Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Niks zeggen als je dierenmishandeling ziet?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Niks zeggen als je dierenmishandeling ziet?

Ongelezen bericht door Tiny »

Cleva schreef:Ik vind dit altijd zo gemakkelijk.

Doe er iets aan of doe er niet iets aan maar "iets zeggen"vind ik zo makkelijk.
Wat heeft die hond daar nou aan?
Dit dus :ok:
Ik heb een keer gezegd, nadat is zag dat een hond werd geslagen op straat, dat er ook andere manieren van opvoeden zijn en dat nemen ze niet aan. Ik ben via via te weten gekomen dat wat ik heb gezien niets voorstelde in vergelijking wat er in huis met die hond gedaan wordt. Van mensen die er dichtbij staan en het niet van horen zeggen hebben. Er zijn dus meldingen gedaan bij verschillende instanties en die blijf ik net zo lang doen tot er wordt ingegrepen. Niet iedereen heeft dezelfde manier van opvoeden maar een hond groot schoppen en stelselmatig mishandelen gaat mij te ver.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Tiny geweldig.

IEMAND moet toch opkomen voor zo'n weerloze hond.

Iedere hond die we zo kunnen redden is er één.

GEWELDIG dat je reageert en dat je je er ook niet voor wegdraait zoals velen, helaas zelfs hier, doen! :ok:

Mensen negeren en zorg bemoeizucht noemen is het ergste wat je kunt doen, in mijn ogen ben je dan medeplichtig.
En inderdaad vaak is wat je op straat (in het openbaar) ziet een kleinigheid vergeleken bij wat er thuis gebeurt.
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

AnneMarie schreef:
Jeannettebo schreef:
AnneMarie schreef:
Dierenmishandelaars gaan vaak verder. Hij staat bekend om gewelddadig gedrag. Dat heeft het er mee te maken.
moet je eens animal planet kijken, daar gaan juist asiel dieren naar de gevangenis om getraind te worden.

reclassering, harde muziek etc staat niet garant voor geweldadig gedrag, of geweldadig gedrag naar zn hond toe.
Ja ken ik geweldig programma!

en eh jullie trekken de boel nu wel erg uit zijn verband. Zoals die laatste zin. WIJ ZIEN GEWELD naar de hond toe.
Maar okay dat mag in NL.

En al is ie groen rood bruin of wit of is het een verslaafde, een crimineel of een ambtenaar het maakt me geen bal uit.
Alleen als ik geweld zie, en met mij velen, en je ziet dat iemand zichzelf verliest in zijn woede EN je hebt dan OOK nog deze informatie DAN wordt het anders.
Op dat moment was ik daar helemaal niet mee bezig. Later komt dat naar boven...
Maar nu moeten jullie het niet omdraaien dat ik ineens iemand ga aanspreken omdat ie een bepaalde achtergrond heeft.
Vraag je maar eens af waarom je je zo met hem identificeert...............................................................................

ik vind juist dat die info er niet toe doet, het maakt het niet anders, als hij het niet had, had je hem hetzelfde zien doen, dat maakt het niet meer of minder erg
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Ik zou er ook wat van zeggen en er melding van maken bij b.v de wijkagent. Een corrigerende tik of de hond op zijn kop slaan vind ik wel een verschil.....Als ik zoiets zie kan ik echt mijn mond niet houden. Of dat nou verstandig is of niet, dat kan mij op dat moment niet schelen. Ook als ik zie dat een kind geslagen wordt of zo zou ik er wat van zeggen.

En zoals ts deze man omschrijft klinkt toch of hij niet helemaal tof is in zijn bovenkamer. Arme hond.......
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

Ik had ook moeilijk kunnen doorlopen zonder er iets van te zeggen. Al de rest vind ik er niet toe doen. :wink:
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

ik kies geen partij voor je buurman, hoe hij met zn hond omgaat mag niet, maar de rest doet er niet toe
Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Interessant dat op een forum waar iedereen alles er altijd lekker uitblaat en dat volkomen geaccepteerd is als de vrije, blije en open discussiestijl van dit plekje, een hondmeppende man politiek correct besproken dient te worden.... :goeie:

Goed dat je er iets van gezegd hebt, zou ik ook doen. Niks zeggen is voor de bangebroekjes.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Als je zeker weet dat er sprake is van mishandeling (dus stelselmatig slaan/schoppen e.d.), zou ik inderdaad actie ondernemen.
Het is alleen vaak moeilijk om dat te bepalen en je noemt ook het feit dat hij niet zo lopen met de hond, maar misschien zie je dat gewoon toevallig niet óf heeft de hond iets onder de leden waardoor hij geen lange wandelingen o.i.d. mag maken? Daar waar sprake is van mishandeling en wanneer je het zeker weet, moet actie ondernomen worden. Ik zou dat ook niet anoniem doen, gewoon doen. Maar ik hou wel altijd in mijn achterhoofd dat als ik het mis heb, je iemand wel op een erg negatieve manier in het daglicht zet. Dus ik zou het wel heel zeker willen weten.

Overigens vind ik de achtergrond er niet toe doen. Het is mishandeling of geen mishandeling ongeacht of iemand nu een criminele achtergrond heeft. Mishandeling is mishandeling en de context heeft daar niets mee te maken.
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -

Ongelezen bericht door daywalker »

DebbieZ schreef:Interessant dat op een forum waar iedereen alles er altijd lekker uitblaat en dat volkomen geaccepteerd is als de vrije, blije en open discussiestijl van dit plekje, een hondmeppende man politiek correct besproken dient te worden.... :goeie:

Goed dat je er iets van gezegd hebt, zou ik ook doen. Niks zeggen is voor de bangebroekjes.
:goeie:
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

door zo`n bemoeizuchtig typeje heb ik de dierenbescherming aan mijn deur gehad. de melder had gezien dat ik stelselmatig mijn honden zal mishandelen en dat ze erg angstig zijn voor mij.
gelukkig had degene van de dierenbescherming zijn ogen niet in zijn zak zitten en zag dat het anders was. natuurlijk krijgen mijn honden op hun kop als ze aan de lijn blaffen naar honden en dat had de melder gezien. was voor haar een reden om verder te denken en in de buurt te zeggen dat ik een dierenbeul was.
ellen
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

tollerlover schreef:door zo`n bemoeizuchtig typeje heb ik de dierenbescherming aan mijn deur gehad. de melder had gezien dat ik stelselmatig mijn honden zal mishandelen en dat ze erg angstig zijn voor mij.
gelukkig had degene van de dierenbescherming zijn ogen niet in zijn zak zitten en zag dat het anders was. natuurlijk krijgen mijn honden op hun kop als ze aan de lijn blaffen naar honden en dat had de melder gezien. was voor haar een reden om verder te denken en in de buurt te zeggen dat ik een dierenbeul was.
ellen
Dat is dus precies de reden waarom mensen ZEKER moeten weten dat het om mishandeling gaat en niet om een opvoeding die anders is dan hun eigen opvoeding! Zodat niet de verkeerde mensen er de dupe van worden.
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

tollerlover schreef:door zo`n bemoeizuchtig typeje heb ik de dierenbescherming aan mijn deur gehad. de melder had gezien dat ik stelselmatig mijn honden zal mishandelen en dat ze erg angstig zijn voor mij.
ellen
Maar vind je dan dat jouw melder zot was? Of dat mensen gewoon nooit dierenmishandeling moeten melden, gewoon niet mee bemoeien? Want het is niet alsof er nooit dierenmishandeling is. In jouw geval niet, maar zijn mensen ook bemoeizuchtig in werkelijke gevallen van dierenmishandeling?

Edit: een reactie tussendoor, die ik van het forum eerst moet lezen.... :wachten:

Je hebt altijd mensen die het verkeerd kunnen (of willen) zien of ergens geen verstand van hebben. Ik kan me voorstellen dat mensen ook wel eens wantrouwend kijken naar Nanna's vreselijk slecht verzorgde puli's en mijn krijsende poedel. Een melding is geen veroordeling. Kan best heel vervelend zijn om iemand aan de deur te krijgen, maar het einde van de wereld is het natuurlijk ook niet, zeker niet als je een welwillende inspecteur hebt, die prima in de gaten heeft dat de klacht ongegrond is.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

ellen
Ik zou daar geen moeite mee hebben. De dierenbescherming ziet toch snel genoeg dat er niets aan de hand is. En wat"de buurt" er van vind zou mij een rotzorg zijn. Mensen die dat geloven deugen zelf niet. De goede weten wel beter :wink: Lullen doen sommige mensen toch wel over je, ben ik zelf ook al achter. Veel mensen durven gewoon niets meer te zeggen als ze iets zien wat niet door de beugel kan. Dat stoort mij mateloos. Zelfs als je creperend na een valpartij langs de weg ligt, loopt het gros van de mensen nog fluitend over je heen en steken geen hand uit om je te helpen. Dat heb ik zelf een paar keer mogen ondervinden. Gelukkig zijn er wel enkelingen die willen helpen, maar het lijkt wel steeds minder te worden. Bemoeizucht of hulpvaardigheid zijn twee heel verschillende dingen. Jammer dat veel mensen daar het verschil niet meer in willen of kunnen zien....
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

AnneMarie schreef:
amber81 schreef:
bouvierpoedel schreef:Oke
Nouja, daar zg jij dus weer wat he? Ik heb dus ook zo'n buuf die de wildste dingen over me zegt....want ze hoort me wel, maar ze ziet me niet. Ze ziet me nooit lopen met honden of kind. Dus....? Dat is idd knap irritant. Je kunt het ook zo zien, Ts: hij probeert je te ontwijken en als je mekaar dan TOCH tegenkomt, heb je wel wat. Dat zou ook nog kunnen, heb ik dus met mijn buuf. Maar ik ben nu wel een beetje confuus: wat heeft hij de hond nu eigenlijk aangedaan? Ik begrijp er niets meer van...
OOK zo'n buuf, leuk je kent me niet.
Niemand probeert hier iemand te ontwijken.
Ik ben niet bemoeizuchtig totdat iemand extreem hard lawaai opzet en zijn dieren mishandeld.
Heb prima contacten met heel diverse mensen hier gelukkig :cheer:
en als ik iemand zelden of nooit zie dan ga ik daar niet van alles over invullen.

Vreemd dat je je gaat identificeren met iemand die je helemaal niet kent en die honden slaat in het bijzijn van een vijftal mensen :denken: :denken: :denken:
ehm....verkeerde quote EN bovendien gaf ik een serieuze stelling op een serieuze post. incluis voorbeeld,maar goed
AnneMarie
Zeer actief

DebbieZ schreef:Interessant dat op een forum waar iedereen alles er altijd lekker uitblaat en dat volkomen geaccepteerd is als de vrije, blije en open discussiestijl van dit plekje, een hondmeppende man politiek correct besproken dient te worden.... :goeie:

:ok: en eh, het is anoniem hè. Niemand hier weet over wie het gaat. Vind ik ook verschil maken :engel:
AnneMarie
Zeer actief

ellen
'door zo'n bemoeizuchtig typje' ZUCHT :jank:
Ik zou echt niet gaan bellen als iemand een hond corrigeert hoor.
En eh de dierenbescherming of hondenwacht zijn niet achterlijk hoor. Wel jammer als mensen die indruk van je krijgen. :(:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ach mensen denken wel vaker dat ze dingen zien of weten :hmmm:
, maar echt mishandeling moet je over door blijven zeuren vind ik.
dat is ook vaak niet iets wat maar een keer gebeurt, dat is iets dat zich herhaalt.
amber81

gut TS voelt zich in ene enorm aangevallen, ik begrijp hieruit , na mijn vershillende posts, dat er dus geen duidelijk antwoord gaat komen. Dat vind ik een beetje jammer, maar is dus niet anders. Zegt me wel weer genoeg. Tabee! :pop:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Goed dat je iets zegt, TS.
Maar luna heeft een punt:
luna2906 schreef: Mishandeling is mishandeling en de context heeft daar niets mee te maken.
TS haalt er dingen bij die geen verband houden met de kwestie op zich.
Blijkbaar is het een onaangename man, maar of hij psychopaat is, is een aanname.
Of hij in de reclassering zit weet TS ook niet zeker, zegt ze zelf.
Er zijn kortom allemaal aannames.
En die mag je van mij best noemen maar verband met het gedrag is niet aantoonbaar en niet relevant.

Hij slaat die hond, dát is relevant.
Waaróm ie dat doet is niet zo belangrijk. Jij hoeft daar geen oordeel over te vellen.
Dat moet je er niet bij willen halen en je moet er niet over door zeveren.
Als die man aan de paal moet is dat vanwege hondenmeppen.
Niet vanwege allerlei andere zaken die alleen op aannames berusten.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door rubyred »

Dierenbescherming bellen of als de hond heel slecht wordt mishandeld proberen hem te 'stelen'.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

DebbieZ schreef:
ellen
Maar vind je dan dat jouw melder zot was? Of dat mensen gewoon nooit dierenmishandeling moeten melden, gewoon niet mee bemoeien? Want het is niet alsof er nooit dierenmishandeling is. In jouw geval niet, maar zijn mensen ook bemoeizuchtig in werkelijke gevallen van dierenmishandeling?

Edit: een reactie tussendoor, die ik van het forum eerst moet lezen.... :wachten:

Je hebt altijd mensen die het verkeerd kunnen (of willen) zien of ergens geen verstand van hebben. Ik kan me voorstellen dat mensen ook wel eens wantrouwend kijken naar Nanna's vreselijk slecht verzorgde puli's en mijn krijsende poedel. Een melding is geen veroordeling. Kan best heel vervelend zijn om iemand aan de deur te krijgen, maar het einde van de wereld is het natuurlijk ook niet, zeker niet als je een welwillende inspecteur hebt, die prima in de gaten heeft dat de klacht ongegrond is.
degene die het heeft gemeld loopt zelf met een jack russel die zo dik is dat hij bijna niet meer op zijn eigen poten kan staan, laat staan dat hij kan lopen. DAT vind ik dus dierenmishandeling. je hond zo volproppen. ik heb er verder ook geen problemen mee gehad wat zij heeft gedaan en heeft gezegd in de buurt. als er iets is met een dier staan ze hier voor de deur.
dat er mishandeling is zal ik niet ontkennen, maar wat is mishandeling? dat kan voor mij heel anders zijn dan voor een vrouw/man die een fluffyhondje heeft en die hond als een verwend prinsesje behandelt. wat ik dus mishandeling vind.
pas als je zeker weet dat er sprake is van stelselmatige mishandeling, het zelf hebt gezien dan kan je pas wat gaan doen.
als een bemoeizuchtig TYPJE (zo goed juf nederlands :wink: ) mij gaat vertellen dat ik mijn hond niet op zijn kop mag geven als deze wat fout doet, krijgt dat bemoeizuchtig TYPJE ook een niet vriendelijk antwoord van mij retour waar ze het lef vandaan haalt om zich met de opvoeding van mijn hond te bemoeien.
ellen
Afbeelding
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.

Ongelezen bericht door rubyred »

Kinderen volproppen zodat ze niet eens normaal kunnen bewegen, dat is kindermishandeling. (is nu eindelijk ter sprake dat dikke kinderen uit huis worden geplaatst in pleeg gezinnen)
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull

Ongelezen bericht door nana »

Belangrijk is denk ik hoe je iemand aanspreekt en waarom doe je het om jr geirrteerdheid en ongenoegen te laten blijken...dan kan dit juist afferechts effect hebben en krijgt die arme hond thuis nog een extra portie klappen.

Maar op een rustig moment terwijl hij niet al over de rooie zich afreageerd op de hond kan je vaak hetzelfde zeggen en kun je een gesprek hebben.

Weet dat het gemakkelijker gezegd is dan gedaan. Ik zou zelf niet over het blaffen of janken klagen van deze hond omdat ik niet weet hoe die man die hond oplaat houden met janken en blaffen zal ook vast niet met de clicker gaan :ugh:
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik ken mezelf, ik zeg er wat van..
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
lila660
Zeer actief

Ongelezen bericht door lila660 »

Ik begrijp het wel hoor, ik zou er ook wat van zeggen.
Wij hebben in onze oude buurt bijna een soortgelijk verhaal gehad.
Ook ik kon me mond niet houden als de hond weer eens geslagen of geschopt werd.
Mijn bemoeienis kwam me trouwens wel duur te staan, kreeg zelf ook klappen van het baasje.
Maar heb uiteindelijk wel de hond er mee geholpen want na standaard iedere keer te bellen met de dierenbescherming is de hond na maanden wel uit huis gehaald.
Tip die ik kreeg van de dierenbescherming was om het te filmen, de mishandeling.
Hoop dat je er wat aan hebt en ik vind het knap dat je er wel wat van zegt en niet je hoofd wegdraaid!
Groetjes Linda
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

monique16 schreef:rare reacties hier :scratch:
eigenlijk trekken jullie gelijk partij voor degene die zijn hond slaat
een boel lullige reacties naar ts
:piew:
Ja maar zo'n hondenliefhebbers zijn het hier niet op het forum hoor!
Ze zeggen gelijk "je moet niet zo snel oordelen", maar iemand ziet wat hij ziet, schrijft dat hier neer en wordt...... veroordeeld!

Ik zag het wel eens op de manege/pensionstal of op het losrijterrein op concoursen. Dat een ruiter zo onredelijk tekeer ging tegen zijn paard. Ik ben een keer uitgebarsten. Ik was mijn eigen paard aan het longeren, er waren drie mensen aan het rijden en een van hen - waar ik doorgaans toch goed mee op kon schieten- ging me te te keer tegen zijn paard!!!!!! Ik weet niet precies wat het paard fout deed, maar ze zal haar ruiter wel niet goed begrepen hebben of hij zal haar overvraagd hebben (want dat is meestal de reden achter de "onwil" van een paard) maar hij draaide zijn zweep om en sloeg met het handvat tussen haar oren, bovenhands, verschillende malen. Mijn bloed kookte gewoon en ik begon tegen hem te schreeuwen dat hij eens normaal moest doen.

De andere twee ruiters waren stil en zeiden niets. Ze wilden geen trammelant, maar achteraf zeiden ze tegen mij dat ik wel gelijk had. Laf hoor.... Daar had dat paard wat aan op dat moment!

Ik zeg altijd "wie zwijgt stemt toe". Dus als je zwijgt wanneer een dier mishandelt wordt, vindt je het kennelijk normaal.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
amber81

monique16 schreef:
rare reacties hier
neehoor, was het zelf in eerste instantie best eens met TS, heb zelfs als eerste gereageerd. Het enige nadeel waren haar laatste zinnen, maar ook die kun je op meerdere manieren opvatten. Wat ik dan weer jammer vind is als ik dan een vraag stel, door tegelijk te reageren op iemand anders, ze me woorden in de mond legt. En dus doet alsof ik het hier op zit te nemen voor diegeen die zijn hond sloeg. Ik vind geheel genomen helemaal niet dat er lullig wordt gereageerd...ze moet alleen niet net gaan doen of ze zielig is en de boel verdraaien. Dat is die hond, de zieligerd. Ongeacht achtergrond van BAASJE die zijn poten gewoon thuis moet houden. Ze kan toch gewoon meegaan in de discussie?

Kan ik gelijk vragen waarom ze het dier niet gewoon meegenomen heeft, of iets. En als ze dan echt bedreigd is oid, of ze aangifte heeft gedaan. En of mijn vraag dan opging voor haar en haar buurman. Persoonlijk vind ik dat dan lulliger, zo'n janksmilie neerpletteren en zielig doen over zichzelf.
amber81

iones schreef:
monique16 schreef:rare reacties hier :scratch:
:piew:
Ja maar zo'n hondenliefhebbers zijn het hier niet op het forum hoor!
Ze zeggen gelijk "je moet niet zo snel oordelen", maar iemand ziet wat hij ziet, schrijft dat hier neer en wordt...... veroordeeld!

Ik zag het wel eens op de manege/pensionstal of op het losrijterrein op concoursen. Dat een ruiter zo onredelijk tekeer ging tegen zijn paard. Ik ben een keer uitgebarsten. Ik was mijn eigen paard aan het longeren, er waren drie mensen aan het rijden en een van hen - waar ik doorgaans toch goed mee op kon schieten- ging me te te keer tegen zijn paard!!!!!! Ik weet niet precies wat het paard fout deed, maar ze zal haar ruiter wel niet goed begrepen hebben of hij zal haar overvraagd hebben (want dat is meestal de reden achter de "onwil" van een paard) maar hij draaide zijn zweep om en sloeg met het handvat tussen haar oren, bovenhands, verschillende malen. Mijn bloed kookte gewoon en ik begon tegen hem te schreeuwen dat hij eens normaal moest doen.

De andere twee ruiters waren stil en zeiden niets. Ze wilden geen trammelant, maar achteraf zeiden ze tegen mij dat ik wel gelijk had. Laf hoor.... Daar had dat paard wat aan op dat moment!

Ik zeg altijd "wie zwijgt stemt toe". Dus als je zwijgt wanneer een dier mishandelt wordt, vindt je het kennelijk normaal.
:E:
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

Iemand die zomaar op niets af zijn hond begint te meppen kan ook op een reactie van mij rekenen. Nu zijn er verschillende manieren van reageren. ga je hem meteen de les lezen? Ga je meteen met het vingertje lopen wijzen? Ga je hem meteen voor alles en nog wat uitmaken? Of.....ga je proberen om met hem in gesprek te komen teneinde hem te helpen en dus te corrigeren?
Begrijp mij niet verkeerd, ook ik heb het al aan de stok gehad met mensen die om niets hun hond sloegen, en dan hebben we het niet over een tikje maar echt bijna afrossen tot de hond gillend op zijn rug lag, en nog doorgaan met meppen en schreeuwen tegen het beest.
Dan heb je echt pech als ik dat toevallig ook ben, ik kan er niets aan doen, maar dan ben je bij mij aan de beurt.
Dat doe je gewoon niet!!
Dat is zover verwijderd van een corrigerende tik.

Verder is het ook wetenschappelijk aangetoont dat mensen die dit soort gedrag vertonen steeds een stap verder gaan, of kunnen gaan. Dus het begint bij de hond, de volgende is zijn vrouw die zulke klappen krijgt, degene daarna kun jij, je man, broef of kind zijn.
Hier kennen we het gelukkig niet (afkloppen) maar bijna alle massamoordernaars en psygopaten die in America vast zitten, vanwege meerdere moorden, zijn bijna allemaal begonnen met het vermoorden van dieren op jonge leeftijd.
Het KAN dus het begin van gedrag zijn wat later nog verder doorslaat met alle gevolgen van dien.

Zover ga ik niet in mijn denken, ik kom slechts voor de hond op als deze het slachtoffer word van zo´n persoon. Dit zijn personen die geen honden zouden moeten hebben. Ze hebben het geduld er niet voor, raken gefrustreerd door hun honden (in hun eventuele thuis situatie) en voelen geen liefde of respect voor het dier, anders ros jij je huisdier niet zo intensief en harteloos af.
Dit zijn in mijn ogen echt personen met een groot en potentieel gevaarlijk probleem omdat ze KUNNEN doorslaan in hun gedrag.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
amber81

ArCee schreef:Iemand die zomaar op niets af zijn hond begint te meppen kan ook op een reactie van mij rekenen. Nu zijn er verschillende manieren van reageren. ga je hem meteen de les lezen? Ga je meteen met het vingertje lopen wijzen? Ga je hem meteen voor alles en nog wat uitmaken? Of.....ga je proberen om met hem in gesprek te komen teneinde hem te helpen en dus te corrigeren?
Begrijp mij niet verkeerd, ook ik heb het al aan de stok gehad met mensen die om niets hun hond sloegen, en dan hebben we het niet over een tikje maar echt bijna afrossen tot de hond gillend op zijn rug lag, en nog doorgaan met meppen en schreeuwen tegen het beest.
Dan heb je echt pech als ik dat toevallig ook ben, ik kan er niets aan doen, maar dan ben je bij mij aan de beurt.
Dat doe je gewoon niet!!
Dat is zover verwijderd van een corrigerende tik.

Verder is het ook wetenschappelijk aangetoont dat mensen die dit soort gedrag vertonen steeds een stap verder gaan, of kunnen gaan. Dus het begint bij de hond, de volgende is zijn vrouw die zulke klappen krijgt, degene daarna kun jij, je man, broef of kind zijn.
Hier kennen we het gelukkig niet (afkloppen) maar bijna alle massamoordernaars en psygopaten die in America vast zitten, vanwege meerdere moorden, zijn bijna allemaal begonnen met het vermoorden van dieren op jonge leeftijd.
Het KAN dus het begin van gedrag zijn wat later nog verder doorslaat met alle gevolgen van dien.

Zover ga ik niet in mijn denken, ik kom slechts voor de hond op als deze het slachtoffer word van zo´n persoon. Dit zijn personen die geen honden zouden moeten hebben. Ze hebben het geduld er niet voor, raken gefrustreerd door hun honden (in hun eventuele thuis situatie) en voelen geen liefde of respect voor het dier, anders ros jij je huisdier niet zo intensief en harteloos af.
Dit zijn in mijn ogen echt personen met een groot en potentieel gevaarlijk probleem omdat ze KUNNEN doorslaan in hun gedrag.
Goh, hoewel ik het met je eens ben hoor, volledig zelfs, ik zei dit hier op het forum eens en toen werd ik voor gek versleten!
Ik wil wel iets recht zetten; massamoorden, psychopaten, seriecrimes etc. is niet iets uit Amerika, ook wij kennen dat. Er wordt alleen niet zo mediageil op in gegaan. Maar het is definitief niets geografisch (bovendien is Amerika gevuld met europese afstammelingen). Het is even zoeken, maar er zijn daar cijfers en statistieken over.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”