Zo, nou, een beagle reu eigenares meld zich.
TS, als je op zoek bent naar een erg goed luisterende hond, die komt wanneer je hem roept, die doet wat je van hem verlangt.. zal je verder moeten zoeken. Beagles staan er inderdaad niet om bekend goed te luisteren op bepaalde momenten. Ook ik had voor Beau een te rooskleurig beeld van een beagle, ik dacht dat het allemaal wel mee zou vallen qua luisteren en mensen die beagles aan de lijn moesten houden hadden 'm gewoon niet opgevoed

Nou, daar kan ik nu om lachen. Beau (en beagles in het algemeen) is écht een enorm lieve hond, een gouden hart, gaat voor je door het vuur als hij je kent. Nu heeft Beau ook wat dingetjes die de gemiddelde beagle niet heeft ivm verleden, maar ik kan gerust zeggen, de beagles die ik ken, zijn allemaal lieve honden. Eigenlijk ook altijd met andere honden, een paar uitzonderingen daar gelaten. Máár, als je je beagle los wilt laten lopen heb je geduld nodig en je zult er ook veel tijd in moeten steken wat betreft training. Ook kun je voortaan je eten niet meer op randjes laten staan of er even bij weg lopen, de meeste beagles schrokken het gewoon weg. Ik weet niet hoe jong je kinderen zijn, maar het is niet leuk als kleine kindjes nog met eten in hun handen lopen of het per ongeluk laten vallen; je beagletje heeft het waarschijnlijk zo op
Nu loop ik wel erg negatief te doen.. Ik kan namelijk ook zeggen dat beagles geweldige honden zijn, ze zijn lief, werken graag samen (als het hun uitkomt

), zijn razend slim en ook kind en hondvriendelijk over het algemeen. Ik raad je aan (wat je hiermee doet moet je zelf weten natuurlijk) verder te kijken dan deze beagle als je een beagle wilt. Er zijn namelijk zó enorm veel beagles die herplaatst moeten worden, alleen omdat mensen te lui zijn ze op te voeden of het gewoon niet kunnen..
En nog wat: besluit je te gaan voor deze of een andere beagle, je kunt altijd bij me terecht voor vragen of om gewoon even je verhaal te vertellen over je beagle.. Heel veel forummers met beagles hebben we niet, maar als je dus een vraag hebt/hulp nodig hebt.. kan ik je altijd proberen te helpen. En ik praat ook heel graag (en veel) over beagles (vooral de mijne

) dus mijn pb-box staat écht altijd open om gewoon even te kletsen over beagles en hun gedrag!