Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Officieel verliefd....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sterredag
Zeer actief
Mijn ras(sen): jack russell x boerenfox
Aantal honden: 1

Re: Officieel verliefd....

Ongelezen bericht door sterredag »

Lief schreef:
Misschien moeten fokkers ook eens beginnen aan leasen, kopen op afbetaling e.d. dan. Werkt bij auto's ook.

Maar serieus, snappen doe ik dat ook niet. Als je er geen geld voor hebt, wees dan ook slim genoeg om het aan je voorbij te laten gaan.
Goedkoop is duurkoop. Voorbeelden te over.

Maar die verliefdheid snap ik wel, het zijn schitterende dieren. Niet voor bij mij thuis, maar wel om foto's van te bekijken.
Nu zou ik er idd geen geld voor hebben. In een ander topic loopt deze discussie ook al, dus vind het nogal veel om hier hetzelfde te beargumenteren. Ik geef het geld liever uit aan "onderhoud" ff crue gezegd, dan aan aanschaf... en als het moet dan moet het.. dat is meer een principe kwestie dan niet kunnen of willen. Ik blijf het belachelijk veel geld vinden voor een hond.

Ik ben ook geen voorstander van het hele rasgebeuren, o.a. vanwege de gezondheidsrisico's risico's op "inteelt" (te gauw zelfde voorouders in de lijn) dat soort dingen. Ik vind het ook niet nodig om rasstandaarden te maken. Hond = hond en gaan met die banaan.... net als bij mensen die je ook niet bij elkaar zet omdat dan de kans op kindjes met blond haar groter is enzo. Ja ik weet het, mensen en honden zijn anders. Ik vind het alleen onnodig dat hele rasgebeuren.

En toch is het een hele mooie hond en ben dus verliefd :I:
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ik zal er geen discussie over geld van maken :smile1: . Ik denk dat aanschaf en onderhoud wel een onderling (omgekeerd evenredig)verband hebben overigens. En als je dat niet erg vind, wie ben ik dan?

En dat je als een blok valt voor pcies zo'n type hond als je vanuit principe niet naar op zoek bent is wel grappig. Want om die witte te krijgen hebben ze wel heel bewust moeten fokken natuurlijk :D
Sammy_ODH
Actief
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sammy_ODH »

Wat betreft honden & prijzen. Mijn nichtje denkt nog steeds dat ik een grapje maakte over de prijs die we voor Sammy hebben betaald. Ze zei: 'maar daar kan je een tweedehands auto voor kopen :80: '
& 'een hond koop je toch al voor 100 euro op marktplaats?'. Op een gegeven moment hield ze het er maar op dat ik een grapje maakte. Ik kon haar er ook niet meer van overtuigen dat dat niet zo was. :smile:

Dit is dan ook wel iemand die helemaal niks met honden heeft en ook niks weet over broodfokkers etc., ik vond het wel komisch ;)

Voor de rest sluit ik me aan bij de uitspraak 'goedkoop = duurkoop' ;)
sterredag
Zeer actief

Lief schreef:...............................................
En dat je als een blok valt voor pcies zo'n type hond als je vanuit principe niet naar op zoek bent is wel grappig. Want om die witte te krijgen hebben ze wel heel bewust moeten fokken natuurlijk :D
Dank je wel! :)

En ja het is idd nogal ironisch... maar goed.. zonder fok, had ik het beest nooit gezien, had ik nooit verliefd kunnen worden ook :D

Moet mij weer overkomen..... smoor verliefd op iets waarvan ik eigenlijk van mening ben dat het niet had moeten bestaan... tja.. en wat doe je eraan... verliefdheid kent geen grenzen.
Sammy_ODH
Actief
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sammy_ODH »

Eerst maar eens genieten van Lara toch? Daar ben je hopelijk ook verliefd op. :F:
En kijken of je na je eerste puppy nog wel een keer wen puppy wil. Ze zijn zooooo leuk, maar soms kan je ze wel achter het behang plakken :M:
sterredag
Zeer actief

Sammy_ODH schreef:Eerst maar eens genieten van Lara toch? Daar ben je hopelijk ook verliefd op. :F:
En kijken of je na je eerste puppy nog wel een keer wen puppy wil. Ze zijn zooooo leuk, maar soms kan je ze wel achter het behang plakken :M:
Jaaaaaaaaaaaa Lara!!!! :I: :I: :J: ben mega ongeduldig die ene dag duurt zooooooooooooooooo lang. Het is zon droppertje die oogies, daar ben ik voor gevallen die hebben iets dat die andere niet hadden.

Moet wel zeggen kan mijn kind af en toe ook wel achter het behang plakken hoor, dus ben vol goede moed. Vol positiveit, enthousiasme en voorbereid op de periode "baby in huis". Behangplaksel heb ik ook al besteld :engel:
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Een van mijn collega instructeurs op de hondenclub heeft witjes(zoals ze bij ons genoemd worden haha) ze heeft nu nog moeder en dochter (zelf gefokt met alle benodigheden) haar dochter heeft nog een hond uit datzelfde nest...hele mooie en leuke honden...prettig gestoord dat wel...maar het is inderdaad niet een ras dat je van marktplaats afpakt....maar ja welk ras wel :19:
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

sterredag schreef:
Angelique25 schreef:
Je gaat gewoon naar Marktplaats...geef "witte herder" op in de zoekfunctie...en voila, binnen 5 minuten 10 witte herderpups...voor weinig :roll:
Ja.. lol.. grappig en dan dus met broodfokkers te maken krijgen.. zo dom ben ik dan werkelijk ook weer niet. Vandaar de opmerking, "maar ja waar vind je die" en "misschien in de toekomst dan toch een rashond" :)

@renee-uk

Voor inlezen heb ik alle tijd, want zoals ik al zei, voorlopig woon ik niet in een geschikte woning... en moet zelfs eerst nog de nodige eerste ervaringen opdoen met het grootbrengen van een pup. Dit heeft dus zeker geen haast. Daarom ook dit topic. Meer informatie verkrijgen :)

Als ik dan een rashond neem, dan weet ik wel dat ik dat alleen moet doen van geteste ouders... ouders moeten dus minstens wel een stamboom hebben. En ik besef me idd dat je hier zeker niet voor een duppie op de eerste rang kan zitten en dat het idee "liefst zonder stamboom" een utopie is, die ik waarschijnlijk los moet laten. (een mens mag toch dromen?)

Maar ja marktplaats geen betrouwbare bron, bedragen op sites van erkende fokkers die ik kon vinden staan er niet. Dus een inschatting van hoeveel euro's zo'n puppie zou kosten zou wel fijn zijn (misschien moet ik er wel 10 jaar voor sparen voordat ik dat geld zou hebben)

Ben al wel ff gaan googelen natuurlijk.... als iemand nog een goede site weet over karaktereigenschappen en gezondheidsproblemen zie ik de graag.
een stamboom kost 50 euro, dus waarom in gidsnaam ouders met en pup zonder?

dan kun je ervanuitgaan dat er iets niet klopt want elke fokker die trots is en achter zijn fok staat zal willen dat de pups zijn naam drsagen!
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

sterredag schreef:huski's

Husky's :F:
M@scha
Zeer actief

Nuyvilaq schreef:

sneeuwhonden :pffff:

groetjes mas en liefs van de steffers :N: :engel:
Afbeelding
Angelique.

:smile: :smile:
M@scha
Zeer actief

echt je rasnaam niet goed schrijven vind ik nét zo erg als wanneer ze mijn honden van het verkeerde geslacht beschuldigen.

hoe kún je onze lola nou een hem vinden! als er één hond op en top meid is! :U: :M:

nou ja, ik deel je frustratie :engel:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

massam schreef:echt je rasnaam niet goed schrijven
Of uitspreken. Beagel.
Afbeelding
Angelique.

massam schreef:echt je rasnaam niet goed schrijven vind ik nét zo erg als wanneer ze mijn honden van het verkeerde geslacht beschuldigen.

hoe kún je onze lola nou een hem vinden! als er één hond op en top meid is! :U: :M:

nou ja, ik deel je frustratie :engel:

ja echt he ik heb daar echt de pest aan :N:

net zoiets als jack rusell of bennesenner :N:
Katja-Jessie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Border Collie

Ongelezen bericht door Katja-Jessie »

Ik begrijp je helemaal!

Dit is ons witje, we hebben haar sinds vandaag precies 2 maanden.
Het is een herplaatser die ik op de site van de vereniging tegenkwam.
Ze heeft dus een stamboom, en eigenlijk vind ik dat wel fijn.

In tegenstelling tot sommige witte herders is ze ontzettend open naar mensen, helemaal niet schuw! Ze vliegt het liefst iedereen om de nek

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Een droom wordt een doel wanneer actie wordt ondernomen om het te realiseren.
sterredag
Zeer actief

Nuyvilaq schreef:

:oohja: excuus!!
sterredag
Zeer actief

Katja-Jessie schreef:Ik begrijp je helemaal!

Dit is ons witje, we hebben haar sinds vandaag precies 2 maanden.
Het is een herplaatser die ik op de site van de vereniging tegenkwam.
Ze heeft dus een stamboom, en eigenlijk vind ik dat wel fijn.

In tegenstelling tot sommige witte herders is ze ontzettend open naar mensen, helemaal niet schuw! Ze vliegt het liefst iedereen om de nek
:I: :I:

Echt zie je wel... verliefd :D

Een herplaatser is trouwens ook wel het overwegen waard tzt.
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Nou, hier heb je mijn ras!

Tis een koopie, dusse.....rennen! Maak je niet druk of het een boom of geen boom heeft. Enne, haren doet ze trouwens niet (wat ik tegenspreek en ik spreek uit ervaring!)

Bieden vanaf??

http://link.marktplaats.nl/425428784" onclick="window.open(this.href);return false;
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Zwitserse witte herders zijn ook heel leuk, voor zover ik ze ken hele lieve , slimme en ook sportieve honden, gewoon tof dus. :D Nadeel:ze worden zo snel vies :lol1:
Afbeelding
Erwina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Erwina »

Wilm@ schreef:Nou, hier heb je mijn ras!

Tis een koopie, dusse.....rennen! Maak je niet druk of het een boom of geen boom heeft. Enne, haren doet ze trouwens niet (wat ik tegenspreek en ik spreek uit ervaring!)

Bieden vanaf??

http://link.marktplaats.nl/425428784" onclick="window.open(this.href);return false;
http://verkopers.marktplaats.nl/6136083" onclick="window.open(this.href);return false;

Volgens mij zijn ze opruiming aan het houden daar thuis :N:
Welkom Ollie!
Afbeelding

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

sterredag schreef:
Angelique25 schreef:
Je gaat gewoon naar Marktplaats...geef "witte herder" op in de zoekfunctie...en voila, binnen 5 minuten 10 witte herderpups...voor weinig :roll:
Ja.. lol.. grappig en dan dus met broodfokkers te maken krijgen.. zo dom ben ik dan werkelijk ook weer niet. Vandaar de opmerking, "maar ja waar vind je die" en "misschien in de toekomst dan toch een rashond" :)

Een "rashond" zonder stamboom voor een koopje willen, dan kom je echt niet uit bij een verantwoorde fokker. Zelfs niet als je 5 jaar zoekt of wacht :roll:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Lellibel schreef:Nadeel:ze worden zo snel vies :lol1:
Nee hoor, ze worden niet sneller vies dan andere rassen. Je ziet het wel beter :wink:

Mevrouw hier heeft als grote hobbie het duiken in modderpoelen en dergelijke. Vindt ze helemaal het einde, en dat doet ze soms dus wel 7 keer per week. Is niet erg, want de vacht is zelfreinigend. Thuis opdrogen op haar kleedje en alles valt er zo weer af. Geen enkel probleem.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

sterredag schreef:
Lief schreef:
Misschien moeten fokkers ook eens beginnen aan leasen, kopen op afbetaling e.d. dan. Werkt bij auto's ook.

Maar serieus, snappen doe ik dat ook niet. Als je er geen geld voor hebt, wees dan ook slim genoeg om het aan je voorbij te laten gaan.
Goedkoop is duurkoop. Voorbeelden te over.

Maar die verliefdheid snap ik wel, het zijn schitterende dieren. Niet voor bij mij thuis, maar wel om foto's van te bekijken.
Nu zou ik er idd geen geld voor hebben. In een ander topic loopt deze discussie ook al, dus vind het nogal veel om hier hetzelfde te beargumenteren. Ik geef het geld liever uit aan "onderhoud" ff crue gezegd, dan aan aanschaf... en als het moet dan moet het.. dat is meer een principe kwestie dan niet kunnen of willen. Ik blijf het belachelijk veel geld vinden voor een hond.

Ik ben ook geen voorstander van het hele rasgebeuren, o.a. vanwege de gezondheidsrisico's risico's op "inteelt" (te gauw zelfde voorouders in de lijn) dat soort dingen. Ik vind het ook niet nodig om rasstandaarden te maken. Hond = hond en gaan met die banaan.... net als bij mensen die je ook niet bij elkaar zet omdat dan de kans op kindjes met blond haar groter is enzo. Ja ik weet het, mensen en honden zijn anders. Ik vind het alleen onnodig dat hele rasgebeuren.

En toch is het een hele mooie hond en ben dus verliefd :I:
Even dit deel dikgemaakt. Ik ben het deel eens met je over dat hele rasgebeuren wat betreft inteelt. Daarom moet je ook kijken naar het ras (gezond/ongezond?veel inteelt?) en de stambooms. Zo kan je zien of er uberhaubt inteelt is. Dat kan niet zonder stamboom.

Maar ik ben zeker niet eens met je "hond=hond". Stel dat ik IPO wil doen, dan zie ik mijzelf dat niet doen met een colllieachtige typen. Chihuahuas of herders zie ik niet voor de slee lopen :zweep:
Bepaalde honden zijn gefokt voor bepaald werk/sporten. Dat jij misschien geen zin hebt om een bepaalde sport uit te oefenen en daar niet rekening mee hoeft te houden zegt nog niet dat alle honden maar hetzelfde zijn.

Er zouden bijv. hondentypen kunnen worden gecreeerd ipv hondenrassen, maar dat is weer een andere discussie.
Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

sterredag schreef:Ik ben ook geen voorstander van het hele rasgebeuren, o.a. vanwege de gezondheidsrisico's risico's op "inteelt" (te gauw zelfde voorouders in de lijn) dat soort dingen. Ik vind het ook niet nodig om rasstandaarden te maken. Hond = hond en gaan met die banaan.... net als bij mensen die je ook niet bij elkaar zet omdat dan de kans op kindjes met blond haar groter is enzo. Ja ik weet het, mensen en honden zijn anders. Ik vind het alleen onnodig dat hele rasgebeuren.
Juist honden van goede fokkers worden volledig getest om gezondheidsrisico's zoveel mogelijk uit te sluiten. Kijk, pech kan je áltijd hebben. En juist met een stamboom kan je de lijnen van je hond terug kijken en is er wel te vinden hoe het zit met de lijnen en de voorouders. Dus dat argument gaat ook niet op. ;)

Denk je dat je met een kruising of MP hondje weet wie de ouders zijn en of dit ook inderdaad klopt?

En wat is er "onnodig" aan rasstandaarden?
Als die er niet waren, dan weet je nog niet wat je aanschaft ;)
Afbeelding
Angelique.

sterredag schreef:
Nuyvilaq schreef:

:wink:
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Wilm@ schreef:Nou, hier heb je mijn ras!

Bieden vanaf??

bieden vanaf 400.000,00 euro dat zijn dan wel hele dure honden. :mrgreen:
Afbeelding
gevni havanezers
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Nuyvilaq schreef:
sterredag schreef:
Nuyvilaq schreef:

:wink:
maar in het meervoud is het dan huskies ;)
Afbeelding
Angelique.

Hutsje schreef: maar in het meervoud is het dan huskies ;)

Uhhh nee hoor, althans bij mijn weten niet iig :denken:
Hutsje
Zeer actief

Nuyvilaq schreef:
Hutsje schreef: maar in het meervoud is het dan huskies ;)

Uhhh nee hoor, althans bij mijn weten niet iig :denken:
ja hoor, in het engels wordt enkelvoud naar meervoud eindigend op y altijd ies. dus hobby wordt hobbies en husky wordt dan huskies.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

bijvoorbeeld:

Siberian Huskies are strong, compact, working sled dogs. The medium sized head is in proportion to the body, with a muzzle that is equal in length to the skull, with a well defined stop. The color of the nose depends upon the color of the dog's coat.

http://www.dogbreedinfo.com/siberianhusky.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

en:

http://www.lowlandstrail.com/content/dutch/index_nl.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.nanooksiberians.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

etc. etc. ;)
Laatst gewijzigd door Hutsje op 23 feb 2011 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”