Dat dus. Die bemoeizucht, pfff. Misschien krijgt die hond wel heel meer aandacht en liefde dan jouw hond.bouvierpoedel schreef:Ook al schijtt die hond in huis wil niet zeggen dat hij het slecht heeft.
Ik geloof meer het probleem van de eigenaren die het moeten opruimen dan van de hond.
Hoeveel honden zijn er niet oud en dement en schijten in huis.?
Word toch ook geen probleem van gemaakt.![]()
Ook niet jouw probleem en geen reden om de DB te bellen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond bij alcoholist wat doe je
Moderator: moderatorteam
Re: hond bij alcoholist wat doe je
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Ik vergelijk jou persoonlijk nergens mee. Ik zeg alleen dat ik niet van die 40-45 praktijken houdBAILEYSBAASJE schreef:Waar vergelijk je mij nu mee?smoekie schreef:Nee ik niet omdat ik er van overtuigd ben dat iedereen wel eens een klote dag heb zoals ik zelf al aangaf over mezelfDaarbij ben ik niet zo snel van het "melden" van het een of het ander. Die 40-45 praktijken zijn niet aan mij besteed. Zou heel wat anders zijn als ik er van overtuigd ben dat er elders echt iets aan de hand is en een hond/kind/mens in gevaar zou zijn.

(duitse streken - verraders werk - klokkenluiders -geef er welke naam dan ook aan)
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- BAILEYSBAASJE
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle
- Aantal honden: 1
Wie is er hier nu aan het doorslaan?smoekie schreef:Ik vergelijk jou persoonlijk nergens mee. Ik zeg alleen dat ik niet van die 40-45 praktijken houdBAILEYSBAASJE schreef:Waar vergelijk je mij nu mee?smoekie schreef:Nee ik niet omdat ik er van overtuigd ben dat iedereen wel eens een klote dag heb zoals ik zelf al aangaf over mezelfDaarbij ben ik niet zo snel van het "melden" van het een of het ander. Die 40-45 praktijken zijn niet aan mij besteed. Zou heel wat anders zijn als ik er van overtuigd ben dat er elders echt iets aan de hand is en een hond/kind/mens in gevaar zou zijn.
![]()
(duitse streken - verraders werk - klokkenluiders -geef er welke naam dan ook aan)

-
- Zeer actief
Wie er doorslaat, mensen die zich overal mee bemoeien 

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
dat is idd. echt zo... ik lees het hier zo vaak, zou je niet moe van jezelf worden om zo met iedereen bezig te zijn... ik moet er niet aan denken.Lillith schreef:Wie er doorslaat, mensen die zich overal mee bemoeien

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
@bailybaasje: smoekie moet dat soort dingen niet zeggen en jij moet je niet overal mee bemoeien. dan is iedereen tevreden toch?
mooi, verder tot de orde van de dag...

- smoekie
- Zeer actief
Joh, relax. Maak je niet zo druk. Gewoon je wat meer met jezelf bemoeien en wat minder met anderen dan zal ik zulke termen niet gebruikenBAILEYSBAASJE schreef:Wie is er hier nu aan het doorslaan?![]()

Dat gezegd hebbende ga ik verder met Mass mee en weer over tot de orde van de dag

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- djee01
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
Ik vind wel degelijk dat je in sommige gevallen ermee moet bemoeien...ik denk zelf in sommige gevallen dat je als fatsoenlijke burger verplicht bent
Nu zeg ik niet dat dit in dit geval per definitie zo moet zijn maar wanneer er sprake is van ernstige dierenmishandeling vind ik dat je moet opkomen voor de diertjes.
Nu zeg ik niet dat dit in dit geval per definitie zo moet zijn maar wanneer er sprake is van ernstige dierenmishandeling vind ik dat je moet opkomen voor de diertjes.
- smoekie
- Zeer actief
djee01 schreef:Ik vind wel degelijk dat je in sommige gevallen ermee moet bemoeien...ik denk zelf in sommige gevallen dat je als fatsoenlijke burger verplicht bent
Ja als je de persoon in kwestie persoonlijk kent of de situatie met eigen ogen hebt gezien (en zelfs dan kun je dingen vaak niet goed genoeg beoordelen) maar niet omdat je iets gehoord hebt "via via" of eenmalig eens een keer iets gezien heb

- BAILEYSBAASJE
- Zeer actief
Zal ik doen. Ik lees wel in de krant of ze de politieberichten halen.massam schreef:@bailybaasje: smoekie moet dat soort dingen niet zeggen en jij moet je niet overal mee bemoeien. dan is iedereen tevreden toch?

- djee01
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
Ja als je de persoon in kwestie persoonlijk kent of de situatie met eigen ogen hebt gezien (en zelfs dan kun je dingen vaak niet goed genoeg beoordelen) maar niet omdat je iets gehoord hebt "via via" of eenmalig eens een keer iets gezien heb
[/quote]
ben ik het mee eens, er moet wel een gegronde verdenking zijn

ben ik het mee eens, er moet wel een gegronde verdenking zijn
- senna en odin
- Zeer actief
Zelfde als het topic van de week dat iemand die van een uitkering leeft geen hond kan verzorgen in de zin van da, goed eten etc. Heb vol verbazing gelezen.
Bizar...
Als je echt mishandeling ziet( meppen, schoppen) dan zou ik ook melden maar verder... Ik geef Sen ook wel eens een ruk aan de riem als ie weer bananen in de oren heeft. Zo'ne mooie zijwaartse, grek zoals Cesar me heeft laten zien. Daar gaat ie zo mooi van uit balans.
Bizar...
Als je echt mishandeling ziet( meppen, schoppen) dan zou ik ook melden maar verder... Ik geef Sen ook wel eens een ruk aan de riem als ie weer bananen in de oren heeft. Zo'ne mooie zijwaartse, grek zoals Cesar me heeft laten zien. Daar gaat ie zo mooi van uit balans.

Groetjes Belinda

- smoekie
- Zeer actief
Dierenbeul 

- senna en odin
- Zeer actief
Ik vind idd ook dat iedereen zich lekker met zichzelf moet bemoeien.
want...volgens een groot deel van mijn buren is mijn kerel ook alcoholist (hij praat hard, dus ja....hij is gewoon lawaaidoof, maar waarom zou ik dat uitleggen?), en ik heb ook zo'n buurvrouw die overal oplet. Heb er in alle narigheid weleens een topic over geopend. Dat is zo'n vrouw die van alles roept en onderneemt tegen dierenbeulen als wij, omdat....de hond blaft. Dus die zal wel niet uitgelaten worden of geen eten krijgen of levensgevaarlijk zijn of etc. Ze vergeet even dat haar eigen hondjes de godganse dag zitten te joelen. Die ze zes keer per dag drie meter verderop in de gemeenteplantsoenen of het liefste nog voor mijn deur laat schijten en zeiken om vervolgens hard naar binnen te rennen, de deur heeft ze toch open laten staan.
Maar ook omdat....je ze mishandelt want je schreeuwt weleens naar je honden of tijdens een ruzie met je kind. Dat ze zelf heel de dag met haar snerpstem met het vingertje staat te wijzen wordt vergeten. Maar intussen denken er een aantal dat ze beter de kinder- en dierenbescherming moeten bellen.
Maar ook omdat....ze weleens binnen is geweest, grijs verleden, en toen dan langs de kattenbak moest. Waar er net een zijn biefstukje liet vallen. Dat stinkt, ja. Krijg je vervolgens zo'n idioot aan de deur die je komt vertellen dat je naar getuigen de kattenbak nooit verschoont. Want de hal stinkt. Dus je beesten hebben het slecht en worden verwaarloosd. Sindsdien verschoon ik de kattenbak op mijn dooie akkertje aan de voorkant, aan de parkeerplaats in mijn veel te vieze grijze bak, net na de spits, als iedereen thuiskomt. Het liefst als ze 's ochtends allemaal hun kuurtje hebben gehad. En zeg ik een ieder vriendelijk gedag.
Ook laten we volgens het gros van de buren de honden en katten dag en nacht in de tuin. Mijn katten komen NOOIT buiten. En na tien uur 's avonds zit er niemand in onze tuin, behalve de katten van de betreffende buren en een enkel klein hondenkind die geregeld ontssnapt en door een kier in de schutting bij ons zichzelf uitlaat. Wat ik de volgende morgen allemaal op mag ruimen. Heb overigens pas nog dat hondje even terug naar huis gebracht, samen met kind en buurkind, waar me duidelijk werd dat het arme beest nog niet eens gemist werd.
Of op straat, als een van de meiden weer eens ontzettend in haar eigen wereld leeft en ik even moet corrigeren; rukjes zijn ineens klappen, aandacht vragen is ineens trappen, roepen als er een drie kilometer verderop is en ze terug moet komen is ineens schelden, kort houden omdat je geen zin hebt in ellende met een andere hond is ineens belemmering van vrijheid. Ohja, je mag ook je wenkbrauwen niet meer fronsen, dan hou je niet meer van je dier.
Ik vind het dus ook gewoon bemoeizucht. Als je daar zelf al diverse malen mee te maken hebt gehad door je bemoeizuchtige omgeving die lekker de hele dag niets beters te doen hebben dan over elkaar ouwehoeren, en ik zie het hier op het forum ook echt heel vaak, dan ga je dat steeds makkelijker naast je neer leggen en neem je met een fabriekje zout. Ik lach tegenwoordig maar vriendelijk en knik. Al dat ge-viavia. Om moe van te worden!
want...volgens een groot deel van mijn buren is mijn kerel ook alcoholist (hij praat hard, dus ja....hij is gewoon lawaaidoof, maar waarom zou ik dat uitleggen?), en ik heb ook zo'n buurvrouw die overal oplet. Heb er in alle narigheid weleens een topic over geopend. Dat is zo'n vrouw die van alles roept en onderneemt tegen dierenbeulen als wij, omdat....de hond blaft. Dus die zal wel niet uitgelaten worden of geen eten krijgen of levensgevaarlijk zijn of etc. Ze vergeet even dat haar eigen hondjes de godganse dag zitten te joelen. Die ze zes keer per dag drie meter verderop in de gemeenteplantsoenen of het liefste nog voor mijn deur laat schijten en zeiken om vervolgens hard naar binnen te rennen, de deur heeft ze toch open laten staan.
Maar ook omdat....je ze mishandelt want je schreeuwt weleens naar je honden of tijdens een ruzie met je kind. Dat ze zelf heel de dag met haar snerpstem met het vingertje staat te wijzen wordt vergeten. Maar intussen denken er een aantal dat ze beter de kinder- en dierenbescherming moeten bellen.
Maar ook omdat....ze weleens binnen is geweest, grijs verleden, en toen dan langs de kattenbak moest. Waar er net een zijn biefstukje liet vallen. Dat stinkt, ja. Krijg je vervolgens zo'n idioot aan de deur die je komt vertellen dat je naar getuigen de kattenbak nooit verschoont. Want de hal stinkt. Dus je beesten hebben het slecht en worden verwaarloosd. Sindsdien verschoon ik de kattenbak op mijn dooie akkertje aan de voorkant, aan de parkeerplaats in mijn veel te vieze grijze bak, net na de spits, als iedereen thuiskomt. Het liefst als ze 's ochtends allemaal hun kuurtje hebben gehad. En zeg ik een ieder vriendelijk gedag.
Ook laten we volgens het gros van de buren de honden en katten dag en nacht in de tuin. Mijn katten komen NOOIT buiten. En na tien uur 's avonds zit er niemand in onze tuin, behalve de katten van de betreffende buren en een enkel klein hondenkind die geregeld ontssnapt en door een kier in de schutting bij ons zichzelf uitlaat. Wat ik de volgende morgen allemaal op mag ruimen. Heb overigens pas nog dat hondje even terug naar huis gebracht, samen met kind en buurkind, waar me duidelijk werd dat het arme beest nog niet eens gemist werd.
Of op straat, als een van de meiden weer eens ontzettend in haar eigen wereld leeft en ik even moet corrigeren; rukjes zijn ineens klappen, aandacht vragen is ineens trappen, roepen als er een drie kilometer verderop is en ze terug moet komen is ineens schelden, kort houden omdat je geen zin hebt in ellende met een andere hond is ineens belemmering van vrijheid. Ohja, je mag ook je wenkbrauwen niet meer fronsen, dan hou je niet meer van je dier.
Ik vind het dus ook gewoon bemoeizucht. Als je daar zelf al diverse malen mee te maken hebt gehad door je bemoeizuchtige omgeving die lekker de hele dag niets beters te doen hebben dan over elkaar ouwehoeren, en ik zie het hier op het forum ook echt heel vaak, dan ga je dat steeds makkelijker naast je neer leggen en neem je met een fabriekje zout. Ik lach tegenwoordig maar vriendelijk en knik. Al dat ge-viavia. Om moe van te worden!
- BAILEYSBAASJE
- Zeer actief
Je vergeet dat mensen die hun honden geen BARF voeren ook tot de vreselijksteamber81 schreef:Ik vind idd ook dat iedereen zich lekker met zichzelf moet bemoeien.
dierenmishandelaars behoren volgens hele volkstammen hondeneigenaren.
Gelukkig voer ik mijn hond wel iets van vlees (Duck, Energique, Smuldier) maar
volgens de BARF extremisten is dat geen vers vlees en telt het niet mee, dus
val ik waarschijnlijk ook in die dierenbeulen categorie.

- dagmar88
- Zeer actief
BAILEYSBAASJE schreef: Je vergeet dat mensen die hun honden geen BARF voeren ook tot de vreselijkste
val ik waarschijnlijk ook in die dierenbeulen categorie.![]()
![]()

- yuki
- Zeer actief
Bij mijn werk (verslavingszorg) zie ik soms met lede ogen toe hoe deze mensen vaak met dieren omgaan. Echter er zijn er ook bij die wel veel voor hun hond of kat(ten) over hebben. Vanuit ons oogpunt begrijp je niet dat ze de verantwoordelijk voor zo´n dier er bij willen of kunnen hebben. Maar ten eerste kun je vrij weinig, ten tweede is zo´n dier niet altijd bij uitstek beter af in een asiel of opvang. Het blijft moeilijk, maar in veel gevallen doet de dierenbescherming er ook vrij weinig aan.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
- BAILEYSBAASJE
- Zeer actief
dagmar88 schreef:BAILEYSBAASJE schreef: Je vergeet dat mensen die hun honden geen BARF voeren ook tot de vreselijkste
val ik waarschijnlijk ook in die dierenbeulen categorie.![]()
![]()
jij stelt je net zo aan als die miepen die elke scheet moeten melden.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Daar kies je toch ook voor .
Heb hier een ouwe teef lopen die af en toe wat in huis doet.
En nog een jongere die haar plas niet altijd goed kan ophouden na haar laatste bevalling.
En Pien die wil in haar vreugde en lol van de spanning nog wel eens een drol produceren.
Dus zolang die hond van die alcoholist niett bij jou in de kamer staat te schijten is het jouw probleem ook niet.
Heb hier een ouwe teef lopen die af en toe wat in huis doet.
En nog een jongere die haar plas niet altijd goed kan ophouden na haar laatste bevalling.
En Pien die wil in haar vreugde en lol van de spanning nog wel eens een drol produceren.
Dus zolang die hond van die alcoholist niett bij jou in de kamer staat te schijten is het jouw probleem ook niet.

Wat je zegt ben je zelfffff 

- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- Aantal honden: 3
Preciesmalinois schreef:smoekie schreef:Snap al dat gebemoei en e.e.a. willen melden van mensen tegenwoordig niet hoor![]()
vd week nog topic van baileybaasje die alleen maar iemand ziet die de hond ff zat is en tekeergaat en aan de riem trekt, waar en of dat gemeld kan worden![]()
Zoiets zou je kunnen doen als je de persoon in kwestie zelf kent en de situatie met eigen ogen gezien hebt en zelfs dan nog is het voor een buitenstaander moeilijk om idd iets te "beoordelen".
Laten mensen zich eerst nu maar eens met zichzelf bemoeien ipv altijd maar op andere te letten.
Nou idd. ik verbaas me er elke keer weer over, bemoei je toch niet overal mee... pfff..... heb je niks beters te doen ofzo?

- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
die gekke wijven die daar wonen zien alles. zitten de hele dag voor het raam.massam schreef:ik vind het zoiets idioots!dagmar88 schreef:massam schreef:ik moet denken aan het briefje dat ik gisteren op het prikbord van de algemene hal vond in de aanleunwoningflat van schoonmams.
daar hing een briefje met daarop:
beste bewoners,
wilt u als het regent uw zonnescherm omhoog doen. de andere bewoners hebben hier last van.
en zo nog wat regels maar in ieder geval ook nog met in hoofdletters AUB erbij...
je moet verdorie midden in het plantsoen staan om de druppels die dan van de open zonnenschermen vallen (ik gok dat dat het probleem is) op je kop te krijgen.Dat zijn toch heerlijke dingen om over te kunnen klagen?
Ik heb in m'n vorige flat briefjes geplakt met 'de lift is geen (honden)toilet, poepen, plassen, overgeven en vuilnis weg gooien op de juiste plek aub'.
die gekke wijven die daar wonen zien alles. zitten de hele dag voor het raam.
zien dus ook dat de collie van de buuf van schoonmams hoogbejaard is en schuift over de tegels in de hal waar zij (buuf) heel netjes langs de rand en in de lift stukken dun vloerbedekking heeft gelegd. misstond absoluut niet.
heft heeft een week briefjes ophangen gekost voordat het bleef liggen. niemand zegt wat tegen haar maar haalt het wel weg en gooit het in de hoek. ik zou ze soms![]()
opa collie is er nu niet meer maar oh wat een zeikerds daaro
Kunnen beter achter het raam gaan zitten, rood lampje aan, levert het misschien nog wat op

en zo nog wat regels maar in ieder geval ook nog met in hoofdletters AUB erbij...
Als eens meer mensen HOOFDLETTERS zouden gebruiken in de teksten op dit forum, dat leest namelijk af en toe wel net zo prettig JA!!

Maar goed, wij hebben hier zo'n gepensioneerde vent die zo is, word "De Burgermeester" genoemd. Weet alles, ziet alles, en heeft overal een mening over.

Als hij tegen je begint te lullen dan ben je meteen een uur verder

Meestal zeg ik na 3 minuten al, sorry Jan, maar ik ben weg, koffietijd, en llop maar gewoon naar binnen toe anders kom je niet van hem af.
Zeeeeer irritant volk

Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
-
- Zeer actief
En toch kan ik me voorstellen dat er soms situaties zijn waarin je graag wat zou willen doen.
Soms helpt een goed gesprek om duidelijk te krijgen WAT er eigenlijk speelt.
Guinnie loopt soms (in het dorp / door de wijk) niet lekker mee; en gekscherend wordt mij dan wel toegeroepen "dat ze oud is en niet meer kan". Tsja, als je haar niet kent ZOU je dat kunnen denken. Soms merk ik het goed aan mensen; dat ze onder het mom van "een grapje" proberen een praatje aan te knopen. Dan leg ik even uit en klaar.
Ik zou het rot vinden om ineens de DB op bezoek te krijgen maar aan de andere kant.... ik zou het "waarderen" dat er mensen zijn die nog opkomen voor dierenrechten.
Maar je kunt niet alles:
- veel te dikke honden .. ik zie ze ook en dan? Er wat van zeggen?
- hond die (denk ik) nooit / zelden van een terrein afkomt wat hij moet "bewaken"..? Er wat van zeggen? (hond is in goede conditie, heeft een overdekking, eten en drinken maar ik zie nooit dat hij liefde/aandacht krijgt).
- honden die 3 x per dag iets van 10 minuten buiten komen (wat ik kan zien; kan best dat ze uren en uren door het bos lopen met die honden; niet dat ik dat aanneem, maar DAT zou ik weer niet zien)
Zou ik echt misstanden vermoeden zou ik geloof ik ook de DB bellen met de vraag om 's te gaan kijken; maar dan eerst graag "voorzichtig" en met vragen. NIet beschuldigend of "in beslag nemend".
Er is een groot verschil tussen "een echte misstand" en "niet volgens het idee van degene die het opvalt"..
Suzanne
Soms helpt een goed gesprek om duidelijk te krijgen WAT er eigenlijk speelt.
Guinnie loopt soms (in het dorp / door de wijk) niet lekker mee; en gekscherend wordt mij dan wel toegeroepen "dat ze oud is en niet meer kan". Tsja, als je haar niet kent ZOU je dat kunnen denken. Soms merk ik het goed aan mensen; dat ze onder het mom van "een grapje" proberen een praatje aan te knopen. Dan leg ik even uit en klaar.
Ik zou het rot vinden om ineens de DB op bezoek te krijgen maar aan de andere kant.... ik zou het "waarderen" dat er mensen zijn die nog opkomen voor dierenrechten.
Maar je kunt niet alles:
- veel te dikke honden .. ik zie ze ook en dan? Er wat van zeggen?
- hond die (denk ik) nooit / zelden van een terrein afkomt wat hij moet "bewaken"..? Er wat van zeggen? (hond is in goede conditie, heeft een overdekking, eten en drinken maar ik zie nooit dat hij liefde/aandacht krijgt).
- honden die 3 x per dag iets van 10 minuten buiten komen (wat ik kan zien; kan best dat ze uren en uren door het bos lopen met die honden; niet dat ik dat aanneem, maar DAT zou ik weer niet zien)
Zou ik echt misstanden vermoeden zou ik geloof ik ook de DB bellen met de vraag om 's te gaan kijken; maar dan eerst graag "voorzichtig" en met vragen. NIet beschuldigend of "in beslag nemend".
Er is een groot verschil tussen "een echte misstand" en "niet volgens het idee van degene die het opvalt"..
Suzanne
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): maltezer
De meeste mensen roepen hier heel hard dat je je met je eigen zaken moet bemoeien. Aan de andere kant vind ik het ook weer heel triest als je in de krant het zoveelste artikel leest dat er iemand weken dood in zijn/haar woning heeft gelegen. Dat ze stukjes uitzenden op t.v. dat als je kindermishandeling vermoedt of je het dan wilt melden (gebeurd dus waarschijnlijk te weinig) en dat mensen blijven toekijken als er iemand verdrinkt of in elkaar geslagen wordt. Dan kan je wel heel hard roepen dat je je met je eigen zaken moet bemoeien, maar een beetje passie voor elkaar mag ook wel, vind ik. Dan hoef je niet gelijk instanties te bellen, maar je kan misschien wel kijken of het nodig is dat er hulp geboden wordt, zij het door jouw zelf of door een instantie. Het is net hoe je het bekijkt. Is TS aan het verklikken of zijn jullie, en de hele maatschappij, aan het verharden?
- ArCee
- Zeer actief
Daarbij zijn er natuurlijk ook diverse manieren van mensen aanspreken.
Zie je iets, en geef je gewoon even een opmerking: Doe eens even normaal joh!!
Of zie je iets en ga meteen de betweter uithangen en ze lastig vallen met een verhaal waar niemand op zit te wachten?
Daarbij moet je niet op elke slak een korrel zout leggen.
Ik kan als beveiliger in mijn werk zaken zeer zwart/wit gaan bekijken, en mijn manier van handelen en werken daarop afstemmen.
Ik kan bepaalde zaken ook in een grijs gebied zetten en denken, okay, het hoort niet, maar op zich is het allemaal onschuldig en valt het wel mee. Een volgende keer zie je die persoon en je zegt gewoon, he joh, let er de volgende keer even op?
1 heb ik bereikt wat ik wilde, hij/zij weet het.
2 heb ik geen nare sfeer aan me broek hangen.
3 maak ik mijzelf niet gek.
4 weten ze dat er bij herhaling andere dingen gebeuren.
Al met al, waar maak jij je druk om, hoe breng je het en moet je om elk klein dingetje je bler open trekken?
Niet om alles hoor, alleen die dingen die ECHT niet kunnen. Een ander kant opkijken, of je mening inslikken kan soms echt geen kwaad en je hoeft jezelf niet om alles te laten horen alsof men een wereldverbeteraar is, of misschien teveel vrije tijd heeft?
De wereld heeft al teveel moraalridders
die soms erger zijn als de persoon die, in hun ogen, iets verkeerd doet 
Zie je iets, en geef je gewoon even een opmerking: Doe eens even normaal joh!!
Of zie je iets en ga meteen de betweter uithangen en ze lastig vallen met een verhaal waar niemand op zit te wachten?
Daarbij moet je niet op elke slak een korrel zout leggen.
Ik kan als beveiliger in mijn werk zaken zeer zwart/wit gaan bekijken, en mijn manier van handelen en werken daarop afstemmen.
Ik kan bepaalde zaken ook in een grijs gebied zetten en denken, okay, het hoort niet, maar op zich is het allemaal onschuldig en valt het wel mee. Een volgende keer zie je die persoon en je zegt gewoon, he joh, let er de volgende keer even op?
1 heb ik bereikt wat ik wilde, hij/zij weet het.
2 heb ik geen nare sfeer aan me broek hangen.
3 maak ik mijzelf niet gek.
4 weten ze dat er bij herhaling andere dingen gebeuren.
Al met al, waar maak jij je druk om, hoe breng je het en moet je om elk klein dingetje je bler open trekken?
Niet om alles hoor, alleen die dingen die ECHT niet kunnen. Een ander kant opkijken, of je mening inslikken kan soms echt geen kwaad en je hoeft jezelf niet om alles te laten horen alsof men een wereldverbeteraar is, of misschien teveel vrije tijd heeft?

De wereld heeft al teveel moraalridders

-
- Zeer actief
Sil schreef:De meeste mensen roepen hier heel hard dat je je met je eigen zaken moet bemoeien. Aan de andere kant vind ik het ook weer heel triest als je in de krant het zoveelste artikel leest dat er iemand weken dood in zijn/haar woning heeft gelegen. Dat ze stukjes uitzenden op t.v. dat als je kindermishandeling vermoedt of je het dan wilt melden (gebeurd dus waarschijnlijk te weinig) en dat mensen blijven toekijken als er iemand verdrinkt of in elkaar geslagen wordt. Dan kan je wel heel hard roepen dat je je met je eigen zaken moet bemoeien, maar een beetje passie voor elkaar mag ook wel, vind ik. Dan hoef je niet gelijk instanties te bellen, maar je kan misschien wel kijken of het nodig is dat er hulp geboden wordt, zij het door jouw zelf of door een instantie. Het is net hoe je het bekijkt. Is TS aan het verklikken of zijn jullie, en de hele maatschappij, aan het verharden?

Goed omschreven.
Het is wel lastig hoor, want je moet ergens een lijn trekken tussen "bemoeizucht" en "meeleven".
Je moet een scheiding aanbrengen tussen "niet helemaal wenselijk" en "een missstand".
Toch lijkt in eerste instantie, zeker bij honden / dieren eerder een gesprekje op zijn plaats dan meteen maar allerlei instanties bellen. Kijk, bij geconstateerde mishandeling moet je meteen in (laten) grijpen maar verder is het toch vaak eerder een verschil van inzicht dan een echt probleem denk ik.
Het kan zeker geen kwaad om bijv bij een veel te dikke hond te proberen een gesprekje aan te knopen en vriendelijk proberen te wijzen op de gevaren dan meteen maar de DB te bellen.
IN geval van TS zou ik het in ieder geval eerst zelf willen zien / waarnemen; niet via via.
Dan is het aanbieden van hulp aan de betreffende eigenaar mogelijk meer op zijn plaats dan maar meteen het dier weg te halen. Welliciht is dat nog zijn/haar enige houvast om niet helemaal de vernieling in te gaan.. toch?
Ik vraag me bij sommige dingen ook wel 's af hoe mensen op het idee komen om..... maar ja, hoe kun je op normale manier een gesprek darover beginnen zonder zelf in de probleme te komen. Kijk bijv. naar "fietsen met dhond als het te warme is"... sommige zeggen daar wat over en krijgen zelf verbaal op hun donder.... wat moet je dan nog?
Suzanne
- ArCee
- Zeer actief
Daarom zeg ik, in het bovenstaande bericht, als het E C H T nodig is, dan wijs mensen erop, grijpt in of handeld ernaar.Sil schreef:De meeste mensen roepen hier heel hard dat je je met je eigen zaken moet bemoeien. Aan de andere kant vind ik het ook weer heel triest als je in de krant het zoveelste artikel leest dat er iemand weken dood in zijn/haar woning heeft gelegen. Dat ze stukjes uitzenden op t.v. dat als je kindermishandeling vermoedt of je het dan wilt melden (gebeurd dus waarschijnlijk te weinig) en dat mensen blijven toekijken als er iemand verdrinkt of in elkaar geslagen wordt. Dan kan je wel heel hard roepen dat je je met je eigen zaken moet bemoeien, maar een beetje passie voor elkaar mag ook wel, vind ik. Dan hoef je niet gelijk instanties te bellen, maar je kan misschien wel kijken of het nodig is dat er hulp geboden wordt, zij het door jouw zelf of door een instantie. Het is net hoe je het bekijkt. Is TS aan het verklikken of zijn jullie, en de hele maatschappij, aan het verharden?
Wij hebben ook een oude buurvrouw in de straat die goed in de gaten word gehouden door diverse mensen en buren, om de goede redenen.
Ik trek ook mijn waffel open als ik zie dat er een hond in elkaar word getrapt.
Ik ros iemand ook op zijn bek, als ik zie (jaren geleden werkelijk meegemaakt) dat een kind van een jaar of 5 door zijnvader met een houten klomp op zijn hoofd word geslagen.
Ik handel ook als ik een ongeluk zie gebeuren en sta niet op een afstandje te kijken om te zien of ze het zelf redden.
Ik ga echter niet meteen tekeer als ik onbeduidende zaken zie gebeuren als dat er iemand een blikje weg gooit.
Als iemand met zijn hond bezig is (zonder agressie) en ik vind dat MIJN manier van africhten beter is.
Dat zijn net de verschillen.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Dat heb ik eens gedaan bij iemand die een aantal moddervette labradors bij zich had.Suzanne123 schreef:- veel te dikke honden .. ik zie ze ook en dan? Er wat van zeggen?
Ik zei het netjes hoor, dat ze wel wat aan de forse kant waren en dat dat misschien niet zo gezond was.
Man-o-man, wat kreeg ik een lading over me heen

Bleek er een Nederlands kampioen bij te zitten en waar ik me mee bemoeide. En dat het zo hoorde.
Juistem. Dat vertelde me véél over het niveau van sommige labrador km's én het niveau van deze fokker, maar dat heb ik maar niet meer gezegd.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Je zult van mij geen lading over me heen krijgen, maar strontvervelend is het wel. Ik heb er ook wel dagen tussen zitten dat ik zeg "misschien kunt u beter op het gewicht van uw kind letten, dan op die van mijn honden".Miranda schreef:Dat heb ik eens gedaan bij iemand die een aantal moddervette labradors bij zich had.Suzanne123 schreef:- veel te dikke honden .. ik zie ze ook en dan? Er wat van zeggen?
Ik zei het netjes hoor, dat ze wel wat aan de forse kant waren en dat dat misschien niet zo gezond was.
Man-o-man, wat kreeg ik een lading over me heen![]()
Bleek er een Nederlands kampioen bij te zitten en waar ik me mee bemoeide. En dat het zo hoorde.
Juistem. Dat vertelde me véél over het niveau van sommige labrador km's én het niveau van deze fokker, maar dat heb ik maar niet meer gezegd.
Ik begrijp het gewoon ook echt niet. Ik zou niet in mijn kop halen om een wildvreemde die ik ergens tegen kom, een lesje in hondenbezit te geven

- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
De Shih-Tzu Wendy die ik laatst in opvang had is dankzij buurt'bemoeienis' naar het asiel gebracht door de bazin, die er echt niet goed voor kon zorgen. Wendy was zwaar verwaarloosd, mager, volledig verklit, je zag geen voor- of achterkant en ze had nagels van 15 cm ofzo. Ze kon niet lopen. Ik ben die buurt heel erg dankbaar en Wendy vast ook dat ze in hebben gegrepen. Wendy kan weer lopen en zien en stikt niet meer in d'r dikke viltjas en haar ex-bazin kan weer in een huis zonder stront leven. Wendy had niet nog een jaar kunnen leven zoals ze was. Dan was ze voor haar 3e levensjaar overleden. Mevrouw had al een stuk van Wendy's oor afgeknipt, in een poging haar van een klit te ontdoen.
Dus ik ben voor 'bemoeienis', maar ik vind wel dat je het zelf gezien moet hebben. Dat staat overigens volgens mij op de site van de LID erbij, dat je zelf getuige moet zijn geweest. Anders krijg je vaak indirecte indianenverhalen. Ik ben vrijwilliger op het asiel en bij de plaatselijke DB, dus ik kan altijd even checken of een bepaald geval bekend is. Dat maakt het wel een stukje makkelijker, moet ik toegeven. Ik kan ook overleggen en dan krijg ik direct advies wie ik het beste kan benaderen en wat ik het beste kan doen.
Maar aan de andere kant loopt er hier ook een moddervette golden met een schreeuwlelijk van een baas, die ik ook erg zielig vind. Maar ja, simpelweg moddervet zijn is wettelijk geen dierenmishandeling (misschien in heel extreme gevallen wel?). Ik zie die hond persoonlijk liever gezonder en bij een leukere baas, maar ik ga daar geen aangifte van doen.

Dus ik ben voor 'bemoeienis', maar ik vind wel dat je het zelf gezien moet hebben. Dat staat overigens volgens mij op de site van de LID erbij, dat je zelf getuige moet zijn geweest. Anders krijg je vaak indirecte indianenverhalen. Ik ben vrijwilliger op het asiel en bij de plaatselijke DB, dus ik kan altijd even checken of een bepaald geval bekend is. Dat maakt het wel een stukje makkelijker, moet ik toegeven. Ik kan ook overleggen en dan krijg ik direct advies wie ik het beste kan benaderen en wat ik het beste kan doen.
Maar aan de andere kant loopt er hier ook een moddervette golden met een schreeuwlelijk van een baas, die ik ook erg zielig vind. Maar ja, simpelweg moddervet zijn is wettelijk geen dierenmishandeling (misschien in heel extreme gevallen wel?). Ik zie die hond persoonlijk liever gezonder en bij een leukere baas, maar ik ga daar geen aangifte van doen.