Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welk voer is het beste voor mijn pup
Moderator: moderatorteam
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Re: Welk voer is het beste voor mijn pup
KVV of NRV of anders de brok en dan Royal Canin. Dit voerden wij voor we de overstap op vlees maakten. Geen groeipijnen, gelijkmatige groei en ga maar door. Wij vinden dit een zeer goede brok.
- yuri36
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel - Locatie: sittard
Iedereen maakt zo zijn eigen keuzes wat voer betreft. Zelf vind ik Orijen erg goed. In jouw geval zou dat Orijen Puppy Large Breed zijn.
-
nomo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Heel erg bedankt voor alle antwoorden! Helpt zeker! Wil eerst voor een combinatie van kvv en brok gaan.
@jessica74, het calcium/fosforgehalte van Dog Lovers Gold is 1,3% calcium / 1,0% fosfor. Heb het even nagevraagd.
@jessica74, het calcium/fosforgehalte van Dog Lovers Gold is 1,3% calcium / 1,0% fosfor. Heb het even nagevraagd.
- jessica74
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner - Aantal honden: 2
oke dat is ook nog redelijk, maar ik weet niet of het een geperste brok is en dat is wel beter als je een combinatie gaat doen. deze valt uitelkaar en heeft een beetje dezelfde vertering als vlees. de ander zuigt zich vol en duurt heel lang voor dat verteerd. ik heb ze wel eens in water gezet omdat me hond ze niet wou eten nou duurde wel 4 uur voor het zacht was en dan kreeg je het nog niet uit elkaar net een spons.nomo schreef:Heel erg bedankt voor alle antwoorden! Helpt zeker! Wil eerst voor een combinatie van kvv en brok gaan.
- BellaDonna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna
Dog lovers gold is geen geperste brok, maar prima te combineren met KVV.jessica74 schreef:oke dat is ook nog redelijk, maar ik weet niet of het een geperste brok is en dat is wel beter als je een combinatie gaat doen. deze valt uitelkaar en heeft een beetje dezelfde vertering als vlees. de ander zuigt zich vol en duurt heel lang voor dat verteerd. ik heb ze wel eens in water gezet omdat me hond ze niet wou eten nou duurde wel 4 uur voor het zacht was en dan kreeg je het nog niet uit elkaar net een spons.nomo schreef:Heel erg bedankt voor alle antwoorden! Helpt zeker! Wil eerst voor een combinatie van kvv en brok gaan.
Hier krijgen de honden KVV van Lotgering en daarbij Doglovers Gold. Gaat prima die combinatie! Ze krijgen 1 x per dag KVV en de rest van de dag mogen ze bij mij vrij brokken eten.
Het grote voordeel van Doglovers Gold vind ik dat er geen granen aan toegevoegd zijn. Bij mij eet dikke kater Tommie nogal eens hondenbrokken (omdat hij te lui is om op het aanrecht te springen voor de kattenbrokken) en van Doglovers Gold krijgt hij geen diarree. Farmfood daarentegen bevat wel granen, dat geld volgens mij voor alle geperste brokken, omdat die een bindmiddel nodig hebben.
Beide hondjes hebben hier heel mooie donkere keutels, Bella poept 1 x per dag, Donna (pupje) ongeveer 3 keer per dag. Geen diarree, geen grote gele flatsen, gewoon mooie droge keuteltjes. Van granen kan je verwachten dat er meer afvalstoffen zijn.
- jessica74
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner - Aantal honden: 2
klinkt goed hoor. het is ook maar net waar je hond het goed op doet en waar je zelf een goed gevoel bij hebt. als de mijne geen mooie ontlasting heeft op een brok ga ik ook wat anders zoeken dan doen ze het er gewoon niet goed op.
-
Mojuan
- Zeer actief
En hierin zit hem de verwarring.malinois schreef: ps. ik heb zojuist antwoord gekregen van Mulder (smuldier)betreffende de calciumbron:
Wij hebben een premix die we toevoegen (vitamines en mineralen) deze is op natuurlijke basis.
Dat de premix op natuurlijke basis is, wil niet zeggen dat het calcium natuurlijk is.
Met natuurlijk calcium (eigenlijk is het een verkeerde benaming) bedoelen we nml dat het vers gemalen rauw bot is.
Dat is het best opneembaar en ook het best weer uit te scheiden via de ontlasting als er teveel van binnen zou komen.
Eigenlijk moeten we dus niet praten over natuurlijk calcium, maar over calcium uit gemalen bot, of toegevoegd als supplement (al dan niet natuurlijk, want dat is helemaal niet waar het om draait)
Waar ik (en vele anderen) dus voorstander van ben, is calcium uit gemalen rauwe botten.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
dat kan, ik vind dat dus totaal niet belangrijk gezien de dingen die ik zie bij mijn eigen honden en bij de honden die ik kan uit de sport en welke dus zware belasting krijgen op hun botten en gewrichten... (deze honden krijgen allemaal brok over het algemeen en dus al helemaal geen natuurlijke calciumbron).Paulala schreef:En hierin zit hem de verwarring.malinois schreef: ps. ik heb zojuist antwoord gekregen van Mulder (smuldier)betreffende de calciumbron:
Wij hebben een premix die we toevoegen (vitamines en mineralen) deze is op natuurlijke basis.
Dat de premix op natuurlijke basis is, wil niet zeggen dat het calcium natuurlijk is.
Met natuurlijk calcium (eigenlijk is het een verkeerde benaming) bedoelen we nml dat het vers gemalen rauw bot is.
Dat is het best opneembaar en ook het best weer uit te scheiden via de ontlasting als er teveel van binnen zou komen.
Eigenlijk moeten we dus niet praten over natuurlijk calcium, maar over calcium uit gemalen bot, of toegevoegd als supplement (al dan niet natuurlijk, want dat is helemaal niet waar het om draait)
Waar ik (en vele anderen) dus voorstander van ben, is calcium uit gemalen rauwe botten.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Hier ook altijd mooie droge donkere ontlasting.Op Farm FoodBellaDonna schreef: Farmfood daarentegen bevat wel granen, dat geld volgens mij voor alle geperste brokken, omdat die een bindmiddel nodig hebben.
Beide hondjes hebben hier heel mooie donkere keutels, Bella poept 1 x per dag, Donna (pupje) ongeveer 3 keer per dag. Geen diarree, geen grote gele flatsen, gewoon mooie droge keuteltjes. Van granen kan je verwachten dat er meer afvalstoffen zijn.
Goed voer blijft nog steeds dat waar je hond het goed op doet.
-
nomo
- Zeer actief
Inmiddels is pup al even in huis (helemaal geweldig!) en ik had besloten om eerst farmfood te proberen. Om de doodsimpele reden dat de winkel daar nog een zakje van had staan en de dog lovers gold pas 3 dagen later weer geleverd werd. Heb van DLG wel een aantal proefzakjes meegekregen.
Morris eet nu een paar dagen Farmfood. Ben er nog niet zo heel tevreden over. Maar of het nou aan de brok ligt of dat hij gewoon nog wat tijd nodig heeft om te wennen weet ik niet. Dus ik ga nog wel een aantal dagen door. Wil niet van het ene naar het andere switchen binnen een week.
Hij lust het wel, vind het lekker. Alleen heb ik het idee dat het heel erg vult. Hij krijgt dus niet de hoeveelheid die hij mag hebben. Hij zit zomaar vol. Ook als ik naar 4 maaltijden op een dag ga dan krijgt hij het niet op. Het is al een kleintje (voor een berner sennenpup dan) dus wil wel graag dat hij genoeg binnenkrijgt. Ook moet hij soms na het eten een klein beetje overgeven en probeert hij zijn eigen poep op te eten sinds hij farmfood krijgt.
Hmmm... als ik het zo op een rijtje zet begin ik het toch wel veel nadelen te vinden... maar ja, weet niet of dit allemaal door het voer komt natuurlijk...
Ik was van plan om zodra hij goed aan de brok gewend was 2 dagen in de week kvv te gaan voeren. Maar het feit dat hij nu niet zo heel veel eet, soms wat moet overgeven, het poep eten... allemaal redenen om wat kvv in huis te halen. Vandaag smuldier vlees compleet gekocht en als avondmaaltijd gegeven. Hij vond het heerlijk! De bak was in no time leeg en hij probeerde de bodem er zo ongeveer uit te likken. Prachtig om hem zo te zien smullen! Als ik een grotere vriezer had gehad was ik meteen compleet op vers overgestapt, maar dat is helaas geen optie. Wil nu de avondmaaltijd kvv geven en dan de rest van de dag brokken. Lijkt me wel een mooie combi. Kom alleen nog wat verschillende dingen tegen over de hoeveelheid die ik moet geven. Iemand die daar wat over kan zeggen? Ik kwam op internet meestal iets tegen van rond de 50-70 gram per kilo per dag verdeelt over 4 maaltijden (voor pups). Morris weegt nu 6 kilo dus dat zou dan op 300-420 gram per dag komen. Ik wil alleen de avondmaaltijd kvv geven en heb nu 100 gram gegeven. Is dit een beetje redelijk of kan ik beter meer geven? En hoe zit het met volwassen honden? Hoeveel gram per kilo hond geef je dan ongeveer?
Morris eet nu een paar dagen Farmfood. Ben er nog niet zo heel tevreden over. Maar of het nou aan de brok ligt of dat hij gewoon nog wat tijd nodig heeft om te wennen weet ik niet. Dus ik ga nog wel een aantal dagen door. Wil niet van het ene naar het andere switchen binnen een week.
Hij lust het wel, vind het lekker. Alleen heb ik het idee dat het heel erg vult. Hij krijgt dus niet de hoeveelheid die hij mag hebben. Hij zit zomaar vol. Ook als ik naar 4 maaltijden op een dag ga dan krijgt hij het niet op. Het is al een kleintje (voor een berner sennenpup dan) dus wil wel graag dat hij genoeg binnenkrijgt. Ook moet hij soms na het eten een klein beetje overgeven en probeert hij zijn eigen poep op te eten sinds hij farmfood krijgt.
Hmmm... als ik het zo op een rijtje zet begin ik het toch wel veel nadelen te vinden... maar ja, weet niet of dit allemaal door het voer komt natuurlijk...
Ik was van plan om zodra hij goed aan de brok gewend was 2 dagen in de week kvv te gaan voeren. Maar het feit dat hij nu niet zo heel veel eet, soms wat moet overgeven, het poep eten... allemaal redenen om wat kvv in huis te halen. Vandaag smuldier vlees compleet gekocht en als avondmaaltijd gegeven. Hij vond het heerlijk! De bak was in no time leeg en hij probeerde de bodem er zo ongeveer uit te likken. Prachtig om hem zo te zien smullen! Als ik een grotere vriezer had gehad was ik meteen compleet op vers overgestapt, maar dat is helaas geen optie. Wil nu de avondmaaltijd kvv geven en dan de rest van de dag brokken. Lijkt me wel een mooie combi. Kom alleen nog wat verschillende dingen tegen over de hoeveelheid die ik moet geven. Iemand die daar wat over kan zeggen? Ik kwam op internet meestal iets tegen van rond de 50-70 gram per kilo per dag verdeelt over 4 maaltijden (voor pups). Morris weegt nu 6 kilo dus dat zou dan op 300-420 gram per dag komen. Ik wil alleen de avondmaaltijd kvv geven en heb nu 100 gram gegeven. Is dit een beetje redelijk of kan ik beter meer geven? En hoe zit het met volwassen honden? Hoeveel gram per kilo hond geef je dan ongeveer?
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik bereken dat altijd op een andere manier.
Volwassen honden geef je ongeveer 2% van hun lichaamsgewicht per dag.
Een pup ongeveer 5% dacht ik, maar dat weet ik niet zeker dus je zult even moeten zoeken of wachten op antwoord van een ander.
Volwassen honden geef je ongeveer 2% van hun lichaamsgewicht per dag.
Een pup ongeveer 5% dacht ik, maar dat weet ik niet zeker dus je zult even moeten zoeken of wachten op antwoord van een ander.