Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zuchten jullie honden ook weleens?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: Zuchten jullie honden ook weleens?

Ongelezen bericht door Miranda »

Katja-Jessie schreef:
Skadi is de onbetwiste koningin van de zucht, steun, kreun en knor.
De geluiden die er uit dat beest komen zijn echt ongelovelijk.
Zou het witte herder eigen zijn?
De witjes die ik ken zijn allemaal supervocaal, dus ik heb het vermoeden van wel :lol1:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Annechien
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): jachthonden

Ongelezen bericht door Annechien »

Bart is goed in zuchten als ze haar zin niet kan krijgen..... dan krabt ze d´r gehele kleed in elkaar/uit elkaar/in elkaar/uit elkaar en als ik dan mijn mond open trek dan gaat ze liggen met een hele diepe zucht en kijkt mij al verwensend aan :U:
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Lola heeft het zuchten uitgevonden :F:
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

Hier twee zuchters...een héél gamma aan zuchten...
Juno heeft dan nog een resem grommetjes en Giorgio is een échte zaag :oohja:
Runa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door Runa »

Miranda schreef:
Katja-Jessie schreef:
Skadi is de onbetwiste koningin van de zucht, steun, kreun en knor.
De geluiden die er uit dat beest komen zijn echt ongelovelijk.
Zou het witte herder eigen zijn?
De witjes die ik ken zijn allemaal supervocaal, dus ik heb het vermoeden van wel :lol1:

Tyr is ook enorm vocaal, zelf tot regelmatig huilen als een wolf toe, vooral als hij zen zin niet krijgt, en op 6 maand is er toch zo ongelooflijk veel wat hij niet mag (in zijn ogen dan). :lol1: En meneer heeft dan ook echt puber-streken, -geluiden en -zuchten :-) Want luisteren is op die leeftijd niet leuk :ugh:
Afbeelding
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Osa kon dat als de beste!
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Anne Panne schreef:ja hoor en dan de vooral 'dan niet!-zucht' :lol:
Dat is bij mij de "jemig wat ben jij toch een zeikerd, ik mag nooit wat" zucht :roll: die blik er ook nog bij dus. Reu des huizes geeft die zuchten.

De andere zuchten van tevreden hondjes die zich ter aarde storten om gekroeld te worden ken ik ook.
EN de zuchten van beiden als ze vinden om weer iets te ondernemen, dan liggen ze ogenschijnlijk te relaxen en ineens hoor je de diepe zuchten en gaan de oogjes richting mij om te zien of ik reageer op de zucht... want die zucht is bedoeld om mijn aandacht te krijgen en te interacten hetzij spelen binnen, hetzij naar buiten om te dollen :idea:
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

:F: Odin de hele dag door :smile: en niet alleen zuchten maar ook kreunen als een oude man deed ie al met 8 weken :roll:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Gollum heeft een heel scala aan zuchtjes en steuntjes. Ik ken ze allemaal en sommige zijn ook deels aangeleerd gedrag. Mijn moeder word er wel eens gek van, zij kent ze dus niet allemaal :mrgreen: Ze heeft me wel eens opgebeld dat niet wist wat die hond nou wilde, Gol bleef m'n moeder maar aanstaren en op een bepaalde manier kreunen. Ik gevraagd waar ze zaten en hoe Gollum kreunde en verteld dat m'n moeder maar eens onder de bank moest kijken. En tadaa, daar lag haar bal :F:

En zo heeft ze kreuntjes om te spelen, zuchtjes in combinatie met naar iets staren zodat ik het voor haar pak, of de weg vrij maak, de deur open doe. Een zucht in combinatie met de kont naar me toedraaien, hou eens op met dat gefrut betekent dat. Kreuntjes van genot als ik in haar oren kriebel of over haar buikkie. En inderdaad ook af en toe zo'n zucht; :roll: Dan staat ze op van de bank en vraag ik haar aandacht om even te spelen of knuffen ofzo en kijkt ze me even aan, slaakt een zucht en loopt door naar de slaapkamer. Zo van ja daaag, ik ga slapen, bekijk het maar :F:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Gollum schreef:Gollum heeft een heel scala aan zuchtjes en steuntjes. Ik ken ze allemaal en sommige zijn ook deels aangeleerd gedrag. Mijn moeder word er wel eens gek van, zij kent ze dus niet allemaal :mrgreen: Ze heeft me wel eens opgebeld dat niet wist wat die hond nou wilde, Gol bleef m'n moeder maar aanstaren en op een bepaalde manier kreunen. Ik gevraagd waar ze zaten en hoe Gollum kreunde en verteld dat m'n moeder maar eens onder de bank moest kijken. En tadaa, daar lag haar bal :F:
Zo herkenbaar :smile:
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Runa schreef: Tyr is ook enorm vocaal, zelf tot regelmatig huilen als een wolf toe, vooral als hij zen zin niet krijgt, en op 6 maand is er toch zo ongelooflijk veel wat hij niet mag (in zijn ogen dan). :lol1:
Haha. Een van mijn katten heet Tyr :D

Dat huilen als een wolf, ja, heel herkenbaar. Vooral als ze iets wil. Uit of zo. Of dat ik naar beneden kom. Gisterochtend ook, om 8.00 uur 's ochtends :ugh: Huilen als een wolf, afgewisseld met woest blaffen.
Ik werd er wakker van en stamp de trap af (manlief was al beneden) en brul: "Kop dicht, trut, ik wil slápen.". :boos: (ik heb een tikje een ochtendhumeur).
En toen ik eenmaal beneden was: "Oh, dahaag meneer de timmerman die de bijkeuken komt opmeten voor een inbouwkast. Normaal ben ik liever tegen mijn puppie hoor.". :oeps:
And few will ever climb
Runa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door Runa »

Miranda schreef:
Runa schreef: Tyr is ook enorm vocaal, zelf tot regelmatig huilen als een wolf toe, vooral als hij zen zin niet krijgt, en op 6 maand is er toch zo ongelooflijk veel wat hij niet mag (in zijn ogen dan). :lol1:
Haha. Een van mijn katten heet Tyr :D

Dat huilen als een wolf, ja, heel herkenbaar. Vooral als ze iets wil. Uit of zo. Of dat ik naar beneden kom. Gisterochtend ook, om 8.00 uur 's ochtends :ugh: Huilen als een wolf, afgewisseld met woest blaffen.
Ik werd er wakker van en stamp de trap af (manlief was al beneden) en brul: "Kop dicht, trut, ik wil slápen.". :boos: (ik heb een tikje een ochtendhumeur).
En toen ik eenmaal beneden was: "Oh, dahaag meneer de timmerman die de bijkeuken komt opmeten voor een inbouwkast. Normaal ben ik liever tegen mijn puppie hoor.". :oeps:
hahaha, dat ochtendhumeur ken ik ook :ugh: ik ben er niet fier op, maar het zit in men karakter :tongue:
hehe, ben ik even blij dat ik niet de enige ben die wakker word van een wolfshuil :-D
Trouwens die meneer timmerman, is die nog durven blijven of heeft die zen mond nog durven opentrekken??? :N: :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Ja hoor, meneer de timmerman was volgens mij zeer geamuseerd door het hele gebeuren :tongue:
And few will ever climb
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

weleens? heeel vaak! en vaak als hij iets moet doen waar hij niet zoveel zin in heeft dan moet hij dat even laten weten met een hele diepe zucht en een blik van is het nu duidelijk :boos:

oja en als ik zucht doet hij 9 van de 10 keer mee zuchten :piew:
hij heb ook zo'n zwaar leven bij mij :pffff:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”