Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
12 juni - Waterwerkdag in 't Twiske (NH)
Moderator: moderatorteam
Re: 12 juni - Waterwerkdag in 't Twiske (NH)
Wat let je ouders om mee te doen met Jingo? 

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Of, wat let mij om met Jingo mee te doenMuk schreef:Wat let je ouders om mee te doen met Jingo?

Ik denk dat ik ons gewoon ff opgeef

Hahaha, dat is ook waar. Gewoon zelf meedoen kan ook nog.Machie schreef:Of, wat let mij om met Jingo mee te doenMuk schreef:Wat let je ouders om mee te doen met Jingo?
Ik denk dat ik ons gewoon ff opgeef

-
- Zeer actief
Dan zijn mijn vriend en ik erbij! Lijkt me erg leuk om dat een keer te zien!!Muk schreef:@dn dwoas
Natuurlijk mag je ook zonder hond komen kijken, dat kan altijd, ook bij het gewone waterwerk. Gezellig!Hou wel rekening met de parkeerkosten van 't Twiske, deze zijn dan iets van 6 euro voor > 4 uur geloof ik. Tenzij je een abonnement hebt, maar dat is wat overdreven voor een keer kijken.
![]()
Liefs Ingrid
Ga nooit weg zonder te praten
Ga nooit heen zonder een zoen
Als je het noodlot zult ontmoeten
Kun je het nooit meer doen
Dat doet soms een hart zo’n pijn
Wat je ’s morgens hebt verlaten
Kan er ’s avonds niet meer zijn.
Gezellig!dn dwaos schreef:Dan zijn mijn vriend en ik erbij! Lijkt me erg leuk om dat een keer te zien!!Muk schreef:@dn dwoas
Natuurlijk mag je ook zonder hond komen kijken, dat kan altijd, ook bij het gewone waterwerk. Gezellig!Hou wel rekening met de parkeerkosten van 't Twiske, deze zijn dan iets van 6 euro voor > 4 uur geloof ik. Tenzij je een abonnement hebt, maar dat is wat overdreven voor een keer kijken.
![]()

Je kan overigens ook altijd tijdens het gewone waterwerk langskomen om te kijken, of tijdens de waterwerkdemonstratie die wij met de brandweer geven in Uitgeest op 17 april tijdens de watersportdag. Alleen is dat voor jullie wel nog iets verder rijden.
-
- Zeer actief
*Kijkt waar Uitgeest ligt*Muk schreef:Gezellig!dn dwaos schreef:Dan zijn mijn vriend en ik erbij! Lijkt me erg leuk om dat een keer te zien!!Muk schreef:@dn dwoas
![]()
![]()
Je kan overigens ook altijd tijdens het gewone waterwerk langskomen om te kijken, of tijdens de waterwerkdemonstratie die wij met de brandweer geven in Uitgeest op 17 april tijdens de watersportdag. Alleen is dat voor jullie wel nog iets verder rijden.
Maar afstand is meestal voor ons geen probleem, voor interessante dingen rijden wij graag een stukje
Vaak gaan wij ook een hapje eten in Zandvoort, dus ja.... dan kan dit ook wel

Liefs Ingrid
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Ik doe mee met Jingo
Heb al gegevens voor betaling binnen dus maar snel betalen

Heb al gegevens voor betaling binnen dus maar snel betalen

@dn dwaos
Als je bereid bent om te rijden dan is de watersportdag in Uitgeest zeker een mooie gelegenheid om langs te komen. En als je ook van andere watersporten houdt, kun je daar gelijk ook terecht.
@Machie
Helemaal goed.
Als je bereid bent om te rijden dan is de watersportdag in Uitgeest zeker een mooie gelegenheid om langs te komen. En als je ook van andere watersporten houdt, kun je daar gelijk ook terecht.
@Machie
Helemaal goed.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie
- Aantal honden: 6
Zou dit iets zijn voor onze Jack Russell?
Deze is echt helemaal gek van water, haalt er alles uit wat hij tegenkomt (stokjes, zeewier, zelfs chipszakken).
Deze is echt helemaal gek van water, haalt er alles uit wat hij tegenkomt (stokjes, zeewier, zelfs chipszakken).
Groetjes, Linda
Pootje van Diesel, Gizmo, Jack, Roy, Rose en Finn
In Gedachten:
Tybo, Friese Stabij (05-05-1992 - 14-08-2004)
Spike, x Keeshond (01-09-2002 - 17-03-2011)
Bowie, Jack Russell (15-10-2004 - 01-05-2018)
Pootje van Diesel, Gizmo, Jack, Roy, Rose en Finn
In Gedachten:
Tybo, Friese Stabij (05-05-1992 - 14-08-2004)
Spike, x Keeshond (01-09-2002 - 17-03-2011)
Bowie, Jack Russell (15-10-2004 - 01-05-2018)
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Dit lijkt me erg leuk!
Een vraag, is een hondje van 7 kilo niet te licht/ klein om hieraan mee te doen?
Een vraag, is een hondje van 7 kilo niet te licht/ klein om hieraan mee te doen?
Ook kleine honden kunnen hier prima aan meedoen, als ze maar kunnen zwemmen. Sterker nog, er doen regelmatig kleine honden (iets kleiner nog dan een JR mee) van mensen die ook een Newfoundlander hebben. En daarvoor is aangepast materiaal aanwezig. De oefeningen zullen wel iets aangepast worden dan, want een boot met mensen naar de kant trekken zal dan niet lukken. Maar er zijn genoeg alternatieven.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Wat gaaf, misschien kom ik kijken. Eentje van de flyball groep doet dit namelijk met haar oudje. Zag ook al de kleine smurf op de website 

Kijken kan altijd, maar meedoen is leuker.duitse herder schreef:Wat gaaf, misschien kom ik kijken. Eentje van de flyball groep doet dit namelijk met haar oudje. Zag ook al de kleine smurf op de website

Ik heb ingeschreven en vandaag betaald.
Woon dermate vlakbij dat ik het lopend kan bereiken, voor mij is het dus bekend terrein. Alleen 'het Paviljoen' vinden is toch een lastige opgave.
Dacht 't Twiske na 20 jaar, elke dag daar minstens 3 uur te vertoeven, toch redelijk op mijn duimpje te kennen.
Gut, mijn kinderen hebben nog gezwommen in de Blauwe Poort!

Woon dermate vlakbij dat ik het lopend kan bereiken, voor mij is het dus bekend terrein. Alleen 'het Paviljoen' vinden is toch een lastige opgave.

Dacht 't Twiske na 20 jaar, elke dag daar minstens 3 uur te vertoeven, toch redelijk op mijn duimpje te kennen.

- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
ik kan niet meedoen.
ben met chezz afgelopen weekend gepromoveerd naar de b en nu
heb ik op die dag een wedstrijd.
ben met chezz afgelopen weekend gepromoveerd naar de b en nu
heb ik op die dag een wedstrijd.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Op Google krijg je inderdaad niet de correcte locatie te zien als je zoekt naar Paviljoen 't Twiske. Het paviljoen ligt bij parkeerplaats 13 in 't Twiske.Wilm@ schreef:Ik heb ingeschreven en vandaag betaald.![]()
Woon dermate vlakbij dat ik het lopend kan bereiken, voor mij is het dus bekend terrein. Alleen 'het Paviljoen' vinden is toch een lastige opgave.![]()
Dacht 't Twiske na 20 jaar, elke dag daar minstens 3 uur te vertoeven, toch redelijk op mijn duimpje te kennen.![]()
Voor de duidelijkheid hieronder een plattegrond.

Waar wij gisteren hebben gewandeld, was praktisch aan de andere kant van 't Twiske.

@rakker2000
Gefeliciteerd met de promotie en veel succes straks met de wedstrijd.
- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
dank jeMuk schreef:
@rakker2000
Gefeliciteerd met de promotie en veel succes straks met de wedstrijd.

ben ook benieuwd hoe we het gaan doen in de b
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Leuk, dan geef ik ons opMuk schreef:Ook kleine honden kunnen hier prima aan meedoen, als ze maar kunnen zwemmen. Sterker nog, er doen regelmatig kleine honden (iets kleiner nog dan een JR mee) van mensen die ook een Newfoundlander hebben. En daarvoor is aangepast materiaal aanwezig. De oefeningen zullen wel iets aangepast worden dan, want een boot met mensen naar de kant trekken zal dan niet lukken. Maar er zijn genoeg alternatieven.

Leuk, tot de 12e alvast.Renske schreef:Leuk, dan geef ik ons opMuk schreef:Ook kleine honden kunnen hier prima aan meedoen, als ze maar kunnen zwemmen. Sterker nog, er doen regelmatig kleine honden (iets kleiner nog dan een JR mee) van mensen die ook een Newfoundlander hebben. En daarvoor is aangepast materiaal aanwezig. De oefeningen zullen wel iets aangepast worden dan, want een boot met mensen naar de kant trekken zal dan niet lukken. Maar er zijn genoeg alternatieven..

- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Waar is dit? En zijn er ook zwemvesten voor honden? Want Zazoe houdt wel heel erg van zwemmen maar omdat zijn vellen naar de bodem zakken gaat hij te diep onder om dan ook nog iets voort te trekken volgens mij 

Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Het is vlakbij Amsterdam (Oostzaan om precies te zijn) in recreatiegebied 't Twiske. Heel makkelijk te bereiken vanaf de snelweg, dus dat scheelt.Sanne!! schreef:Waar is dit? En zijn er ook zwemvesten voor honden? Want Zazoe houdt wel heel erg van zwemmen maar omdat zijn vellen naar de bodem zakken gaat hij te diep onder om dan ook nog iets voort te trekken volgens mij

Er zijn zwemvesten voor honden in alle maten, veiligheid gaat voor alles.

Van alle honden wordt eerst de zwemtechniek getest en afhankelijk van de techniek en of de hond krachtig genoeg is wordt de oefening bepaald. Onder begeleiding uiteraard.
- Machie
- Zeer actief
Ik heb er nu al zin in!
Jingo zwemt vast goed genoeg om leuk mee te kunnen doen! (beter nog, die hond zwemt altijd...)
Jingo zwemt vast goed genoeg om leuk mee te kunnen doen! (beter nog, die hond zwemt altijd...)
Ik verwacht niet anders van Jingo.Machie schreef:Ik heb er nu al zin in!

Edit: typo
Laatst gewijzigd door Muk op 09 mar 2011 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Zipporah
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): [ Cane Corso x New Foundlander ]
- Contacteer:
Ik heb ons ingeschreven!
Leuk, ik ben benieuwd naar je hond.Zipporah schreef:Ik heb ons ingeschreven!

- Sanne!!
- Zeer actief
het lijkt me echt ontzettend leuk. Zazoe houdt van zwemmen als het warm is nou dat zal het wel zijn maja met die vellen en hij heeft nog nooit een zwemvest aangehad...
Ik twijfel nog even verder.
Een zwemvest is alleen verplicht bij het uit de boot springen (van de hond dan). Als Zazoe goed kan zwemmen dan hoeft die bij de overige oefeningen zeker geen zwemvest aan te hebben.Sanne!! schreef:het lijkt me echt ontzettend leuk. Zazoe houdt van zwemmen als het warm is nou dat zal het wel zijn maja met die vellen en hij heeft nog nooit een zwemvest aangehad...
Dit natuurlijk om je twijfel nog wat te vergroten.

- Sanne!!
- Zeer actief
nou weet je wat het is zoals ik al eerder zei die vellen van hem zakken naar beneden waardoor hij wel kan zwemmen maar geloof niet dat hij wat wil redden
Dus daarom zou zon zwemvest wel makkelijk zijn

Aha, dan is een zwemvest inderdaad makkelijker. Of je hond daadwerkelijk mensen gaat redden is niet belangrijk. Op de waterwerkdag wordt het aangeleerd en er wordt zeker niet verwacht dat je hond het direct kan of er goed in is.Sanne!! schreef:nou weet je wat het is zoals ik al eerder zei die vellen van hem zakken naar beneden waardoor hij wel kan zwemmen maar geloof niet dat hij wat wil reddenDus daarom zou zon zwemvest wel makkelijk zijn

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Noah durft eindelijk te zwemmen, maar zoiets is denk net even TE voor haar. Kan wel een golden retriever lenen misschien, alleen ben ik bang dat de drenkeling verdrinkt omdat meneer zijn eigen plan trektMuk schreef:Kijken kan altijd, maar meedoen is leuker.duitse herder schreef:Wat gaaf, misschien kom ik kijken. Eentje van de flyball groep doet dit namelijk met haar oudje. Zag ook al de kleine smurf op de website