In de watergang hier staat altijd een rattenkooi en de vanger moet hem heel regelmatig legen.lieke schreef: Bij mij in de buurt, op weg naar het hondenuitlaatgebied, staat een rijtje woningen naast een vijver. De bewoners vinden het kennelijk heel normaal om alle etensresten (macaroni, rijst, aardappelen, etc.) op het gras bij die vijver te kieperen.
Tja, honden hebben na één keer al door dat er altijd iets te bikken ligt. Ik loop dus tegenwoordig een langere route naar het hondenuitlaatgebied om dit paadje maar te vermijden.
Eén keer heb ik een van de mensen die daar wonen gevraagd om dat alsjeblieft niet meer te doen omdat honden er van eten en het vaak al snel bedorven is. En dan krijg je als antwoord dat het voor de eenden en zwanen bedoeld is en dat ik maar moet zorgen dat mijn honden er niet aankomen. Nou ja, dan loop ik maar om.
Want ik krijg het mijn honden écht niet afgeleerd om niet te vreten van de straat. O, ze laten het direct los als ik het commando geef, maar ze proberen het toch iedere keer weer.
Zodra ik er een spot bel ik hem en dan is hij er de volgende dag al omdat de kooi dan blijkbaar vol is.
Hier ligt vaak een halve bakkerij aan brood