De witjes die ik ken zijn allemaal supervocaal, dus ik heb het vermoeden van welKatja-Jessie schreef:Zou het witte herder eigen zijn?Skadi is de onbetwiste koningin van de zucht, steun, kreun en knor.
De geluiden die er uit dat beest komen zijn echt ongelovelijk.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zuchten jullie honden ook weleens?
Moderator: moderatorteam
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Re: Zuchten jullie honden ook weleens?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
Annechien
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): jachthonden
Bart is goed in zuchten als ze haar zin niet kan krijgen..... dan krabt ze d´r gehele kleed in elkaar/uit elkaar/in elkaar/uit elkaar en als ik dan mijn mond open trek dan gaat ze liggen met een hele diepe zucht en kijkt mij al verwensend aan 
-
Angelique.
Lola heeft het zuchten uitgevonden 
- carine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hier twee zuchters...een héél gamma aan zuchten...
Juno heeft dan nog een resem grommetjes en Giorgio is een échte zaag
Juno heeft dan nog een resem grommetjes en Giorgio is een échte zaag
carine, giorgio,juno, nigra (+) en de knabbelbeesten

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto
-
Runa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Zwitserse witte herder - Locatie: België
Miranda schreef:De witjes die ik ken zijn allemaal supervocaal, dus ik heb het vermoeden van welKatja-Jessie schreef:Zou het witte herder eigen zijn?Skadi is de onbetwiste koningin van de zucht, steun, kreun en knor.
De geluiden die er uit dat beest komen zijn echt ongelovelijk.
Tyr is ook enorm vocaal, zelf tot regelmatig huilen als een wolf toe, vooral als hij zen zin niet krijgt, en op 6 maand is er toch zo ongelooflijk veel wat hij niet mag (in zijn ogen dan).

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Osa kon dat als de beste!
-
blondie
- Zeer actief
Dat is bij mij de "jemig wat ben jij toch een zeikerd, ik mag nooit wat" zuchtAnne Panne schreef:ja hoor en dan de vooral 'dan niet!-zucht' :lol:
De andere zuchten van tevreden hondjes die zich ter aarde storten om gekroeld te worden ken ik ook.
EN de zuchten van beiden als ze vinden om weer iets te ondernemen, dan liggen ze ogenschijnlijk te relaxen en ineens hoor je de diepe zuchten en gaan de oogjes richting mij om te zien of ik reageer op de zucht... want die zucht is bedoeld om mijn aandacht te krijgen en te interacten hetzij spelen binnen, hetzij naar buiten om te dollen
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Gollum heeft een heel scala aan zuchtjes en steuntjes. Ik ken ze allemaal en sommige zijn ook deels aangeleerd gedrag. Mijn moeder word er wel eens gek van, zij kent ze dus niet allemaal
Ze heeft me wel eens opgebeld dat niet wist wat die hond nou wilde, Gol bleef m'n moeder maar aanstaren en op een bepaalde manier kreunen. Ik gevraagd waar ze zaten en hoe Gollum kreunde en verteld dat m'n moeder maar eens onder de bank moest kijken. En tadaa, daar lag haar bal
En zo heeft ze kreuntjes om te spelen, zuchtjes in combinatie met naar iets staren zodat ik het voor haar pak, of de weg vrij maak, de deur open doe. Een zucht in combinatie met de kont naar me toedraaien, hou eens op met dat gefrut betekent dat. Kreuntjes van genot als ik in haar oren kriebel of over haar buikkie. En inderdaad ook af en toe zo'n zucht;
Dan staat ze op van de bank en vraag ik haar aandacht om even te spelen of knuffen ofzo en kijkt ze me even aan, slaakt een zucht en loopt door naar de slaapkamer. Zo van ja daaag, ik ga slapen, bekijk het maar 
En zo heeft ze kreuntjes om te spelen, zuchtjes in combinatie met naar iets staren zodat ik het voor haar pak, of de weg vrij maak, de deur open doe. Een zucht in combinatie met de kont naar me toedraaien, hou eens op met dat gefrut betekent dat. Kreuntjes van genot als ik in haar oren kriebel of over haar buikkie. En inderdaad ook af en toe zo'n zucht;
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Zo herkenbaarGollum schreef:Gollum heeft een heel scala aan zuchtjes en steuntjes. Ik ken ze allemaal en sommige zijn ook deels aangeleerd gedrag. Mijn moeder word er wel eens gek van, zij kent ze dus niet allemaalZe heeft me wel eens opgebeld dat niet wist wat die hond nou wilde, Gol bleef m'n moeder maar aanstaren en op een bepaalde manier kreunen. Ik gevraagd waar ze zaten en hoe Gollum kreunde en verteld dat m'n moeder maar eens onder de bank moest kijken. En tadaa, daar lag haar bal
![]()
- Miranda
- Erelid
Haha. Een van mijn katten heet TyrRuna schreef: Tyr is ook enorm vocaal, zelf tot regelmatig huilen als een wolf toe, vooral als hij zen zin niet krijgt, en op 6 maand is er toch zo ongelooflijk veel wat hij niet mag (in zijn ogen dan).![]()
Dat huilen als een wolf, ja, heel herkenbaar. Vooral als ze iets wil. Uit of zo. Of dat ik naar beneden kom. Gisterochtend ook, om 8.00 uur 's ochtends
Ik werd er wakker van en stamp de trap af (manlief was al beneden) en brul: "Kop dicht, trut, ik wil slápen.".
En toen ik eenmaal beneden was: "Oh, dahaag meneer de timmerman die de bijkeuken komt opmeten voor een inbouwkast. Normaal ben ik liever tegen mijn puppie hoor.".
And few will ever climb
-
Runa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Zwitserse witte herder - Locatie: België
hahaha, dat ochtendhumeur ken ik ookMiranda schreef:Haha. Een van mijn katten heet TyrRuna schreef: Tyr is ook enorm vocaal, zelf tot regelmatig huilen als een wolf toe, vooral als hij zen zin niet krijgt, en op 6 maand is er toch zo ongelooflijk veel wat hij niet mag (in zijn ogen dan).![]()
![]()
Dat huilen als een wolf, ja, heel herkenbaar. Vooral als ze iets wil. Uit of zo. Of dat ik naar beneden kom. Gisterochtend ook, om 8.00 uur 's ochtendsHuilen als een wolf, afgewisseld met woest blaffen.
Ik werd er wakker van en stamp de trap af (manlief was al beneden) en brul: "Kop dicht, trut, ik wil slápen.".(ik heb een tikje een ochtendhumeur).
En toen ik eenmaal beneden was: "Oh, dahaag meneer de timmerman die de bijkeuken komt opmeten voor een inbouwkast. Normaal ben ik liever tegen mijn puppie hoor.".
hehe, ben ik even blij dat ik niet de enige ben die wakker word van een wolfshuil
Trouwens die meneer timmerman, is die nog durven blijven of heeft die zen mond nog durven opentrekken??? :N: :lol:

- Miranda
- Erelid
Ja hoor, meneer de timmerman was volgens mij zeer geamuseerd door het hele gebeuren 
And few will ever climb
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
weleens? heeel vaak! en vaak als hij iets moet doen waar hij niet zoveel zin in heeft dan moet hij dat even laten weten met een hele diepe zucht en een blik van is het nu duidelijk
oja en als ik zucht doet hij 9 van de 10 keer mee zuchten
hij heb ook zo'n zwaar leven bij mij
oja en als ik zucht doet hij 9 van de 10 keer mee zuchten
hij heb ook zo'n zwaar leven bij mij