Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stichting Idemo?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

moira7765
Actief

Re: Stichting Idemo?

Ongelezen bericht door moira7765 »

hewi schreef:Ik hou niet zo van dat " dan moet je beter lezen "
Terwijl idemo niet de enige is.
Ben je daar vrijwilliger ofzo?

Huizezwerfhond helpt een asiel in Bosnië en werelddelen helpt stichting dierenhulp bosnie.

Er zullen slechtere stichtingen zijn maar vast ook betere. Ik ken hun alleen van ervaringen met een aantal ( ja een aantal ) ontsnapte honden van hun.
En dat waren geen fijne ervaringen.
Sorry dat ik zo over kwam maar bij jouw reactie had ik ook zelf ff 'Goeie morgen'!
En nog steeds proef ik vijandigheid..

Vrijwilliger?? Waarom zou ik dan vragen om ervaringen van deze stichting?

Ik ken deze stichting dus niet.

Als ik het begrijp zijn er dus geen stichtingen die zich bezig houden met honden uit Kroatië?
Volgens mij is er wel een stichting (Kroning of Koning??) die ook honden daar weg halen.
moira7765
Actief

Bedankt voor de genoemde organisatie's B.T.W. :ok:
moira7765
Actief

Jules01 schreef:In onze zoektocht zijn we uitgekomen bij twee stichtingen, 1 met honden uit Bulgarije en 1 met honden uit Roemenië.
Zou dat nou net die 10% zijn? Ik denk 't niet :roll:
Nee er zijn ook wel stichtingen die verbintenissen hebben met Griekenland/Kos, Oekraïne, en een paar met Roemenië oh ja, Turkije, Suriname..Maar in verhouding met de Stichtingen in Spanje/Portugal een heel stuk minder
moira7765
Actief

Frolic schreef:
alinelaila schreef:
moira7765 schreef:De rede waarom ik dit omhoog bracht is juist omdat dit ow al 6 jaar oud is en omdat ik zelf ook met deze vraag rond liep.
Wat ik wel weet is dat Idemo nogal wisselend bekend staat. Er zijn mensen die er mee weglopen, maar ook die ronduit slechte ervaringen met ze hebben (waaronder een hf-lid als ik me niet vergis).
Dat was ik .
Mag ik deze ervaring weten?( mag anders ook per PB als dit hier kan)
hewi
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hewi »

Cleva schreef:Paws is prima, sphoek ook. Greyhounds in nood voor de puntneuzen.

Ik begrijp niet zo goed welk nu het heeft om er nog 83 kleine clubjes bij de te maken.

Al dat gepoerennemel en gebimabodo hoeft voor mij niet zo. Die sla ik over.
Doe maar 383.
Paws bestaat allang niet meer trouwens maar dat geheel terzijde.

@moira7765 hups klopt. Ik vond jou "moet je beter lezen " niet de gezelligste. Zet ik stekels op. Mijn excuus. Vriendjes?
Groetjes Heidi
Afbeelding
Tigress
Actief
Mijn ras(sen): Cardigan Welsh Corgi
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tigress »

Hier een schat van een hond bij deze stichting vandaan gehaald, inmiddels bijna 7 jaar geleden :)
moira7765
Actief

:mrgreen:
hewi schreef:
Cleva schreef:Paws is prima, sphoek ook. Greyhounds in nood voor de puntneuzen.

Ik begrijp niet zo goed welk nu het heeft om er nog 83 kleine clubjes bij de te maken.

Al dat gepoerennemel en gebimabodo hoeft voor mij niet zo. Die sla ik over.
Doe maar 383.
Paws bestaat allang niet meer trouwens maar dat geheel terzijde.

@moira7765 hups klopt. Ik vond jou "moet je beter lezen " niet de gezelligste. Zet ik stekels op. Mijn excuus. Vriendjes?
Vriendjes :roos: :mrgreen:
moira7765
Actief

Ik zoek geen windhonden achtige of kruizingen maar meer een niet al te groot herdertje van maximaal 20 kg en tot 45 cm dus alles wat uit Spanje of Portugal komt wil ik liever niet.Ik heb op een van de websites gelezen dat ruim 90% op een of andere manier dit wel is.
Het liefs zou ik bovendien een hond willen hebben met een krul vacht of een vacht wat niet zo snel verhaart bijv een plukvacht.
Gary die nu op hun site staat(FB), zou denk ik een goed hondje voor mij zijn.( hoewel wel een gewone wat langere vacht, lijkt het.). Met schapen werken lijkt mij ook een hele leuke bezigheid, agility
Mijn eigen hond vind ik nog te jong dus ik wil nog wat wachten.( of eigenlijk wil ik dit niet maar, moet van mijzelf,lol)
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

moira7765 schreef:Ik zoek geen windhonden achtige of kruizingen maar meer een niet al te groot herdertje van maximaal 20 kg en tot 45 cm dus alles wat uit Spanje of Portugal komt wil ik liever niet.Ik heb op een van de websites gelezen dat ruim 90% op een of andere manier dit wel is.
Het liefs zou ik bovendien een hond willen hebben met een krul vacht of een vacht wat niet zo snel verhaart bijv een plukvacht.
Gary die nu op hun site staat(FB), zou denk ik een goed hondje voor mij zijn.( hoewel wel een gewone wat langere vacht, lijkt het.). Met schapen werken lijkt mij ook een hele leuke bezigheid, agility
Mijn eigen hond vind ik nog te jong dus ik wil nog wat wachten.( of eigenlijk wil ik dit niet maar, moet van mijzelf,lol)
neem even contact op met Nanna, zie heeft dacht ik veel contact met mensen die pulli's bemiddelen. Als ik zo lees precies wat je zoekt.
Die hondjes komen ook uit die streken.
Afbeelding
gevni havanezers
sybertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermix

Ongelezen bericht door sybertje »

Frolic schreef:
alinelaila schreef:
moira7765 schreef:De rede waarom ik dit omhoog bracht is juist omdat dit ow al 6 jaar oud is en omdat ik zelf ook met deze vraag rond liep.
Wat ik wel weet is dat Idemo nogal wisselend bekend staat. Er zijn mensen die er mee weglopen, maar ook die ronduit slechte ervaringen met ze hebben (waaronder een hf-lid als ik me niet vergis).
Dat was ik .
Wij ook! Wij waren geïnteresseerd in een teefje, zelfs wezen kijken, maar we mochten alleen adopteren als we onze reu lieten castreren. Doen we dus niet. :neenee:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Er zijn veel stichtingen die ook Oost-Europese honden bemiddelen. Bijvoorbeeld Dutchy Adoptions die honden uit Polen bemiddeld en Dog Adoptions die honden uit Roemenië bermiddelt.
Ik heb een hond van Dog Adoptions. Fijne stichting en ik heb er een heel fijne hond aan.
Er zijn er nog veel meer. Moet je alleen goed googlen.
Afbeelding
Alex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder

Ongelezen bericht door Alex »

De verhalen over Idemo zijn volgens mij zo wisselend, omdat er wat vrijwilligers zitten die wél weten waar ze mee bezig zijn. Alleen niet allemaal. Ik weet bijna zeker dat dat idee over castratie bij de eigenaresse van de stichting vandaan komt.

Verder zou ik niet te moeilijk doen, gewoon de hond van je keuze nemen en de stichting verder voor lief nemen en je eigen pad kiezen. Je hoeft alleen niet altijd op steun te rekenen wanneer het niet werkt met de hond, maar dat kun je ook incalculeren.
Toppie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): 2 herder mixen en een labrador mix

Ongelezen bericht door Toppie »

We hebben hier in Hongarije meerdere organisatie's, maar deze zijn meer op Duitsland, Oostenrijk etc. gericht voor bemiddeling.
Een Nederlandse vriendin van me vangt prive honden op en bemiddeld deze, zijn hoofdzakelijk kleine honden maar krijgt ook wel eens een grote: http://www.gnadenhofolivers.com/willkommen
Ze werkt samen met verschillende asiels, brengt hier verbeteringen aan in Hongarije en Roemenië en pakt broodfokkers aan, ik vang voor haar af en toe een hond op.

En een organisatie waarmee we nauw mee samenwerken: https://www.tierheimleben-in-not.de/

Je geeft aan een kleine herderachtige te willen, die zijn hier in overvloed.
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

sybertje schreef:
Frolic schreef:
alinelaila schreef:
Dat was ik .
Wij ook! Wij waren geïnteresseerd in een teefje, zelfs wezen kijken, maar we mochten alleen adopteren als we onze reu lieten castreren. Doen we dus niet. :neenee:
Was de teef dan niet gecastreerd? Vreemd verzoek anders, wat kan daar dan de reden van zijn :denken:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik vind het sowieso een heel raar verzoek, bemoei je lekker met je eigen zaken zeg. Het moet niet gekker worden.
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

moira7765 schreef:Ik zoek geen windhonden achtige of kruizingen maar meer een niet al te groot herdertje van maximaal 20 kg en tot 45 cm dus alles wat uit Spanje of Portugal komt wil ik liever niet.Ik heb op een van de websites gelezen dat ruim 90% op een of andere manier dit wel is.
Wat is er mis met een hond uit Spanje of Portugal?
Ik zou het wel weten in jouw geval https://www.animalinneed.com/sectie/3477-latifa :I:
Of zoek een leuke Spaanse waterhond uit!
*Wolf*
Zeer actief

Oooo Latifa :I: :I: :I: Die had ik beter niet kunnen zien :oohja:
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Hier geen teven erbij, anders werd de verleiding voor mij ook erg groot!
sybertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermix

Ongelezen bericht door sybertje »

Alex schreef:De verhalen over Idemo zijn volgens mij zo wisselend, omdat er wat vrijwilligers zitten die wél weten waar ze mee bezig zijn. Alleen niet allemaal. Ik weet bijna zeker dat dat idee over castratie bij de eigenaresse van de stichting vandaan komt.
Klopt! Wij gingen een eindje lopen met onze hond en de opvanger en zij ging bellen met de eigenaresse en toen kwam ze daarmee.
*Wolf* schreef:
sybertje schreef: Wij ook! Wij waren geïnteresseerd in een teefje, zelfs wezen kijken, maar we mochten alleen adopteren als we onze reu lieten castreren. Doen we dus niet. :neenee:
Was de teef dan niet gecastreerd? Vreemd verzoek anders, wat kan daar dan de reden van zijn :denken:
Teef was gecastreerd, maar het was zielig om daar een volle reu bij te zetten want die zou haar alleen maar lastig vallen.

Maar ik hoop dat je een leuk hondje zult vinden. Er zijn er genoeg. :lol1:
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

dan ga ik Mirtos.nu ook even aanbevelen :wink:

3 x hele goede ervaringen :D :D
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
*Wolf*
Zeer actief

sybertje schreef:
Teef was gecastreerd, maar het was zielig om daar een volle reu bij te zetten want die zou haar alleen maar lastig vallen.
Nou die heeft een gedegen hondenkennis dan zeg :roll:

En dat runt een stichting voor herplaatshonden :jank:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ga alsjeblieft niet met Idemo in zee, het is niet gegarandeerd dat je dan een gezonde hond krijgt. Je hond zou zomaar bijvoorbeeld een gecompliceerde gebroken poot kunnen hebben die ze bizar genoeg niet hebben opgemerkt, zelfs niet bij het gastgezin. En vervolgens zijn ze dus niet bereid om mee te helpen in de kosten, al zijn ze dat wettelijk wel verplicht gezien de breuk bij hun ontstaan is. En vervolgens gaan ze lopen dreigen dat ze de hond weer komen afpakken. En ze communiceren bagger. Dan heb ik het trouwens niet alleen over de vrijwilligers, maar ook over de mevrouw die de stichting opgericht heeft. Ze zijn daar volkomen geschift.

Echt, er zijn meer dan genoeg andere stichtingen waar je wel gewoon op een betrouwbare manier een leuk hondje kunt vinden.
mijke
Zeer actief

*Wolf* schreef:
sybertje schreef:

Ze vindt het ook doodnormaal dat honden volkomen uit hun plaat gaan en zich enorm misdragen bij bezoek, dat hoef je niet aan te pakken volgens haar, maar als ze er achter komt dat je - oh horror - een bench gebruikt dan komt ze de hond subiet weer halen. Dat vindt ze hondenmishandeling :roll: En zo houdt ze er nog wel wat meer vreemde opvattingen op na.
moira7765
Actief

Toppie schreef:We hebben hier in Hongarije meerdere organisatie's, maar deze zijn meer op Duitsland, Oostenrijk etc. gericht voor bemiddeling.
Een Nederlandse vriendin van me vangt prive honden op en bemiddeld deze, zijn hoofdzakelijk kleine honden maar krijgt ook wel eens een grote: http://www.gnadenhofolivers.com/willkommen
Ze werkt samen met verschillende asiels, brengt hier verbeteringen aan in Hongarije en Roemenië en pakt broodfokkers aan, ik vang voor haar af en toe een hond op.

En een organisatie waarmee we nauw mee samenwerken: https://www.tierheimleben-in-not.de/

Je geeft aan een kleine herderachtige te willen, die zijn hier in overvloed.
Oh hier ben ik heel blij mee.. :E:
moira7765
Actief

mijke schreef:
*Wolf* schreef:
sybertje schreef:

Ze vindt het ook doodnormaal dat honden volkomen uit hun plaat gaan en zich enorm misdragen bij bezoek, dat hoef je niet aan te pakken volgens haar, maar als ze er achter komt dat je - oh horror - een bench gebruikt dan komt ze de hond subiet weer halen. Dat vindt ze hondenmishandeling :roll: En zo houdt ze er nog wel wat meer vreemde opvattingen op na.
'Een bench' ben ik nu ook niet echt een fan van maar om dit als 'hondenmishandeling'te zien, gaat wel erg ver :scratch: , en vreemd dat er dat niets aan 'misdragingen' gedaan zou moeten worden. Op een 'hond vriendelijke'manier zou toch helemaal niets mis mee zijn
blacky schreef:
neem even contact op met Nanna, zie heeft dacht ik veel contact met mensen die pulli's bemiddelen. Als ik zo lees precies wat je zoekt.
Die hondjes komen ook uit die streken.
Ik vind vooral de Pumi wel leuk..!
blacky
Zeer actief

ja die zijn ook leuk maar vooral heel kefferig. De pulli is in geschoren staat een leuk krullig middenmaatje
Afbeelding
gevni havanezers
moira7765
Actief

mijke schreef:Ga alsjeblieft niet met Idemo in zee, het is niet gegarandeerd dat je dan een gezonde hond krijgt. Je hond zou zomaar bijvoorbeeld een gecompliceerde gebroken poot kunnen hebben die ze bizar genoeg niet hebben opgemerkt, zelfs niet bij het gastgezin. En vervolgens zijn ze dus niet bereid om mee te helpen in de kosten, al zijn ze dat wettelijk wel verplicht gezien de breuk bij hun ontstaan is. En vervolgens gaan ze lopen dreigen dat ze de hond weer komen afpakken. En ze communiceren bagger. Dan heb ik het trouwens niet alleen over de vrijwilligers, maar ook over de mevrouw die de stichting opgericht heeft. Ze zijn daar volkomen geschift.

Echt, er zijn meer dan genoeg andere stichtingen waar je wel gewoon op een betrouwbare manier een leuk hondje kunt vinden.
Dat beeld is duidelijk dat ze slecht communiceert want ik lees hier op internet ook wel over..
Ik wil zo graag een hond uit, of Hongarije of 'Oud Yugoslavie'. Ik kijk dan ook wat voor soort honden hier voorkomen. Ik wil gewoon niets met een 'windhond achtige achtergrond' omdat ik punt 1 het jachtinstinct van deze honden niet prettig vind.

Ik vind een goede communicatie wel belangrijk dus begin wel te twijfelen nu over deze stichting.

Vind Podenco's , deerhounds etc bijv, wel super mooie honden maar qua karakter niet bij mij passen. Bovendien ben ik licht allergisch voor honden en wil ik het liefst een hond die op z'n minst wat minder verhaart ( wellicht zou de draad haar dan wel kunnen in dit geval :denken: heb er het meest last van als mijn Bully verhaart))Dus daarom niets uit Spanje of Portugal.
Ik zou graag willen schapendrijven en/of agility ( hopelijk vind ie 1 of alle 2 hiervan leuk)met mijn nieuwe toekomstige hondje..
moira7765
Actief

blacky schreef:ja die zijn ook leuk maar vooral heel kefferig. De pulli is in geschoren staat een leuk krullig middenmaatje
Ja maar ik had ook gehoord dat dit blaffen er ook wel weer 'uit te trainen' is. Vind ze er wel heel erg leuk uit zien en ze zijn een leuk medium maatje.
Ik wil echter de Puli zeker nog niet uitsluiten en op mijn lijst van 'kans hebbers' plaatsen maar ik vind idd de 'rasta versie' niet helemaal zo. Ook zouden ze geen makkelijk karakter hebben had ik begrepen ( goed de Pumi ook volgens mij niet). Op 'wat voor manier ze niet makkelijk' zouden zijn, zou ik wel willen weten.
Het hondje moet 'willen werken' maar niet nerveus zijn in huis want hier kan ik niet tegen.

Heeft 'Nanna' een website?
mijke
Zeer actief

moira7765 schreef:Ik vind een goede communicatie wel belangrijk dus begin wel te twijfelen nu over deze stichting.
Nou die slechte communicatie is nog wel het minste probleem van deze stichting. Veel van de honden die zij afleveren hebben ernstige medische complicaties die ontstaan zijn in de tijd dat ze bij hen in de opvang zaten en die niet of schandalig slecht gerepareerd zijn. Dat alleen al lijkt me voldoende om niet met ze in zee te gaan.
blacky
Zeer actief

moira7765 schreef:
blacky schreef:ja die zijn ook leuk maar vooral heel kefferig. De pulli is in geschoren staat een leuk krullig middenmaatje
Ja maar ik had ook gehoord dat dit blaffen er ook wel weer 'uit te trainen' is. Vind ze er wel heel erg leuk uit zien en ze zijn een leuk medium maatje.
Ik wil echter de Puli zeker nog niet uitsluiten en op mijn lijst van 'kans hebbers' plaatsen maar ik vind idd de 'rasta versie' niet helemaal zo. Ook zouden ze geen makkelijk karakter hebben had ik begrepen ( goed de Pumi ook volgens mij niet). Op 'wat voor manier ze niet makkelijk' zouden zijn, zou ik wel willen weten.
Het hondje moet 'willen werken' maar niet nerveus zijn in huis want hier kan ik niet tegen.

Heeft 'Nanna' een website?
nee die zit hier op het forum (is haar forum naam) en kan je heel erg veel vertellen over de rassen waar je naar kijkt. je zou haar even een pb kunnen sturen.
Afbeelding
gevni havanezers
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”