Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jogger trapt pup dood

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Trimmer trapt pup dood

Ongelezen bericht door MJ »

Daisy@ schreef:Ik geloof dat ik even lichtelijk ontoerekeningsvatbaar zou worden.....
Ik niet alleen lichtelijk ben ik bang. :engel:

Ook in een niet pup geval zou ik woest worden.
Wanneer er een jogger, wandelaar, fietser, naja..noem maar op aan komt, moeten ze bij me komen en zitten. Totdat diegene voorbij is en dan krijgen ze weer 'vrij'. Dit levert eigenlijk altijd een 'dank je wel' op en een vriendelijk gezicht. :ok:
Maar..mijn honden zijn wel honden en geen robotjes.
Stel voor dat om een of andere reden ze er van tussen gaan en ze krijgen zo'n rotschop...ik zou , geloof ik/ weet ik , blind van woede worden.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Angst voor honden oke... maar voor een puppie van nog geen turf hoog...geloof er geen bardts van en als dat wel zo is dan moet meneer maar een loopband kopen voor thuis want als hij voor zo een klein ding al bang is dan moet de hele grote boze buitenwereld wel heeeel erg eng zijn.
Het zal gvd je vent zijn die dat doet.. die was direkt vrijgezel, al deed hij het niet express de opmerking die hij maakt en dan gewoon weglopen.. nee dat vind ik onacceptabel.
Dit verhaal zegt meer over de trimmer dna over de mensen die hun hond niet vast hebben .
Afbeelding
daphneK
Actief
Mijn ras(sen): 2 langharige teckels en een leverkleurige flatcoated retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door daphneK »

Een pup...... die kun je toch niet zo in elkaar trappen dat ie er aan overlijd, dat vind ik echt niet kunnen.
Das een typisch gevalletje van je zelf niet kunnen beheersen.

Maarrrrr....... Ik erger mij ook dood aan honden die achter je aan rennen als je voorbij komt lopen/fietsen/rennen.

Een paar maanden geleden reed ik met mijn paard in het bos, een bos waar je honden mogen los lopen.
Ik kom de hoek om en mijn paard wordt door een teckel vol in zijn been gebeten.
Vrouw staat op een afstand te roepen, terwijl haar 2e hond ook komt aan rennen en met zijn tweetjes blaffen/dreigen/grommen en uithalen. ik ben vervolgens met paard en al de sloot in gevallen omdat mijn paard vol in paniek raakte.
Vrouw deed niets! toen mijn paard uit de sloot was geklommen, ben ik van mijn paard gestapt en heb hond 1 een flinke trap verkocht.
hond 2 was al bij zijn baas, nou hond 1 wist niet hoe snel hij weg kon komen.
vrouw zou naar de politie gaan, want het was dieren mishandeling,
ik ben naar stal terug gelopen, paard over de zeik, wond aan zijn been en ik vol adrenaline.

Ik ben een hondenbezitter, heb een grote liefde voor dieren maar na een minuut of 5, was ik er klaar mee.

Mijn mening is dus ook absoluut, laat je hond alleen los lopen als hij onder apel staat, ik heb dan wel geen hond dood getrapt, maar kan me een heeeeeeeeeel klein beetje indenken dat iemand er boos om kan worden......
Geeft natuurlijk niet het recht tot het dood trappen van een weerloze pup!
Afbeelding
Julia
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ruwharige dashonden, Schotse herder, Jack Russell en Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door Julia »

Wat lees ik hier en ongelofelijke reacties. Natuurlijk is het heel vervelend als je als trimmer een hond achter je aan krijgt of als ruiter. Maar hallo dit was een PUP die natuurlijk nog veel moet leren.
Een pup die kwispelent achter een trimmer aanrent, de bazin die vraagt of hij even wil stoppen zodat ze de hond kan pakken....... Nee dan geef je als achtelijke randdebiel dat arme hondje een doodschop. Nou als hij dat bij een van mijn honden had geflikt had hij de rest van zijn leven met een heel hoog stemmtje rondgelopen. :S: :S: :S: :S: :S: :S: :S: :S: :S:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

het is een hond van een half jaar he, geen 8 weken...
Nog steeds een jonge hond daar niet van maar ik vind een half jaar ook niet echt meer pup...

En jaha, het had nooooit mogen gebeuren!
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Wat mij ook verbaasd is die reactie van de trimmer achteraf. Een klein meisje staat daar met haar dode pup en jij gaat even een harde opmerking maken en laat haar in de steek. :80: :kotz:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: Ik vrees dat ik hem ook even aan z'n oren had getrokken.

Welke pup van een half jaar luistert er nu altijd perfect?
Julia
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ruwharige dashonden, Schotse herder, Jack Russell en Zwitserse witte herder

Een hond van een half jaar is in mijn ogen nog een PUP. en die luisteren inderdaad nog niet voor 100 procent.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Julia schreef:Een hond van een half jaar is in mijn ogen nog een PUP. en die luisteren inderdaad nog niet voor 100 procent.
Uit ervaring weet ik dat ik mijzelf niet in de hand heb op het moment dat iemand mijn hond wat doet, pup of niet.
Was ook meteen de laatste keer dat dat rotjong vanuit het niets een hond heeft geschopt.

Het blijft een dier en hoe goed je ook opvoedt, er kan altijd eens iets anders gaan dan hoe je dat graag hebt.
Vind het belachelijk hoe asociaal en onwillig mensen zich naar elkaar opstellen.
Ik houd mijn honden bij wanneer er een hardloper/wielrenner aan komt en de hardloper/wielrenner kondigt even aan dat hij er aan komt, vermindert snelheid en dan kun je elkaar zonder problemen passeren.
Hoe moeilijk kan het zijn :19:
Nee, 'iedereen' vindt dat hij/zij het alleenrecht heeft op dat kleine stukje recreatiegebied en daar moeten mensen doe daar zijn met andere doelen maar gewoon voor wijken.
Nienke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising labrador / flatcoated retriever

Ongelezen bericht door Nienke »

De reactie van die trimmer is natuurlijk niet goed te praten, maar dit had natuurlijk nooit moeten kunnen gebeuren (of hij nou opzettelijk getrapt heeft of niet, dat kan je niet met zekerheid zeggen uit dit artikel).
Als je hond achter mensen/trimmers aanloopt, moet je hem niet los laten lopen in dit soort situaties, of even bij je houden.
Dit is ook een van de grote ergenissen van mij. Gister had ik met hardlopen ook nog een hond achter me aanlopen en vanmorgen had ik bijna een Jack Russel onder mijn fiets die zo nodig mee wou rennen. Dit waren overigens beide honden die van erven af kwamen en waarbij er dus geen baas in de buurt was, als het ergens anders was geweest, was ik wel even gestopt zodat de hond aangelijnd/vastgepakt kon worden.

Maar het blijft natuurlijk wel triest voor de mensen en het hondje :(
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Wat een hufter.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik mij wel meteen afvraag waar die nieuwe hond zo snel vandaan is gekomen trouwens :oeps:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Riemsesy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weim Langhaar†

Re: Jogger trapt pup dood

Ongelezen bericht door Riemsesy »

een hondenhater.. kan niet anders
als mij dat zou gebeuren zou ik net zo hard mee staan janken
Bonjo kerel.. mis je nog elke dag.
* 04-12-2005
† 27-12-2010
Julia
Vaste gebruiker

@ Ik moet eerlijk bekennen dat ik mij wel meteen afvraag waar die nieuwe hond zo snel vandaan is gekomen trouwens

Bedoel je mij daarmee????? Of begrijp ik je verkeerd??? :D
Jaap*
Zeer actief

Nee hoor, ik lees in het bericht dat het gezin meteen alweer een nieuwe had :wink:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Kelev de oude schreef:Machie schreef
Ik word ook gek van de mensen met honden die denken dat ze alle rechten hebben ;)
Natuurlijk is deze actie niet goed te praten. Maar wat als dat pupje op een hondagressieve hond afvloog en daardoor dood ging? Dan hadden we allemaal wel gezegt, tsja, honden aanlijnen als je een aangelijnde hond tegen komt...
Een puppie doodtrappen?? Welke dolgedraaide trimmer heeft er nu last van een puppie?
Dan ben je toch diep gestoord? Je schopt toch ook geen baby?

Ik verwacht ook niet van honden dat zij puppy's doodbijten. En dat doen zij ook niet. Een puppy is per definitie in de hondenwereld net zo onkwetsbaar als een baby in de mensenwereld.
Iemand die een baby kwaad doet behoort achter vuistdikke tralies.
Een hond die een puppy doodbijt is gek en mag nooit meer los.
dat een hond die pups doodbijt beter niet meer los kan is idd zo, maar dat hij gek is en dat pups per definitie onkwetsbaar zijn is dus niet zo, dat recht is er enkel en alleen voor de eigen roedel, daarbuiten niet...
Dit voorval heeft niets maar dan ook totaal niets te maken met hondeneigenaren die denken dat zij alle rechten hebben.
Dit raakt de ethiek van de menselijke moraal.
Wij zijn gehouden het kwetsbare te beschermen, ook al is het van een andere soort.

Ik ben er niet bij geweest dus wat de precieze toedracht is weet ik niet. Misschien is de trimmer
over het hondje gestruikeld en ongelukkig terecht gekomen. Dan nog is zijn reactie bot en gevoelloos, en eigenlijk mensonwaardig.
Als het werkelijk opzet is geweest, dan is die persoon zwaar ziek.
het blijft natuurlijk een telegraafverhaal, dus de precieze toedracht zal daar niet uit naar voren komen,
feit blijft de botte reactie, kijk, het is een klein ras, dus ja, als hij gewoon doorloopt kan een gewone loopbeweging al een flinke trap veroorzaken en als dat dan op een kwetsbare plek is dan kan dat dodelijk zijn...

maar goed, dan nog reageer je niet zo naar een hondeneigenaar (kind of niet), wat ik me wel afvraag is of de trimmer op dat moment wist dat de hond dood was, die dacht mss dat de hond enkel geraakt was en dat zij het zielig vonden, dan zou mijn reactie ook wel kunnen zijn "had je hem niet los moeten laten lopen"

en verder idd, das wel snel dan een nieuwe pup, broodfokker????
Julia
Vaste gebruiker

Jaap* schreef:Nee hoor, ik lees in het bericht dat het gezin meteen alweer een nieuwe had :wink:

Okay :D Inderdaad, die laatste twee regels van het bericht had ik niet gelezen. ha ha.

Maar ik post hier niet zo vaak, dus ik dacht dat je mij daarom met de nieuwe hond bedoelde :smile: :smile:
Julia
Vaste gebruiker

Nou, nou zo hard hoeft er nou ook niet gelachen te worden :D
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Paar jaar geleden is me bijna hetzelfde gebeurd als die trimmer. Ik rende in het bos en er kwam een hondje van rechts die ik niet gezien had. Ik stap vol op het beestje en viel daarna recht op mijn snufferd.
Beestje gilde behoorlijk en ik heb tegen de eigenaar gesnauwd "houdt dat beestje dan ook vast".

Aardig? nee, zeker niet. Het was de schrik omdat dat arme beestje zo gilde. Was een jackrussel achtig hondje. gelukkig volwassen. Maar met mijn gewicht had ik een pup zomaar dood kunnen trappen denk ik :N:

Mijn ex is wel eens over een hond gefietst. Hij mountainbiked. Is daarbij ook wel eens behoorlijk ongelukkig ten val gekomen tegen een boom omdat iemand zijn hond niet vast hield. Dan maak je je zorgen om de hond, maar ben je ook kwaad op de eigenaar kan ik je vertellen.

We hebben zelf 3 honden. En behoren dus tot het rennende en mountainbikende volk. Overal heb je onnadenkende en soms asociale mensen tussen.
De reactie van de jogger vind ik echt te belachelijk voor woorden. Maar ik lees niet dat hij het beestje express dood heeft getrapt. Maakt zijn reactie er niet beter op, maar als hij het hondje express dood had geschopt zou ik dat toch nog stukken erger vinden.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Het had alleen niet hoeven gebeuren want de eigenaresse van de hond vroeg of hij even wilde stoppen zodat ze de hond kon pakken.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Nou, ben benieuwd of het gezinnetje met Bink wat voorzichtiger zal zijn.
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

ow arm beessie! arme kinderen! :jank:
Ik had die vent dus echt over de helft getrapt he! Of je nou je hond bij je moet houden of niet, niemand heeft het recht om een hond dan maar dood te trappen! :M: Maak me er vreselijk kwaad over! Wat een k*tvent is dat zeg!!!
RIP Cena :roos:
    Jaap*
    Zeer actief

Wil de hond schreef:Nou, ben benieuwd of het gezinnetje met Bink wat voorzichtiger zal zijn.
    :mrgreen:
    flamme
    Zeer actief
    Ierse Setter
    Klein spaans mixje

SannePP schreef:ow arm beessie! arme kinderen! :jank:
    Ik had die vent dus echt over de helft getrapt he! Of je nou je hond bij je moet houden of niet, niemand heeft het recht om een hond dan maar dood te trappen! :M: Maak me er vreselijk kwaad over! Wat een k*tvent is dat zeg!!!
    Ja maar waar haal jij nou uit dat die man die pup bewust dood getrapt heeft?

@gonnie, dat ben ik met je eens hoor :ok:
    SannePP
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

flamme schreef:
    SannePP schreef:ow arm beessie! arme kinderen! :jank:
    Ja maar waar haal jij nou uit dat die man die pup bewust dood getrapt heeft?

@gonnie, dat ben ik met je eens hoor :ok:
    Het arme hondje overleefde de trappen niet, tot groot verdriet van zijn baasjes.
    Dochter Kim had de trimmer een zijwaartse zien maken.
    Edit: ik weet dat het Telegraaf is, dus dat het wellicht interessanter is gemaakt dan het was. Maar dan nog: ook al ging hij per ongeluk op het dier staan, dan loop je niet door. Doe je dat wel, dan vind ik je een hufter :19:
    RIP Cena :roos:
      flamme
      Zeer actief
      Ierse Setter
      Klein spaans mixje

Oh, ik heb die zijwaardse beweging uitgelegd als dat hij de hond wilde ontwijken :oeps:

En met je laatste zin ben ik het eens inderdaad.
      Kelev de oude
      Actief
      Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
      2 Galgo's
      en een onduidelijke kruising

Ongelezen bericht door Kelev de oude »

Machie schreef:het is een hond van een half jaar he, geen 8 weken...
      Nog steeds een jonge hond daar niet van maar ik vind een half jaar ook niet echt meer pup...
      Honden vinden dat nog wel een pup.
      Pupmans zelf vindt zich ook nog pup.
      De meeste mensen vinden een kind van 14 nog een kind.
      marian*
      Erelid
      Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
      Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Het mag niet,maar van mij mag Bink de jogger tegen komen en hap zeggen.
      Afbeelding
      Uit het oog maar nooit uit het hart
      Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
      Valerie
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Kelev de oude schreef:
      Machie schreef:het is een hond van een half jaar he, geen 8 weken...
      Honden vinden dat nog wel een pup.
      Pupmans zelf vindt zich ook nog pup.
      De meeste mensen vinden een kind van 14 nog een kind.
      Nee hoor een hond van 6 maanden vind zichzelf geen pup en andere honden beschouwen ze ook niet meer als pup. Zo te lezen leef jij in een harmonieuze droomwereld, is niet erg hoor zolang je maar weet dat dit geen werkelijkheid is.
      Robby
      nieuw lid
      Mijn ras(sen): Blue Merle Border Collie

Ongelezen bericht door Robby »

Gelukkig staat er in de telegraaf een goed signalement van de man.
      Die zal het nog moeilijk krijgen tijdens het hardlopen in omgeving Oldenzaal
      Valerie
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Robby schreef:Gelukkig staat er in de telegraaf een goed signalement van de man.
      Die zal het nog moeilijk krijgen tijdens het hardlopen in omgeving Oldenzaal
      Ik zie het al voor mij dat hondeneigenaren nu op random joggers in gaan trappen :mrgreen:
      Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”