Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wij krijgen als het goed is morgen onze nieuwe hond!!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Inc

Re: Wij krijgen als het goed is morgen onze nieuwe hond!!

Ongelezen bericht door Inc »

Maantje schreef:nee snuf is niet hier,maar wordt opgevangen!!
Heel goed om dan al twee dagen later een andere hond in huis te nemen terwijl je nog niet eens van je eerste 'af' bent. :19:

verwacht je nu echt dat de beagle goed bij je situatie gaat passen? zoals gezegd zijn dat over het algemeen totaal geen gehoorzame honden en kunnen niet los.

:19:
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

Maantje schreef:nee snuf is niet hier,maar wordt opgevangen!!

Dat is fijn voor haar.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

renee-uk schreef:
Aimee schreef:
renee-uk schreef: Nou ja zeg, zonder forumtoestemming geen hond of zo?
Wat een idioterie :roll:
Oh, dus we moeten het maar toejuichen dat iemand binnen 2 dagen een totaal ander ras kiest,
terwijl TS te kennen geeft dat ze een goed luisterende hond wil. En dan neem je een beagle reu van 1 jaar :19:
En daarnaast vraag ik mij dan af waar ze de info vandaan heeft die ze heeft ingewonnen her en der, en of ze zich niet net zoals met Snuf gaat vergissen hierin. Zo gek lijkt me dat niet.
Is dat ook verboden om daar iets over te zeggen, Renee?
nee hoor je mag zeggen wat je wil, maar dat geldt ook voor mij en ik vind het compleet belachelijk als je gaat stellen dat het forum eerst moet bekijken of een hond bij iemand past voordat ze toestemming krijgt hem aan te schaffen :piew:
Arrogantie ten top!

Dat mensen vraagtekens hebben bij deze aanschaf kan ik wel begrijpen, die heb ik ook, maar dat is van een heel andere orde en met dat soort posts, waar jouw latere ook onder valt, heb ik dan ook totaal geen moeite.
Dat is alleen maar je wilt zien Renee.
TS heeft het de hele tijd over het feit dat de hond zo goed bij hun wensen past. Ik vraag me dan af wat
hun wensen zijn, en of die wel echt zo goed passen bij een beagle :19: En als zij zich net zo heeft laten informeren als bij Snuf, dan is het toch niet zo heel erg debiel dat ik daar mijn vraagtekens bij zet. Zeker als TS zelf ook nog schrijft een goed luisterende hond te willen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Aimee schreef: Dat is alleen maar je wilt zien Renee.
ongetwijfeld want dit zuig ik natuurlijk uit mijn duim :ok:
Aimee schreef:Zou je misschien hier ook neer kunnen zetten wat je wensen zijn, misschien dat we van het forum dan kunnen zien dat het inderdaad de perfecte hond voor jullie is.
Ik vind dat veel te ver gaan en ik zeg dat ook gewoon, zie niet in waarom dat niet zou mogen eigenlijk.

Ik snap best dat mensen twijfels hebben over deze nieuwe keus en het is juist goed dat die hier geuit worden.
Als TS een beetje verstandig is gaat ze eens goed nadenken over wat er gezegd wordt.
Iemand iets met reden afraden is wel wat anders dan voor iemand gaan bepalen wat wel of niet goed is en dat laatste is waar ik op reageer.
Maar het is maar wat je wil zien natuurlijk ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Brindlecardi
Zeer actief

renee-uk schreef:
Aimee schreef: Dat is alleen maar je wilt zien Renee.
ongetwijfeld want dit zuig ik natuurlijk uit mijn duim :ok:
Aimee schreef:Zou je misschien hier ook neer kunnen zetten wat je wensen zijn, misschien dat we van het forum dan kunnen zien dat het inderdaad de perfecte hond voor jullie is.
Ik vind dat veel te ver gaan en ik zeg dat ook gewoon, zie niet in waarom dat niet zou mogen eigenlijk.

Ik snap best dat mensen twijfels hebben over deze nieuwe keus en het is juist goed dat die hier geuit worden.
Als TS een beetje verstandig is gaat ze eens goed nadenken over wat er gezegd wordt.
Iemand iets met reden afraden is wel wat anders dan voor iemand gaan bepalen wat wel of niet goed is en dat laatste is waar ik op reageer.
Maar het is maar wat je wil zien natuurlijk ;)
Hoe kan ik nou bepalen wat ze moet doen. Het zal mij een worst wezen als zij uiteindelijk met een hond zit
die ze eigenlijk niet wilde, ik heb er geen last van. Maar ik mag haar dan toch gewoon vriendelijk vragen wat ze eigenlijk wel wil in een hond, en dat zodoende mensen van het forum die zelf beagles hebben, of er verstand van hebben, voor haar 'mee' kunnen kijken, of het beeld wat voor haar geschetst is van een beagle, eigenlijk wel klopt met de realiteit, en of het wel voldoet aan wat ze willen. Ik begrijp echt totaal niet waarom je er zo op reageert, en mij dan maar beticht van arrogantie.
Ik weet niet of wij nog een appeltje ( :mrgreen: ) te schillen hadden ofzo, maar het lijkt er gezien je reactie wel op.
Hanneke2
Zeer actief

Re: Wij hebben zin in morgen!!

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Inc schreef:
Maantje schreef:
Aimee schreef:Waarom een beagle? En waarom een puber?
In jullie situatie zou ik dan eerder voor een pup, of voor een hond die in ieder geval echt volwassen is gaan.[/quot

WIJ HEBBEN EERST OVERLEG GEHAD EN BLIJKT DAT DIT EEN SCHAT VAN EEN HOND IS,DIE ERG KINDVRIENDELIJK IS EN GOED LUISTERD,EN OMDAT IK OOK GRAAG OP CURSUS BLIJF,VANDAAR!!
Als je hier al om gaat lopen stampvoeten, vraag ik me af of je genoeg geduld hebt voor een Beagle :smile:
:mrgreen:

Ik denk inderdaad dat je geen ongeduldig mens moet zijn voor een beagle. Ik vind het wel erg leuke honden, we hebben een boel beaglevriendjes hier. Qua gehoorzaamheid varieert het nogal, maar alle beagles die ik ken lopen wel los (soms wat langer dan de baas had gepland. :mrgreen:)

Ik hoop van harte dat het een goeie match is!

edit: ik lees heel veel negatieve reacties, en het is natuurlijk ook wel vrij snel allemaal, en de leeftijd van de hond is wat ongelukkig, en wat gehoorzaamheid betreft, nou ja, het is wel een beagle, maar ik denk wel dat een jonge beagle een hele leuke hond is voor een jong gezin.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Even los van het verhaal:

Toch grappig dat ik die beagles niet ken :neenee: Men blijft altijd maar roepen, beagles kunnen niet los en men laat ze dus ook niet meer los. Beagles kunnen niet luisteren, dus we gaan maar niet meer proberen. Ik heb 1 oppasbeagle. Ja eten is een groot issue en hij heeft zijn streken, maar hij kan hier in het bos prima los lopen...... :denken: Er lopen hier in het bos nog 2 beagles, ook altijd gewoon los hoor en luisteren zeker niet onaardig. Nog 2 cursisten met een beagle en laat die het ook erg leuk doen. 1 is nog erg jong, de andere heb ik vervroegd naar de gevorderden cursus gestuurd.En eens even kijken: 4 reuen en 1 teef. Ja ik ken heus nog wel meer beagles, maar even een greep eruit dus, maar zo zwart wit als beagles hier beschreven worden vind ik echt zo ouderwets en lachwekkend. Tuurlijk is het kwa gehoorzaamheid totaal iets anders dan een herder, maar overdrijven is ook een kunst. :oohja:

Tja 2 dagen en je hond nog maar in opvang. Zelfs ik kan daar niet bij. Ik kan best inkomen in snel een nieuwe hond, maar op deze manier? Nee daar kan ik zelfs niet bij.
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Beagles zijn leuke honden. Bij ons op de puppy cursus en daarna jongehonden cursus zat er een. Met een héél lekker stukje wordt kon ze wel volgen. Zit en af ging ook wel met iets heel lekkers. Los kon ze niet af en blijf hoefde haar baasje dus niet te doen. En op een vreemde manier blaffen beagles ook niet hoe je het wel moet noemen weet ik niet maar er komt veel geluid uit. Maar en daar komt het het was een ontzettend lieve hond die goed in het gezin met kleine kinderen paste.

En hoewel voor sommigen onder ons moeilijk voor te stellen, sommige baasjes interesseert het niet dat de hond niet los kan lopen.

Op de cursus GG1 die ik met Laika heb gedaan zat een kruising beaglexkooiker en die luisterde echt perfect. Tot mijn schande moet ik bekennen dat hij het zelfs beter deed dan onze Laika op les.

een hond van 1 jaar oud is niet de makkelijkste maar de scherpe puppie tandjes is hij wel kwijt.
Afbeelding
gevni havanezers
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Aimee schreef: Hoe kan ik nou bepalen wat ze moet doen. Het zal mij een worst wezen als zij uiteindelijk met een hond zit
die ze eigenlijk niet wilde, ik heb er geen last van. Maar ik mag haar dan toch gewoon vriendelijk vragen wat ze eigenlijk wel wil in een hond, en dat zodoende mensen van het forum die zelf beagles hebben, of er verstand van hebben, voor haar 'mee' kunnen kijken, of het beeld wat voor haar geschetst is van een beagle, eigenlijk wel klopt met de realiteit, en of het wel voldoet aan wat ze willen. Ik begrijp echt totaal niet waarom je er zo op reageert, en mij dan maar beticht van arrogantie.
Ik weet niet of wij nog een appeltje ( :mrgreen: ) te schillen hadden ofzo, maar het lijkt er gezien je reactie wel op.
Laat maar Aimée, ik heb het idee dat wij volledig langs elkaar heen zitten te praten en dat schiet niet echt op :?
Appeltjes heb ik niet te schillen (villen ;) ) met je hoor :mrgreen:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

gyanty schreef:Even los van het verhaal:

Toch grappig dat ik die beagles niet ken :neenee: Men blijft altijd maar roepen, beagles kunnen niet los en men laat ze dus ook niet meer los. Beagles kunnen niet luisteren, dus we gaan maar niet meer proberen. Ik heb 1 oppasbeagle. Ja eten is een groot issue en hij heeft zijn streken, maar hij kan hier in het bos prima los lopen...... :denken: Er lopen hier in het bos nog 2 beagles, ook altijd gewoon los hoor en luisteren zeker niet onaardig. Nog 2 cursisten met een beagle en laat die het ook erg leuk doen. 1 is nog erg jong, de andere heb ik vervroegd naar de gevorderden cursus gestuurd.En eens even kijken: 4 reuen en 1 teef. Ja ik ken heus nog wel meer beagles, maar even een greep eruit dus, maar zo zwart wit als beagles hier beschreven worden vind ik echt zo ouderwets en lachwekkend. Tuurlijk is het kwa gehoorzaamheid totaal iets anders dan een herder, maar overdrijven is ook een kunst. :oohja:
Wat jij zegt. Nou is het natuurlijk ook wat je zelf gewend bent, maar ik vind de gemiddelde beagle niet lastiger dan mijn eigen honden. En wat ik al zei, wij kennen er (effe tellen...) zes, en die lopen allemaal los (in veilig gebied), en ze luisteren best een beetje als er vreten wordt beloofd. En soms zijn ze effe weg, en dan komen ze uiteindelijk weer terug. Met andere honden zie ik vrijwel nooit problemen met beagles, ook reutjes met ballen zijn, wat ik ervan zie, erg sociaal. (Lijkt me ook logisch bij een pure meutehond.)

Tuurlijk zullen er uitzonderingen zijn, maar ik vind het vriendelijke opgewekte honden, en als je die eigenwijzigheid kan accpeteren denk ik dat je er een hele leuke hond aan kan hebben.
Tja 2 dagen en je hond nog maar in opvang. Zelfs ik kan daar niet bij. Ik kan best inkomen in snel een nieuwe hond, maar op deze manier? Nee daar kan ik zelfs niet bij.
Dat wel, ja. Ik zou het hoofdstuk Snuf eerst netjes helemaal afsluiten voor het hoofdstuk Dexter begint. Even bezinnen enzo.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Ik weet niet hoeveel kinderen ts heeft, maar zo te lezen meer dan een.
Ach ja Snuf eruit, Dexter erin, hoelang zal Dexter blijven.??
Ik wil niet vervelend doen, maar ik snap dit niet, zo neem ik elke twee weken afscheid van het huisvuil in mijn kliko. :U: :U:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Maantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Maantje »

vinkje schreef:Ik weet niet hoeveel kinderen ts heeft, maar zo te lezen meer dan een.
Ach ja Snuf eruit, Dexter erin, hoelang zal Dexter blijven.??
Ik wil niet vervelend doen, maar ik snap dit niet, zo neem ik elke twee weken afscheid van het huisvuil in mijn kliko. :U: :U:

juli kennen,me niet eens en denken dat ik snuf zoals huis vuil zie,en dat noemt zich een mens
juli weten niet eens wat er de laatste dagen hier heeft afgespeeld en hoe wij het zien dat het niet kon met snuf
en hebben meteen een oordeel klaar voor iemand die je niet kent

de ene is snel,met een nieuwe hond die wij zo tegen komen en waarschijnlijk zullen we er mee om moeten leren gaan,en mischien gaat het meteen goed,je weet nooit wat je binne haald ook als het een oude hond is weet je het niet en ook als het een pup is weet je het niet,waarschijnlijk zijn julli allemaal echte kenners,en is er bij juli noooooit iets verkeerd gegaan,we zullen zien wat het wordt of dexter wel niet bij ons komt ligt niet alleen aan ons namelijk!!

en dan nog dank je voor alle berichten erg lief dat er zo veel hebben gereageerd!!

en trouwens ik heb 5 lieve kinderen en met zijn alleen een grote dieren vriend!!
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Aimee schreef:
Kiran schreef:Ze is zich al goed aan het inlezen dus denk dat ze wel weet dat een beagle nogal eens zijn eigen neus achterna gaat.

Misschien handig om een proeftijd af te spreken mocht de klik er toch niet zijn?
Binnen 2 dagen?
Kijk, ik heb er respect voor dat ze hun fouten met Snuf hebben erkend en herkend, en er daarvoor hebben gekozen om haar te herplaatsen bij iemand die haar karakter aankan. Maar dan ben je toch juist 10x meer op je hoede als je dan weer voor een nieuwe hond gaat? Dan ga je je toch eerst goed inlezen, en ga je even kijken bij het ras zelf, eventueel een fokker mailen wat zijn ervaringen zijn met het ras. Ik zou als de dood zijn dezelfde fout te maken, en weer met een hond opgescheept te zitten, die eigenlijk niks voor je is. Ik zou er dus niet zoveel haast achter zetten, is toch ook nergens voor nodig?
Scheelt weer typen :wink:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Aimee, niet zo steigeren! Jij bent ook nogal eigenwijs als het op hondjes aankomt he..? :wink:

En Ts: Ik had persoonlijk ook eerst het ene hoofdstuk (snuf dus) afgesloten en dan pas aan het volgende begonnen, maar ik hoop toch voor jullie dat het heel goed uit gaat pakken!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Hoop dat jullie er deze keer wat beter over nagedacht hebben, vind het wel
wat snel :ugh:

Succes!
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Niet als het lieve zijn. :mrgreen:
Gr. Aniek

Afbeelding
Binkie2
Actief
Mijn ras(sen): Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Binkie2 »

Waar staat dat ts de beagle niet kende tot 2 dagen geleden dan? Kan toch zijn dat ze dat altijd al als potentieel volgend hondje heeft gezien, of zich in ieder geval eerder al eens in heeft verdiept? Ik weet nu ook al wat onze volgende hond zou kunnen zijn, en heb me daar ook al in verdiept. Gewoon uit interesse. Maar zou die keuze dus ook heel snel kunnen maken als ik dat zou willen.

En daarnaast een herplaatsing beslis je ook niet in 1 dag. Daar ben je al veel langer mee bezig. Zelf zou ik het ook niet zo snel willen, maar voor een ander kan dat juist de goed beslissing zijn toch? Er zijn zat mensen die bv na overlijden van hun hond meteen een nieuwe willen, en ook mensen die daar na een paar jaar nog niet aan toe zijn. Ik zie het probleem niet zo.
Afbeelding
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Ik zou persoonlijk wachten tot Snuf een nieuw fijn huisje heeft gevonden en weg kan bij de opvang.
Het komt nu namelijk een beetje impulsief over.

Een beagle is zeker niet de makkelijkste hond maar ik hoop van harte dat dit hondje wel bij jullie gezinnetje past en dat jullie nog jarenlang plezier van elkaar gaan hebben. En die foto komt toch nog wel he? :mrgreen:
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Brindlecardi
Zeer actief

nathalie schreef:Aimee, niet zo steigeren! Jij bent ook nogal eigenwijs als het op hondjes aankomt he..? :wink:

En Ts: Ik had persoonlijk ook eerst het ene hoofdstuk (snuf dus) afgesloten en dan pas aan het volgende begonnen, maar ik hoop toch voor jullie dat het heel goed uit gaat pakken!
Grapjas, ik herplaats geen pup van 12 weken, om vervolgens 2 dagen later een evenzo verkeerde hond in huis te nemen.
Dus waar jij dat eigenwijze vandaan haalt :19: Als je ergens gefrustreerd over bent, doe dat lekker via pb, maar ga mij niet vergelijken met dergelijke situaties, want de vergelijking is werkelijk nihil.

Ik vind het overigens erg jammer dat TS alle adviezen naast zich neerlegt, en even impulsief te werk gaat als met Snuf.
Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Kiran »

Binkie2 schreef:Waar staat dat ts de beagle niet kende tot 2 dagen geleden dan? Kan toch zijn dat ze dat altijd al als potentieel volgend hondje heeft gezien, of zich in ieder geval eerder al eens in heeft verdiept? Ik weet nu ook al wat onze volgende hond zou kunnen zijn, en heb me daar ook al in verdiept. Gewoon uit interesse. Maar zou die keuze dus ook heel snel kunnen maken als ik dat zou willen.

En daarnaast een herplaatsing beslis je ook niet in 1 dag. Daar ben je al veel langer mee bezig. Zelf zou ik het ook niet zo snel willen, maar voor een ander kan dat juist de goed beslissing zijn toch? Er zijn zat mensen die bv na overlijden van hun hond meteen een nieuwe willen, en ook mensen die daar na een paar jaar nog niet aan toe zijn. Ik zie het probleem niet zo.

Dat is ook wat ik wou schrijven.

TS ik hoop voor jullie dat het goed uitpakt overleg goed met de oude eigenaren en overleg met je trainer die snuf ook heeft opgevangen zei kent jullie situatie en heeft er denk ik zo maar een beter oordeel van wat goed bij jullie past.
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Maaaij, leven en laten leven :oeps: :mann:
TS is zo open om alles op het forum te zetten, wordt je dus als een klein kind behandeld :devil:

Een Beagletje past in ieder geval veel beter bij kindertjes dan een Mechelaar.
Ik zou wel een proeftijd afspreken en en foto's, heel graag :cheer: :E:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik ben benieuwd naar de foto's :ok:

Een Beagle is geen grapje.
Er zijn er zat waar trossen bananen in de oren zitten en een boswandeling los absoluut niet kan.
En andere die totaal hebben vergeten waar ze voor zijn bedoeld en die hun groententuin niet in de oren hebben zitten.

Welk type Dexter is? :U:

Weet wat je doet TS, maar als je er mee om kan gaan zijn het erg leuke honden :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ria zat vanmorgen koffietijd te kijken, dus luisterde zo half mee.
Daar wilden ze een Beagle herplaatsen, een reu van 1.5 jaar.
De 1e baas had hem aangeboden wegens het constant weglopen, de 2e baas, een gezin met kleine kinderen, kreeg last met deze jonge hond vanwege het constant jatten van eten van de kinderen, toen de baas probeerde te corrigeren, kon hij een beet krijgen.
Ik wens je heel veel succes, maar makkelijk lijkt het me niet.
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

De beagles die ik onderweg tegenkom lopen allemaal los.
Maar ja, de beagles die niet los kunnen, zal ik in het bos ook niet gauw tegenkomen :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Zo, nou, een beagle reu eigenares meld zich. :tongue:
TS, als je op zoek bent naar een erg goed luisterende hond, die komt wanneer je hem roept, die doet wat je van hem verlangt.. zal je verder moeten zoeken. Beagles staan er inderdaad niet om bekend goed te luisteren op bepaalde momenten. Ook ik had voor Beau een te rooskleurig beeld van een beagle, ik dacht dat het allemaal wel mee zou vallen qua luisteren en mensen die beagles aan de lijn moesten houden hadden 'm gewoon niet opgevoed :pffff: Nou, daar kan ik nu om lachen. Beau (en beagles in het algemeen) is écht een enorm lieve hond, een gouden hart, gaat voor je door het vuur als hij je kent. Nu heeft Beau ook wat dingetjes die de gemiddelde beagle niet heeft ivm verleden, maar ik kan gerust zeggen, de beagles die ik ken, zijn allemaal lieve honden. Eigenlijk ook altijd met andere honden, een paar uitzonderingen daar gelaten. Máár, als je je beagle los wilt laten lopen heb je geduld nodig en je zult er ook veel tijd in moeten steken wat betreft training. Ook kun je voortaan je eten niet meer op randjes laten staan of er even bij weg lopen, de meeste beagles schrokken het gewoon weg. Ik weet niet hoe jong je kinderen zijn, maar het is niet leuk als kleine kindjes nog met eten in hun handen lopen of het per ongeluk laten vallen; je beagletje heeft het waarschijnlijk zo op :F:

Nu loop ik wel erg negatief te doen.. Ik kan namelijk ook zeggen dat beagles geweldige honden zijn, ze zijn lief, werken graag samen (als het hun uitkomt :F:), zijn razend slim en ook kind en hondvriendelijk over het algemeen. Ik raad je aan (wat je hiermee doet moet je zelf weten natuurlijk) verder te kijken dan deze beagle als je een beagle wilt. Er zijn namelijk zó enorm veel beagles die herplaatst moeten worden, alleen omdat mensen te lui zijn ze op te voeden of het gewoon niet kunnen..

En nog wat: besluit je te gaan voor deze of een andere beagle, je kunt altijd bij me terecht voor vragen of om gewoon even je verhaal te vertellen over je beagle.. Heel veel forummers met beagles hebben we niet, maar als je dus een vraag hebt/hulp nodig hebt.. kan ik je altijd proberen te helpen. En ik praat ook heel graag (en veel) over beagles (vooral de mijne :F: ) dus mijn pb-box staat écht altijd open om gewoon even te kletsen over beagles en hun gedrag!
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik zie nu dat je in Putten woont, ik weet niet of je Apeldoorn te ver vindt, maar je bent altijd (vandaag al, morgen, woensdag, enzovoort) welkom om te komen kijken naar Beau, dan kun je ervaren hoe een beagle reu is. Natuurlijk zijn ze niet allemaal gelijk, maar ik wil je toch dit aanbod doen om even te zien hoe zo'n beagle reu (als ze niet meer in de pubertijd zitten) ongeveer is. Natuurlijk ben je ook welkom je kinderen mee te nemen :wink:
Afbeelding
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

En hoe is de ontmoeting gegaan?
Laat je in ieder geval niet meeslepen door het lieve koppie. :wink:
Ik moet wel zeggen dat ik verbaasd ben over de keuze. Het verschil tussen een MH en een Beagle is super groot.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

stefanie schreef: Ik moet wel zeggen dat ik verbaasd ben over de keuze. Het verschil tussen een MH en een Beagle is super groot.
Juist daarom kan je er natuurlijk ook veel minder verbaasd over zijn :lol1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Heb je de hond al ontmoet?
En hoe ging dat?
Afbeelding
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

ranetje schreef:
stefanie schreef: Ik moet wel zeggen dat ik verbaasd ben over de keuze. Het verschil tussen een MH en een Beagle is super groot.
Juist daarom kan je er natuurlijk ook veel minder verbaasd over zijn :lol1:
Dat is misschien ook wel weer waar. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”