Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ushi en ik zijn geslagen... *aangifte gedaan*

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Esther1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Ushi en ik zijn geslagen...

Ongelezen bericht door Esther1963 »

Die vent is niet helemaal lekker hoor en tja berouw komt na de zonde met zijn oh sorry. Mocht jouw rug een blauwe plek gaan vertonen, neem er zeker wel een foto van als bewijs. Waren er verder geen getuigen?
Esther en d'r beestenboel

Afbeelding
Isis
Zeer actief
Mijn ras(sen): kortharige collieteven Maggie en Kate
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Isis »

Wat een gefrustreerde zak zeg, om meteen zo op jou en je hond te gaan lopen meppen :neenee: ...en dan later wél die hond van hem naar jouw hond toe dus!! :oeps:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Jemig... hoe gek zijn mensen toch tegenwoordig....
Laat ze dat nu eens bij een hond doen die gelijk vast zit denk ik dan....

Beterschap voor jullie beiden!
Sepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner

Ongelezen bericht door Sepje »

Wat is dat nou weer voor onzin!!! Achterlijke vent zeg! :gvd: :devil:

Ik hoop dat met Ush alles goed is :ok: En met je hoofd natuurlijk ook!
Beterschap! :roos:
Hopelijk doen ze iets met die aangifte! Maar wel gaan hoor!
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik ben al wat rustiger nu.. Ik ben constant aan Ushi's ruggetje aan het voelen, maar ze geeft geen reactie. Hoop dat dat zo blijft. Ik heb ondertussen wel een flinke bult en toch wel hoofdpijn. Of de hoofdpijn door de bult komt, of door de spanning achteraf, dat weet ik niet. Kijk wel even hoe ik me morgen voel. Mocht Ushi's rug blauw zijn morgen, dan maak ik daar zeker foto's van. Ga ook aangifte doen van dierenmishandeling. Dat is misschien iets wat overdreven, maar dat kan me nu even niet schelen.

Ik had ook altijd een grote mond, dat als iemand aan mijn hond kwam ik die helemaal lam zou slaan. Maar ze stonden daar nogal met een grote groep (ze horen niet bij elkaar hoor, maar ze staan daar altijd te buurten) en ik stond echt zo :O: dat hij Ushi zo sloeg. Toen ik voor hem stond, wilde ik hem wel een mep in zijn gezicht geven, maar dan was ik degene geweest die fout was. En daarbij was hij toch wel een stukje groter dan ik :mrgreen:

Mijn hoofd kan ik nog wel overheen komen, al baal ik er wel heel erg van. Maar ik hoop zo dat Ushi nu niet bang is geworden van vreemde mensen..
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Nouja zeg wat een achterlijke gladiool, die komt thuis een vast hoop tekort :evil:
Dapper van je dat je er tegenin ging, hoe reageerde Ushi, kan me voorstellen dat Ushi hem te grazen wilde nemen.
Afbeelding
Ink
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ink »

Het lijkt wel alsof iedereen met de dag intoleranter wordt. Wat een mafketel zeg! :piew:

Heel goed dat je aangifte hebt gedaan, hoop voor je dat ze het een beetje serieus opnemen en niet met een 'ach valt wel mee' onder tafel vegen!

Sterkte ermee!
Afbeelding

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
Lance
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog

Ongelezen bericht door Lance »

Ik zit hier gewoon met mijn mond open :o . Wat een debielen op deze wereld...

Heel veel sterkte voor jullie allebei! :flower:
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

:80: fijn zulke personen :roll: sterkte :roos: Geef Ushi maar een dikke knuffel

Die vent had een probleem als hij eerst elmo en daarna mij op mijn hoofd mepte :schrik:
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

->Chanty<- schreef:Nouja zeg wat een achterlijke gladiool, die komt thuis een vast hoop tekort :evil:
Dapper van je dat je er tegenin ging, hoe reageerde Ushi, kan me voorstellen dat Ushi hem te grazen wilde nemen.
Ushi deed niks :jank: Keek hem aan en toen mij... Het zit helemaal niet in haar om te bijten.
Afbeelding
Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

Ongelezen bericht door Josee »

Jee wat een idioot zeg, is ie nu helemaal....
Hopelijk is de hoofdpijn vd stress en is ushi niet teveel ervan onder de indruk geraakt door het voorval. Vervelend zeg!!
Goed van je dat je gelijk de politie hebt gebeld en kenteken hebt genoteerd. Dat niemand van die groep er wat van gezegd heeft.....
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

nathalie schreef:
->Chanty<- schreef:Nouja zeg wat een achterlijke gladiool, die komt thuis een vast hoop tekort :evil:
Ushi deed niks :jank: Keek hem aan en toen mij... Het zit helemaal niet in haar om te bijten.
Jammer... in deze situatie had ze even flink in zijn ''noten'' mogen bijten :wink:
Afbeelding
Mariskah
Actief
Mijn ras(sen): 50% Rottweiler, 25% Berner Sennen, 25% Appenseller Sennen

Ongelezen bericht door Mariskah »

Oeh wat een achtelijke vent!!! :devil:
En die groep mensen die er bij stonden dan?? Zeiden/deden die niks! Idioot dat het is!
Ben wel blij dat je Mexx toch thuis had gelaten... Als ie die geslagen had weet ik niet wat er gebeurd was.... Niet dat het me zou berouwen als die man met bijtwonden zit. Alleen was hij dan misschien degene die de politie had gebeld en dan weet ik niet hoe het af zou lopen met Mexx....

Hoop dat het bij jou bij je bult blijft en de hoofdpijn morgen weg is. En dat het bij Ushi inderdaad meevalt, en ze geen trauma voor mannen/werpstokken heeft opgelopen... :(:
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

->Chanty<- schreef:
nathalie schreef:
Jammer... in deze situatie had ze even flink in zijn ''noten'' mogen bijten :wink:
Nou, liever niet. Dan had de politie haar straks komen halen voor de finalespuit. Nee, dankje. Ik los zulke situaties wel voor haar op.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Josee schreef:Jee wat een idioot zeg, is ie nu helemaal....
Hopelijk is de hoofdpijn vd stress en is ushi niet teveel ervan onder de indruk geraakt door het voorval. Vervelend zeg!!
Goed van je dat je gelijk de politie hebt gebeld en kenteken hebt genoteerd. Dat niemand van die groep er wat van gezegd heeft.....

Nee, echt niemand. Daar sta ik ook van te kijken. Een vrouwtje dat erbij liep, daar heb ik twee keer de put mee rond gelopen. Zij weet dat Ushi weleens lomp kan zijn in spel. Dat ze daar niks van zegt... Met haar loop ik in ieder geval geen rondje meer. Je gaat toch niet staan kijken hoe iemand een hond mept. :19:
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Mariskah schreef:Oeh wat een achtelijke vent!!! :devil:
En die groep mensen die er bij stonden dan?? Zeiden/deden die niks! Idioot dat het is!
Ben wel blij dat je Mexx toch thuis had gelaten... Als ie die geslagen had weet ik niet wat er gebeurd was.... Niet dat het me zou berouwen als die man met bijtwonden zit. Alleen was hij dan misschien degene die de politie had gebeld en dan weet ik niet hoe het af zou lopen met Mexx....

Hoop dat het bij jou bij je bult blijft en de hoofdpijn morgen weg is. En dat het bij Ushi inderdaad meevalt, en ze geen trauma voor mannen/werpstokken heeft opgelopen... :(:

Dat was het eerste wat ik dacht. Gelukkig is Mexx er niet bij! Ik wilde hem nog ophalen, maar wilde eerst even foto's in het water maken van mijn meiden en met Mexx erbij is dat wat lastiger natuurlijk.
Afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Triest hoor dat daar een groep staat te buurten en het nog niet eens in iemand opkomt om Ushi of jou te helpen :(
Voor die man heb ik geen goed woord over, is ie helemaal gek om met zo'n stok te gaan staan meppen? :evil:
Voor jullie beiden heel veel sterkte.
venijntje13
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door venijntje13 »

Hoe gestoord mensen soms toch niet kunnen zijn!
Ik vind alleszins dat je goed gehandeld hebt en hoop dat zowel jij als je hond er niets aan overhouden!

Ik begrijp je maar al te goed want ik heb het zelf ook meegemaakt. Mijn reu en een andere reu die in elkaar hingen, ik riep meteen op mijn hond, ze hadden dus nog geen 5 seconden in de clinche gelegen en beide honden hadden niets. Die man was echter zo razend op mijn hond dat hij er begon op te stampen. Ik heb toen net zoals jij gereageerd, geroepen om te stoppen, maar dat deed hij niet, toen heb ik hem ervan weggeduwt, want ik wou mijn hond echt niet verprutst zien. Die man heeft zich omgedraaid en mij twee vuistslagen recht in mijn gezicht gegeven, ik was even buiten bewustzijn en had een lichte hersenschudding. Tegen vrouwen durven ze natuurlijk wel ...

Het is wel zo dat mensen in zo'n situatie heel anders kunnen reageren dan verwacht, omdat het om een geliefde gaat (in dit geval dan 'maar' een hond), maar er zijn natuurlijk grenzen!
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

venijntje13 schreef:Hoe gestoord mensen soms toch niet kunnen zijn!
Ik vind alleszins dat je goed gehandeld hebt en hoop dat zowel jij als je hond er niets aan overhouden!

Ik begrijp je maar al te goed want ik heb het zelf ook meegemaakt. Mijn reu en een andere reu die in elkaar hingen, ik riep meteen op mijn hond, ze hadden dus nog geen 5 seconden in de clinche gelegen en beide honden hadden niets. Die man was echter zo razend op mijn hond dat hij er begon op te stampen. Ik heb toen net zoals jij gereageerd, geroepen om te stoppen, maar dat deed hij niet, toen heb ik hem ervan weggeduwt, want ik wou mijn hond echt niet verprutst zien. Die man heeft zich omgedraaid en mij twee vuistslagen recht in mijn gezicht gegeven, ik was even buiten bewustzijn en had een lichte hersenschudding. Tegen vrouwen durven ze natuurlijk wel ...

Het is wel zo dat mensen in zo'n situatie heel anders kunnen reageren dan verwacht, omdat het om een geliefde gaat (in dit geval dan 'maar' een hond), maar er zijn natuurlijk grenzen!

Ja maar, iedereen met honden snapt toch dat het ook weleens mis kan gaan in een losloopgebied. Dat is een risico wat je loopt.. Het moet echt niet gekker worden hoor.

Mariska en ik waren een tijdje terug in de drunese duinen op een zondag. Gaat daar een mevrouw zitten met een witte broek en die zou Mexx wel even schoppen als hij op haar zou spetteren. Ga toch weg!
Afbeelding
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Nou ja, wat een ...! :boos:

Zeker aangifte doen en inderdaad foto's maken van de blauwe plekken.
Ik zou maandag ook naar de huisarts gaan, dan kan die een medisch rapport opmaken. Gewoon vertellen dat je hoofdpijn hebt e.d.

Mijn vriend is laatst ook geslagen (vanwege zijn werk als opsporingsambtenaar) en de foto's en medisch rapport hebben ze echt opgevraagd voor het onderzoek. Hij heeft door het incident niet kunnen sporten en werken en zelfs daar willen ze alle gegevens van hebben, zodat ze dat kunnen verhalen.
Dus gewoon doen!

Dierenbescherming ook inschakelen, wordt misschien een lastig verhaal, vanwege geen getuigen ez., maar meneer kan daar maar bekend zijn!
Zie dat je in Oosterhout NB woont, dan val je onder ons werkgebied (ik ben vrijwillig inspecteur bij de Dierenbescherming).
Ik PB je wel even...
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

Jeetje :80: Die vent spoort niet. :80:
Hoop dat het met Ush mee valt en ze niet blauw wordt en dat jij ook snel van je bult en hoofdpijn af bent. :J:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Echt bizar!

Laat het ff melden bij je huisarts (voor het geval DAT...) en dito bij de DA; laat Ushi even zien daar! Morgen liefst (voor jezelf maar OOK als er wat uit voortkomt mbt schadevergoeding of letsel bij Ushi.. )

Maak voor jezelf een lijstje en een overzichtje nu het nog vers is wat er zo precies mogelijk gebeurde; tijd, datum ... ALLES wat van belang is NU opschrijven... woensdag weet je nog maar de helft ;-(
Echt, doen hoor!

Suzanne
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne123 schreef:Echt bizar!

Laat het ff melden bij je huisarts (voor het geval DAT...) en dito bij de DA; laat Ushi even zien daar! Morgen liefst (voor jezelf maar OOK als er wat uit voortkomt mbt schadevergoeding of letsel bij Ushi.. )

Maak voor jezelf een lijstje en een overzichtje nu het nog vers is wat er zo precies mogelijk gebeurde; tijd, datum ... ALLES wat van belang is NU opschrijven... woensdag weet je nog maar de helft ;-(
Echt, doen hoor!

Suzanne
Op een lijstje schrijven is wel een goeie inderdaad :ok:
Afbeelding
Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai

Ongelezen bericht door Robin »

:piew:

Hoe haalt de löl het in z'n kop... Je gaat toch goddomme niet een hond/mens slaan?! Pfff...

:U:
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
Inne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Inne »

Wat ontzettend zielig voor Ushi. Dat is toch niet te begrjpen voor een hond, zomaar door een vreemde kerel geslagen worden :jank: . Echt belachelijk. En dat ie jou dan ook nog slaat, die man spoort echt niet. Ik zou ook zeker aangifte doen, ook van dierenmishandeling. En wat treurig dat niemand ingreep.
Afbeelding
Madison

Boris, voor altijd in mijn hart
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Ik snap hier echt niks van :scratch: :piew: :boos:

Heel veel sterkte en rustig aan! : :knuffel1: flower: Knuf ook voor Ushi
Mariskah
Actief
Mijn ras(sen): 50% Rottweiler, 25% Berner Sennen, 25% Appenseller Sennen

Ongelezen bericht door Mariskah »

Suzanne123 schreef:en dito bij de DA; laat Ushi even zien daar! Morgen liefst (voor jezelf maar OOK als er wat uit voortkomt mbt schadevergoeding of letsel bij Ushi.. )
Ach; kben er morgen toch; kzal wel een verklaring opstellen als 'Paraveterinair' over mijn bevindingen bij Ush als dat nodig blijkt te zijn! :lees:
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Wat een idioot :devil: :devil:
nathalie schreef:
Ja maar, iedereen met honden snapt toch dat het ook weleens mis kan gaan in een losloopgebied. Dat is een risico wat je loopt.. Het moet echt niet gekker worden hoor.

Mariska en ik waren een tijdje terug in de drunese duinen op een zondag. Gaat daar een mevrouw zitten met een witte broek en die zou Mexx wel even schoppen als hij op haar zou spetteren. Ga toch weg!
Ach ja.. in Vianen lopen ook vaak van die mensen die dan boos worden of snel weglopen als de honden in de buurt lopen. Terwijl het stuk ervoor verboden is voor honden.. ga daar dan lopen of weet ik veel wat. Ook van die stelletjes die in het hondengedeelte lekker gaan lopen lebberen.. liggen ze daar in het gras..tja..dat vinden de honden wel boeiend :LOL: :LOL:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Mariskah schreef:
Suzanne123 schreef:en dito bij de DA; laat Ushi even zien daar! Morgen liefst (voor jezelf maar OOK als er wat uit voortkomt mbt schadevergoeding of letsel bij Ushi.. )
Ach; kben er morgen toch; kzal wel een verklaring opstellen als 'Paraveterinair' over mijn bevindingen bij Ush als dat nodig blijkt te zijn! :lees:
Mooi! ;-)
En ik bedoel het echt zoals ik het schrijf hoor.... in "dit soort dingen" zie ik ook in mijn werk dat als ik dan mensen vraag een "verslagje" in te leveren omtrent letselschade (okay, dan bij een auto-ongeluk) mensen het nog maar vaag en ongeveer en half weten.
In dit soort situaties is dan ook mijn eerste, meest dringende advies:
ga naar een huisarts (en/of DA in een geval als hier) liefst dezelfde dag
maak foto's van de verwondingen, direct en later, liefst met toestel met datumindicatie
hou een dagboekje bij met "hinder, last, overlast, pijn, ongemak"
beschrijf de dag van het "ongeval" / "het gebeuren" een en ander zo uitgebreid mogelijk op

Dat klinkt overdreven, dat snap ik.
Maar mocht je ooit in het stadium komen dat er aansprakelijk moet worden gestelf of dat er schadevergoeding moet komen ben je blij dat je dit gedaan hebt. Je HEBT dan namelijk wat en kunt goed aangeven hoe of wat.
Klinkt beter als "ja, nog een paar daagjes wat stijfjes en eh.. een paracamolletje en ach, ja, nou, kijk en ongeveer dit en dat" ;-)

En ALLE bonnen bewaren; tot en met het laatste paracetamolletje!
Extra te maken reiskosten, te missen werkdagen... alles, alles, alles opschrijven.

Zo, tot zover het advies ;-)

Suzanne
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Wat een smeerlap... :gvd: Aangifte absoluut doorzetten hoor en op alle punten die ze maar willen opnemen. Mishandeling, dierenmishandeling, bedreiging, de hele rimram die je maar zou KUNNEN laten opschrijven.

Die meneer moet zich na laten kijken... :piew:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”