Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

achtergelaten hond

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Aantal honden: 1

Re: achtergelaten hond

Ongelezen bericht door ArCee »

Moeilijk.
-Aan de ene kant lijkt hij zich niet al teveel om de honden te bekommeren en zijn ze meer een blok aan zijn been als wat anders.

-Aan de andere kant doet hij wel telkens zijn best om een goede opvang voor de honden te regelen. Dat doe je dus in mijn ogen niet als je helemaal niets om je dieren geeft?

Ik zou gewoon het gesprek met hem proberen aan te gaan en inspelen op zijn gevoel en spreken vanuit jouw gevoel. Probeer hem met jouw gevoel naar de dieren toe, dat deze dieren beter af zijn in jouw stabiele omgeving. Dat dit stukken beter is als elke dat gesleep met de dieren.
Dat slepen maakt honden vaak alleen maar onzeker en zenuwachtig omdat zij niet weten waar zij thuis horen, als dit vaak gebeurd, niet eens meer weten wie het baasje, dus de roedel leider is. Dat is geen leven voor welke hond dan ook!!
Vertel daarbij dat je honden niet wilt afpakken, maar de dieren in een goede leefomgeving wil zetten, bij jouw thuis?
Vertel er ook bij dat hij ten alle tijden zijn (ex) honden mag opzoeken etc, maar dat er dus wel even officieel op papier zal moeten worden gezet dat de honden jouw eigendom worden. Dit om te vorkomen dat hij zich ooit bedenkt en ze terug eist, en jij geen poot hebt om op te staan als er alleen maar mondelinge afspraken zijn gemaakt.

Hoe lullig ook, vertrouw niemand met dit soort akkefietjes.

Vertel hem daarbij ook dat jij alle verantwoordelijkheden, voedsel en dierenartskosten voor jouw rekening zult nemen en dat het de dieren aan niets zal ontbreken in het vervolg.

Ik zou het eerst eens op die manier proberen en hem ervan te overtuigen dat dit het beste vanuit het belang van de dieren. Praat vanuit je gevoel en vanuit je hart. Wees eerlijk en open vanuit JOUW gevoel naar de honden toe, maar zorg ervoor dat je hem ,overduidelijk, geen zaken gaat verwijten waardoor hij in de verdediging duikt, en eventueel de tegenaanval in zet. Dat zal uiteindelijk alleen maar tegen je werken.
Mocht dat niet lukken, dan kun alsnog kijken of je alternatieve manier kan verzinnen of toepassen om het alsnog voor elkaar te krijgen?

Succes..
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Macha
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Pups: denk een mix van een Ridge back, labrador en een kortharige windhond.
Nolix: Dobermann Pincher

Ongelezen bericht door Macha »

Bedankt voor het meedenken!
Ik hou jullie op de hoogte.
Foto's van Pups volgen!
Nylan
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Duitse Herder / Akita Inu
Kruising Akita Inu / Duitse Herder

Ongelezen bericht door Nylan »

Als gewoon vragen niet helpt, gewoon de rekening presenteren van de oppas tijd, van nu en in het verleden. Als hij die ziet vind hij het vast een goed idee om Pups aan jou te geven.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”