Kelev de oude schreef:Machie schreef
Ik word ook gek van de mensen met honden die denken dat ze alle rechten hebben

Natuurlijk is deze actie niet goed te praten. Maar wat als dat pupje op een hondagressieve hond afvloog en daardoor dood ging? Dan hadden we allemaal wel gezegt, tsja, honden aanlijnen als je een aangelijnde hond tegen komt...
Een puppie doodtrappen?? Welke dolgedraaide trimmer heeft er nu last van een puppie?
Dan ben je toch diep gestoord? Je schopt toch ook geen baby?
Ik verwacht ook niet van honden dat zij puppy's doodbijten. En dat doen zij ook niet. Een puppy is per definitie in de hondenwereld net zo onkwetsbaar als een baby in de mensenwereld.
Iemand die een baby kwaad doet behoort achter vuistdikke tralies.
Een hond die een puppy doodbijt is gek en mag nooit meer los.
dat een hond die pups doodbijt beter niet meer los kan is idd zo, maar dat hij gek is en dat pups per definitie onkwetsbaar zijn is dus niet zo, dat recht is er enkel en alleen voor de eigen roedel, daarbuiten niet...
Dit voorval heeft niets maar dan ook totaal niets te maken met hondeneigenaren die denken dat zij alle rechten hebben.
Dit raakt de ethiek van de menselijke moraal.
Wij zijn gehouden het kwetsbare te beschermen, ook al is het van een andere soort.
Ik ben er niet bij geweest dus wat de precieze toedracht is weet ik niet. Misschien is de trimmer
over het hondje gestruikeld en ongelukkig terecht gekomen. Dan nog is zijn reactie bot en gevoelloos, en eigenlijk mensonwaardig.
Als het werkelijk opzet is geweest, dan is die persoon zwaar ziek.
het blijft natuurlijk een telegraafverhaal, dus de precieze toedracht zal daar niet uit naar voren komen,
feit blijft de botte reactie, kijk, het is een klein ras, dus ja, als hij gewoon doorloopt kan een gewone loopbeweging al een flinke trap veroorzaken en als dat dan op een kwetsbare plek is dan kan dat dodelijk zijn...
maar goed, dan nog reageer je niet zo naar een hondeneigenaar (kind of niet), wat ik me wel afvraag is of de trimmer op dat moment wist dat de hond dood was, die dacht mss dat de hond enkel geraakt was en dat zij het zielig vonden, dan zou mijn reactie ook wel kunnen zijn "had je hem niet los moeten laten lopen"
en verder idd, das wel snel dan een nieuwe pup, broodfokker????