Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hulp gevraagd

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Hulp gevraagd

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Valerie schreef:Dan lees je niet goed.
Heb nnog even doorgelezen.
Staat toch echt dat hij alleen de kinderspullen pakt als pisobject.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

vanessa310 schreef:Bedankt voor jullie antwoorden. Beetje jammer dat ik door sommige mensen compleet word afgezeken, en word bestempeld als een of andere dombo. Ik stel hier gewoon mijn vraag, wil je alleen maar reageren met een voor mij nutteloos antwoord, dan reageer er liever niet op. Maar goed....

Ze is verder goed zindelijk. Ik zet haar buiten als ze signalen aan geeft en doet haar behoefte dan netjes buiten.

Ze heeft bijvoorbeeld net buiten geplast en komt dan weer binnen, dan ziet ze bijvoorbeeld een boek van de kinderen (3+1) op de grond te liggen en dan gaat ze daar meteen op plassen, terwijl ze dus 1 minuut daarvoor buiten is geweest.

Groetjes
bouvierpoedel
Zeer actief

vanessa310 schreef:Hai,

We hebben een Bordeauxdog pup van 16 weken oud, een schat van een beest. Super lief voor onze kleine kinderen.
Maar we hebben alleen een groot probleem met haar.

Ze plas over het speelgoed van onze kinderen heen. Naar mijn inzien is dit een dominantie probleem.
======================
Hoe kunnen we dit het beste oplossen?
Kan slechts al het speelgoed van onze kinderen weg halen...

Groetjes Vanessa
bouvierpoedel
Zeer actief

Valerie schreef:
vanessa310 schreef:Bedankt voor jullie antwoorden. Beetje jammer dat ik door sommige mensen compleet word afgezeken, en word bestempeld als een of andere dombo. Ik stel hier gewoon mijn vraag, wil je alleen maar reageren met een voor mij nutteloos antwoord, dan reageer er liever niet op. Maar goed....

Ze is verder goed zindelijk. Ik zet haar buiten als ze signalen aan geeft en doet haar behoefte dan netjes buiten.

Ze heeft bijvoorbeeld net buiten geplast en komt dan weer binnen, dan ziet ze
bijvoorbeeld een boek van de kinderen (3+1) op de grond te liggen en dan gaat ze daar
==========
meteen op plassen, terwijl ze dus 1 minuut daarvoor buiten is geweest.

Groetjes
bouvierpoedel
Zeer actief

:19:
vanessa310
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Bordeauxdog

Ongelezen bericht door vanessa310 »

Bij de fokker zat ze in zo'n grote houten bak. Daar lagen hout snippers in.

Ze plast ook alleen maar op boekjes van de kinderen, overig speelgoed laat ze liggen.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Soms zul je nooit weten waarom een pup doet wat hij doet, dat noemen wij een leeg tekstballonnetje :wink: Even proberen het probleem te vermijden en waarschijnlijk is het over een paar weekjes weer gewoon over.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

vanessa310 schreef:Bij de fokker zat ze in zo'n grote houten bak. Daar lagen hout snippers in.

Ze plast ook alleen maar op boekjes van de kinderen, overig speelgoed laat ze liggen.
dan haal je die toch van de grond af?
je kunt vast de kinders wel leren een boekje op de bank te leggen ipv op de grond en als ze het vergeten doe je dat zelf toch even ;)

Als het alleen de boekjes zijn zie ik er geen claimgedrag in, dan zou ze ook over de blokken en de lego plassen.
Kan het zijn dat die boekjes nog naar haar vorige plas ruiken, honden ruiken natuurlijk ongelofelijk veel beter dan mensen ;)
Hoe maak je die schoon?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Ze heeft bijvoorbeeld net buiten geplast en komt dan weer binnen, dan ziet ze bijvoorbeeld een boek van de kinderen (3+1) op de grond te liggen en dan gaat ze daar meteen op plassen, terwijl ze dus 1 minuut daarvoor buiten is geweest.

Groetjes
Nou dat zie ik niet hoor dat afzeiken, je kunt ook overdrijven :roll:
En wat voor jou nutteloos is kunnen wij natuurlijk niet inschatten, helpen willen we best maar helderziend zijn we nog niet hoor.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

TS: Ruim de boekjes op, probleem opgelost.

NEXT!
sabberdesab
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kruising shih tzu maltezer

Ongelezen bericht door sabberdesab »

Hai Vanessa
Waarschijnlijk zit er toch al een stukje terratorium afbakering in hem/haar.
Een boekje weghalen is een optie, maar stel je komt bij andere mensen met de hond, doet ie/ze het daar misschien ook, bijv. op een krant of een boekje dat laag in een mandje ligt. Want tenslotte weet je hond niet dat het niet mag, en leert de hond het gedrag daarmee niet af!
Ik denk dat je het beter gewoon kunt afleren. Dat wanneer je het ziet,.. hem/haar er meteen op wijst. Een (vast en duidelijk) woord gebruiken wat je ook gebruikt als ie/ze iets anders doet wat niet mag. En daarbij je stem wat verheffen. De hond reageert op klank en woord. Dus als je bijv. heel duidelijk EUH EUH!zegt, bij alles wat ie niet mag, dan is dat op een gegeven moment duidelijk voor de hond. Nu hij/zij nog jong is kun je hem/haar nog veel aan, maar ook afleren.
Ik hoop dat je wat met mijn antwoord kunt. Mijn hond heeft zo veel afgeleerd, en weet precies wanneer ik hard euh! zeg dat ze onmiddelijk moet stoppen met wat ze doet. Inmiddels hoef ik haar niet meer te corrigeren, want ze heeft het allemaal afgeleerd. Alleen wanneer ze bijv weg wil glippen als de voordeur opengaat, moet ik het nog wel eens doen. Gelukkig ook al bijna niet meer.
Maar ik geef dit voorbeeld zodat je ziet dat het helpen kan.

Ik hoop dat je meer van dit soort bruikbare antwoorden krijgt.
Groetjes Sabine
Behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden.
renee-uk
Zeer actief

sabberdesab schreef:Hai Vanessa
Waarschijnlijk zit er toch al een stukje terratorium afbakering in hem/haar.
Een boekje weghalen is een optie, maar stel je komt bij andere mensen met de hond, doet ie/ze het daar misschien ook, bijv. op een krant of een boekje dat laag in een mandje ligt. Want tenslotte weet je hond niet dat het niet mag, en leert de hond het gedrag daarmee niet af!
Ik denk dat je het beter gewoon kunt afleren. Dat wanneer je het ziet,.. hem/haar er meteen op wijst. Een (vast en duidelijk) woord gebruiken wat je ook gebruikt als ie/ze iets anders doet wat niet mag. En daarbij je stem wat verheffen. De hond reageert op klank en woord. Dus als je bijv. heel duidelijk EUH EUH!zegt, bij alles wat ie niet mag, dan is dat op een gegeven moment duidelijk voor de hond. Nu hij/zij nog jong is kun je hem/haar nog veel aan, maar ook afleren.
Ik hoop dat je wat met mijn antwoord kunt. Mijn hond heeft zo veel afgeleerd, en weet precies wanneer ik hard euh! zeg dat ze onmiddelijk moet stoppen met wat ze doet. Inmiddels hoef ik haar niet meer te corrigeren, want ze heeft het allemaal afgeleerd. Alleen wanneer ze bijv weg wil glippen als de voordeur opengaat, moet ik het nog wel eens doen. Gelukkig ook al bijna niet meer.
Maar ik geef dit voorbeeld zodat je ziet dat het helpen kan.

Ik hoop dat je meer van dit soort bruikbare antwoorden krijgt.
Groetjes Sabine
mag ik even vragen welk territorium hij dan afbakent als ie op een boekje plast?
het boekjesterritorium?

Lijkt het je niet logischer dat ie gewoon een lekker plekje uitzoekt voor zn plasjes en dat dat lekkere plekje voor hem een boekje is?
Beest is net of nog net niet 4 maanden oud en gewoon nog niet 100% zindelijk.
Gewoon doorgaan met zindelijk maken en voor nou de boekje weghalen
Als je bij andere mensen komt met je zindelijke hondje gaat ie heus niet opeens op rondzwervende boekjes plassen hoor :smile:
Afbeelding

sabberdesab
Vaste gebruiker

Nou Vanessa, je hoort het, mijn tip word meteen weer weggemaaid. Doe maar wat zij hier zeggen, zij weten het waarschijnlijk beter..
Zij zijn zo ervaren, en vinden antwoorden van andere mensen te grappig of te dom. En lachen er om..
Toch gek dat het bij mijn hond wel heeft geholpen en de honden die wij in mijn leven hebben gehad ook. maar mijn ervaring is niet de juiste.. dat blijkt
renee-uk
Zeer actief

sabberdesab schreef:Nou Vanessa, je hoort het, mijn tip word meteen weer weggemaaid. Doe maar wat zij hier zeggen, zij weten het waarschijnlijk beter..
Zij zijn zo ervaren, en vinden antwoorden van andere mensen te grappig of te dom. En lachen er om..
Toch gek dat het bij mijn hond wel heeft geholpen en de honden die wij in mijn leven hebben gehad ook. maar mijn ervaring is niet de juiste.. dat blijkt
je zou ook gewoon antwoord op mijn vraag kunnen geven, of daar tenminste even over kunnen denken :ok:
Afbeelding

sabberdesab
Vaste gebruiker

Ik lees jouwe en denk er over na, maar ben het er gewoon niet mee eens, jij niet met mij, dus ik blijf bij mijn standpunt.
Als er een boekje word weggehaald leer je het naar mijn inziens het gedrag niet af.

Als de hond aan stoelpoten knaagt haal je dan ook alle stoelen weg?

Zal het leeg worden als je dat bij alles wat ze niet mogen, moet gaan doen.

Ik wil het hier graag bij laten, vind het een beetje zielig worden allemaal, ik ben gewoon serieus en aardig om haar te helpen, maar er word wel een beetje kinderachtig op gereageerd.... :U:
Geen trek in, dus ik hoop dat Vanessa eruit komt.
Groetjesss
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Zindelijkheidstraining is toch heel wat anders als leren dat pup het meubilair met rust moet laten?
Daarbij denk ik dat wanneer je gaat straffen voor binnen plassen je het tegenovergestelde gaat bereiken van waar je naartoe wil.
sabberdesab
Vaste gebruiker

Waar zie jij het woord straf in mijn verhaal? Je stem verheffen bij een woord?

Hij is net buiten geweest en plast alleen op boekjes. Denk dat het ook een stukje gedrag is.
Misschien alles wat in huis ligt weghalen, kan ze ook nergens op plassen.. tjsa...
Ik denk dat er niks mis mee is om de hond op fout gedrag ( ook plassen in huis) te wijzen.

PS; toch gek dat ik in mijn leven al verschillende honden heb zindelijk gemaakt , nooit iets heb weggehaald ( omgekeerde wereld lijkt mij) en ze in no time zindelijk waren en nooit meer iets in huis gedaan hebben....
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

sabberdesab schreef:Waar zie jij het woord straf in mijn verhaal? Je stem verheffen bij een woord?

Hij is net buiten geweest en plast alleen op boekjes. Denk dat het ook een stukje gedrag is.
Misschien alles wat in huis ligt weghalen, kan ze ook nergens op plassen.. tjsa...
Ik denk dat er niks mis mee is om de hond op fout gedrag ( ook plassen in huis) te wijzen.

PS; toch gek dat ik in mijn leven al verschillende honden heb zindelijk gemaakt , nooit iets heb weggehaald ( omgekeerde wereld lijkt mij) en ze in no time zindelijk waren en nooit meer iets in huis gedaan hebben....
Inderdaad zie ik stem verheffen als een correctie.
Hoe ik het lees gewoon een pupje dat nog niet helemaal zindelijk is. Heel normaal op die leeftijd lijkt mij.

Op papier of zachte dingen plassen is gewoon erg aantrekkelijk dan; over een aantal weken/maanden wanneer ze wél helemaal zindelijk is niet meer.

Bij het plassen kan je beter even optillen en snel buiten zetten en eenmaal buiten de lucht in prijzen, dan binnen je stem verheffen.

En je PS; zal best. Er zijn ook nog steeds mensen die hun pup met de neus door de zeik heen halen waarbij dat volgens hun al 40 jaar perfect werkt :19:
Ik doe het liever positief.
renee-uk
Zeer actief

sabberdesab schreef:Ik lees jouwe en denk er over na, maar ben het er gewoon niet mee eens, jij niet met mij, dus ik blijf bij mijn standpunt.
Als er een boekje word weggehaald leer je het naar mijn inziens het gedrag niet af.

Ik wil het hier graag bij laten, vind het een beetje zielig worden allemaal, ik ben gewoon serieus en aardig om haar te helpen, maar er word wel een beetje kinderachtig op gereageerd.... :U:
Groetjesss
Nog steeds geen antwoord op mijn heel beleefd gestelde vraag, ik zal hem even herhalen:
renee-uk schreef:mag ik even vragen welk territorium hij dan afbakent als ie op een boekje plast?
het boekjesterritorium?
Afbeelding

Valerie
Zeer actief

Ik denk dat je pup heeft geleerd om ergens op te plassen. Eigenlijk is je pup dus al erg netjes en zindelijk :ok: Alleen nu nog beperken tot de plekken waar jij het wilt :engel:
Komt wel goed, niet de moed opgeven :wink: soms is het gewoon volhouden.
sabberdesab
Vaste gebruiker

renee-uk schreef:
sabberdesab schreef:Ik lees jouwe en denk er over na, maar ben het er gewoon niet mee eens, jij niet met mij, dus ik blijf bij mijn standpunt.

Groetjesss
Nog steeds geen antwoord op mijn heel beleefd gestelde vraag, ik zal hem even herhalen:
renee-uk schreef:mag ik even vragen welk territorium hij dan afbakent als ie op een boekje plast?
het boekjesterritorium?

Ik voel me niet verplicht je te antwoorden en dus doe ik dat ook niet, ik vond het nogal kleuterachtig.. kom zeg..blijkbaar is het ook nog erg belangrijk voor je dat je het nog eens plaatst.. pffff
Valerie
Zeer actief

sabberdesab schreef:
renee-uk schreef:

Groetjesss
het boekjesterritorium?

Ik voel me niet verplicht je te antwoorden en dus doe ik dat ook niet, ik vond het nogal kleuterachtig.. kom zeg..blijkbaar is het ook nog erg belangrijk voor je dat je het nog eens plaatst.. pffff
Jeetje je blijft wel doorgaan zeg.
mum

Ongelezen bericht door mum »

:pop:
sabberdesab
Vaste gebruiker

Ik?? Wie herhaalt de vraag nou? Niet naar de verkeerde wijzen. Ik antwoord op haar (opnieuw) geciteerde vraag van haarzelf.
Blijkbaar zit het haar dwars dat ik niet antwoord, dus vandaar, om haar te laten weten dat ik de vraag wel gezien heb maar er geen zin in had.
Maar laat ook maar. :klaar:
Valerie
Zeer actief

sabberdesab schreef:Ik?? Wie herhaalt de vraag nou? Niet naar de verkeerde wijzen. Ik antwoord op haar (opnieuw) geciteerde vraag van haarzelf.
Blijkbaar zit het haar dwars dat ik niet antwoord, dus vandaar, om haar te laten weten dat ik de vraag wel gezien heb maar er geen zin in had.
Nee hoor jij zit gewoon vreselijk te drammen.
renee-uk
Zeer actief

sabberdesab schreef: Ik voel me niet verplicht je te antwoorden en dus doe ik dat ook niet, ik vond het nogal kleuterachtig.. kom zeg..blijkbaar is het ook nog erg belangrijk voor je dat je het nog eens plaatst.. pffff
Ja best wel eigenlijk, aangezien je alleen maar met een rare tegenpost komt die nergens op slaat.
Maar ik neem aan dat je inmiddels zelf wel inziet dat je een beetje vreemd uit de hoek kwam met dat territorium afbakenen, vandaar dat je me geen antwoord geeft.
Ook goed hoor, wat jij wil :ok:
Afbeelding

sabberdesab
Vaste gebruiker

Mij word opnieuw de vraag gesteld en ik gaf alsnog antwoord en ben ik degene die dramt, nou schiet mij maar lek.
Ga lekker TV kijken, lekker belangrijk zeg.
renee-uk
Zeer actief

sabberdesab schreef:Ik?? Wie herhaalt de vraag nou? Niet naar de verkeerde wijzen. Ik antwoord op haar (opnieuw) geciteerde vraag van haarzelf.
nee hoor, je antwoordt niet op mijn eerder gestelde vraag, dat is nou precies het punt!
niet zo draaien joh, dat schiet echt niet op!
Afbeelding

sabberdesab
Vaste gebruiker

Zuig je thuis ook zo ???
mum

Ongelezen bericht door mum »

Zo probeer jij jezelf popi te maken, is niet de weg hoor :denken:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”