Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje warmtelamp

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

LaVitaBella
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane corso's en 2 kruisingen
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Vraagje warmtelamp

Ongelezen bericht door LaVitaBella »

Ik heb de lamp vanmorgen 60 cm hoger gehangen en Editha reageert er al een stuk beter op, ze ligt niet meer te hijgen en lijkt een stuk relaxter,gelukkig :cheer: .
Pups doen het super, ze kruipen af en toe onder de lamp en dan weer naar hun moeder.
Bedankt voor de tips en adviezen :ok:
Afbeelding
heppiedepeppie
Actief
Mijn ras(sen): Beagles

Re: Vraagje warmtelamp

Ongelezen bericht door heppiedepeppie »

Hijgen in de eerste week is ook normaal hoor. Door de melkproductie merk je dat de moeders het best zwaar krijgen. Ook is hun temp. gemiddeld hoger dan normaal. Een teef kan in die eerste weken makkelijk een temp. van 38.8-39.2 hebben. Ook weer door melkproductie. Normaal heeft onze Erin 37.9 maar nu (en vorig nest) in die eerste weken altijd rond 38.8. Ja en dan ga je ook hijgen als verkoeling.

Bij ons zijn ze gisteren geboren. Gisteren warmtelamp aan, want na de geboorte koelen ze heel snel af. Vandaag in overleg met de DA geen warmtelamp. Alleen 's avonds en 's nachts gaat ie aan. Verder ligt moeder er heel veel bij dit keer, dus ook die geeft veel warmte al heeft ze natuurlijk niet zo'n lange vacht.

Vorig jaar omstreeks dezelfde tijd hadden we met Erin ook een nest. Toen wilde ze echt niet bij de pups liggen en niks met ze te doen hebben. Toen de warmtelamp echt wel aangehad, want dan koelen ze mij te snel af. Maar nu is Erin een compleet andere moeder! :ok:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
In loving memory
Wiljean's Branko (28 augustus 1995 - 16 maart 2010)
Geable v/d Oppershoeve (10 mei 2000 - 14 december 2010)
Mary Tudor of Geable's Pride (11 april 2010 - 22 december 2010)
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”