Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Na een jaar oud leren los lopen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

The Alpha Bitch
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Na een jaar oud leren los lopen

Ongelezen bericht door The Alpha Bitch »

nyckle schreef:En zeg nu eens eerlijk, waar is de echte Wetterhoun en Stabij gebleven? Het is nu slechts een heel slecht aftreksel van wat ze ooit waren. Vooral de Stabij. Aangepast moet hij zijn aan het Hollandse leven. Het is jammer genoeg een schijntje wat het ras ooit was.
De Wetterhoun is gelukkig nu nog beter af. Maar ik denk dat het ras ook verloren zal gaan. twee rassen die eigenlijk niks meer te maken hebben wat ze ooit waren.

* Verwijderd door mod. Dringend verzoek het ABN te gebruiken.*
Handel :scratch:
Ik reageer niet vaak hier maar ja nu ff wel..Ja..., ik kan dus wel fries lezen,woon ook in jubbega namelijk, waar je nog geen staffords ziet op t platteland...., weet je wel... :blah: beetje flauw dat je dit dan in t fries doet. Liefde voor je ras snap ik echt helemaal,dat heb ik ook, maar dan wel voor iedereen graag leesbaar. O trouwens, ik ben een complete leek op t gebied van staby`s en wetterhounds..dus daar gaat t niet om, de kennis van t ras.Alleen om je voor sommigen misschien onleesbare commentaren.
If i trow a stick...... will you leave????
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nyckle »

enige verdieping als fokker van een ras mag je wel verwachten. Op zijn minst. Een wetterhoun als wetter te noemen is echt Hollands. Een Wetterhoun verdient een beetje meer respect. Ik hoop dat dit ras nooit de populariteit krijgt, dan zijn niet verwante Stabij. Een Wetterhoun is een Wetterhoun en als het ooit een wetter wordt, dan is het verloren als ras. Dat is namelijk met de Stabij gebeurt.
The Alpha Bitch
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door The Alpha Bitch »

Zoals ik al zei, ik ben een leek op dit gebied, en ja ik ken alleen een wetterhoun als fries, geen wetter, al snap ik de afkorting ook wel weer.maar een naam doet toch eigenlijk niks te kort aan waar een ras voor staat> ik ben oprecht benieuwd naar je conclusie waarom een wetter geen wetterhoun is.( omdat t hollands uit gesproken is?) maar dat doet toch nix af qua kwaliteiten?
If i trow a stick...... will you leave????
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Ach, ik wil er niet teveel woorden over vuil maken. De Stabij die ik ken, was niet een hond die 7 hoog op een flat gehouden kon worden. Bunzing en mollenhond. Nu een handzame tentoonstellinghond die zijn neus ophaalt voor een mol.
Met de Wetterhoun zal het iets meevallen. Maar er moet niet teveel reclame voor gemaakt worden. Voor je het weet weet de Hollander van de Wetterhoun een Waterhoen te maken.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

nyckle schreef:Ach, ik wil er niet teveel woorden over vuil maken. De Stabij die ik ken, was niet een hond die 7 hoog op een flat gehouden kon worden. Bunzing en mollenhond. Nu een handzame tentoonstellinghond die zijn neus ophaalt voor een mol.
Met de Wetterhoun zal het iets meevallen. Maar er moet niet teveel reclame voor gemaakt worden. Voor je het weet weet de Hollander van de Wetterhoun een Waterhoen te maken.
Hangt het er niet van af wat je doet met een hond in plaats van waar hij woont?

Ik kende een aantal jaren geleden iemand die 4 hoog achter in hartje Amsterdam woonde met 3 staande honden.
Die honden kwamen niks tekort.

Iemand die lekker buiten woont en het niet nodig vindt om zijn hond uit te laten omdat hij een leuk omheind veldje heeft vind ik zelf eigenlijk minder geslaagd :?

Als ik het goed begrepen heb staat de Wetterhoun er niet best voor wat het bestand betreft.
Het is niet zomaar dat er wordt overwogen om het stamboek open te gooien.

Elk ras dat populair wordt loopt een risico.
Daar heb je gelijk in.
Dat geldt ook voor de Friese rassen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Rinne Roos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Rinne Roos »

wie is deze nyckle? kan hij/zij zich misschien voortaan on topic houden, ipv zitten zeiken in het Fries tegen HF leden hier? beetje achterbaks ook, in het Fries lullen zodat de meerderheid het niet lezen kan.
Hoe moeilijk is het?

En als je iets persoonlijks tegen iemand hebt, doe het dan via pb.

Of zit je soms in de club van Dooper en kom je hier je gram halen? :denken:

met excuses voor topic starter.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Nyckle moet wel consequent zijn. Als Hollanders iets vertalen doen ze het goed, niet halfslachtig.
Waterhond dus....
Daarbij is Fries voor mij net zoiets als Turks of Chinees, dus als je op dit forum wil meekletsen dan graag in het Nederlands
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Oreo schreef:Ik heb Oreo al vanaf puppy af aan maar ik woonde toen in haarlem in een heel druk stedelijk gebied met geen geschikte plekken om hem los te durven laten, heb ik dit nooit echt met hem geoefend. in nijmegen woon ik vlak bij een bos gebied en heb het hier ook een aantal keer geprobeerd hij blijft in de buurt lekker spelen en rennen maar zodra ik hem roep wil hij niet meer terug komen. Vooral niet als er een andere hond in zicht is. Ik heb het geprobeerd met snoepjes maar dan grist hij supersnel het snoepje uit me hand om vervolgens weer rond te rennen. thuis en aan de lijn luisterd hij heel goed ook als ik hem roep dus ik weet nu eigenlijk niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken zonder hem in gevaar te brengen. :denken:
Ik zou er een stuk waslijn aan doen van 10 meter of zo. Eerst mee los laten rennen tot hij er niet meer om geeft. Dan roepen, snoepje geven en als je hem dan wilt aanlijnen en hij rent weer weg stap je op de lijn....
Zo corrigeert hij zichzelf...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik be ook tegen afkortingen :pffff:

Wat niet meer mag:
Stabij (heet stabijhoun)
Aussie (heet australian shepherd)
Border (heet border collie of border terrier)
Enzovoorts.

En afkortingen als BC, ACD enzovoorts mogen ook niet meer. :pffff: :zweep:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

nyckle schreef:Ach, ik wil er niet teveel woorden over vuil maken. De Stabij die ik ken, was niet een hond die 7 hoog op een flat gehouden kon worden. Bunzing en mollenhond. Nu een handzame tentoonstellinghond die zijn neus ophaalt voor een mol.
Tuurlijk, gooi het maar weer op de "Hollander". Als je daarover al kan spreken. Beetje simpel niet? :19:

En voordat je denkt dat ik als Hollander een liefhebber van de Stabij en Wetter ( :pffff: ) ben en plannen heb om er een Waterhoen van te maken, zal ik je gelijk uit de droom helpen. Een Stabij en Wetter zijn biede mooie honden, maar wel bij een ander.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”