mijke schreef:Ga alsjeblieft niet met Idemo in zee, het is niet gegarandeerd dat je dan een gezonde hond krijgt. Je hond zou zomaar bijvoorbeeld een gecompliceerde gebroken poot kunnen hebben die ze bizar genoeg niet hebben opgemerkt, zelfs niet bij het gastgezin. En vervolgens zijn ze dus niet bereid om mee te helpen in de kosten, al zijn ze dat wettelijk wel verplicht gezien de breuk bij hun ontstaan is. En vervolgens gaan ze lopen dreigen dat ze de hond weer komen afpakken. En ze communiceren bagger. Dan heb ik het trouwens niet alleen over de vrijwilligers, maar ook over de mevrouw die de stichting opgericht heeft. Ze zijn daar volkomen geschift.
Echt, er zijn meer dan genoeg andere stichtingen waar je wel gewoon op een betrouwbare manier een leuk hondje kunt vinden.
Dat beeld is duidelijk dat ze slecht communiceert want ik lees hier op internet ook wel over..
Ik wil zo graag een hond uit, of Hongarije of 'Oud Yugoslavie'. Ik kijk dan ook wat voor soort honden hier voorkomen. Ik wil gewoon niets met een 'windhond achtige achtergrond' omdat ik punt 1 het jachtinstinct van deze honden niet prettig vind.
Ik vind een goede communicatie wel belangrijk dus begin wel te twijfelen nu over deze stichting.
Vind Podenco's , deerhounds etc bijv, wel super mooie honden maar qua karakter niet bij mij passen. Bovendien ben ik licht allergisch voor honden en wil ik het liefst een hond die op z'n minst wat minder verhaart ( wellicht zou de draad haar dan wel kunnen in dit geval

heb er het meest last van als mijn Bully verhaart))Dus daarom niets uit Spanje of Portugal.
Ik zou graag willen schapendrijven en/of agility ( hopelijk vind ie 1 of alle 2 hiervan leuk)met mijn nieuwe toekomstige hondje..