Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Poephouding blijft nadat hond heeft gepoept
Moderator: moderatorteam
- sambongo
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
Re: Poephouding blijft nadat hond heeft gepoept
Nou ik ben er al uit, ik zit net te bedenken dat ik hem vorige week ook af en toe een keer druppeltjes urine heb zien verliezen. Echter zie ik dat nu niet meer.
Ik weet dus nu bijna zeker dat het hier om een vergrote prostaat gaat en ik ga op mijn gevoel af. Laat hem niet op de echo zetten en ook niet opvoelen maar gewoon behandelen voor een vergrote prostaat. Uiteraard nog wel even in overleg met de da morgen. Gaat ook om niet gecastreerde reu van bijna 9 jaar dus laat hem zowieso niet meer castereren (ivm narcose).
Ik weet dus nu bijna zeker dat het hier om een vergrote prostaat gaat en ik ga op mijn gevoel af. Laat hem niet op de echo zetten en ook niet opvoelen maar gewoon behandelen voor een vergrote prostaat. Uiteraard nog wel even in overleg met de da morgen. Gaat ook om niet gecastreerde reu van bijna 9 jaar dus laat hem zowieso niet meer castereren (ivm narcose).
- sambongo
- Actief
Ben weer van gedachten veranderd en laat toch een echo van zijn prostaat maken.
Morgen om half 11 heb ik een afspraak en ze doen het staand.
Phfhf kan ik nu weer in de stress gaan zitten, weet bijna wel zeker dat er een vergrote prostaat uit gaat komen maar dan de grote vraag wat gaan we eraan doen. Ik laat hem dus niet castreren gezien zijn leeftijd. Zie dat er veel bijwerkingen aan die Ypozane zitten, word je niet vrolijk van.
Pffhhh...
Morgen om half 11 heb ik een afspraak en ze doen het staand.
Phfhf kan ik nu weer in de stress gaan zitten, weet bijna wel zeker dat er een vergrote prostaat uit gaat komen maar dan de grote vraag wat gaan we eraan doen. Ik laat hem dus niet castreren gezien zijn leeftijd. Zie dat er veel bijwerkingen aan die Ypozane zitten, word je niet vrolijk van.
Pffhhh...
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
sambongo schreef:Ben weer van gedachten veranderd en laat toch een echo van zijn prostaat maken.
Morgen om half 11 heb ik een afspraak en ze doen het staand.![]()
Pffhhh...
Moeilijk dilemma idd, vooral ivm met de narcose.
Wil je succes wensen met het nemen van een beslissing, je zal toch iets moeten.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- sambongo
- Actief
Ja daarom wil ik hem niet castreren, als het moet dan maar chemisch denk ik. Voor anderhalf jaar geleden had Bongo dus hetzelfde en toen is het met antibiotica blijkbaar weer goed gekomen en heeft hij dus anderhalf jaar geen last meer gehad.wendy71 schreef:sambongo schreef:Ben weer van gedachten veranderd en laat toch een echo van zijn prostaat maken.
Morgen om half 11 heb ik een afspraak en ze doen het staand.![]()
Pffhhh...
Moeilijk dilemma idd, vooral ivm met de narcose.
Wil je succes wensen met het nemen van een beslissing, je zal toch iets moeten.
- Esther1963
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Niet? Mijn hond heeft helemaal niet gereageerd ik hield hem aan de andere kant wat lekkers voorsambongo schreef:Deze dierenartsen bekeken het hele totaalplaatje aan dingen omtrent mijn hond en dachten daarbij niet aan de prostaat. Maar meestal hebben honden met een vergrote prostaat toch afgeplatte poep. Ik heb trouwens zelf wel het vermoeden dat het de prostaat is hoor. Las net ook dat er nieuwe pillen zijn die je een week moet geven en dat de prostaat weer verkleind. Waardoor castratie dus niet nodig is. Ga is vragen of dat slecht is om te geven als je de diagnose niet helemaal zeker weet. Ik ga hem echt niet laten opvoelen, hoe reageert jou hond op dat rectaal onderzoek dan?
Esther en d'r beestenboel

- sambongo
- Actief
Haha daar trapt die van mij niet in, en het is toch ook allemaal lomp en onbenullig gegaan.Esther1963 schreef:Niet? Mijn hond heeft helemaal niet gereageerd ik hield hem aan de andere kant wat lekkers voorsambongo schreef:Deze dierenartsen bekeken het hele totaalplaatje aan dingen omtrent mijn hond en dachten daarbij niet aan de prostaat. Maar meestal hebben honden met een vergrote prostaat toch afgeplatte poep. Ik heb trouwens zelf wel het vermoeden dat het de prostaat is hoor. Las net ook dat er nieuwe pillen zijn die je een week moet geven en dat de prostaat weer verkleind. Waardoor castratie dus niet nodig is. Ga is vragen of dat slecht is om te geven als je de diagnose niet helemaal zeker weet. Ik ga hem echt niet laten opvoelen, hoe reageert jou hond op dat rectaal onderzoek dan?
Vandaar dat ik nu dus kies voor de echo, wat heb jij eraan gedaan bij je hond dan? Ook chemische castratie?
- Esther1963
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Niks want zijn prostaat was niet opgezet/vergroot. Ik laat het gewoon checken omdat hij dekreu is.sambongo schreef:Haha daar trapt die van mij niet in, en het is toch ook allemaal lomp en onbenullig gegaan.Esther1963 schreef:Niet? Mijn hond heeft helemaal niet gereageerd ik hield hem aan de andere kant wat lekkers voorsambongo schreef:Deze dierenartsen bekeken het hele totaalplaatje aan dingen omtrent mijn hond en dachten daarbij niet aan de prostaat. Maar meestal hebben honden met een vergrote prostaat toch afgeplatte poep. Ik heb trouwens zelf wel het vermoeden dat het de prostaat is hoor. Las net ook dat er nieuwe pillen zijn die je een week moet geven en dat de prostaat weer verkleind. Waardoor castratie dus niet nodig is. Ga is vragen of dat slecht is om te geven als je de diagnose niet helemaal zeker weet. Ik ga hem echt niet laten opvoelen, hoe reageert jou hond op dat rectaal onderzoek dan?
Vandaar dat ik nu dus kies voor de echo, wat heb jij eraan gedaan bij je hond dan? Ook chemische castratie?
Esther en d'r beestenboel

- sambongo
- Actief
Vanmorgen voor de echo geweest, en de prostaat zag er prima uit!!
Ook heeft ze zijn dikke darm, milt, en nieren bekeken. Ook allemaal goed!
Ook nog even zijn ballen bekeken met de echo en op de rechter zat een heel klein vlekje, hoeft niks te zijn zegt ze maar moet zijn ballen gewoon in de gaten houden. Als er dan al wat zou wezen zegt ze is dat bijna altijd goedaardig en kunnen ze er makkelijk wat aan doen. Maakte zich er geen zorgen over.
Ben echt helemaal blij, waarschijnlijk is het toch irritatie aan zijn anaalklieren of misschien toch wormen.
Als ik voor de Weil enting naar mijn eigen da ga laat ik dit even bekijken, zijn poeperd is nu gevoelig door de harde ontlasting van gisteren.
En mijn vent was harstikke braaf!
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Frenk schreef:Frenk doet altijd zo volslagen debiel als er of een grasspriet dwars zit of (nog erger volgens hem) als er een stukje blijft bungelen. Dan weigert 'ie pertinent nog 1 stap verder te zetten.