Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat een speeltuindrama!! Maar dan met een knipoog....
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Re: Wat een speeltuindrama!! Maar dan met een knipoog....
Pure nieuwsgierigheid hoor, maar wat was er eigenlijk gebeurd als er een York reutje had gelopen die naar hem blafte?

Linda, Izzie en Bram
- dagmar88
- Zeer actief
Zoek stok! schreef:Pure nieuwsgierigheid hoor, maar wat wat er eigenlijk gebeurd als er een York reutje had gelopen die naar hem blafte?
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Jouw hond en jouw kinderen zijn aan elkaar gewend, voor die andere kinderen in die speeltuin is het een losgeslagen projectiel.melmops schreef:renee-uk schreef:narigheid hoeft helemaal niet te ontstaan omdat een hond niet te vertrouwen is, dat kan ook uit overmatig enthousiasme.
ik begrijp niet waarom het zo moeilijk is in te zien dat een rennende, spelende hond en een verzameling kleine kinderen geen al te beste combinatie is en dat je er gewoon voor moet zorgen dat je hond niet kán ontsnappen.
Wat is daar in hemelsnaam voor moeilijks aan?
mij hond is rennende en krijsende kinderen gewend daar is hij mee opgeroeid.... we hebben vier kinderen.
Maar dat neemt niet weg dat het dus gebruikelijk is dat hij maar gewoon op straat rondrent... Maar nogmaals, mijn hond is al super bevooroordeeld, en eigenlijk had ik dit soort reacties ook wel kunnen verwachten. Maarja, dacht dat dit een forum was die niet zo bekrompen was als al die andere....
Erg moeilijk om eens buiten je eigen hokjes te denken misschien?
En verder maak je me niet wijs dat een zo enthousiast hondje zoals je het jouwe beschreef in je eerste bericht niet in staat is een kind omver te lopen.
Dat zou dan het enige enthousiaste hondje ter wereld zijn die netjes in een boog om in de weg staande kindertjes heen loopt.
Sorry hoor, maar daar geloof ik niet zo in.
Ik vraag me af hoe jij zou reageren als je hier langs zou lopen met je kleine kindertjes waarvan er één in de buggy zit en mijn duitse herder vliegt het huis uit om eens gezellig haar neus in jouw kinderwagen te steken?
Ik weet dat ze niks doet en dat ze alleen maar gek is op kinderen, maar dat weet jij als vreemde niet.
Ik denk dat jouw moederhart toch ook wel even stil zou staan op zo'n moment en als ik er dan hard om moet lachen heb ik toch maar zo het idee dat jij mij dat niet in dank zult afnemen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik kan me overigens wel voorstellen dat je het als grappig verhaal bedoelde hoor. Er ontsnappen natuurlijk regelmatig honden uit tuinen en huis en over het algemeen is er niks aan de hand. Gelukkig maar
Mijn honden zijn wat minder geschikt voor laten ontsnappen, dus ik ben nogal strak als het gaat om hek dicht enzo. Ik heb dan ook geen kinderen overigens.

Linda, Izzie en Bram
- renee-uk
- Zeer actief
Je snapt gewoon niet wat ik wil zeggen, nl dat de kans levensgroot aanwezig was dat er zoiets zou gebeuren met een overenthousiaste hond van dat formaat en een verzameling kleine kinderen.melmops schreef: Ja daar had ik ontzettend om gelachen!!! Tuurlijk...Ja in zo'n speeltuin kan je lelijk vallen.... door loslopende honden. De glijbaan, wipwap en schommels daar gelaten. Kom op zeg...denk je dat ik nou echt zo'n monster ben??

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ja hallo, maar dan hebben we het wel over een Duitse Herderrenee-uk schreef:
Ik vraag me af hoe jij zou reageren als je hier langs zou lopen met je kleine kindertjes waarvan er één in de buggy zit en mijn duitse herder vliegt het huis uit om eens gezellig haar neus in jouw kinderwagen te steken?

Linda, Izzie en Bram
- renee-uk
- Zeer actief
ach ik schop haar gewoon weg bij die buggy, probleem opgelostZoek stok! schreef:Ja hallo, maar dan hebben we het wel over een Duitse Herderrenee-uk schreef:
Ik vraag me af hoe jij zou reageren als je hier langs zou lopen met je kleine kindertjes waarvan er één in de buggy zit en mijn duitse herder vliegt het huis uit om eens gezellig haar neus in jouw kinderwagen te steken?Die vreten kinderen op, dat weet iedereen. In tegenstelling tot staffs
![]()

- Elvis
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Kan gebeuren hoor en gelukkig heb je een lieve hond. Als je een gevaarlijke hond had gehad had je er denk ik wel beter opgelet en hem niet bij 4 kleine kinderen gehad.
Voortaan maar even opletten of zoonlief de deur netjes dicht doet want ik snap best dat sommige mensen het wat minder leuk vinden
Voortaan maar even opletten of zoonlief de deur netjes dicht doet want ik snap best dat sommige mensen het wat minder leuk vinden
09-11-2010
22-05-2011
Ik mis je zo.

22-05-2011
Ik mis je zo.

-
Supernova
- Zeer actief
Laatst was ik hier met Nova een balletje aan het gooien in de speeltuin en toen kwamen er ook 2 kindjes aangerend. Nova bij mij geroepen en aangelijnd maar de meisjes wouden graag met haar spelen. Dus ik doe haar los maar blijkbaar was 1 van die meiden toch heel erg bang voor honden. Gevolg: Krijsend meisje die hysterisch rondjes rende door de speeltuin met een heel vrolijk huppelend dwergpoedeltje achter haar aan
Ik vond het best lullig en heb Nova zo snel mogelijk weer aangelijnd maar als ik er nu aan terug denk moet ik wel lachen hoor. Het zag er echt niet uit
Ik begrijp dus ook wel dat TS er niet zoveel kwaad in ziet aangezien het goed gegaan is. Maar toch zou ik zorgen dat Tyson echt niet meer kan ontsnappen, kan me ook prima voorstellen namelijk dat de kinderen zich rot geschrokken zijn
Daarnaast is de kans natuurlijk groot dat Tyson over een jaar niet meer zo makkelijk is met andere honden, en dan kun je het helemaal niet maken om hem te laten ontsnappen.
Ik begrijp dus ook wel dat TS er niet zoveel kwaad in ziet aangezien het goed gegaan is. Maar toch zou ik zorgen dat Tyson echt niet meer kan ontsnappen, kan me ook prima voorstellen namelijk dat de kinderen zich rot geschrokken zijn
Daarnaast is de kans natuurlijk groot dat Tyson over een jaar niet meer zo makkelijk is met andere honden, en dan kun je het helemaal niet maken om hem te laten ontsnappen.
-
amber81
omygod, tuurlijk zou ik daar niet om lachen wat is dit voor iets? Maar er is niets gebeurd, en toch is de hond/baas fout, want een stafford, pffff! Als de puberale buurjongen op zijn fiets ongeinteresseerd voorbij fietst en een kindje omverrijdt, moet hij dan ook in de tuin opgesloten en nooit meer bij de speeltuin ofzo? In een speeltuin vallen kids om de haverklap een gat in hun hoofd. Doe niet zo druk, er is niets gebeurd en ze mag met recht trots zijn. Ja, de hond ontsnapte, ja, de hond werd enthousiast en ja, hij was braaf en ging naar huis. TS, je had schijnbaar beter kunnen zeggen: mijn misschien wel gevaarlijke hond van dat 'formaat'(tjeez, wélk formaat?!) heb ik weer hard naar binnen getrapt, voordat hij schade kon veroorzaken!renee-uk schreef:hadden jullie ook zo hard gelachen als er een kind omver gerend was met een gat in zn hoofd als gevolg?melmops schreef:amber81 schreef:nouw, ik kon hier wel om lachen eigenlijk. Maar dat is misschien ook wel omdat ik zelf honden heb die altijd met argwaan worden behandeld en bekeken. Of ook omdat ik een hond een hond vind. Gossamme wat een reacties! Als je bijvoorbeeld een speeltuin hebt zoals ik die achter heb, tja, daar lopen de 2.5 jarigen ook 'zonder' toezicht, maar kan er weinig mis gaan hoor. wat een gepiep weer! Net als trwns het andere topic; ik zou een hond op zich op zo'n moment geen punt vinden hoor, tenzij de hond dus inderdaad schade gaat veroorzaken, dat zou voor mij op zo'n moment de enige reden zijn een hond knockout te meppen. Maar een hond op een speeltuin? Iedereen doet alsof het nooit voorkomt! Volgens mij al zolang er speeltuinen bestaan!
Meid, dat heb je met pitbullstaffordachtige, dat zul je nooit kwijtraken, net als over herders dat gezeur. Als je een yorkje oid had gehad, had niemand er raar over gedaan.
Hadden ze misschien wel leuker gevonden als topic.
- Lance
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog
Jeetje... Sommige opmerkingen zijn wel heel erg bekrompen hoor.
Tuurlijk, de hond had nooit mogen ontsnappen, en er had van alles kunnen gebeuren. Maar dat is uiteindelijk niet gebeurd, en ik neem aan dat er van geleerd is.
Tuurlijk, de hond had nooit mogen ontsnappen, en er had van alles kunnen gebeuren. Maar dat is uiteindelijk niet gebeurd, en ik neem aan dat er van geleerd is.

- Kiran
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Mijn hond groeit ook op met kleine kindertjes die druk doen gillen en rennen. Maar ik moet hem niet in een speeltuin zetten met een groep andere kinderen dan word hij dol enthousiast en zal waarschijnlijk alle kinderen omver gooien om ze even super vriendelijk in het gezicht te begroeten :N:
Ik zou als moeder zijnde ook niet blij worden met een vreemde hond in een speeltuin mijn nichtjes zijn ontzettend panisch voor vreemde honden juist omdat mensen hun hond niet in de hand houden waardoor ze omver gegooid worden.
En een twee en een half jarige deuren dicht doen
Honden horen niet in een speeltuin!
Ik zou als moeder zijnde ook niet blij worden met een vreemde hond in een speeltuin mijn nichtjes zijn ontzettend panisch voor vreemde honden juist omdat mensen hun hond niet in de hand houden waardoor ze omver gegooid worden.
En een twee en een half jarige deuren dicht doen
Honden horen niet in een speeltuin!

- renee-uk
- Zeer actief
nee TS had beter kunnen schrijven dat ze blij was dat het zonder ongelukken was afgelopen en ze ervoor zou zorgen dat hondlief niet meer kon ontsnappen.amber81 schreef: omygod, tuurlijk zou ik daar niet om lachen wat is dit voor iets? Maar er is niets gebeurd, en toch is de hond/baas fout, want een stafford, pffff! Als de puberale buurjongen op zijn fiets ongeinteresseerd voorbij fietst en een kindje omverrijdt, moet hij dan ook in de tuin opgesloten en nooit meer bij de speeltuin ofzo? In een speeltuin vallen kids om de haverklap een gat in hun hoofd. Doe niet zo druk, er is niets gebeurd en ze mag met recht trots zijn. Ja, de hond ontsnapte, ja, de hond werd enthousiast en ja, hij was braaf en ging naar huis. TS, je had schijnbaar beter kunnen zeggen: mijn misschien wel gevaarlijke hond van dat 'formaat'(tjeez, wélk formaat?!) heb ik weer hard naar binnen getrapt, voordat hij schade kon veroorzaken!
hoe moeilijk is het nou helemaal?
oh en hou alsjeblieft op mij te beschuldigen van stafford haat want als er hier iemand is die het meestal voor de vechthondenrassen opneemt zonder er zelf een te bezitten ben ik dat wel.
Graag lezen wat er staat en je eigen interpretatie brengen als wat het is: een eigen interpretatie!

- Lance
- Zeer actief
Ik denk dat de TS zich daar heus wel van bewust is hoor.renee-uk schreef:nee TS had beter kunnen schrijven dat ze blij was dat het zonder ongelukken was afgelopen en ze ervoor zou zorgen dat hondlief niet meer kon ontsnappen.amber81 schreef: omygod, tuurlijk zou ik daar niet om lachen wat is dit voor iets? Maar er is niets gebeurd, en toch is de hond/baas fout, want een stafford, pffff! Als de puberale buurjongen op zijn fiets ongeinteresseerd voorbij fietst en een kindje omverrijdt, moet hij dan ook in de tuin opgesloten en nooit meer bij de speeltuin ofzo? In een speeltuin vallen kids om de haverklap een gat in hun hoofd. Doe niet zo druk, er is niets gebeurd en ze mag met recht trots zijn. Ja, de hond ontsnapte, ja, de hond werd enthousiast en ja, hij was braaf en ging naar huis. TS, je had schijnbaar beter kunnen zeggen: mijn misschien wel gevaarlijke hond van dat 'formaat'(tjeez, wélk formaat?!) heb ik weer hard naar binnen getrapt, voordat hij schade kon veroorzaken!

- renee-uk
- Zeer actief
tja ik denk dat niet gezien het OT en de rest van de antwoorden.Lance schreef:Ik denk dat de TS zich daar heus wel van bewust is hoor.renee-uk schreef: nee TS had beter kunnen schrijven dat ze blij was dat het zonder ongelukken was afgelopen en ze ervoor zou zorgen dat hondlief niet meer kon ontsnappen.

- Lance
- Zeer actief
Ach, volgens mij wil TS alleen maar haar 'trots' delen. En het is prima om haar op de 'fouten' te wijzen, maar dat hoeft naar mijn idee niet op deze manier.renee-uk schreef:tja ik denk dat niet gezien het OT en de rest van de antwoorden.Lance schreef:Ik denk dat de TS zich daar heus wel van bewust is hoor.renee-uk schreef: nee TS had beter kunnen schrijven dat ze blij was dat het zonder ongelukken was afgelopen en ze ervoor zou zorgen dat hondlief niet meer kon ontsnappen.

-
Inc
Dat denk ik dus niet. TS krijgt niet de antwoorden en reacties die ze graag wilt. Kritisch zijn mag kennelijk niet, want dan is het hele forum 'stom'Lance schreef: Ik denk dat de TS zich daar heus wel van bewust is hoor.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik begrijp wel dat jouw hussels niets zijn om mee te pronken maar wat dat met dit topic te maken heeft snap ik weer niet.fes/lou schreef:Ik hoef niet opgelucht zijn als een van mijn honden losgelopen heeft, mijn honden doen nl niks...
Maar ik heb dan ook ggeen gevaarlijke "pitbullachtige" om mee te pronken...
- Lance
- Zeer actief
Er is wel een verschil tussen kritisch zijn en compleet afbranden...

-
Inc
Volgens jou wordt TS hier compleet afgebrandt?
Ik vind het zeer, maar dan ook zeer vreemd dat een 2.5 jarige zelf en in uit loopt zonder toezicht (ooit van kinderlokkers ed gehoord?), dat de hond kennelijk kindjes bang mag maken en het is 'OH ZO LEUUUK'. Ga toch weg.
Ik vind het zeer, maar dan ook zeer vreemd dat een 2.5 jarige zelf en in uit loopt zonder toezicht (ooit van kinderlokkers ed gehoord?), dat de hond kennelijk kindjes bang mag maken en het is 'OH ZO LEUUUK'. Ga toch weg.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb geen Hussels, ik heb Jacks met stamboom. En ik heb mijn honden idd onder controle..Valerie schreef:Ik begrijp wel dat jouw hussels niets zijn om mee te pronken maar wat dat met dit topic te maken heeft snap ik weer niet.fes/lou schreef:Ik hoef niet opgelucht zijn als een van mijn honden losgelopen heeft, mijn honden doen nl niks...
Maar ik heb dan ook ggeen gevaarlijke "pitbullachtige" om mee te pronken...
Iets wat de gemiddelde staffeigenaar niet heeft.... zeker niet hier in de omgeving...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- melmops
- Actief
- Mijn ras(sen): Super lieve American Staffordshire Terriër, Tys en Zwarte Kater, Kattemans
- Contacteer:
Ik zou mijn posts beter gaan lezen...en dan ook allemaal...voor dat je zo sarcastisch gaat doen... Alsjeblieft zeg....Inc schreef:Volgens jou wordt TS hier compleet afgebrandt?![]()

Je zorgen maken, is de verkeerde kant op fantaseren
-
snuffel11
- Zeer actief
Ik lees nergens terug dat het "oh zo leukkk" is, ik lees dat TS trots op haar hond is dat hij terug gekomenInc schreef:Volgens jou wordt TS hier compleet afgebrandt?![]()
Jullie kennen ook overal over zeiken hé
-
Inc
is al gedaan hoor, ik roep niet zomaar wat.
Het probleem is ook niet dat relmops haar steffert niet onder controle heeft. Maar dat het als leuk afgedaan wordt, en lacherig over gedaan wordt terwijl het echt anders had kunnen aflopen, en er veel kindjes bang zijn geworden.
Dat is niet normaal.
Het probleem is ook niet dat relmops haar steffert niet onder controle heeft. Maar dat het als leuk afgedaan wordt, en lacherig over gedaan wordt terwijl het echt anders had kunnen aflopen, en er veel kindjes bang zijn geworden.
Dat is niet normaal.
- melmops
- Actief
- Mijn ras(sen): Super lieve American Staffordshire Terriër, Tys en Zwarte Kater, Kattemans
- Contacteer:
snuffel11 schreef:Ik lees nergens terug dat het "oh zo leukkk" is, ik lees dat TS trots op haar hond is dat hij terug gekomenInc schreef:Volgens jou wordt TS hier compleet afgebrandt?![]()
Ik vind het zeer, maar dan ook zeer vreemd dat een 2.5 jarige zelf en in uit loopt zonder toezicht (ooit van kinderlokkers ed gehoord?), dat de hond kennelijk kindjes bang mag maken en het is 'OH ZO LEUUUK'. Ga toch weg.En waarom mogen 2 en een half jarig niet alleen de deur uit als de speeltuin voor de deur is en TS alleen ff naar binnen was om zakdoekje te halen?
Jullie kennen ook overal over zeiken hé

Je zorgen maken, is de verkeerde kant op fantaseren
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
En dan boos worden als je hond een lel had gehad van een bezorgde papa of mama. Want die honden hebben dat imago nou eenmaal.
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
@ melmops..
Stafford eigenaren mogen dat soort dingen niet plaatsen hier. Zitten genoeg staffordhaters hier.
Als het een golden of teckel ofzo was geweest had iedereen gezegd hahahahaha wat grappig.
Gewoon geen reet van aantrekken want als staffordeigenaar blijf je hier toch buiten de boot vallen
Want dat zijn honden die hier niet in de maatschappij thuis horen.

Stafford eigenaren mogen dat soort dingen niet plaatsen hier. Zitten genoeg staffordhaters hier.
Als het een golden of teckel ofzo was geweest had iedereen gezegd hahahahaha wat grappig.
Gewoon geen reet van aantrekken want als staffordeigenaar blijf je hier toch buiten de boot vallen
Want dat zijn honden die hier niet in de maatschappij thuis horen.

-
Mojuan
- Zeer actief
Nanna schreef:Ik snap het eerlijk gezegd niet zo.
Ik zou zo'n verhaal niet neertikken als het bijvoorbeeld Topsi betrof. Maar ja, daar kan ik ook niet bij roeptoeteren dat het zo bijzonder is dat ze niet eens een kind aangevallen heeft![]()
Bij pitbullachtigen schijnt het van de daken geschreeuwd te moeten worden. "HIJ DÉÉ NIET EENS WAT, HOEST MÓGELIJK!!!!"
Voor mij geldt precies het zelfde hoor, en ik deel je mening volledig.
Vooral die laatste zin van je haha

- renee-uk
- Zeer actief
Godallemachtig, heb je al eens leren lezen?wenmart20 schreef:@ melmops..
Gewoon geen reet van aantrekken want als staffordeigenaar blijf je hier toch buiten de boot vallen![]()
![]()
Want dat zijn honden die hier niet in de maatschappij thuis horen.![]()
![]()
Wat een compleet idiote reactie weer, volgens mij moet je daar inderdaad een staffordeigenaar voor zijn
So sielug, ze worden altijd in het verdomhoekje geschopt

-
tkuijernl
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
nou ik ben blij dat ik niet in de speeltuin aanwezig was want je had me een bek kunnen krijgen van me....
jouw hond (en iedere andere enthousiaste hond) ziet de gevaren niet, die ziet alleen maar lol....maar ik weet bijna zeker dat de moeders in de speeltuin minder blij zijn met de actie van tyson...
en dan maakt het niet uit wat voor ras het is...als ik solo in een speeltuin zet wilt hij ook spelen, maar dat snappen kinderen niet, die gaan gillen en krijgen een trauma voor honden...
geen enkele hond hoort in een speeltuin, dat hij ontsnapt is is niet lollig, dat hij direct terug kwam hoort vanzelf sprekend te zijn...
dus ook ik snap niet wat er zo leuk aan is, een hond in de speeltuin....
jouw hond (en iedere andere enthousiaste hond) ziet de gevaren niet, die ziet alleen maar lol....maar ik weet bijna zeker dat de moeders in de speeltuin minder blij zijn met de actie van tyson...
en dan maakt het niet uit wat voor ras het is...als ik solo in een speeltuin zet wilt hij ook spelen, maar dat snappen kinderen niet, die gaan gillen en krijgen een trauma voor honden...
geen enkele hond hoort in een speeltuin, dat hij ontsnapt is is niet lollig, dat hij direct terug kwam hoort vanzelf sprekend te zijn...
dus ook ik snap niet wat er zo leuk aan is, een hond in de speeltuin....
groetjes Tamara