Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

afspenen met KVV en brok

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: afspenen met KVV en brok

Ongelezen bericht door tura »

Ik speen enkel af op KVV en NRV, brokken komen er hier nooit meer in, dus ook niet voor latere brokken pups. :ok:
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Judith »

Inge O schreef:
Melanie 74 schreef:Kijk dat de pups de brokken laten staan, zegt toch genoeg!
Rosita Compagner schreef: De gemiddelde hond is verstandig, da's mijn reactie dan. En of ze dat diertje gewoon willen geven wat hij lekker vindt.
alsof dat een criterium is - als het aan de hond lag at hij met veel plezier ook een kilo chocola en/of een blik bonzo hoor.
Een oprechte vraag, waarom "moeten" de pupkopers vers voeren? Wat is de beweegreden erachter? Waarom mag een pupkoper niet zelf kiezen? Je wilt toch dat je pup een goed huis krijgt, dan maakt het in mijn ogen niet uit of je kvv, vers of een goede brok voert...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Judith-Diesel schreef:
Inge O schreef:
Melanie 74 schreef:Kijk dat de pups de brokken laten staan, zegt toch genoeg!
Rosita Compagner schreef: De gemiddelde hond is verstandig, da's mijn reactie dan. En of ze dat diertje gewoon willen geven wat hij lekker vindt.
alsof dat een criterium is - als het aan de hond lag at hij met veel plezier ook een kilo chocola en/of een blik bonzo hoor.
Een oprechte vraag, waarom "moeten" de pupkopers vers voeren? Wat is de beweegreden erachter? Waarom mag een pupkoper niet zelf kiezen? Je wilt toch dat je pup een goed huis krijgt, dan maakt het in mijn ogen niet uit of je kvv, vers of een goede brok voert...
vind ik ook onzin hoor, de pups van xito zijn door de fokster allemaal afgespeend op smuldier en de helft zit nu op brok, niks mis mee hoor
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Wel... ik denk te weten dat het voeren van vers vlees, het zuinig omspringen met enten & gifzooi tegen parasieten en het in tact laten van het dier (geen castratie) bijdraagt of verantwoordelijk is voor een goed werkend immuunsysteem en daardoor een lang en GEZOND honden leven.
Een ieder die er anders over denkt is daar vrij in maar krijgt van mij geen pup.
Zo simpel is het :U:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Esmay87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en Staffordshire bull terrier

Ongelezen bericht door Esmay87 »

PattyB schreef:
jores schreef:Is vlees voeren een garantie van een goed warm liefdevol gezin? Ik vind van niet. Ik denk niet dat je mensen iets kunt opdringen, ze zullen bij jou ja-knikken maar buiten denken duhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Nou, dat dus, want dat dacht ik ook toen wij Senna gingen halen: waarom vlees, brok is toch prima?
En zie nu, wij voeren enkel nog vlees. :wink:
Fokker van Senna overigens 1 dag per week vlees, de rest brok.

Er zijn nu wel al verschillende pup-eigenaren overstag gegaan en geven nu wel enkel of hoofdzakelijk vlees. Ik kan dat dan alleen maar toejuichen, maar komen ze met vragen over brok dan sta ik ze net zo goed te woord en help ik ze. :ok:

Hihi.. same here... Wij zijn ook overstag gegaan. Met vers vlees doen ze het veel beter, bovendien is de weerstand dan ook een stuk beter.
Ben benieuwd hoeveel pupeigenaren over een jaar nog brok geven :D
Afbeelding

Made by _Inge_
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Ieder zijn eigen mening, wij zijn van mening dat we niemand voeding kunnen opdringen, je kunt ook niet controleren wat je gefokte pup in zijn later leven te eten krijgt :19:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

jores schreef:Ieder zijn eigen mening, wij zijn van mening dat we niemand voeding kunnen opdringen, je kunt ook niet controleren wat je gefokte pup in zijn later leven te eten krijgt :19:
Precies, maar als iemand nu aankomt met Pedigree, dan ga ik toch lichtelijk steigeren en dan geef ik wel even aan wat ik daarvan vind en dan bied ik andere (betere) alternatieven aan, die betaalbaar zijn.
Esmay87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en Staffordshire bull terrier

Ongelezen bericht door Esmay87 »

PattyB schreef:
jores schreef:Ieder zijn eigen mening, wij zijn van mening dat we niemand voeding kunnen opdringen, je kunt ook niet controleren wat je gefokte pup in zijn later leven te eten krijgt :19:
Precies, maar als iemand nu aankomt met Pedigree, dan ga ik toch lichtelijk steigeren en dan geef ik wel even aan wat ik daarvan vind en dan bied ik andere (betere) alternatieven aan, die betaalbaar zijn.
Zeker ieder zijn eigen mening, er is ook niets 'mis' met het geven van GOEDE brok. Als je hond het goed doet op een bepaald merk dan is daar ook zeker niets mis mee. Maar zoals Patty ook al zegt.. als mensen pedigree of frollic gaan geven als gewone maaltijden... hihi dan kan ik ook mijn mond niet meer houden :devil:
Afbeelding

Made by _Inge_
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Judith-Diesel schreef: Een oprechte vraag, waarom "moeten" de pupkopers vers voeren? Wat is de beweegreden erachter? Waarom mag een pupkoper niet zelf kiezen? Je wilt toch dat je pup een goed huis krijgt, dan maakt het in mijn ogen niet uit of je kvv, vers of een goede brok voert...
Omdat ik inderdaad mijn pup een goed huis gun. Bij een goed huis hoort een goede verzorging en bij een goede verzorging hoort vers. Voor mij. En het zijn mijn pups/kittens dus ik mag kiezen :pffff:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Rosita Compagner schreef:
Judith-Diesel schreef: Een oprechte vraag, waarom "moeten" de pupkopers vers voeren? Wat is de beweegreden erachter? Waarom mag een pupkoper niet zelf kiezen? Je wilt toch dat je pup een goed huis krijgt, dan maakt het in mijn ogen niet uit of je kvv, vers of een goede brok voert...
Omdat ik inderdaad mijn pup een goed huis gun. Bij een goed huis hoort een goede verzorging en bij een goede verzorging hoort vers. Voor mij. En het zijn mijn pups/kittens dus ik mag kiezen :pffff:
:ok: Als ik voor een rashond of kat ging had ik 1000 x liever een fokker met die instelling dan 1 die ze me bij wijze van spreke zo meegeeft zolang er maar betaald wordt.
Zegt wat mij betreft heel veel over de fokker en diens kwaliteiten.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Rosita Compagner schreef:
En zo zie ik het ook! En voeding is toch erg belangrijk, brokken vind ik gewoon rommel wat ik niet wil voeren.
Voor mij bestaat er niet iets als een goede brok, want wat is het verschil tussen bv Pedigree en een goede brok?
jores
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef: :ok: Als ik voor een rashond of kat ging had ik 1000 x liever een fokker met die instelling dan 1 die ze me bij wijze van spreke zo meegeeft zolang er maar betaald wordt.

Wat een flauwe kul, alsof een fokker die je niet opdringt wat je moet voeren een slechte fokker is :piew:

Ik zou nooit een contract tekenen waar staat wat ik moet voeren, hoe ik moet opvoeden enz. Een fokker mag me tips geven en die tips kan ik naast ervaringen en tips van anderen leggen, en daar trek ik mijn conclusie uit wat ik voor mijn pup het beste vind.

Het is een beetje raar om te zeggen, ik weet hoe het moet en jij moet het ook zo doen anders ...........
groetjes Annemie

Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Wij spenen onze puppen af op KVV. Ons advies is om de puppen zeker tot aan de 12e week KVV te voeren. Het merendeel van de puppykopers neemt ook KVV van hier mee (meestal 2 volle dozen) zodat ze zeker tot aan 12 weken KVV voeren. Het merendeel stapt daarna over op brok. Sommigen voeren de 1e week als ze thuis zijn nog KVV en gaan dan over op brok. Onze ervaring is dat veel mensen KVV nog altijd vies vinden om te voeren. En wanneer ze maar een goede brok voeren, vind ik het prima als ze willen overstappen. Wij adviseren KVV, maar dringen het mensen niet op. Mijn persoonlijke mening is niet dat het voeren van KVV alleen maar staat voor een goed huis. Er zijn zoveel andere dingen belangrijk. Ik strooi wel in de puppyren af en toe brokjes. Maar het is zeker geen maaltijd. Puppen gaan naar wat ik hoor makkelijk over op brok. Alleen tijdens het wisselen hebben ze moeite met de brok.

Zelf voeren wij puppen die blijven of aangekocht worden, het eerste jaar alleen maar KVV. Daarna gaan ze over op een combinatie van brok en KVV.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

hier zijn ze afgespeend op kvv, maar kregen met momenten ook wel brokken (Cavom)
de grote honden (en pups die hier blijven) eten voornamelijk kvv en soms brok (Shadow staat permanent op brok, omdat hij kvv uitspuugt)

ik heb veel liever dat de pupkopers me laten weten dat ze liever geen kvv geven, dan dat ze "zweren" dat ze het wel gaan doen en achter mijn rug toch brokken gaan geven, dat vind ik erger dan het feit dat ze brokken geven
wij raadden hen wel aan kvv te geven, in het mapje bij elke pup zat zowel informatie over kvv, Nrv als brok in, maar over de brok wel alleen degene die wij geven of gegeven hebben en waar ze het hier goed op doen
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef: maar ja, je houdt toch altijd mensen die écht de wijsheid in pacht hebben.
:F: :engel:
Afbeelding

CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Badu schreef: Een ieder die er anders over denkt is daar vrij in maar krijgt van mij geen pup.
Maar wat wil je dan doen als de mensen de pup eenmaal hebben en dan van mening veranderen en een goede brok gaan voeren.

Met de koop en verkoop is het beschikkingsrecht over gegaan naar de nieuwe eigenaar. Hondje terughalen zal je dus foreel nooit meer kunnen.
Als het hondje toch een erfelijk iets mocht hebben dan denk ik dat je dit ook niet als uitsluitingsgrond voor de garantie kan opvoeren.
tenminste niet als het ooit tot een procedure komt.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Charles vd B schreef:
Badu schreef: Een ieder die er anders over denkt is daar vrij in maar krijgt van mij geen pup.
Maar wat wil je dan doen als de mensen de pup eenmaal hebben en dan van mening veranderen en een goede brok gaan voeren.
Bij overstappen van brok naar vers kan ik me iets voorstellen, andersom lijkt me niet heel logisch. Althans… ik ken er geen voorbeelden van en ik ga er op voorhand ook niet van uit.
Charles vd B schreef: Met de koop en verkoop is het beschikkingsrecht over gegaan naar de nieuwe eigenaar. Hondje terughalen zal je dus foreel nooit meer kunnen.
Als het hondje toch een erfelijk iets mocht hebben dan denk ik dat je dit ook niet als uitsluitingsgrond voor de garantie kan opvoeren.
tenminste niet als het ooit tot een procedure komt.
Waarom niet? Sommige erfelijke afwijkingen worden wel degelijk beïnvloed door omgevingsfactoren.
Maar nogmaals, zo’n contract is meer een document waarin beide partijen duidelijk op schrift hebben wat er verwacht wordt. Het is aan de partijen zelf ook om in redelijkheid invulling aan de bepalingen te geven… :19:
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

jores schreef:
dagmar88 schreef: :ok: Als ik voor een rashond of kat ging had ik 1000 x liever een fokker met die instelling dan 1 die ze me bij wijze van spreke zo meegeeft zolang er maar betaald wordt.

Wat een flauwe kul, alsof een fokker die je niet opdringt wat je moet voeren een slechte fokker is :piew:

Ik zou nooit een contract tekenen waar staat wat ik moet voeren, hoe ik moet opvoeden enz. Een fokker mag me tips geven en die tips kan ik naast ervaringen en tips van anderen leggen, en daar trek ik mijn conclusie uit wat ik voor mijn pup het beste vind.

Het is een beetje raar om te zeggen, ik weet hoe het moet en jij moet het ook zo doen anders ...........
Ik ook niet, als ik een hond koop is hij van mij dus ik beslis wat ik er het beste voor vind...
Wil niet eens een hond met dergelijke dingen in een contract... dat maak ik zelf gewoon uit anders gewoon lekker houden die pup.
Gelukkig komt het zo goed als niet voor bij de mechelaars....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
jores
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
jores schreef: Wat een flauwe kul, alsof een fokker die je niet opdringt wat je moet voeren een slechte fokker is :piew:

Ik ook niet, als ik een hond koop is hij van mij dus ik beslis wat ik er het beste voor vind...
Wil niet eens een hond met dergelijke dingen in een contract... dat maak ik zelf gewoon uit anders gewoon lekker houden die pup.
Gelukkig komt het zo goed als niet voor bij de mechelaars....

Bij de springer gelukkig ook niet :wink:
groetjes Annemie

Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Ik leg uit waarom ik KVV in het nest geef, geef KVV en de door mij gevoerde brok mee. Ze kunnen zelf een keus maken, leg wel uit wat ik een goede brok en KVV/vers vindt en verwijs door naar websites als mensen meer willen weten van BARF/NRV etc.
Veel van de puppen gaan uiteindelijk op brok, maar hebben dan wel een periode (gedeeltelijk) vers gehad. Puppen die blijven, hebben (gedeeltelijk) vers tot een maand of 9 en gaan dan ook op de brok. Ik heb een tijdje helemaal KVV/vers gevoerd aan alle honden, maar merk dat mijn volwassen werkhonden er niet genoeg aan hebben als ze helemaal in het werk zitten. Bovendien voor 14 honden werd het me iets te prijzig. Dus vandaar nu een combi.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
jores
Zeer actief
Contacteer:

Selena schreef:Ik leg uit waarom ik KVV in het nest geef, geef KVV en de door mij gevoerde brok mee. Ze kunnen zelf een keus maken, leg wel uit wat ik een goede brok en KVV/vers vindt en verwijs door naar websites als mensen meer willen weten van BARF/NRV etc.
Veel van de puppen gaan uiteindelijk op brok, maar hebben dan wel een periode (gedeeltelijk) vers gehad. Puppen die blijven, hebben (gedeeltelijk) vers tot een maand of 9 en gaan dan ook op de brok. Ik heb een tijdje helemaal KVV/vers gevoerd aan alle honden, maar merk dat mijn volwassen werkhonden er niet genoeg aan hebben als ze helemaal in het werk zitten. Bovendien voor 14 honden werd het me iets te prijzig. Dus vandaar nu een combi.

Ben al een tijdje bezig om een informatiemap te maken voor de puppenkopers. Dit krijgen ze mee nog voordat de pup uitvliegt, dus ze hebben tijd genoeg om van te voren ook van alles te lezen
groetjes Annemie

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

jores schreef:

Als ik het niet eens ben met wat de fokker vindt, kan ik er ook geen pup kopen :U:
jores
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
jores schreef: Wat een flauwe kul, alsof een fokker die je niet opdringt wat je moet voeren een slechte fokker is :piew:

Als ik het niet eens ben met wat de fokker vindt, kan ik er ook geen pup kopen :U:
wat zul jij een moeilijk leven hebben als er alleen maar zwart / wit bestaat en geen grijs :19:
groetjes Annemie

Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”