Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Prijsstijging lotgering

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Re: Prijsstijging lotgering

Ongelezen bericht door Eefje83 »

ik ben op zich wel tevreden over dit voer,helaas word harley er ook echt dik van dus die moet minder krijgen.
gras eten doen ze bij mij altijd,wat ik ook voer.
En van de week werd er gekotst,dat hebben we niet vaak hier maar dat lag waarschijnlijk wel aan het voer,want Demi stonk van achteren net zoals harley van voren stonk,bah.
Maar dat was 1x en niet voldoende om me weer te laten twijfelen.
Wat de prijs betreft,ik was vorige keer 48euro kwijt voor 20kilo(gemalen,wat kraakbeen en eendenekken) en als ik cb haal ben ik 100kwijt,dus ja schelen doet het bij mij zowieso wel :D
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Ben ook tevreden maar inderdaad hier krijgen ze erg weinig omdat het zo vet is en ze er flink van aankomen.
Suki weegt 13kg en krijgt 70 gram per keer (2x) echt heel weinig.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ik gok dat als ik overga op een ander merk, Noah juist gigantisch gaat afvallen. Ze krijgt nu 1,5 jaar lotgering, in het begin kilo maar de laatste maanden halve kilo. toch is ze iets afgevallen na haar castratie, maar ik durf haar niet bij te voeren, ze krijgt nu wel tussen de middag een handje brokken.
Perry en Noah

Afbeelding
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

duitse herder schreef:Ik gok dat als ik overga op een ander merk, Noah juist gigantisch gaat afvallen. Ze krijgt nu 1,5 jaar lotgering, in het begin kilo maar de laatste maanden halve kilo. toch is ze iets afgevallen na haar castratie, maar ik durf haar niet bij te voeren, ze krijgt nu wel tussen de middag een handje brokken.
ze kregen hier een tijdje smuldier maar ook daar was Harley al te dik van,maar dat kwam ook omdat hij gewoon een half pakje per dag kreeg en dat is eigenlijk net te veel.
Toen ze cb aktief kregen kregen ze ook 200gr.per dag maar toen waren ze niet te dik,en nu zet Harley behoorlijk aan.
Er zit dus wel behoorlijk verschil in en dat los ik op door andere porties te maken,dan heb ik gewoon even meer werk eraan,voor de prijs heb ik dat wel over :mrgreen:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik moet ook uitkijken hoeveel ik geef aan het compact voer. Ik geef Bluf gewoon minder omdat ik ook zag dat zij ging uitdijen van dit voer.
Verder heb ik over de ontlasting niet te klagen. Gewoon vaste drollen als ik de compleetmaaltijd geef, zit ook voldoende bot in zo ik merk.
Af en toe een kippenbout, en de eendennekken hebben ze vandaag weer op het menu. Dan weer een dag pens etc. etc.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ontlasting is hier uitstekend, moet er idd. een stuk minder van geven... vind ik niet erg hoor... scheelt alleen maar weer.
ik geef ongeveer de helft minder dan ik van smuldier moest geven.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Annette1986
Actief
Mijn ras(sen): beauceron

Ongelezen bericht door Annette1986 »

vanaf morgen gaat mijn Beauceje over op lotgering, juist omdat hij moeilijk aanzet. Hij krijgt nu 1200 gram smuldier per dag, en ga over op 750 gram Lotgering. Als hij gaat afvallen verhoog ik het gewoon. Maar ik hoor aan alle kanten dat het idd VET is, dus alleen maar goed hier!
Ben benieuwd!!!
Afbeelding
Many people will walk in and out of your life, but only few will leave footprints in your heart
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Vreemd genoeg vielen mijn senioren er van af. Meestal voer ik alles door elkaar maar ze hebben nu een tijd alleen lotgering gehad, mijn oudste werd echt mager.
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Annette1986 schreef:vanaf morgen gaat mijn Beauceje over op lotgering, juist omdat hij moeilijk aanzet. Hij krijgt nu 1200 gram smuldier per dag, en ga over op 750 gram Lotgering. Als hij gaat afvallen verhoog ik het gewoon. Maar ik hoor aan alle kanten dat het idd VET is, dus alleen maar goed hier!
Ben benieuwd!!!
Hoe oud is je hond? Hij lijkt nog jong namelijk.
Mijn weimaraner reu heeft de eerste twee jaar gemiddeld op 1300 gram per dag gestaan, dat had hij echt nodig. Nu krijgt hij 1kilo lotgering per dag en hij is absoluut niet dik.
Dus ga hem niet te weinig voeren, hij heeft het echt nodig de eerste jaren.
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

kitty schreef:Vreemd genoeg vielen mijn senioren er van af. Meestal voer ik alles door elkaar maar ze hebben nu een tijd alleen lotgering gehad, mijn oudste werd echt mager.
Dit heb ik met Chocolaterie dus ook waar Ferrero goed op gewicht blijft is choco alleen maar afgevallen
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
malinois
Zeer actief
Contacteer:

kleine2758 schreef:
Annette1986 schreef:vanaf morgen gaat mijn Beauceje over op lotgering, juist omdat hij moeilijk aanzet. Hij krijgt nu 1200 gram smuldier per dag, en ga over op 750 gram Lotgering. Als hij gaat afvallen verhoog ik het gewoon. Maar ik hoor aan alle kanten dat het idd VET is, dus alleen maar goed hier!
Ben benieuwd!!!
Mijn weimaraner reu heeft de eerste twee jaar gemiddeld op 1300 gram per dag gestaan, dat had hij echt nodig. Nu krijgt hij 1kilo lotgering per dag en hij is absoluut niet dik.
als ik dat ga geven dan kan ik hem rollen volgende maand...
de jongste is hier 13 maanden en krijgt per dag 200 gr. smuldier en 400 gr. lotgering per dag en is zeer aktief.... geef ik hem maar 100 gr. meer dan kun je hem rollen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder

Ongelezen bericht door kleine2758 »

malinois schreef:
kleine2758 schreef:
Ben benieuwd!!!
de jongste is hier 13 maanden en krijgt per dag 200 gr. smuldier en 400 gr. lotgering per dag en is zeer aktief.... geef ik hem maar 100 gr. meer dan kun je hem rollen.

Dat vind ik inderdaad niet veel
Mijn HH teef, gecastreerd en vijf jr, krijgt 500gr en tussendoor wat extra's en is mooi schraal. Wel een idioot actieve werkhond, maar dat zijn die van jou ook volgens mij.
Zou ze hier haast gaan ontwormen als ik het zo hoor...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

kleine2758 schreef:
malinois schreef:
kleine2758 schreef:
Ben benieuwd!!!

Dat vind ik inderdaad niet veel
Mijn HH teef, gecastreerd en vijf jr, krijgt 500gr en tussendoor wat extra's en is mooi schraal. Wel een idioot actieve werkhond, maar dat zijn die van jou ook volgens mij.
Zou ze hier haast gaan ontwormen als ik het zo hoor...

ja hier zijn ze ook allemaal heel aktief, Xena de oudste van 10 jr. krijgt 200 gr. smuldier en 250 gr. lotgering per dag en nog mag daar nog wel wat aan kilo's vanaf en Xito (5 jr) krijgt 400 gr. smuldier en 350 gr. lotgering.
Afbeelding
Annette1986
Actief

Hij is nu 13 maanden en uit de ergste groei. Mocht hij toch wat afvallen op de 750 gram dan voer ik hem meer, maar ik wil het niet teveel geven en dat hij straks weer moet afvallen.
Dus we kijken het even aan op de 750 gram. Hij is tussen de 32 en 35 kilo zwaar, dus 750 is (volgens de maatstaven) al an de hoge kant :) we gaan het zien! :ok:
Afbeelding
Many people will walk in and out of your life, but only few will leave footprints in your heart
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ik lees dat heel veel honden juist aankomen van dit voer omdat het een stuk vetter is. Doordat het vetter is krijgen ze (een heel stuk) minder voer maar ik vraag mij dan af; krijgen ze dan wel voldoende/genoeg voedingsstoffen binnen e.d. als het (veel) minder is omdat het zo vet is?
Laatst gewijzigd door Tamara. op 28 aug 2011 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Annette1986
Actief

Tsja, ik vind voor die van mij die 750 gram per dag veel gezonder dan de 1200 smuldier, zeker omdat hij van de smuldier omdat hij er zoveel van moet eten regelmatig zelf een dag vast (of meerdere dagen)
Dus ik denk dat je het zo moet bekijken dat van Lotgering ze voldoende binnenkrijgen en bijv smuldier(waar minder in zit dan?) eigenlijk teveel krijgen.
Maar als je dus een hond het dat veel aanzet en dus maar erg weinig mag eten van lotgering en honger heeft, kan je weer beter een smuldier geven omdat ze daarvan dan net wat meer kunnen/mogen eten
Afbeelding
Sepp
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie

Ongelezen bericht door Sepp »

Annette1986 schreef:Hij is nu 13 maanden en uit de ergste groei. Mocht hij toch wat afvallen op de 750 gram dan voer ik hem meer, maar ik wil het niet teveel geven en dat hij straks weer moet afvallen.
Dus we kijken het even aan op de 750 gram. Hij is tussen de 32 en 35 kilo zwaar, dus 750 is (volgens de maatstaven) al an de hoge kant :) we gaan het zien! :ok:
Sepp (border collie), gewoon een normale actieve hond die overdag heerlijk lang ligt te snurken...gaat nu met bijna 3 jaar (november) over naar 750 gram per dag. Hij heeft een lange tijd 1200- 1500 gram gegegeten en met 1,5 / 2 jaar ging hij naar 1 kilo KVV per dag. Ik was echt verbaasd dat hij nog zo lang zo veel eten nodig had om blijkbaar door te groeien. Sepp weegt 24 kilo. Zoals ik schreef in mijn topic hierboven werd hij inderdaad dikker met Lotgering...ff 3 dagen wat minder eten en hij is weer een strak dakkie. Volgens de maatstaven eet hij veels te veel..

Sommige honden hebben op een of andere manier gewoon een mega hoog metabolisme (of hoe schrijf je dat)...Roef mijn ander hond wordt al dik als ze naar een wortel kijkt :mrgreen:

edit typo
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Annette1986 schreef:Tsja, ik vind voor die van mij die 750 gram per dag veel gezonder dan de 1200 smuldier, zeker omdat hij van de smuldier omdat hij er zoveel van moet eten regelmatig zelf een dag vast (of meerdere dagen)
Dus ik denk dat je het zo moet bekijken dat van Lotgering ze voldoende binnenkrijgen en bijv smuldier(waar minder in zit dan?) eigenlijk teveel krijgen.
Maar als je dus een hond het dat veel aanzet en dus maar erg weinig mag eten van lotgering en honger heeft, kan je weer beter een smuldier geven omdat ze daarvan dan net wat meer kunnen/mogen eten
Smuldier is voor mij dan niet de juiste graadmeter omdat ik niet echt warm loop voor smuldier als hoofddeel van de voeding maar dat is mijn persoonlijke mening :wink:
Het valt mij in ieder geval op dat heel veel honden een stuk minder krijgen.

Ben wel erg benieuwd naar de analyse van lotgering, hopelijk komt daar snel iets over naar buiten :ok:
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Mijn vriendin gaf haar Staffordteefje voorheen altijd een pond carnibest per dag. Nu voert ze al een poosje lotgering en krijgt de hond 250 gram per dag. Alleen is er een probleem. Voor op gewicht te blijven mag ze gewoon niet meer dan 250 gram per dag. Maar wat er nu gebeurd is dat de hond gal spuugt en niet zo'n klein beetje ook en op zeer regelmatige basis. En de dame heeft ook zichtbaar nog honger. Die 250 gram vult dus niet voldoende de maag. Maar krijgt ze meer, wordt ze formaat biggetje.

Ze is nu overgestapt op alleen de light paard omdat daar minder vet in zit. Voorheen gaf ze diverse versies voor de variaties. Nu kan ze meer geven en dus is de maag ook meer gevuld. Ze gaat het nu aan kijken en als het niet het gewenste resultaat geeft, zit het er toch in dat ze over stapt op een ander merk of dat ze gaat wisselen in merken.

Ik heb dan een week Lotgering gegeven tijdens de vakantie. De honden gaan er goed op. Ze hebben geen kans gehad om aan te zetten want een week is maar kort. Maar wat mij heel erg opviel was dat ze veel moesten poepen. En dat ben ik dus niet gewend. Met NRV poepen ze 1 keer per dag een bescheiden hoopje die niet stinkt. Met Lotgering kwamen er behoorlijke hopen aan de achterkant er uit en rustig 2/3 keer per dag. En de geur vond ik ook niet erg lekker.

Maar voor zo nu en dan en voor de vakantie vind ik het helemaal goed. Ik heb de honden een keer een week op smuldier gezet (ook vanwege vakantie) en dat was geen succes. Doffe vachten en veel jeuk. Dus dan heeft Lotgering toch echt de voorkeur.
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Hier krijgen ze Lotgering naast verschillende vlees-, barf- en pensmixen van Richards Barf en KVV.
Ik moet wel zeggen dat mijn honden toch wat meer aanzetten van Lotgering als ze dit langer achter elkaar krijgen. Maar ze krijgen het nu ter afwisseling op de andere mixen, dus dan valt het erg mee.
Heb bij Lotgering nu een combikratje besteld en zonder de verzendkosten kom ik dan uit op EUR 1,852 per kilo.
Lotering is dus wel de goedkoopste.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

dogo4ever schreef:Mijn vriendin gaf haar Staffordteefje voorheen altijd een pond carnibest per dag. Nu voert ze al een poosje lotgering en krijgt de hond 250 gram per dag. Alleen is er een probleem. Voor op gewicht te blijven mag ze gewoon niet meer dan 250 gram per dag. Maar wat er nu gebeurd is dat de hond gal spuugt en niet zo'n klein beetje ook en op zeer regelmatige basis. En de dame heeft ook zichtbaar nog honger. Die 250 gram vult dus niet voldoende de maag. Maar krijgt ze meer, wordt ze formaat biggetje.

Ze is nu overgestapt op alleen de light paard omdat daar minder vet in zit. Voorheen gaf ze diverse versies voor de variaties. Nu kan ze meer geven en dus is de maag ook meer gevuld. Ze gaat het nu aan kijken en als het niet het gewenste resultaat geeft, zit het er toch in dat ze over stapt op een ander merk of dat ze gaat wisselen in merken.

Ik heb dan een week Lotgering gegeven tijdens de vakantie. De honden gaan er goed op. Ze hebben geen kans gehad om aan te zetten want een week is maar kort. Maar wat mij heel erg opviel was dat ze veel moesten poepen. En dat ben ik dus niet gewend. Met NRV poepen ze 1 keer per dag een bescheiden hoopje die niet stinkt. Met Lotgering kwamen er behoorlijke hopen aan de achterkant er uit en rustig 2/3 keer per dag. En de geur vond ik ook niet erg lekker.

Maar voor zo nu en dan en voor de vakantie vind ik het helemaal goed. Ik heb de honden een keer een week op smuldier gezet (ook vanwege vakantie) en dat was geen succes. Doffe vachten en veel jeuk. Dus dan heeft Lotgering toch echt de voorkeur.
Ik vind alleen paard voeren ook wel te eenzijdig hoor, ik zou dan gewoon merken afwisselen desnoods met smuldier. In Almere kun je ook darf krijgen dat is biologisch voer (dat geef ik nu als ontbijt aan Kiyoshi) en dat is prima spul. Wel meteen duurder, goedkoop voer is leuk maar niet als je zoveel kwaliteit daardoor inlevert. Wist jij trouwens dat veel vlees bij diervoederonline biologisch is?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tamara. schreef:Ik lees dat heel veel honden juist aankomen van dit voer omdat het een stuk vetter is. Doordat het vetter is krijgen ze (een heel stuk) minder voer maar ik vraag mij dan af; krijgen ze dan wel voldoende/genoeg voedingsstoffen binnen e.d. als het (veel) minder is omdat het zo vet is?
ja vind ik wel, smuldier is voornamelijk vocht en of je aan heel veel vocht zoveel hebt?
Ze krijgen het hier nog wel 's ochtends, en 's avonds lotgering zo krijgen ze van beiden wat.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tamara. schreef:
Annette1986 schreef:Tsja, ik vind voor die van mij die 750 gram per dag veel gezonder dan de 1200 smuldier, zeker omdat hij van de smuldier omdat hij er zoveel van moet eten regelmatig zelf een dag vast (of meerdere dagen)
Smuldier is voor mij dan niet de juiste graadmeter omdat ik niet echt warm loop voor smuldier als hoofddeel van de voeding maar dat is mijn persoonlijke mening :wink:
Het valt mij in ieder geval op dat heel veel honden een stuk minder krijgen.

Ben wel erg benieuwd naar de analyse van lotgering, hopelijk komt daar snel iets over naar buiten :ok:
ik heb ze gemaild en ze zouden het zsm op de site zetten.
Afbeelding
Annette1986
Actief

ow top ben ook wel benieuwd!
vandaag een vismix gehad, dat was even wennen voor meneer, maar het ging erin! :) :cheer:
Moet zeggen dat ook als je het ontdooit er veeeel minder vocht uitkomt dan bij smuldier, dat zal het water zijn?
Afbeelding
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Valerie schreef:
dogo4ever schreef:Mijn vriendin gaf haar Staffordteefje voorheen altijd een pond carnibest per dag. Nu voert ze al een poosje lotgering en krijgt de hond 250 gram per dag. Alleen is er een probleem. Voor op gewicht te blijven mag ze gewoon niet meer dan 250 gram per dag. Maar wat er nu gebeurd is dat de hond gal spuugt en niet zo'n klein beetje ook en op zeer regelmatige basis. En de dame heeft ook zichtbaar nog honger. Die 250 gram vult dus niet voldoende de maag. Maar krijgt ze meer, wordt ze formaat biggetje.

Ik vind alleen paard voeren ook wel te eenzijdig hoor, ik zou dan gewoon merken afwisselen desnoods met smuldier. In Almere kun je ook darf krijgen dat is biologisch voer (dat geef ik nu als ontbijt aan Kiyoshi) en dat is prima spul. Wel meteen duurder, goedkoop voer is leuk maar niet als je zoveel kwaliteit daardoor inlevert. Wist jij trouwens dat veel vlees bij diervoederonline biologisch is?
Darf is ook getest. Beviel ook niet. Smuldier zelfde verhaal. Ik heb ook gezegd om gewoon af te wisselen. Dat was eigenlijk haar idee van lotgering. Diverse smaakjes ook ivm de calciumbron (ja, ze ging zomaar naar me luisteren :LOL: ). Ze heeft nu Tinlo gehaalt om te kijken en te proberen en af te wisselen met Lotgering.

Nee, dat wist ik niet van diervoederonline van het vlees.
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Ik ben van Lotgering niet minder gaan voeren, maar juist meer. Van andere KVV kregen ze allebei 400 gram per dag, van lotgering worden ze van 500 gram nog niet dik :denken:
Charell
Actief
Mijn ras(sen): Kyra: American Pitbull x American Bulldog
Dayna: Rottweiler x Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Charell »

Hier werd Kyra met 500 gram per dag wel echt te dik. Nu krijgt ze 330 gram per dag. Ze weegt 30 kg.
Mojo2008
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Mojo2008 »

laura86 schreef:Ik ben van Lotgering niet minder gaan voeren, maar juist meer. Van andere KVV kregen ze allebei 400 gram per dag, van lotgering worden ze van 500 gram nog niet dik :denken:
Ik vind dat Mojo ook niet dikker wordt van lotgering. Ik voer 500 gram en dat zou ruim voldoende moeten zijn, maar ik heb het gevoel dat hij af aan het vallen is, dus ik ga hem meer voeren...
GROETJES VAN MOJO, HOPE EN MARIEKE

Afbeelding
Mojo2008
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Mojo2008 »

Mojo weegt overigens 32 kg
GROETJES VAN MOJO, HOPE EN MARIEKE

Afbeelding
tkuijernl
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door tkuijernl »

hier wordt morgen de eerste bestelling geleverd dus ben heel benieuwd hoe ze het erop gaan doen
groetjes Tamara
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”