Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De jachthondenclub

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: De jachthondenclub

Ongelezen bericht door Rebble »

Vorige week zag het zwart van de retrievers in Bergschenhoek, die hadden een workingtest met schot dus :ugh: Wij dachten dat we er via een bruggetje snel langs konden om naar achtergelegen gebied (het is nl. een heel groot openbaar recreatiegebied) te gaan. Het is groot met dichte begroeiing dus het schot wordt dan aardig gedempt. Izzy was helemaal over de zeik, hijgen, staart tussen d'r benen :ugh: Bleek dat ze precies op dat stuk bezig waren waar je doorheen moet om naar de andere kant te komen. Op een bepaald moment komt er een vrouw aangelopen met een dummy en die gaat een meter of 3 van ons af staan. Ze moet ons horen praten hebben én gezien hoe bang Izzy was. Mijn man zegt nog 'als we nu gaan kunnen we er langs', ik zeg 'nee want dan loop je dwars door de test en binnen 10 minuten gaat dat klote schot weer' dus wilden we teruglopen. En pang! Die mevrouw die 3 meter naast ons staat, geeft het schot. Pfff, ik kon d'r wel aanvliegen :devil: Ik dacht dat Izzy er in bleef. Ik maak dus een opmerking en het enige wat ze zei "we hebben een vergunning". Ja dus!? Dat wil zeggen dat je een doodsbange hond nog banger maakt, dat je niet even 2 minuten kan wachten tot we een stuk verderop zijn, we liepen verdomme al terug :devil: Weet ik veel dat zij dat schot geeft, ik zag alleen een dummy, waarom heeft ze niet even gewaarschuwd dat ze zo een schot ging geven.

Ik vind het prima hoor zo'n testje maar als je dan zo'n hondenliefhebber bent, hou dan ook rekening met andere honden, die dus doodsbang zijn. Ze hadden alleen maar op een bepaald punt (bijv. op de parkeerplaats en het begin van de paadjes oid) even wat flyers op hoeven hangen dat ze een vergunning hadden om deze test te doen met schot blablabla dan hadden wij meteen al omgedraaid en een stuk teruggereden. En natuurlijk had dat achterlijke mokkel wel even 2 minuten kunnen wachten met het schot, pffff ik word weer helemaal kwaad :oeps: :engel:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Tsja, ik heb geen ervaring met zulke groepen. Goed of anderszins.
Ik heb wel ervaring met solo trainende mensen.

Laatst nog, in een losloopgebied bij een meertje. Manlief, Skadi en ik zitten lekker langs de waterkant. Komt er een dame aangebanjerd die op één meter afstand van ons gaat staan. Kijkt naar Skadi en zegt: "Pakt ze de dummy?".
Ik zeg: "Nou, ik dénk van niet, maar 100% zeker ben ik er niet van.".

Let wel, er was ruimte in overvloed, minstens 50 meter oever waar ze uit kon kiezen, maar nee....die éne meter pál naast ons, dat moest hem worden :roll:
Ik had geen zin in gezeik, dus ik loop weg met man en hond.

En toen vond die jachthond Skadi oneindig veel interessanter dan wat voor dummy of commando's dan ook en heeft het twee handlers in totaal minstens 10 minuten geduurd - schreeuwen, fluiten, dreigen en soebatten - voordat de hond weer onder appèl was. Skadi liep ondertussen wel netjes met ons mee :smile:

Ik vond het een tamelijk a-sociale dame, en moest nogal lachen om haar hond die van alles wou behálve de dummy ophalen.
Maar ze waren wel heul serieus aan het trainen. Met fluitjes, groene jacks (is dat verplicht?), laarzen en dummy.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Miranda schreef:Met fluitjes, groene jacks (is dat verplicht?)
Ja. Net zoals aanhangwagentjes met ventilatieroosters voor ipo-herders, zonnekleppen en strandtentjes voor behendigheidsmensen, en een speciaal heuptasje met lekkers voor gehoorzaamheidscursussen verplicht zijn.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Jaap* schreef:
Ja. Net zoals aanhangwagentjes met ventilatieroosters voor ipo-herders, zonnekleppen en strandtentjes voor behendigheidsmensen, en een speciaal heuptasje met lekkers voor gehoorzaamheidscursussen verplicht zijn.
:smile:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Jaap* schreef:
:smile:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Jaap* schreef:
Jaap, jongen, je maakt mijn dag weer helemaal goed. :smile:
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
van het Spechthorst
Zeer actief

Ongelezen bericht door van het Spechthorst »

Nee, dit ken ik ook niet.
Heb met Tucker bij 3 verschillende clubs getraint, altijd op een afgeschermd stuk. Want je zit er helemaal niet op te wachten dat er hele volkstammen met hun hond langs wandelen.
En altijd is er 1 aan het werk en zitten de anderen aan de lijn.
Ik vind het jammer dat zulke "groepen" het verpesten voor de rest. Maar ja,.. je hebt weer met mensen te doen he.
Ze houden niet allemaal evenveel rekening met andere mensen/dieren.
Gelukkig is het grote gros van de jachthondenclubs anders en serieus met hun dieren bezig.
Groeten van het Spechthorst.
A home without a dog isn't a home, it's a house
drent.lover
Zeer actief
Mijn ras(sen): drentsche patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door drent.lover »

Cash schreef: Het was in Hoogezand.
bedoel je Meerwijck Kropswolde ?
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

ranetje schreef:
Anne&Taar schreef:
Saschesfloor schreef:Heel herkenbaar dit. Wij hebben ons vorige week nog lopen verbazen over zo'n groep. Wij liepen gewoon over de wandelpaden, toen er ineens uit het niets een groep jachthonden vanaf het ruiterpad kwamen aanstormen. Het waren er zeker 10. En inderdaad, daar liep ook zo'n groep fluitende mensen achteraan. Eigenlijk vonden wij het gewoon ronduit asociaal. Die honden + mensen liepen over het ruiterpad, dat snap ik al nooit zo goed. Op een gegeven moment renden de honden door het struikgewas, duidelijk achter iets aan. Niemand die de honden terug riep. Uiteindelijk kwamen we ze weer tegen op de parkeerplaats, alle honden los. Duurde gewoon een paar minuten voordat we weg konden rijden, omdat een aantal honden achter onze auto liep te scharrelen. Onze verbazing was groot ;)
Eerlijk gezegd denk ik, als ik dit zo lees, niet dat het in dit geval om een 'les' ging... :wink:
Geen idee.
Eerst honden op een ruiterpad met fluitende mensen er achter :denken:
Waarom zouden die mensen dan fluiten als ze niet trainen?

*KNIP*

Oh ja en wat voor jachthonden waren dat? @Sachesfloor?

edit:typo
Ik zie tegenwoordes hordes mensen met die fluitjes. Dat hoort helemaal bij de outfit als je n jachthond hebt, cursus of niet...

En ik ben ook wel benieuwd naar welke honden t waren: Dat t geen Goldens waren is zeker. Die doen zoiets niet. :pffff:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Fluitjes zijn gewoon gereedschap, hoe mensen zich voor de rest uitdossen zal mij worst zijn, maar een fluitje is noodzakelijk.
Wij trainen overigens in zo'n ongeorganiseerd groepje, juist omdat het een groep mensen betreft die niet zoveel ophebben met het wedstrijdgebeuren en regels. Wij willen gewoon graag dat onze honden kunnen doen waarvoor ze ooit waren, met realistische verwachtingen en praktijkgericht.
Vooral voor de lol dus, en als andere mensen er last van hebben is de lol er al snel vanaf :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Jaap* schreef:
:smile: :smile: :smile:
Prachtige samenvatting :ok: :mrgreen:
Anne&Taar schreef:En ik ben ook wel benieuwd naar welke honden t waren: Dat t geen Goldens waren is zeker. Die doen zoiets niet. :pffff:
:mrgreen:
Nooit? :8): :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
drent.lover
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb met mijn drent ook jachttraining gevolgd op deze locatie,maar zoals ts beschrijft ging het echt niet, kan het niet zo zijn dat de honden voor of na de training wat los mochten lopen op het moment dat jullie er kwamen ?
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

drent.lover schreef:Ik heb met mijn drent ook jachttraining gevolgd op deze locatie,maar zoals ts beschrijft ging het echt niet, kan het niet zo zijn dat de honden voor of na de training wat los mochten lopen op het moment dat jullie er kwamen ?
Dat weet ik niet. Zou kunnen.
Dan vind ik het nog asociaal om ze maar zo te laten rond vliegen en doen, uit zicht en andere mensen lastig vallend.

Maar ik denk dat er meerdere clubs trainen hoor.
Door de weeks 's avonds ben ik ook weleens een club tegengekomen en die gingen niet zo te werk.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
drent.lover
Zeer actief
Contacteer:

Dat zou best kunnen ik heb geen flauw idee of er ook andere jachthondenclubs trainen.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Hier bij de zwemplas traint een "echte club". Niks mis mee, niemand heeft er last van.
Maar op maandagochtend trainen er vaak mensen niet in clubverband zeg maar, en daar hebben de meeste mensen dus wel last van. Van een afstand lopen ze al te gillen dat je ergens niet mag lopen, want daar liggen dummy's. Ja, ammehoela, dan zoek je maar een ander plekje. Ik loop daar dus gewoon langs. :mrgreen:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
ranetje
Zeer actief

nathalie schreef:Hier bij de zwemplas traint een "echte club". Niks mis mee, niemand heeft er last van.
Maar op maandagochtend trainen er vaak mensen niet in clubverband zeg maar, en daar hebben de meeste mensen dus wel last van. Van een afstand lopen ze al te gillen dat je ergens niet mag lopen, want daar liggen dummy's. Ja, ammehoela, dan zoek je maar een ander plekje. Ik loop daar dus gewoon langs. :mrgreen:
Het hangt er in zo'n geval voor mij wel van af waar ze trainen in het gebied.
Als ze een rustig hoekje uit hebben gezocht (of dachten te hebben uitgezocht) dan zorg ik dat die dummy's in ieder geval op hun plek blijven liggen en ik zal ze verder niet storen.

Als ik ergens oefen en er komt iemand langs met zijn hond vraag ik vriendelijk of ze even op willen letten dat hun hond mijn/Ita's dummy niet mee neemt.
Meestal gaat dat goed.

Een enkeling denkt "ja ammehoela dan train je maar ergens anders" :8): :wink:
En dan moet ik er dus achteraan om mijn dummy terug te halen :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

ranetje schreef:
nathalie schreef:Hier bij de zwemplas traint een "echte club". Niks mis mee, niemand heeft er last van.
Als ze een rustig hoekje uit hebben gezocht (of dachten te hebben uitgezocht) dan zorg ik dat die dummy's in ieder geval op hun plek blijven liggen en ik zal ze verder niet storen.

Als ik ergens oefen en er komt iemand langs met zijn hond vraag ik vriendelijk of ze even op willen letten dat hun hond mijn/Ita's dummy niet mee neemt.
Meestal gaat dat goed.

Als ze niemand zouden storen, hoor je mij niet. Maar ik heb vaak zat ook last van hun honden en ga voor hun dus ook niet omlopen. De honden moeten wel van de dummy's afblijven, dat wel :wink:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
ranetje
Zeer actief

nathalie schreef:
ranetje schreef:

Meestal gaat dat goed.

Als ze niemand zouden storen, hoor je mij niet. Maar ik heb vaak zat ook last van hun honden en ga voor hun dus ook niet omlopen. De honden moeten wel van de dummy's afblijven, dat wel :wink:
Sommige mensen vinden het al storend als hun hond de dummy niet mag meenemen :wink:

"Storend" is blijkbaar een erg ruim begrip. :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”