Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Penny schreef:Net bij puppy consultatiebureau geweest. Zij (assistente) wees me uiteraard op een brok voor grote rassen en had nog nooit van smuldier gehoord. Ik heb een afspraak gemaakt bij de dierenarts-orthopeed komende maandag.
Wat betreft die mand en dat dekentje. Die heeft ze maar ze ligt er liever naast. Zo gooit ze ook expres haar drinkbak om om in de plas te gaan liggen. Ze heeft het snel warm denk ik.
Overigens ga ik ook niet direct uit van het ergste maar het is toch een herder dus heb het liever een keer exta nagekeken.
Lekker assistente weer. Gewoon lekker Smuldier blijven geven hoor
Ben benieuwd wat de othopeed er van zegt!
S@ndr@ schreef:
HD foto`s daar is de pup nog te jong voor, vandaar dat ik pennhip voorstelde,
Ik zou gewoon even rond bellen, misschien kan je eigen DA wel iemand in de omgeving aanwijzen die het kan en mag doen
Ik noemde HD-foto omdat ik die daar heb laten maken.
Penn-Hip zullen ze bij Sleeuwijk ook wel doen. Dat is niet héél ver van Sprang Capelle.
o.k.
tja ik weet dat ze het hier in de streek doen, maar daar hebben jullie niets aan beetje ver weg
Penny schreef:Ze moest echter wel constateren dat ze er echt prima uit zag en dat haar gewicht ook echt perfect in de curve viel.
Wat weegt ze dan?
Ik zou op Carnibest of Naturis over stappen, dit is voor opgroeiende pups net iets beter.
Weleens waar wel duurder maar ze groeien zo snel en ze doen het er goed op.
35 minuten wandelen is m.i. iets te lang.
Een pup mag 1 minuut x aantal weken wandelen.
Dus 16 weken is 16 minuten.
Ja die discussie heb ik al eerder gevoerd. Ik loop liever rechte stukken met haar wat langer dan dat ze thuis over het laminaat gaat lopen rennen schuiven en springen. Wat voer betreft: tuurlijk is er beter voer dan smuldier maar dat is al gauw twee keer zo duur of duurder nog. Moet wel een beetje reëel blijven vind ik. Ik koop voor ons gezin ook huismerk voedsel. De hond hoeft niet duurder te eten dan wij is mijn bescheiden mening. Ik vind smuldier dan een heel prima alternatief.
Ze weegt overigens 16 kilo.
Penny schreef:We hebben het dan over na minimaal een uur maar ook wel twee uur of langer liggen. In haar slaap beweegt ze weinig. smorgens merk ik het niet maar dan is ze waarschijnlijk al opgestaan in haar bench voor ik beneden ben. Ze krijgt geen puppy brokken maar smuldier. Veel smuldier, dat dan weer wel.
Mijn pup is heel beweeglijk in zijn slaap maar ook hij moet zich eerst even goed uitrekken voordat alles weer soepel loopt, kan me dus best voorstellen dat als jou pup net 2 uur doodstil heeft gelegen dat die spieren gewoon stijf zijn. Zolang dat niet langer duurt dan 3/4 passen zou ik me niet te druk maken. Heeft pup echt een minuutje nodig dan zou ik wel even aan de bel trekken. Is ze wel goed wakker dan of is ze dan nog slaapdronken?
Penny schreef:Ja die discussie heb ik al eerder gevoerd. Ik loop liever rechte stukken met haar wat langer dan dat ze thuis over het laminaat gaat lopen rennen schuiven en springen. Wat voer betreft: tuurlijk is er beter voer dan smuldier maar dat is al gauw twee keer zo duur of duurder nog. Moet wel een beetje reëel blijven vind ik. Ik koop voor ons gezin ook huismerk voedsel. De hond hoeft niet duurder te eten dan wij is mijn bescheiden mening. Ik vind smuldier dan een heel prima alternatief.
Ja daar heb je wel weer gelijk in dat laminaat niet bevordelijk is.
Dan beter rechte stukken lopen idd.
Ik zeg niet dat er iets mis is met Smuldier hoor.
En ik ken niet in iemands portemonnee kijken natuurlijk.
Ik geloof je zeker dat je veel voor je beestje over hebt.
Penny schreef:Het is echt een kwestie van een paar passen en eigenlijk wil ze op dat moment ook helemaal niet opstaan omdat ze in diepe slaap is.
Ik denk dat het gewoon een beetje stijfheid is van het liggen.
Hier wordt er ook gerekt en gestrekt met opstaan.
Ik denk zelf dat het allemaal mee valt.
Penny schreef:Het is echt een kwestie van een paar passen en eigenlijk wil ze op dat moment ook helemaal niet opstaan omdat ze in diepe slaap is.
Ik denk dat het gewoon een beetje stijfheid is van het liggen.
Hier wordt er ook gerekt en gestrekt met opstaan.
Ik denk zelf dat het allemaal mee valt.
Dat herken ik. Daar maakte ik me toen ook zorgen om bij Senna. HD en alles schoot door mijn hoofd. Zij liep ook wat stram bij de eerste passen na het opstaan.
Dit doet ze nu nog, als ze uit een hele lange diepe slaap komt.
Even ochtendgymnastieken en ze kan er weer tegenaan.
Ze heeft HD-A heupen overigens. Perfect dus.
Nu zeg ik niet dat je er verder niet naar moet laten kijken als je je zorgen maakt, maar ik herken je zorgen van toen mijn meisje nog pup was.
Ik denk zelf dat het ook wel meevalt hoor. Maar better safe... Zou mezelf voor mijn kop slaan als later wel blijkt dat er wat zit en ik er niet naar heb laten kijken.
Dan geef je zelf al je antwoord Dan is het gewoon slaperigheid/stijfheid. Dat valt dan weer mee he Ik snap het overigens wel hoor, mijne is nu 15,5 weken en af en toe kom je iets tegen waarvan je denkt
Penny schreef:Ja die discussie heb ik al eerder gevoerd. Ik loop liever rechte stukken met haar wat langer dan dat ze thuis over het laminaat gaat lopen rennen schuiven en springen. Wat voer betreft: tuurlijk is er beter voer dan smuldier maar dat is al gauw twee keer zo duur of duurder nog. Moet wel een beetje reëel blijven vind ik. Ik koop voor ons gezin ook huismerk voedsel. De hond hoeft niet duurder te eten dan wij is mijn bescheiden mening. Ik vind smuldier dan een heel prima alternatief.
ik bespaar absoluut niets op voer in het eerste jaar.. echt niet. Vind dat de belangrijkste periode en ik kan ze de jaren erna genoeg goedkope merken geven waar ze weer niets op hebben. Dana is opgegroeid op vers en heeft het eerste jaar ALLEEN maar Carnibest en Naturis gehad. Nu was het volwassen gewicht van die hond maar 1.8 kilo maar ik ga echt geen risico nemen het eerste jaar.
Volgende hond ben ik nog niet over uit... Misschien dat ik tegen die tijd barf en zelf het calcium/fosfor gehalte in de gaten kan houden.
maar eerlijk is eerlijk niemand kan in jouw portemonnee kijken en uit alles blijkt dat je veel voor je hond over hebt
Laatst gewijzigd door EschaenStefanie op 27 apr 2011 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Pukkeduk schreef: Ik snap het overigens wel hoor, mijne is nu 15,5 weken en af en toe kom je iets tegen waarvan je denkt
Ja daar zeg je me wat. Heb me echt fatsoenlijk ingelezen etc voor ik een pup aanschafte. Maar ooo wat kom ik toch een hoop dingen tegen waarvan ik dan echt niet weet hoe ik ze aan moet pakken. Lang leve de puppycursus, internet en het hondenforum. Zo fijn!
De opvoeding vind ik toch echt wel pittig. Leuk, dat zeker. Maar heb er echt een kluif aan. We kozen voor een herder achtige omdat die makkelijk zouden leren. Maar poeh! Er staat wel een kop op zeg!
Penny schreef:@dhlover fijn dat je ze reageert! Mensen hier zijn soms zo ontzettend star.
Dank je wel Penny...........ik wordt verlegen.
Met mij zul je geen ruzie krijgen, daar is niemand mee gebaat toch?
Ik ben maar gewoon een mens met een groot dierenhart.
Ik hoop voor je dat het allemaal mee valt.
Ik was ook zo overbezorgd met de pupjes..........ze zijn toch allemaal verschillend.
Muk ik zie het in dit topic ook absoluut niet terug. Jullie zijn allemaal lief en behulpzaam. Super! Maar ik kom op dit forum af en toe discussies en reacties tegen waarvan ik denk:
@eschaenstefanie dat pleit er alleen maar voor dat jij echt het beste wil voor je honden. Super! Ik heb echter nog een hoop meer mondjes te voeden en wil Penny het beste geven maar wel in verhouding met mijn budget. Als ze het slecht zou doen op smuldier zou ik verder kijken hoor, echt wel. Maar ze ziet er goed uit, groeit goed maar niet te goed, heeft goede ontlasting en vindt het lekker.
Penny schreef:Muk ik zie het in dit topic ook absoluut niet terug. Jullie zijn allemaal lief en behulpzaam. Super! Maar ik kom op dit forum af en toe discussies en reacties tegen waarvan ik denk:
Penny schreef:@eschaenstefanie dat pleit er alleen maar voor dat jij echt het beste wil voor je honden. Super! Ik heb echter nog een hoop meer mondjes te voeden en wil Penny het beste geven maar wel in verhouding met mijn budget. Als ze het slecht zou doen op smuldier zou ik verder kijken hoor, echt wel. Maar ze ziet er goed uit, groeit goed maar niet te goed, heeft goede ontlasting en vindt het lekker.
klopt dat begrijp ik ook wel, ik heb nog een kleine luxe dat ik nog thuis woon... is absoluut niet te vergelijken.
Ik ben alleen nog steeds voorzichtig met calciumsuplement bij jonge opgroeiende dieren, er zijn wel mensen hier die zeggen dat het geen hol uitmaakt maar ik ben daar nog niet helemaal over uit. Komt ook wel omdat er binnen mijn vriendenkring gewoon zoveel honden 'niet goed' waren. Ik zeg ook niet dat je slecht bent voor je pup! Ze ziet er super uit maar ik vind het altijd wat 'eng'
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal thuis ben in de voors en tegens van natuurlijke calcium en calciumsupplementen. Geef haar wel nu en dan een ei met schaal en wat gedroogde sardientjes (geen idee of die laatste wat met calcium te maken hebben, doe ik eigenlijk om haar vis te leren eten)
natuurlijke calcium (dus idd schalen, maar boven alles gemalen botten) kan het lichaam uitscheiden en doet met het overschot niets, en voedingsupplementen kunnen ze niet uitscheiden dus dan is het heel belangrijk dat een hond precies die hoeveelheid binnen krijgt anders kun je problemen krijgen. Dit heeft dan ook weer met fosfor te maken omdat die het calcium weer verbind. Dus de CA- P verhouding moet goed zijn en niet te hoog/laag bij de 'chemische' variant. Thans dat is wat ik tot nu toe heb geleerd (kan fout zijn)
(edit typo)
Penny schreef:We hebben het dan over na minimaal een uur maar ook wel twee uur of langer liggen. In haar slaap beweegt ze weinig. smorgens merk ik het niet maar dan is ze waarschijnlijk al opgestaan in haar bench voor ik beneden ben. Ze krijgt geen puppy brokken maar smuldier. Veel smuldier, dat dan weer wel.
2 pakjes vind ik niet veel hoor per dag, Xavi had er meer op die leeftijd
Penny schreef:Ze moest echter wel constateren dat ze er echt prima uit zag en dat haar gewicht ook echt perfect in de curve viel.
Wat weegt ze dan?
Ik zou op Carnibest of Naturis over stappen, dit is voor opgroeiende pups net iets beter.
Weleens waar wel duurder maar ze groeien zo snel en ze doen het er goed op.
35 minuten wandelen is m.i. iets te lang.
Een pup mag 1 minuut x aantal weken wandelen.
Dus 16 weken is 16 minuten.
tja en hier is ie nu 9 maanden groot geworden al op Smuldier.. niks slechter dan de duurdere merken, hij doet het er uitstekend op.