Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onveilig gevoel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

PattyB

Re: Onveilig gevoel

Ongelezen bericht door PattyB »

Maeve schreef:Ik snap je gevoel helemaal. Die heer en mevrouw Boerboel waren écht fanatiek :N:
Gelukkig dat de eigenaren lijken mee te werken!
Tot nu toe wel. Maakt me verder niet zoveel uit of ze wel of niet mee betalen, een nieuwe schutting wilden we toch, maar even tijdelijk verstevigen totdat er een nieuwe schutting komt, vind ik wel zo prettig.

Ohja, en ze wil ook Kennels aan gaan schaffen, die had ze voorheen ook. Maar dat maakt me niet zoveel uit verder, als de schutting maar vernieuwd 'mag' worden en het voor nu even 'veilig' gemaakt wordt.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik vind het best redelijk als de buren ook 50% meebetalen, zij hebben er net zo veel profijt van. Maar ik snap ook wel dat jij gewoon die schutting wil en het dan niet heel veel uitmaakt wie er betaald :smile:
PattyB

Ik zwem natuurlijk niet in het geld, dus het is fijn als ze mee doen, maar het idee wat wij hebben voor een schutting, maakt het voor ons niet heel veel goedkoper of ze wel of niet mee doen.
Als ze meedoen, werken we het aan beide kanten af, als ze niet meedoen alleen aan onze kant. :N: :engel:
We willen een eiken schutting met palen in beton en daar planken van 30cm breed tegenaan. Doen ze niet mee, houden zij de palen in zicht, doen ze wel mee, komen er aan hun kant ook planken tegen de palen.

We hebben voor nu nog wat hout over van de verbouwing, dat gaan we even tijdelijk tegen de schutting bevestigen om dit ding nu te verstevigen. Als dan de tuin aangepakt wordt, dan vernieuwen we de schutting.

Deze schutting staat er denk ik al heel wat jaren en is ook echt aan vervanging toe. Zonder die honden had de schutting alleen nog wel wat langer blijven staan, denk ik. :roll:
Syllvero

Ongelezen bericht door Syllvero »

Fijn dat het opgelost kan worden.
Geeft toch een veilig gevoel.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Oh! Hoe gaan ze dat doen als de schutting weg is? Ik krijg er hier ter plekke al een paniekaanval van :N: Rotbeesten!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
PattyB

Nanna schreef:Ze kunnen natuurlijk ook die twee moordenaars herplaatsen :salut:
Dat lijkt me eigenlijk verstandiger, wat moet je nou met die twee beesten die nooit van het plaatsje afkomen. Triest gewoon.
Tja, vind ik ook. Het breekt mijn hart dat ze nooit meer dan de plaats zien, maar het is niet aan mij om dat voor hen te bepalen.
De honden hebben onderdak en zien er doorvoed uit. :19:

Ik vind het vréselijk voor die beesten. Vooral aangezien ik zelf zo fanatiek met Senna ben en zie hoe heerlijk een hondenleven kán zijn.

@ Nathalie: Als de schutting weg is, kunnen ze even in de schuur zitten die dag. :wink:
Laatst gewijzigd door PattyB op 25 apr 2011 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

PattyB schreef:
Dat lijkt me eigenlijk verstandiger, wat moet je nou met die twee beesten die nooit van het plaatsje afkomen. Triest gewoon.
Tja, vind ik ook. Het breekt mij hart dat ze nooit meer dan de plaats zien, maar het is niet aan mij om dat voor hen te bepalen.

Ik vind het vréselijk voor die beesten. Vooral aangezien ik zelf zo fanatiek met Senna ben en zie hoe heerlijk een hondenleven kán zijn.

@ Nathalie: Als de schutting weg is, kunnen ze even in de schuur zitten die dag. :wink:
Het is voor die honden ook heel sneu natuurlijk, maar het zijn nou eenmaal geen honden voor in een woonwijk..
Als ze dan maar niet uit de schuur kunnen breken! :N: Heb je een stroomstok?? :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door HillieS »

Fijn dat je het goed met ze kon overleggen! :ok:
Hopelijk willen ze meedoen met de schutting, dubbele laag hout lijkt me nog steviger...
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Ze zijn nu best redelijk volgens mij, het herplaatsen zou ik niet ter sprake brengen. Ik denk dat ze best wat willen zolang jij het gewoon met hun regelt en niet bij een andere instantie aan de bel trekt omdat je last van ze hebt. :ok:

Over het meebetalen... Normaal zou ik zeggen dat 50% redelijk is, maar als jullie daar ook een schutting willen plaatsen die er goed uitziet, dan kun je dat denk ik niet verwachten. Ik zou eens uitrekenen wat de schutting kost. Als dat bijvoorbeeld 1000 euro is zou ik voorstellen of zij daarvan 400 euro willen betalen.
Afbeelding
PattyB

sjaak-k schreef:Ze zijn nu best redelijk volgens mij, het herplaatsen zou ik niet ter sprake brengen. Ik denk dat ze best wat willen zolang jij het gewoon met hun regelt en niet bij een andere instantie aan de bel trekt omdat je last van ze hebt. :ok:

Over het meebetalen... Normaal zou ik zeggen dat 50% redelijk is, maar als jullie daar ook een schutting willen plaatsen die er goed uitziet, dan kun je dat denk ik niet verwachten. Ik zou eens uitrekenen wat de schutting kost. Als dat bijvoorbeeld 1000 euro is zou ik voorstellen of zij daarvan 400 euro willen betalen.

Geen haar op mijn hoofd inderdaad om daarover te beginnen, herplaatsen. Contact met de buren is nu gewoon normaal, dat ga ik niet verpesten.
Juist, precies mijn idee. Eventueel een verschil in prijs, dat wij dat bijleggen, omdat wij een duurdere schutting willen.
sjaak-k
Zeer actief

Zet het wel even op papier, zodat ze niet je halve schutting meenemen als ze gaan verhuizen :wink:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ik zou daar ook absoluut niet blij mee zijn en je gevoel kan ik mij goed voorstellen :N: Reageert Senna helemaal niet? Niet dat straks de schutting de andere kant opgaat :engel: :mrgreen:
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

nathalie schreef:
PattyB schreef:
Tja, vind ik ook. Het breekt mij hart dat ze nooit meer dan de plaats zien, maar het is niet aan mij om dat voor hen te bepalen.

Het is voor die honden ook heel sneu natuurlijk, maar het zijn nou eenmaal geen honden voor in een woonwijk.. Als ze dan maar niet uit de schuur kunnen breken! :N: Heb je een stroomstok?? :mrgreen: :mrgreen:

Ben ik het niet helemaal mee eens, ik ken twee boerboels hier in de buurt, en het zijn beide echt schatten van honden, twee reuen. Van twee verschillende mannen. Maar zij doen er ook genoeg mee.
sjaak-k
Zeer actief

Tamara. schreef:Ik zou daar ook absoluut niet blij mee zijn en je gevoel kan ik mij goed voorstellen :N: Reageert Senna helemaal niet? Niet dat straks de schutting de andere kant opgaat :engel: :mrgreen:
Senna wacht tot de pups groter zijn en dan gaan ze met z'n 11en duwen :S:
Afbeelding
PattyB

Senna reageert helemaal niet. Van het begin af aan niet. Gelukkig! :ok:

Het is ook alleen de teef van die mensen die agressief is. De reu heb ik vandaag gezien en dat is inderdaad een lieverd.
De reu doet alleen soms met de teef mee, elkaar lekker opfokken o.i.d. :roll:
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ZaZa »

Gelukkig dat er met de buren goed te praten valt en met het verdelen van de kosten moeten jullie er zo te horen ook wel uitkomen.

Ik vraag me alleen wel iets af, misschien weet iemand dit: stel TS zet een nieuwe schutting en de buren betalen niet of deels en de honden van de buren maken de schutting kapot. Kun je dit dan verhalen op de buren?
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

IK geloof dat het tegenwoordig zo is; op het moment dat je een afscheiding plaatst op de erfgrens wordt die automatisch van beide buren.
Als een van beide buren de afscheiding beschadigt moet die ook zorgen dat hij gerepareerd wordt.
Tamara.
Zeer actief

Inge O schreef:
Tamara. schreef:Reageert Senna helemaal niet? Niet dat straks de schutting de andere kant opgaat :engel: :mrgreen:
heb jij iemand in gedachten misschien :engel: :engel: ?
Mwahh.... :engel: Ik weet wel dat als ik zulke buren had er binnen no time een bakstenen muur stond van 2,5m hoog :mrgreen:
Tamara.
Zeer actief

Nanna schreef:
Tamara. schreef:Ik weet wel dat als ik zulke buren had er binnen no time een bakstenen muur stond van 2,5m hoog :mrgreen:
met van die glasscherven er bovenop :engel:
Absoluut! :lol1: en als kers op de taart ook nog een heel mooi stroomdraadje :F:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”