Nu zou ik er idd geen geld voor hebben. In een ander topic loopt deze discussie ook al, dus vind het nogal veel om hier hetzelfde te beargumenteren. Ik geef het geld liever uit aan "onderhoud" ff crue gezegd, dan aan aanschaf... en als het moet dan moet het.. dat is meer een principe kwestie dan niet kunnen of willen. Ik blijf het belachelijk veel geld vinden voor een hond.Lief schreef:
Misschien moeten fokkers ook eens beginnen aan leasen, kopen op afbetaling e.d. dan. Werkt bij auto's ook.
Maar serieus, snappen doe ik dat ook niet. Als je er geen geld voor hebt, wees dan ook slim genoeg om het aan je voorbij te laten gaan.
Goedkoop is duurkoop. Voorbeelden te over.
Maar die verliefdheid snap ik wel, het zijn schitterende dieren. Niet voor bij mij thuis, maar wel om foto's van te bekijken.
Ik ben ook geen voorstander van het hele rasgebeuren, o.a. vanwege de gezondheidsrisico's risico's op "inteelt" (te gauw zelfde voorouders in de lijn) dat soort dingen. Ik vind het ook niet nodig om rasstandaarden te maken. Hond = hond en gaan met die banaan.... net als bij mensen die je ook niet bij elkaar zet omdat dan de kans op kindjes met blond haar groter is enzo. Ja ik weet het, mensen en honden zijn anders. Ik vind het alleen onnodig dat hele rasgebeuren.
En toch is het een hele mooie hond en ben dus verliefd