Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dit had ik nou niet moeten doen....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Dit had ik nou niet moeten doen....

Ongelezen bericht door Belle »

Inge O schreef:
Belle schreef: Ik heb een afspraak om morgen te gaan kijken :oeps:
dan pas :engel: ?
Eerder kon zij niet :lol1:
Belle schreef:Drie honden is wel veel.
is jullie ouwetje er ondertussen niet meer :scratch: ?

je had er dus vroeger toch ook 3 :F: ?
Chiva is er al sinds januari vorig jaar niet meer, ze zijn dus al een tijdje met z'n tweetjes.
maar ik vind het ook een belachelijke prijsredenering - volgens haar zou je dan voor een hond van pakweg 5 jaar wel een paar duizend euro mogen betalen voor alles wat die al gekost heeft :roll: .
Vind ik ook. Ik zou het al veel vinden voor een kruising zo uit het nest.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Belle
Zeer actief

_Inge_ schreef:Penny
http://www.hondenforum.nl/plaza/fotohoe ... 10490.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hondenforum.nl/plaza/algemee ... 11976.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ha ha, zo'n kruising hadden we bijna zelf gefokt de afgelopen weken. Isa's grootste vriend is een oud duitse herder en die wilde best wel pupjes maken laatst.
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Hoe kan je daar nou geen affectie voor voelen :19:

Succes morgen!!!! Het is een schatje om te zien
Belle
Zeer actief

Nanna schreef:Ik legde er liever wat geld bij en kocht dan dit :I:
Afbeelding
Niet om het geld, maar ik val vaak juist op kruisingen. Hoewel dit natuurlijk ook een schatje is.
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Qal »

Ik zal me ongetwijfeld weer populair maken maar jezus wat een achterlijk struk vreten. Echt te dom om te poepen en daar bedoel ik de verkoper mee. :wink:
Ik hoop van harte dat je dit niet ondersteund en in stand houdt door dit hondje te kopen. Gewoon even verder denken dan dat schattige smoeltje. :19:
'Oooow Lars ik hou van je' :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :lief:
'hahaha jij bent geweldig' :mrgreen:

Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

duh, daar gáát je Portie............. Verharen weet je wel??

[*]doet beroep op je verstandelijke kant[*]
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

wat een raar verhaaltje.. Ze kocht in opwelling een pup maar wou geen pup. Ze wil een volwassen hond. :19: Blijkbaar was ze niet verliefd genoeg, anders zit je die jaar wel uit.

In ieder geval leuk koppie! En volgens mij heb je stiekem al een beslissing gemaakt :wink:
Afbeelding
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

koentje schreef:Eerst een pup kopen in een impuls voor 350€ en vervolgens omdat je zo goed was om de normale inenting te geven enzo.
;€400 vragen voor overname......... Is dit normaal in hondenland??? :19:
Haha, als we zo gaan rekenen wil je niet weten wat Kaya waard is :piew:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nanna schreef:
LéonieHonden schreef:Nou ja, ze is wel eerlijk. :ugh:
Wie zegt dat? Ik kan dat niet controleren hoor.
Voor hetzelfde geld is het een gestolen pup die nu door een junk met een lulverhaal wordt verkocht. Op MP ben je van niets zeker.
Zoiets ja, ik lees het met een grote zak zout erbij. Vooral dat ze al weet hoe hij eruit gaat zien en zijn karakter zal worden.... ja ja
Belle
Zeer actief

minhie schreef: En volgens mij heb je stiekem al een beslissing gemaakt :wink:
Nee, echt niet.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Nanna schreef:Ik betaalde ook never nooit niet een dergelijk bedrag voor een straathond.
Dat ze er maar gelukkig mee wordt, of er anders in stikt maar MIJN geld kreeg ze niet.
Mijn geld kreeg ze zo als ik die hond wilde hebben en ik vind dit een beetje denigrerend eigenlijk. Kan er niks aan doen. Zijn rashonden zo superieur aan kruisingen? Ze krijgen exact dezelfde opvoeding, exact hetzelfde eten, dezelfde inentingen, mensen zijn er even blij mee en het moeten toch maar straathonden genoemd worden? Onzin. :wink: Ik hou ook van dit soort honden en heb dus zelf 100 keer liever dit kruisinkje dan die overtypische doorgefokte pup die jij hebt gepost. Daar is niks unieks aan. Ik vind dit bruine hondje nl echt vele malen mooier en persoonlijker. Die newfoundlander mag dan wel 1000 euro kosten begrijp ik? :denken: Waarom is dat eigenlijk? Ik zie nl een pup met probleem-ogen, veel te zwaar gebouwd en echt extreem over-typisch. Bijna een sharpei zoveel overtollige huid hangt aan die pup. Daar geef ik dan nog geen daalder voor omdat ik weet dat dat beestje heel makkelijk problemen kan krijgen of hebben en omdat ik liever ook niet een hond wil waarvan je er 12 in een dozijn kan krijgen. Allemaal precies hetzelfde en hele nesten vol. Doe mij dit bruine scheetje van marktplaats dan dus maar. Zelfs voor hetzelfde geld. :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Waarom is die eigenaar nu weer een achterlijk stuk vreten omdat ze geen affectie voelt voor die pup? Dat kan gewoon hoor. En moet je hem dan houden? Ik verbaas me over de oordelen. :denken: Ik denk dat niemand kan bepalen wat dat hondje voor iemand waard kan zijn en ik denk ook dat de eigenaar gewoon eerlijk is. En zo niet, dan geeft dat nog steeds niks. Zeker omdat de pup toch eerst bekeken wordt voor iemand haar meeneemt. Dus dan zie je toch wat je koopt? Ik vind het nogal een braaf en leuk ding. 400 euro is niks voor een hond. Daar kan je net de verzorging van betalen de eerste maandjes.
Afbeelding
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

laeken schreef:
Nanna schreef:Ik betaalde ook never nooit niet een dergelijk bedrag voor een straathond.
Dat ze er maar gelukkig mee wordt, of er anders in stikt maar MIJN geld kreeg ze niet.
Mijn geld kreeg ze zo als ik die hond wilde hebben en ik vind dit een beetje denigrerend eigenlijk. Kan er niks aan doen. Zijn rashonden zo superieur aan kruisingen? Ze krijgen exact dezelfde opvoeding, exact hetzelfde eten, dezelfde inentingen, mensen zijn er even blij mee en het moeten toch maar straathonden genoemd worden? Onzin. :wink: Ik hou ook van dit soort honden en heb dus zelf 100 keer liever dit kruisinkje dan die overtypische doorgefokte pup die jij hebt gepost. Daar is niks unieks aan. Ik vind dit bruine hondje nl echt vele malen mooier en persoonlijker. Die newfoundlander mag dan wel 1000 euro kosten begrijp ik? :denken: Waarom is dat eigenlijk? Ik zie nl een pup met probleem-ogen, veel te zwaar gebouwd en echt extreem over-typisch. Bijna een sharpei zoveel overtollige huid hangt aan die pup. Daar geef ik dan nog geen daalder voor omdat ik weet dat dat beestje heel makkelijk problemen kan krijgen of hebben en omdat ik liever ook niet een hond wil waarvan je er 12 in een dozijn kan krijgen. Allemaal precies hetzelfde en hele nesten vol. Doe mij dit bruine scheetje van marktplaats dan dus maar. Zelfs voor hetzelfde geld. :ok:
Je hebt het niet direct tegen mij, maar ik ben het met je eens en ik ben veel gekke op vuilnisbakkies dan op rashonden en vindt ze dus zeker niet minder waard, maar ik vind het wel kwalijk als mensen zomaar een paar honden op elkaar zetten met het doel om geld te verdienen. Bij een fokker van een rashond zal dat toch wat doordachter gaan en hopelijk minder om het geld gaan. Zelf heb ik het liefst een tweedehands of een hondje uit een ongeluksnestje. Is ook slordig dat dat heeft kunnen gebeuren dan, maar die mensen gebruiken hun hond dan tenminste niet om eraan te verdienen.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

laeken schreef:Waarom is die eigenaar nu weer een achterlijk stuk vreten omdat ze geen affectie voelt voor die pup? Dat kan gewoon hoor. En moet je hem dan houden? Ik verbaas me over de oordelen. :denken: Ik denk dat niemand kan bepalen wat dat hondje voor iemand waard kan zijn en ik denk ook dat de eigenaar gewoon eerlijk is. En zo niet, dan geeft dat nog steeds niks. Zeker omdat de pup toch eerst bekeken wordt voor iemand haar meeneemt. Dus dan zie je toch wat je koopt? Ik vind het nogal een braaf en leuk ding. 400 euro is niks voor een hond. Daar kan je net de verzorging van betalen de eerste maandjes.
Het gaat erom dat zíj een fout gemaakt heeft en de komende eigenaar daar voor wil laten betalen en dat vind ik behoorlijk scheef.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
laeken
Zeer actief

Misschien wil ze wel dat de pup naar iemand gaat die niet zo moeilijk doet over 400 euro? Ik ga ook geen pup geven aan iemand die zeurt over die paar honderd euro hoor. Zodat dat geld ook niet later ineens een probleem wordt bv? Iemand die het hondje graag wil hebben en het niet omdat het bijna gratis is en schattig ook in een opwelling gaat nemen? Want laten we eerlijk zijn, wat is er mis met 400 euro vragen voor een deels opgevoedde en zeer mooie zo te zien gezonde pup? Dat lijkt mij een volkomen normale prijs aangezien het hondje is geent en verzorgd. Sociaal is gemaakt, beetje opvoeding heeft gehad en gewoon netjes in orde is. Dat hondje is gewoon 400 euro waard. Simpel. :ok:
Afbeelding
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

oh het is een erg leuke pup zeg.. ik ben benieuwd wat voor bericht er morgen van je komt....
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Vind ik ook, vind het hondje er heel goed uitzien.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
mariskazwart
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising maltheser/shi-tzu en bordercollie/goldenretriever

Ongelezen bericht door mariskazwart »

ik ben jaloers!!!
wat een moppie zeg, ik wou dat ik dichterbij woonde dan kwam ik ook even kijken (of morgen bij jou ff knuffelen, want ik weet zker dat je hem meteen mee naar huis neemt)
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:Een kruisingpup fokken kost niks. Geen dekgeld, geen stamboomkosten, geen testen, geen shows, gewoon: NIKS.
Goed, een klein beetje eten en een entinkje.
Noem mij maar raar, maar daar leg ik geen 400 euro voor op tafel. Waarom zou ik?
Als ik zelf zoiets per ongeluk gefokt had zou ik dat óók niet vragen. Dan is 75-100 euro meer dan zat. Hou je er nog aan over ook :ok: En mag je God op je blote knietjes danken dat je het mormeltje met goed fatsoen aan aardige mensen kwijt bent geraakt. :mrgreen:
Wat een lariekoek is dit zeg! Je houdt over aan kruisingen fokken die je voor 75 euro verkoopt en een nest rashonden zou terecht weg gaan voor 10.000 euro als je 10 newfoundlanders had gefokt? Kom op zeg, wat is het uurloon voor een show dan voor de fokker? :roll: Ik weet wat de stamboomaanvraag kost. En verder? Wat verklaard verder de 1000 euro per pup dan? En wat heb ik als pupkoper aan het feit dat de ouders flink veel op shows zijn geweest? Niks lijkt mij. Mijn pup krijgt hun titels niet hoor.

Je hoeft god ook helemaal niet te bedanken hoor. Er zijn genoeg mensen die liever een kruising dan een rashond hebben. Dus die kan je 10 pups voor 1000 euro voor houden, die kopen nog steeds de kruising van 400 euro. Gelukkig ook maar. :ok:

Ik denk dat onze volgende hond weer een kruising wordt. Ik zag laatst een nest in de buurt van een Oud Duitse herder x huskie. Pups moesten 400 euro opleveren. Dat betaal ik daar graag voor want ik ken geen enkel ras dat ik liever heb dan die kruising. Dus ik neem aan dat die mensen die pups wel kwijt raken want dit is een herhalingsnest. Bij groot succes dus en ze hadden er zelf ook een prachtige pup uit.

Net wat ik zeg. Deze pup vind ik zelf dus ook veel mooier en leuker dan een echte newfoundlander. Dus die 600 euro prijsverschil is slechts mazzel voor de mensen die een andere smaak hebben dan puur en alleen rashonden. Dat de pup dat niet waard is is jouw oordeel en geen feit. Dat bepalen mensen gewoon voor zichzelf. :ok:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

laeken schreef:Misschien wil ze wel dat de pup naar iemand gaat die niet zo moeilijk doet over 400 euro? Ik ga ook geen pup geven aan iemand die zeurt over die paar honderd euro hoor. Zodat dat geld ook niet later ineens een probleem wordt bv? Iemand die het hondje graag wil hebben en het niet omdat het bijna gratis is en schattig ook in een opwelling gaat nemen? Want laten we eerlijk zijn, wat is er mis met 400 euro vragen voor een deels opgevoedde en zeer mooie zo te zien gezonde pup? Dat lijkt mij een volkomen normale prijs aangezien het hondje is geent en verzorgd. Sociaal is gemaakt, beetje opvoeding heeft gehad en gewoon netjes in orde is. Dat hondje is gewoon 400 euro waard. Simpel. :ok:
:ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
laeken
Zeer actief

Ik vind het gewoon belachelijk om te gaan mekkeren over geld als iemand naar een hele leuke pup wil gaan kijken. Waarom moet er dan snel even gemeld worden dat die mensen moeten stikken in die pup omdat het veel te veel geld zou zijn voor een straathond, fik of mormel. Waarom eigenlijk die leuke pup zo neerzetten en het een beetje een nare smaak geven voor iemand? Is het slecht om graag een kruising te willen hebben? Ik vind het gewoon slechte smaak om zoiets in iemands topic te zetten.

Kijk, mij boeit het niet dat jij Cleo een straathond, fik of mormel vindt want ik weet dat ik er een hele leuke hond aan heb. Een hond die ik liever heb dan veel rashonden. Dan zou het toch goed moeten zijn en dan zou iemand toch zonder dit negatieve gedoe naar een pup mogen gaan kijken?

En jij hebt zelf een rashond weggedaan omdat je er niks mee had. Dus waarom kan dat bij deze mensen niet gewoon waar zijn en zouden het meteen junks zijn die de hond gestolen hebben? :roll: Ik erger me gewoon aan dit negatieve gedoe. Sorry! :U:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ga je nu beweren dat mensen die rashonden fokken niks overhouden? Jeetje, wat hypocriet aangezien je daar zelf genoeg vanaf weet. :wink: Hoeveel shows heeft Simone gelopen voor de tijgertekkel-nestjes uitgepoept werden? Ik denk zomaar niet zo veel. Wat waren de kosten voor jou eigenlijk? En wat hield je er aan over? Doe eens eerlijk als je wil. :ok: En als jij die pups voor de kostprijs weggedaan hebt dan weet je nog steeds prima wat de kosten en de baten zijn als je honden fokt en de spullen in huis hebt. Je kan pech hebben en een goede fokker zijn en dus zeggen dat je alle kosten op je neemt voor pups met problemen. Zijn die er echter niet dan hou je genoeg over en dat weet jij prima.

Verder moeten mensen het denk ik helemaal zelf weten als ze hun teef laten dekken door een ander ras om mensen die geen rashond willen van dienst te zijn. Want wat is er beter aan een tijgertekkel dan aan dit hondje? Ik zie het niet zo. :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

OK, zo kwam op het mij niet over gezien het advies haar vooral te laten stikken in dit hondje. Als je het zo stelt ben ik het er deels wel mee eens. Niet met dat je naar een asiel zou moeten voor een kruisingspup maar dat terzijde. Die kan je ook gewoon met 8 weken bij de fokker halen nl. En ja, dat kost soms geld. Meestal minder dan de helft van een rashond. Maar blijkbaar moet dat gratis en mag een rashond 1000 of meer euro kosten. Dat vind ik dus vreemd. :wink:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

open even een nieuw topic voor deze, zéér interessante, discussie dan kunnen we hier verder met het verwelkomen van het nieuwe beertje van belle en isa :pffff:
Afbeelding
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Owww wat leuk zeg :I:

Heb je al een naam ??
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Wat een leukerd zeg :I: :I:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

enig!! Staat ook leuk bij Belle. Jammer dat je nog een hele dag moet wachten om te gaan kijken.

*ik persoonlijk zou dat geld wel gewoon betalen als ik een klik heb met die hond*
:pop:
Belle
Zeer actief

Leane schreef:Owww wat leuk zeg :I:

Heb je al een naam ??

De naam voor de eerstvolgende hond die hier komt heb ik al een hele tijd. Ik weet alleen nog niet of het deze hond wordt die Dora gaat heten en of er al op korte termijn een Dora komt :D
laeken
Zeer actief

Jawel joh! Dit is Dora. :engel:
Afbeelding
Mit
Zeer actief