Nanna schreef:Een kruisingpup fokken kost niks. Geen dekgeld, geen stamboomkosten, geen testen, geen shows, gewoon: NIKS.
Goed, een klein beetje eten en een entinkje.
Noem mij maar raar, maar daar leg ik geen 400 euro voor op tafel. Waarom zou ik?
Als ik zelf zoiets per ongeluk gefokt had zou ik dat óók niet vragen. Dan is 75-100 euro meer dan zat. Hou je er nog aan over ook

En mag je God op je blote knietjes danken dat je het mormeltje met goed fatsoen aan aardige mensen kwijt bent geraakt.

Wat een lariekoek is dit zeg! Je houdt over aan kruisingen fokken die je voor 75 euro verkoopt en een nest rashonden zou terecht weg gaan voor 10.000 euro als je 10 newfoundlanders had gefokt? Kom op zeg, wat is het uurloon voor een show dan voor de fokker?

Ik weet wat de stamboomaanvraag kost. En verder? Wat verklaard verder de 1000 euro per pup dan? En wat heb ik als pupkoper aan het feit dat de ouders flink veel op shows zijn geweest? Niks lijkt mij. Mijn pup krijgt hun titels niet hoor.
Je hoeft god ook helemaal niet te bedanken hoor. Er zijn genoeg mensen die liever een kruising dan een rashond hebben. Dus die kan je 10 pups voor 1000 euro voor houden, die kopen nog steeds de kruising van 400 euro. Gelukkig ook maar.
Ik denk dat onze volgende hond weer een kruising wordt. Ik zag laatst een nest in de buurt van een Oud Duitse herder x huskie. Pups moesten 400 euro opleveren. Dat betaal ik daar graag voor want ik ken geen enkel ras dat ik liever heb dan die kruising. Dus ik neem aan dat die mensen die pups wel kwijt raken want dit is een herhalingsnest. Bij groot succes dus en ze hadden er zelf ook een prachtige pup uit.
Net wat ik zeg. Deze pup vind ik zelf dus ook veel mooier en leuker dan een echte newfoundlander. Dus die 600 euro prijsverschil is slechts mazzel voor de mensen die een andere smaak hebben dan puur en alleen rashonden. Dat de pup dat niet waard is is jouw oordeel en geen feit. Dat bepalen mensen gewoon voor zichzelf.