkant van mijn voet. dan weten ze het meestal wel.
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
klinkt heel leuk. Dieber viel ook nooit uit totdat ze bijna 1 jaar was en bedacht dat ze best stoer is.Marie-Josée schreef: Je zegt het zelf al. Niet toestaan. Ik heb Sancho simpelweg nooit in de gelegenheid gebracht en hem altijd met koekjes en ander gepaai langs vreemde honden geleid. Spelen mocht hij met forumhonden in het losloopgebied en dan was de noodzaak van blaffen er niet.
Ik hoop dat het zo blijft natuurlijk, niets is zeker in het leven.
Tomas en voorgaande honden deden dat ook niet al moet ik helaas bekennen dat Tomas wel aan de lijn uitvalt naar grote reuen. Had ik alles geweten dan had ik dat net zo aangepakt als Sancho; voorkomen is beter dan genezen.
Je leert bij elke hond bij en bij mij is de laatste toevallig een kleintje

-
blondie
- Zeer actief
Die geef je gewoon een klats voor de bek of pak je bij de nek beetmiekmiek schreef:kleine hondjes kan je tenminste makkelijk een hollewipper geven. lijkt me bij een grote hond toch aardig gymnastiek.
Uiteraard eerst met koekjes werken voor de aandacht.
En bij een hollewipper schop je ze vooruit juist richting de hond waar ze naar blaffen, dat is dom.
Waarom niet gewoon rust zoeken als je merkt dat je hond opgewonden raakt klein of groot, je hoort de ademhaling al anders worden, je ziet de houding veranderen. Dat is bij klein en groot zo. Zelf bij dat soort veranderingen aan de lijn krijgen ze verbaal wat te horen , en geen contact met mij is dan een ander commando, af of zit. Van daaruit kan ik weer verder omdat ik dan wel de aandacht heb. Ze vallen niet uit.
Bij beiden 1x gebeurd in aparte situaties, en dat leverde een directe knal voor de kop op. Omdat ik het niet aan zag komen, juist omdat er geen reden was. Ik dacht niet na maar reageerde omdat ik dat gedrag niet wil hebben bij passeren aan de lijn. Daarna geen van beiden meer uitval gedrag vertoond aan de lijn. Ze staan soms wel in allerte fase hoor, dat klik ik met de vingers wel weg omdat ik dat ook geen ok houding vind. Maar in deze manier van reageren zie ik geen verschil als het gaat om kleine of grote honden.
CM schopje achteruit kan ik niet, daar ben ik te klein voor en de honden te groot