Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
braken van de honger?
Moderator: moderatorteam
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: braken van de honger?
Weer even alles terug gelezen, hij kwam toch al met maag/darm-problemen bij jullie?
En daarna nog een keer heel ziek geweest.
Rustig aan laten wennen denk ik.
En daarna nog een keer heel ziek geweest.
Rustig aan laten wennen denk ik.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ook daarover weer, komt me niet bekend voor.anita d schreef:ben niet volledig geweest :Miranda schreef:Nog nooit een mechelaar met spijsverteringsklachten gehad. Dit is ook voor het eerst dat ik zoiets over mechelaars hoor.anita d schreef:mijn ervaring met mechelaars (dat is daro volgens mij?) - is toch dat die vaak spijsverteringsklachten hebben (ook weer niet allemaal - maar wel veel)
is mijn eigen ervaring met heropvoeden van zgn "probleem"-mechelaars die in de asielen zitten
En ik heb nog nooit een mechelaar gehad van pup af aan, allemaal getraumatiseerde 'problematische' herplaatsers.
Edit: Ik zeg niet dat ik je niet geloof, het kan best jouw ervaring zijn, maar het is voor het eerst dat ik er van hoor. Ook bij 'probleemmechelaars'.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- aman.en.don
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler - Aantal honden: 2
daro is idd een herplaatsertje. hij kwam met 5 maanden bij mij. hij kreeg goedkope aldi zooi te eten daar. hij was volgens hun niet helemaal zindelijk en at vervolgens zijn eigen ongelukjes altijd weer op. volgens hun omdat hij wist dat hij geen ongelukjes mocht hebben
sinds hij bij mij is heeft hij werkelijk nog nooit ongelukjes in huis gehad en hij gaat afhankelijk hoe lang we met hem weg gaan 3 of 4 x per dag uit. rara waterfiets.
de dag dat hij bij mij kwam had hij idd een maag darm virus. dat scheen heel erg te heersen hier in de omgeving zei de DA.
2 weken geleden heeft hij vermoedelijk door een blaasontsteking bloedvergiftiging gehad. dit had alleen niks met zijn spijsvertering te maken. hij had normale ontlasting.
op het gal spugen van de honger na heeft daro nooit last van zijn maag of darmen. zijn ontlasting is verder normaal en hij geeft verder ook nooit over.
welke brokken carocroc zijn, weet ik niet. willicht kunnen we dan idd overstappen op prins of iets dergelijks.
vandaag word daro's derde dag smuldier en tot nu toe gaat het erg goed. hij lijkt er niet door van slag te zijn. tot nu toe is hij nog geen enkele keer door voer van slag geweest. ook niet toen ik van zijn oude voer over ben gestapt op het huidige. ik heb dat wel eerst gemengd gegeven. iedere keer nieuwe zak erbij totdat het enkelt carocroc was.
volgens mij heb ik nu alles wel gehad hahaha
(daro heeft weer zo heerlijk 2 uur lang in het park non stop gespeelt met een hele hoop verschillende honden. moest het even kwijt
hahaha)
oja, daro is idd een mechelaar
sinds hij bij mij is heeft hij werkelijk nog nooit ongelukjes in huis gehad en hij gaat afhankelijk hoe lang we met hem weg gaan 3 of 4 x per dag uit. rara waterfiets.
de dag dat hij bij mij kwam had hij idd een maag darm virus. dat scheen heel erg te heersen hier in de omgeving zei de DA.
2 weken geleden heeft hij vermoedelijk door een blaasontsteking bloedvergiftiging gehad. dit had alleen niks met zijn spijsvertering te maken. hij had normale ontlasting.
op het gal spugen van de honger na heeft daro nooit last van zijn maag of darmen. zijn ontlasting is verder normaal en hij geeft verder ook nooit over.
welke brokken carocroc zijn, weet ik niet. willicht kunnen we dan idd overstappen op prins of iets dergelijks.
vandaag word daro's derde dag smuldier en tot nu toe gaat het erg goed. hij lijkt er niet door van slag te zijn. tot nu toe is hij nog geen enkele keer door voer van slag geweest. ook niet toen ik van zijn oude voer over ben gestapt op het huidige. ik heb dat wel eerst gemengd gegeven. iedere keer nieuwe zak erbij totdat het enkelt carocroc was.
volgens mij heb ik nu alles wel gehad hahaha
(daro heeft weer zo heerlijk 2 uur lang in het park non stop gespeelt met een hele hoop verschillende honden. moest het even kwijt
oja, daro is idd een mechelaar
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik ken persoonlijk 2 honden die hun hele leven al op Aldi voer zitten, altijd in de sport hebben gezeten en het tot nu toe uitstekend doen. Ik zie totaal geen verschil met honden die andere voeding krijgen.aman.en.don schreef:daro is idd een herplaatsertje. hij kwam met 5 maanden bij mij. hij kreeg goedkope aldi zooi te eten daar.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- aman.en.don
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler - Aantal honden: 2
ik geloof gelijk dat er honden zijn die het daar wel goed op doen. ik ben er alleen geen voorstander van. merkte dat daro het er niet goed op deed. doffe vacht, drappige ontlasting en er ook bijna niet van willen eten.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Weet je, wij hebben hier een gezegde 'if it ain't broke don't fix it'
Het enige dat ik zou veranderen is hem van de puppybrokken afhalen, nog afgezien van het feit dat ze niet zo goed voor hem zijn wordt ie daar sowieso te oud voor.
Wie weet geeft ie zelf wel aan dat hij genoeg heeft aan minder maaltijden als hij op volwassen voer staat en anders kun je bij de hoofdmaaltijden wat meer geven en bij de maaltijden die je wil vervangen wat minder, dan gaat de verandering ook geleidelijk.
Maar je moet doen wat voor je hondje en jou het beste is, alle honden zijn verschillend wat voor de één een prima manier van aanpak is werkt niet bij de ander.
Ik zou er persoonlijk niet zo'n probleem van maken
Het enige dat ik zou veranderen is hem van de puppybrokken afhalen, nog afgezien van het feit dat ze niet zo goed voor hem zijn wordt ie daar sowieso te oud voor.
Wie weet geeft ie zelf wel aan dat hij genoeg heeft aan minder maaltijden als hij op volwassen voer staat en anders kun je bij de hoofdmaaltijden wat meer geven en bij de maaltijden die je wil vervangen wat minder, dan gaat de verandering ook geleidelijk.
Maar je moet doen wat voor je hondje en jou het beste is, alle honden zijn verschillend wat voor de één een prima manier van aanpak is werkt niet bij de ander.
Ik zou er persoonlijk niet zo'n probleem van maken

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Hier ook een galspuwertje gehad toen ie op dieet was. Hij had dat 's morgens vroeg. Ben hem toen 's avonds een beetje gaan geven en toen was het over.