Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

" Aan de lijn trekken...

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Re: " Aan de lijn trekken...

Ongelezen bericht door Brigitte »

Hier mogen ze trekken als het maar niet té wordt heb ik er geen problemen mee.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Mekkie schreef:
Dat wist ik wel :oeps:
:roos:
:F:
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Ik ben daar met Cash van pup af aan mee bezig geweest. Daar pluk ik nu wel de vruchten van. Ik koppelde aan dat niet trekken het commando 'rustig'. Nu is hij altijd erg onstuimig en dan wil hij dus weleens te hard gaan aan de lijn, een "rustig!!" is dan nu voldoende om te zorgen dat hij niet teveel druk op de lijn zet. Hij hoeft van mij ook niet strak naast te lopen, hij loopt ook aan de flex van 8 m. Allemaal prima, zolang er dus maar geen druk op de lijn komt.
Maar goed, soms heeft hij ook buien hoor dat hij veel trekt en hij weegt nogal wat.... :ugh:
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Inge O schreef:ja hoor, het trekken niet laten aanleren vanaf pup werkt prima - hier tenminste, en het zijn echt normale honden dus als het bij hen werkt dan ook bij een andere :mrgreen: .
Hoe leer jij ze dat Inge? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Inge O schreef: en verder laat ik nooit, echt nooit nooit nooit (en nog een paar kilometertjes nooitjes er achteraan :F: ) druk op de lijn toe : niet als ze iets willen besnuffelen, niet als ik (bv. op de hondenschool) ergens stilsta en de pup ondertussen met een andere pup speelt of zo : dan laat ik nog liever het lijntje los (want constant verbieden heeft ook geen zin) en hou pup zo wel in de gaten.

zo krijg je een hond die druk ervaart als sturing en niet als een lastige vlieg waar ze fluitend doorheen moeten trekken.
Volgens mij heb ik al eerder ergens hierover gezegd, dat ik denk dat dit het struikelpunt is als je gedwongen bent heel veel met je pup aan de lijn te lopen. Omdat ze hier overal met het OV mee naartoe gaan kom ik hoe dan ook in situaties dat ik geen tijd heb om ze niet te laten trekken. Kan moeilijk 2 treinen missen omdat de pup zonder trekken het station over moet (of nou ja, als dat met pup Vera had gemoeten hadden we die hele trein nooit bereikt :smile: ), en midden in A'dam opeens stil gaan staan op een zebrapad en pas lopen als er echt geen druk meer op de lijn komt gaat ook al niet :mrgreen:
Bij Moos en Saar was dat overigens een makkie, dat waren van zichzelf nauwelijks trekkerds. Vera in principe ook niet, behalve als ze overprikkeld raakte, en laat dat nou net altijd op plekken geweest zijn waar ik geen tijd/plek had om uitgebreid aan dat trekken te gaan werken :jank:
Maar goed, zelfs dan komt het uiteindelijk wel aardig goed haha. Ze trekt nog weleens, maar dat is meer gewoon voor in de riem lopen (en daar heb ik geen last van). Sleuren doet ze nooit meer, en het grootste deel van de tijd loopt ze netjes mee, zelfs op stations tegenwoordig (aan een jachtlijntje :cheer: ).

(en als ik nu dus in herhaling val, ik weet het hoor :engel: )
Afbeelding
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

ik heb zowel een pup als herplaatser en bij beide heb ik van begin af aan niet toegelaten dat er getrokken werd ik heb schouderklachten en dan toendertijd 90 kilo hond aan de lijn..dat gaat niet.ik heb veel geduld op het begin en als ik ergens 5 minuten moet staan voor het doordringt doe ik dat.....volgende week als pupje hier komt wonen gaat het net zo..vanaf het begin word er niet getrokken
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef:
Inge O schreef: en verder laat ik nooit, echt nooit nooit nooit (en nog een paar kilometertjes nooitjes er achteraan :F: ) druk op de lijn toe : niet als ze iets willen besnuffelen, niet als ik (bv. op de hondenschool) ergens stilsta en de pup ondertussen met een andere pup speelt of zo : dan laat ik nog liever het lijntje los (want constant verbieden heeft ook geen zin) en hou pup zo wel in de gaten.

zo krijg je een hond die druk ervaart als sturing en niet als een lastige vlieg waar ze fluitend doorheen moeten trekken.
Volgens mij heb ik al eerder ergens hierover gezegd, dat ik denk dat dit het struikelpunt is als je gedwongen bent heel veel met je pup aan de lijn te lopen. Omdat ze hier overal met het OV mee naartoe gaan kom ik hoe dan ook in situaties dat ik geen tijd heb om ze niet te laten trekken. Kan moeilijk 2 treinen missen omdat de pup zonder trekken het station over moet (of nou ja, als dat met pup Vera had gemoeten hadden we die hele trein nooit bereikt :smile: ), en midden in A'dam opeens stil gaan staan op een zebrapad en pas lopen als er echt geen druk meer op de lijn komt gaat ook al niet :mrgreen:
Bij Moos en Saar was dat overigens een makkie, dat waren van zichzelf nauwelijks trekkerds. Vera in principe ook niet, behalve als ze overprikkeld raakte, en laat dat nou net altijd op plekken geweest zijn waar ik geen tijd/plek had om uitgebreid aan dat trekken te gaan werken :jank:
Maar goed, zelfs dan komt het uiteindelijk wel aardig goed haha. Ze trekt nog weleens, maar dat is meer gewoon voor in de riem lopen (en daar heb ik geen last van). Sleuren doet ze nooit meer, en het grootste deel van de tijd loopt ze netjes mee, zelfs op stations tegenwoordig (aan een jachtlijntje :cheer: ).

ik wist dat je dit zou zeggen :mrgreen: .

maar ik denk dat je nog niet half beseft hoe überconsequent ik in dit soort dingen ben :F: . ik draag nog liever een vera in mijn nek dan haar in een situatie te brengen/laten waarin ze trekken normaal zou kunnen leren vinden maar gezien een pup op deze manier heel erg snel leert wat de bedoeling is (en ook wat niet) zou ik in niet té moeilijke situaties ook rustig zonder problemen corrigeren voor het trekken tot het niveau wat doorkomt op dat moment (en dat zou een laag niveau zijn gezien ze al geen druk op de lijn gewend zijn).
maar dat is dus zelden nodig (meer dan een uhh!! bedoel ik dan) omdat het na een paar weken al heel goed gaat dus waarom zou het dan plots slecht gaan als ik een trein moet halen :F: ?
Vera begon pas te trekken bij veel prikkels om d'r heen toen ze een maand of 5-6 was denk ik, toen was ze niet meer goed in mijn nek te hangen :jank: :mrgreen: Daarvoor trok ze niet. Maar toen ze eenmaal ging 'flippen' bij veel drukte flipte ze ook meteen goed :F:
overigens sta ik nooit stil om het trekken af te leren, die techniek gebruik ik echt nooit ofte nimmer. dus al moest ik achteruit lopend mijn trein halen met een niet trekkende pup maar mijn trein halen zou ik :engel: .
Da's wel een goede hahaa, zo origineel had ik nog niet gedacht. Die ga ik onthouden :ok: :smile:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef:
Vera begon pas te trekken bij veel prikkels om d'r heen toen ze een maand of 5-6 was denk ik, toen was ze niet meer goed in mijn nek te hangen :jank: :mrgreen: Daarvoor trok ze niet. Maar toen ze eenmaal ging 'flippen' bij veel drukte flipte ze ook meteen goed :F:
dan had vera goed pech gehad met een baas als ik want dan was ik even goed streng geworden en had eva even heulllll duidelijk toegesproken :lees: :hmmm: :lees: :hmmm: :lees: :hmmm: :hmmm: :hmmm: .

ik gok zomaar dat eva dat goed had begrepen :mann: .
Eva misschien wel, maar Vera niet hoor :smile2: :mrgreen: :F:

Maar serieus, ik ben weleens echt uit mijn slof geschoten, maar ik kreeg het niet voor elkaar om binnen te komen als ze zo 'flipte'. Wat dus wel goed werkte uiteindelijk was haar iets te dragen geven, dan was ze bezig met "haar taak" i.p.v al die prikkels om haar heen. Het lastige met Vera was dat haar allergrootste prikkel mensen waren. Met haar door een stationshal lopen is als met een voer-gerichte hond door een hal vol met biefstukken lopen. En dan verwachten dat die met een maand of 5 straal genegeerd worden zonder te trekken. Zoiets :mrgreen: Die hal vol met biefstukken had Vera bijvoorbeeld weer prima gekund heel jong al, eitje. Maar die mensen he :N: Maar het zou natuurlijk heel goed kunnen dat iemand anders wel gewoon binnen gekomen zou zijn bij haar hoor. Ikke alleen niet :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef:
Eva misschien wel, maar Vera niet hoor :smile2: :mrgreen: :F:
:oohja: :smile:

in de situatie zoals jij ze beschrijft zou ik denk ik hele kleine rondjes gaan lopen (dan wel een kwartiertje eerder vertrekken thuis hè :F: !) zodat ze een beetje het noorden kwijtraakt tussen al die 'biefstukken' :mrgreen: . of zigzaggen, of achteruit, of achteruit en vooruit of op mijn kop gaan staan zolang ze maar niet zou trekken :boos: :boos: :smile: !!!!!
En dan de volgende dag op youtube staan als "malloot met hond op CS verhindert mensen op tijd hun trein te halen" zeker :hmmm: :hmmm: :smile:
Maar je hebt helemaal gelijk hoor :wink:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik ben een slecht mens en vooroordeelbevestigend wat kleine swifferhondjeseigenaren betreft. Ik draag Sancho namelijk als hij in een situatie komt waarin hij dreigt te gaan trekken. Meestal trekt hij achteruit,hij zet als een echte ezel zijn hakken in het zand want hij heeft de klok wel horen luiden wat zijn naamgenoot betreft maar weet niet waar de klepel hangt.Omdat ik er geen langharige basset van wil maken pak ik hem dan -soms- even gewoon onder mijn arm.Vooral bij liften, zebrapaden en wegrijdende voertuigen enzo.
Zo dat is eruit :Q: Geef me nu dan maar die ban :zweep:
Moos
Zeer actief

Marie-Josée schreef:Ik ben een slecht mens en vooroordeelbevestigend wat kleine swifferhondjeseigenaren betreft. Ik draag Sancho namelijk als hij in een situatie komt waarin hij dreigt te gaan trekken. Meestal trekt hij achteruit,hij zet als een echte ezel zijn hakken in het zand want hij heeft de klok wel horen luiden wat zijn naamgenoot betreft maar weet niet waar de klepel hangt.Omdat ik er geen langharige basset van wil maken pak ik hem dan -soms- even gewoon onder mijn arm.Vooral bij liften, zebrapaden en wegrijdende voertuigen enzo.
Zo dat is eruit :Q: Geef me nu dan maar die ban :zweep:
Ja, die mini hondjes zijn zo onpraktisch nog niet he? :lees: :mrgreen:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Nou ja, zonder gekheid, ik denk dat het in theorie nog beter is om welke hond dan ook even op te tillen dan trekken toe te laten.In theorie hè :mrgreen:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Marie-Josée schreef:Nou ja, zonder gekheid, ik denk dat het in theorie nog beter is om welke hond dan ook even op te tillen dan trekken toe te laten.In theorie hè :mrgreen:
Dat denk ik ook al is het theorie :mrgreen:
Ita ging ook pas later trekken.
En af en toe trekt ze nog.
Vooral in een veld vol hazen :oeps:

Bedankt Inge voor je uitleg :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Ik ben geen vlaggetje en hoef me niet te laten voorttrekken door twee Airedales, daar ik zelf heel goed zelf kan lopen. Lobke en Astor lopen keurig links naast.
Met katten, tja dan is het hangen in de lijn. Hier wordt hard door mij aan gewerkt. Nog meer aandacht voor de baas komen!
Penny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever x Oud Duitse Herder

Ongelezen bericht door Penny »

O ik lees dit even met interesse mee! Zou er zomaar wat van op kunnen steken. Mijn pup van 12 weken trekt als een idioot en ik vrees nu al voor de tijd dat ze 30 kilo weegt. Als ik alleen met haar ben krijg ik haar wel gecorrigeerd maar als de kinderen mee zijn wil ze, koste wat kost, achter de kids aan. En aangezien de kids voor mij rennen, fietsen, steppen etc hangt ze constant in die riem dan. Weet niet zo goed hoe ik dat aan moet pakken dus als iemand de gouden tip heeft hier: graaaaag!
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Rock trekt nooit aan de riem. Reina hing erin :ugh: maar na haar kruisbandoperatie heeft ze een half jaar aan de halti gelopen en het hangen in de riem is volkomen verdwenen :ok:
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Moos schreef:

Nou... Daar ben ik het dan weer niet zo mee eens. Ik denk dat het puur te maken heeft met consequentie, ook op het centraal station. ;) Ik reis namelijk ook heel erg veel met het OV en moet ook altijd overstappen op het CS. Ik kreeg mijn hond met 6 maanden en toen trok hij aan de riem. Hij had nog nooit aan de riem gelopen totdat hij bij ons kwam volgens mij. Ik heb een tijdje moeite gehad met het uit de bus stappen, omdat hij in de hectiek van alle mensen die opeens naar buiten gaan mee ging en dan trok hij. En in die hectiek kun je niet stoppen, maar ik gebruik dan geen commando en blijf kalm en pak hem even aan de halsband. Zo stuur ik hem en hoeft hij geen commando op te volgen, waardoor hij het ook niet fout kan doen. Als we uitgestapt zijn dan zeg ik weer 'naast' en dan moet hij weer netjes naast lopen. Nu weet ik dat hij het kan, ook het beheerst uitstappen en trekt hij helemaal niet meer. En netjes naast rennen hebben we gewoon geoefend. :ok:

Mijn methode is overigens stil staan zodra hij trekt. Ik ruk niet aan de riem en wacht zwijgend totdat hij uit zichzelf weer naast me staat en mij aankijkt. Dan proberen we het opnieuw. Ik kan hem ook waarschuwen voordat de riem strak staat met 'Niet trekken' en dan kan hij nog snel inbinden. Als hij dat niet doet, dan sta ik weer stil. Ook beloon ik hem zo nu en dan nog eens een keer als hij braaf naast loopt. Dit is wel een volwassen hond natuurlijk.
Een pup die alles nog moet leren, daarbij zou ik wachten als de riem strak staat en de hond bij me lokken. Een stukje achteruit lopen en dan weer opnieuw proberen. Daarna kun je het 'Niet trekken' commando en het uit zichzelf naast je komen staan invoeren, als je dat handig vindt natuurlijk. ;) Ik vind het uit zichzelf naast je komen staan wel handig, want het creëert voor de hond een moment waarbij hij even na moet denken over waarom er nu gestopt wordt en wat hij kan doen om het op te heffen. Ook is hij even met zijn volle aandacht bij mij. Ik denk dat daardoor het kwartje sneller viel.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Ik ga volgende keer op CS eens staan kijken hoe jullie het doen :mrgreen:
En de groeten van de mannen :zwaai
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Nou, ik weet het niet.. Ollie is mijn eerste hond, en ik ben er al 10 maanden mee bezig om 'm niet te laten trekken aan de lijn.. Het gaat de ene keer beter dan de andere keer, laten we het daar maar op houden :')

Nu loopt mijn vriend ook regelmatig met 'm en ik weet heel zeker dat die gewoon niet ALTIJD consequent is, dus ik denk dat daar gewoon het grootste probleem zit, en daarom durf ik er dus niks van te zeggen.. :+

Ik word er trouwens wel een beetje gaar van, want ik moet er dus écht héél hard m'n best voor doen wil ie 100 meter netjes mee kunnen lopen. Een hele wandeling niet trekken? Daar dróóm ik alleen maar van :lol1:
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Reny schreef:Ik ga volgende keer op CS eens staan kijken hoe jullie het doen :mrgreen:
Zo braaf dat er laatst een pappa zijn kindje naar Rhodin toe duwde. "Ga die maar aaien. Dat is zo'n brave hond!" Nu is Rhodin daar niet zo geschikt voor, maar braaf was ie wel. :F:

Enne, ik ga binnenkort trouwens de proef op de som nemen. In de Tamaskanpup die we krijgen zit een flinke portie poolhondenbloed en haar vader rent voor de slee en kar. Daar krijgen we het vast moeilijker mee. Ben benieuwd. :mrgreen:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Marlenejjj
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier

Ongelezen bericht door Marlenejjj »

Goede vraag wel...Ik denk dat het heel erg afhangt van de energie die de baas erin steekt, en hoe consequent je bent. Ik denk wel dat je het iedere hond kan leren, alleen heeft iedere hond een andere motivatie om het te doen, de een loopt vrolijk achter een koekje aan, de ander gaat helemaal voor je stembeloning en de volgende heeft minstens een frikandel voor zijn neus nodig om er zelfs maar aan te denken om naast je te lopen.
'Een dag niet gerend is een dag niet geleefd' - aldus Willem

'Een dag niet gegeten is een dag niet geleefd' - aldus Bettie

Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik ben er heel alert op geweest....
Als ik ze alleen heb trekken ze dus niet (of zijn ze na 1 poging weer genezen).
Samen blijft een ramp :jank:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Max en Mica trekken niet aan de lijn, niet omdat ik ze dat geleerd heb, maar omdat die twee gewoon braaf geboren zijn.
Jop trekt altijd, wil altijd naar iets toe net buiten bereik, hangt in de riem als hij iets leuks / interessants /spannends ziet.
Nou kan ik hem houden met alleen mijn pink, hij weegt 2.6 kg en dat is nou net het probleem.
Snoepjes werken niet en een heel klein rukje aan de riem heeft al het effect dat hij 6 meter achteruit geslingert wordt.
Ik kan mijn chihuahua niet afleren te trekken :jank:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Moos
Zeer actief

-Gaby- schreef:Nou... Daar ben ik het dan weer niet zo mee eens. Ik denk dat het puur te maken heeft met consequentie, ook op het centraal station. ;)

Mijn methode is overigens stil staan zodra hij trekt.
Juist deze twee zijn dus nogal lastig te koppelen. Ik weet niet hoe snel Rodin reageerde, maar jonge hyperdepieper Vera die dacht dat elk mens op aarde rondliep voor haar feestje, reageerde dus gewoon op elk mens dat langs kwam lopen zo ongeveer. En dan dus niet door terughoudend te zijn, maar door er als een malloot heen te willen :wink: Tuurlijk heeft het met consequent zijn te maken, maar hoe zie je dat voor je als je ook nog binnen redelijke tijd ergens wil arriveren? :mrgreen: :wink: Ik had natuurlijk om 5 uur 's ochtends al op het station kunnen gaan staan als ik om 8 uur de trein moest hebben, maar goed, dat ging me iets te ver. Maar ja, dan was het misschien uiteindelijk wel gelukt :mrgreen:

Ik heb het dan dus overigens echt in de periode dat Vera van gekkigheid niet wist wat ze met al die prikkels (leuke mensen in haar geval eigenlijk altijd) aan moest he? Zoals jij schrijft over even in de hektiek van het uit de bus stappen rust in Rhodin brengen. Vera was gewoon altijd zo rondom veel mensen, die werd daar vanzelf al hektisch van :mrgreen: Ondertussen is ze dus al een tijdje niet meer zo, en als ze niet helemaal waus in d'r kop was heb ik gewoon geoefend op niet trekken, en toevallig kreeg ik laatst een compliment van iemand dat het zo lekker loopt met Vera omdat ze zo netjes meeloopt. Dus het is toch nog goed gekomen :mrgreen: :engel:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik verdenk mijn lief - die het allereerste rondje 's morgens doet - ervan dat hij niet consequent is. Hoor ik ook van andere hondeneigenaren, dan zeggen ze iets als "jij hebt haar veel beter onder controle dan je man, hè?" :hmmm:
100% afgeleerd is het trekken dus nog niet, maar we zijn er bijna.

Overigens is het bij Skadi zo dat ze trekt uit puur verlangen ergens snel heen te gaan (het losloopgebied verderop, een andere hond).
Als pup heb ik dus de omdraaimethode bij haar uitgeprobeerd. Was hilarisch. Hond hangt in de lijn: 'jaaaaaaa! Dáár wil ik heen! Blij!'. We gaan stilstaan en draaien om, waarbij hond denkt: 'ooooh! Die kant op! Jaaaaa, dáár wil ik heen!' en hangt dus vol in de lijn de ándere kant op :F:
De stilstaanmethode werkt beter bij haar. Maar hij moet superconsequent toegepast worden wil het snel effectief zijn, en dat is dus niet het geval :hmmm:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Marie-Josée
Erelid

Miranda schreef: Hond hangt in de lijn: 'jaaaaaaa! Dáár wil ik heen! Blij!'. We gaan stilstaan en draaien om, waarbij hond denkt: 'ooooh! Die kant op! Jaaaaa, dáár wil ik heen!' en hangt dus vol in de lijn de ándere kant op :F:
:smile: Ik heb beeld :mrgreen:

Sancho gaat "zwemmen" zodra we richting huis gaan, daar werkt geen van de methodes omdat hij dan flipt.Hij is maar net 4 maanden dus dat lossen we nog wel op, als het zichzelf niet al oplost.
Penny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever x Oud Duitse Herder

Ongelezen bericht door Penny »

Na het lezen van dit topic heb ik vandaag maar eens een poging gewaagd om haar niet te laten trekken. En verdomd... Na enige correctie loopt ze gewoon braaf NAAST me! Zelfs met de kids voor me, andere honden en eenden. Goh... Nou maar hopen dat ze dat ook blijft doen :-)
Afbeelding
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Inge O schreef:
Miranda schreef: Als pup heb ik dus de omdraaimethode bij haar uitgeprobeerd. Was hilarisch. Hond hangt in de lijn: 'jaaaaaaa! Dáár wil ik heen! Blij!'. We gaan stilstaan en draaien om, waarbij hond denkt: 'ooooh! Die kant op! Jaaaaa, dáár wil ik heen!' en hangt dus vol in de lijn de ándere kant op :F:
en daar heb ik dan het rondjesdraaien op bedacht :F: .
*grinnikt*

Dat zou bij mij resulteren in de 'val op je gezicht methode'. Ik ben nogal snel duizelig :tongue:
And few will ever climb
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Inge O schreef:je moet natuurlijk ook geen rondjes draaien van 10 cm, maar gewoon in een cirkel blijven lopen :mrgreen: . lukt niet op een smal pad natuurlijk, je moet voor die training wel wat ruimte nemen :mrgreen: .
Maar totdat we op een plek zijn waar we die ruimte hebben, hangt de hond nog steeds in de lijn :19:
Stilstaan werkt redelijk goed nu. Ze weet inmiddels dat als ik stil ga staan ze naast me moet komen zitten. Doet ze vlot en braaf, en dan kijkt ze met haar lekkere pretbek naar me op.
Knap ben ik, hè, mamma? :I:
Ze heeft ook door dat niet trekken uiteindelijk voor haar het snelste resultaat oplevert. Maar zelfbeheersing blijft voorlopig nog wel een punt van aandacht :wink:
And few will ever climb
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Ik moet hier de straat uit, dat stoepje is zo smal dat je er niet naast elkaar overheen kunt lopen. Dan de rijksstraatweg oversteken en ongeveer 150 meter langs de rijksstraatweg lopen (ook niet echt ideaal om in cirkels te lopen :F: ).
En dan ben ik al bij het losloopgebied waar ik in cirkels zou kunnen lopen.
And few will ever climb
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”