Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe ga je daar mee om?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Hoe ga je daar mee om?

Ongelezen bericht door Lucia »

MariskaB schreef:Ik laat die van mij los, maar die van mij is niet moeilijk met andere honden...enkel met Berner Sennens (begrijp nog steeds niet waarom, maar die haat 'ie..)

Ik heb hetzelfde probleem met 2 Rottweilers en die gaan idd altijd samenspelen en zijn ook 2 reuen en idd ook dan Kay blokkeren.. Kay vind het allemaal prima, maar op het moment dat ik door wil lopen haalt 1 van de 2 Rottweilers altijd uit...

en wie springt er dan tussen ? yes ik en niet die kerel van de rottweilers en dat is dus een volwassen vent :s

Ik zeg echter dus niet dat het niet uitmaakt! Ik scheld iedere keer 'm de huid vol.. maar goed... heeft ook geen effect!
Ik weet wie je bedoeld en uit de verhalen van iedereen die ik spreek in de bos, doet hij dit bij alle honden. Jolie geef ik een bal en die loopt om ze heen en Milo moet ik aanlijnen want die heb ik liever niet tussen deze 2 joekels staan.

@ Topicstartster: Ik zou me inderdaad zoveel mogelijk omkeren als ik zulke mensen tegen kom, en als je moet passeren en dus in deze situaties terecht komt, dan zou ik even flink verbaal duidelijk maken dat het niet goed gaat. Niet : 'hij is niet zo lief' , maar 'hij bijt en je kunt het zelf betalen'. o.i.d.

Verbaal flink duidelijk zijn naar de eigenaar, zijn de honden er al, wegsturen/schoppen wat nodig is.
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Krengetje schreef:Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
Gewoon wegsturen. Geen herrie schoppen, niet gaan schreeuwen of stampen.
Zelfverzekerde houding, fixeren op de hond en rustig wegsturen die hap.
En je hond achter je houden. Het werkt hier altijd.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Lucia schreef: Ik weet wie je bedoeld en uit de verhalen van iedereen die ik spreek in de bos, doet hij dit bij alle honden. Jolie geef ik een bal en die loopt om ze heen en Milo moet ik aanlijnen want die heb ik liever niet tussen deze 2 joekels staan.

@ Topicstartster: Ik zou me inderdaad zoveel mogelijk omkeren als ik zulke mensen tegen kom, en als je moet passeren en dus in deze situaties terecht komt, dan zou ik even flink verbaal duidelijk maken dat het niet goed gaat. Niet : 'hij is niet zo lief' , maar 'hij bijt en je kunt het zelf betalen'. o.i.d.

Verbaal flink duidelijk zijn naar de eigenaar, zijn de honden er al, wegsturen/schoppen wat nodig is.
Dan weet ik denk ik wie jij bent en welke 2 hondjes dit zijn :) waar Kay altijd achter aan holt en ik m'n longen uit mijn lijf moet schreeuwen :D heb ik dat goed?
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Toontje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Toontje »

De eerste keer dat ik zoiets meemaakte met Boyke lag ik bijna in de sloot.Ik heb er ook een grote hekel aan, zeker als de andere hond(en) niet luisteren.In de meeste gevallen spreek ik de eigenaar direct en ( beetje ) hard aan.De hond(en) weten niet beter, maar baas(jes) zouden beter moeten weten.Die moeten dan maar beter in de gaten hebben wie of wat er langs komt.Of wat ik ook een keertje heb gedaan, zoek wat adressen van hondenscholen voor gedrag en hondetraining op internet op, maakt daar wat naamkaartjes van.Ik gaf die aan een Mevrouw wiens hond ook voor geen meter wilde luisteren.Het leuke was dat ze precies begreep wat ik bedoelde en later toen ik ze nog een keertje tegenkwam blijkbaar gebruik van gemaakt had haar hond luisterde w.d.b. prima.

In de meeste gevallen ging ik er tussen in staan ( met mijn rolstoel ) en Boy aan de ene kant, alleen als honden dan gaan rondlopen wordt het zweten.Boyke wist n.l. dat ie als ie met de rolstoel verbonden was niet kon en mocht spelen.Afijn, voordat het weer een heel verhaal wordt ..

Ga er tussen staan, stem omlaag, armgebaar van wegsturen en met korte en luide stem proberen weg te sturen.Dat lukte meestal prima bij mij.En als het echt te gortig was duidelijk, maar dan ook duidelijk ( op een fatsoenlijke manier ) de baas(jes) er op aanspreken dat dit de laatste keer is.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Toontje schreef: In de meeste gevallen ging ik er tussen in staan ( met mijn rolstoel ) en Boy aan de ene kant, alleen als honden dan gaan rondlopen wordt het zweten.Boyke wist n.l. dat ie als ie met de rolstoel verbonden was niet kon en mocht spelen.Afijn, voordat het weer een heel verhaal wordt
Jeetje, daar heb ik ook nooit bij stilgestaan, de hulphonden naast de rolstoel. Ook daar houden mensen dan blijkbaar hun honden niet bij vandaan :80:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

En djow, zo doe ik het meestal ook maar als ik de honden aan de lijn heb en andere honden komen buurten. Doorlopen en toch maar laten negeren, mits het geen aggressieve honden zijn dan he. Bij aggressieve attacks of opdringerig tegen mijn honden aanspringen geef ik wel de gelegenheid om zich te verweren. Ik laat de lijnen echter niet los en 1 hond laat ik buiten schot/in bedwang meestal is Finn de reu degene waar de honden zich tot richten overigens :ugh:

Met fietsen vind ik het ook zeer vervelend, tegenwoordig maak ik toch maar bekend dat ik aan kom fietsen van achter als er losse honden lopen of aan de flex. Ik roep dan ietwat overdreven hard "volgen he jongens" of iets anders waardoor mensen opkijken en me zien en meestal nemen ze de honden wat korter :ok: maar soms ook niet en dan ga ik er in een héle grote boog omheen. Ook wel eens gevraagd de honden bij zich te houden (vriendelijk) kreeg als reactie dat ze niets zouden doen :D prima, fiets door en heb twee grote honden die ineens toch besloten achter Finn's reet aan te gaan. Toen ben ik stug doorgefietst en de baasjes maar roepen. Dan heb ik er lak aan hoor, ga toch echt niet stil blijven staan om te wachten of het goed gaat of niet.

Verder ken ik jouw reactie "geeft niet, kan gebeuren" terwijl ik ondertussen in mezelf aan het gvd'en ben voor de zoveelste keer dat er iemand niet even gewoon de hond bij zich kan houden net als ik in 99 % van de gevallen doe.
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Dan weet ik denk ik wie jij bent en welke 2 hondjes dit zijn :) waar Kay altijd achter aan holt en ik m'n longen uit mijn lijf moet schreeuwen :D heb ik dat goed?
Dat klopt haha
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”