Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Heupproblemen?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Heupproblemen?

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Melanie 74 schreef:Ik heb het gemerkt dat de keurmeesters meer op gezondheid gaan letten en daardoor soms goedbedoelde adviezen geven die de eigenaar angst aan jaagt.
Ik krijg in de OT de indruk dat er wel een soort diagnose is geroepen, want blijkbaar moest ergens een foto van komen.

Dat er op gezondheid wordt gelet is prima, maar dit soort dingen vind ik wel kwalijk.
Je kunt (en mag!!!) hooguit aangeven dat een hond niet zuiver loopt, maar wat TS zegt klinkt nogal stellig.
Wie er nou meer van maakt dat het is weet ik uiteraard niet, maar conclusies als "agility zal er wel niet meer inzitten" lijken me echt voorbarig en behoorlijk overtrokken!
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
&nicole
Zeer actief

Ongelezen bericht door &nicole »

Marjoleine schreef:
Melanie 74 schreef:Ik heb het gemerkt dat de keurmeesters meer op gezondheid gaan letten en daardoor soms goedbedoelde adviezen geven die de eigenaar angst aan jaagt.
Ik krijg in de OT de indruk dat er wel een soort diagnose is geroepen, want blijkbaar moest ergens een foto van komen.

Dat er op gezondheid wordt gelet is prima, maar dit soort dingen vind ik wel kwalijk.
Je kunt (en mag!!!) hooguit aangeven dat een hond niet zuiver loopt, maar wat TS zegt klinkt nogal stellig.
Wie er nou meer van maakt dat het is weet ik uiteraard niet, maar conclusies als "agility zal er wel niet meer inzitten" lijken me echt voorbarig en behoorlijk overtrokken!
dat zei die km dus.
Zo ook bij een collegafokker met haar jonge teefje, die wilde alleen de ring uit en liep belabbert ... Gelijk werd er gezegd dat ze niet goed liep en onderzocht moest worden. Was niets aan de hand, door het hangen in de riem en de toch gladde vloer zag het er beroerd uit.
ze hing idd ook behoorlijk in haar riem, en de vloer was spekkie glad, ze had het totaal niet naar haar zin. daar zal het wel aan gelegen hebben...

tegen de tijd dat we behendigheid gaan doen wordt ze zeker geröntgent.\

bedankt voor alle berichtjes, ik ben wel aardig gerustgesteld nu :F:
&nicole
Zeer actief

de fokster van khyra heeft nog meer berichten gekregen van mensen met honden die "gewrichtsfouten" hebben. ze heeft nu een mailtje naar die vereniging gestuurd dat ze t niet vind kunnen
&nicole
Zeer actief

khyra is geröntgent en haar heupjes/rug zijn goedgekeurd :cheer:
dan kunnen we met een gerust hart starten met behendigheid ;)
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Misschien stomme vraag maar moeten ze eigenlijk onder narcose als ze worden gerontgent?
Ik doe ook behendigheid met Bumba en wil eigenlijk ook wel foto's laten maken.
Nu zijn we nog in de fase dat we alle toestellen aan het aanleren zijn.
Volgende maand toch naar de DA voor enting dus misschien dan ook gelijk laten rontgenen?
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
&nicole
Zeer actief

volgens mij gaat het meestal wel onder een roesje,
khyra werd gesteriliseert, dus toen hebben we gelijk in die narcose laten röntgenen.
ik denk dat het per da verschilt...
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

ligt aan de DA en zeker de hond!! of het zonder narcose kan of niet. Ik heb de rugfoto's zonder narcose gemaakt, en haar HD foto's zijn ook zonder narcose gegaan. Mijn hond is rustig wanneer ze moet liggen en vertrouwd mij, maar je hebt ook honden die in paniek raken, of gewoon niet stil willen liggen.

Als je Bumba laat röntgenen zou ik zeker ook de rug/ellebogen en evt schouders meepakken, dus niet alleen de heupen
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Gefeliciteerd, mooi goede heupjes :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”