Zo lang ik mijzelf ken leef ik zuinig, al lijkt dit er in het eerste gezicht niet zo op.
Barca heeft na zijn pubertijd een halsband gekregen. Het is een mooie bruine Swarovski halsband en daar doet hij het nog steeds mee. Laatst hadden wij met spoed een speciale tuig nodig en ik was maar wat blij dat een medeforummer ons hiermee uit de brand heeft geholpen. Het hoeft echt niet altijd nieuw te zijn!
Ik gebruik nog steeds de riem die ik ooit aanschafte maar echtgenoot krijgt het niet voor elkaar dat Barca niet in zijn riem bijt. Barca heeft de akelige gewoonte om na zijn uitlaatrondje het baasje naar huis te brengen en dat kost mij klauwen aan riemen. De scheiding is nu gemaakt, echtgenoot blijft van mijn riem af! Ben ik net gewend aan een prettig in de hand liggende riem, zit ie weer onder de tandjes van Barca. Riem van echtgenoot is al bijna doorgebeten en dan is dit echt zijn probleem. Hij blijft van mijn riem af! Hij heeft nu al een soort van touwriem en dat smaakt nog lekkerder, gezien de al half doorgebeten touwriem.
Zijn voer is elke dag Duck-Pens-Compleet en hij doet het er erg goed op. Dat verander ik niet. Dan bezuinig maar op mijn eigen kleding aanschaf, zijn voer gaat voor.
Ik ben niet een DA loper maar ik neem ook geen onnodig risico. Dat zal voor een ieder altijd wel een grijs gebied blijven. Ik laat Barca wel altijd elk jaar een check-up ondergaan. Kost een drol en dan weet ik of alles nog in puike controle is. Ik doe dit omdat hij echt niet kan aangeven of hij misschien een gaatje in zijn kies heeft, zijn hartje, longen, maag of darmen aandacht nodig hebben en natuurlijk koppel ik dit meteen aan zijn jaarlijkse entingen.
Zo heb ik nu een prachtige groene Biabed aangeschaft en dat bed kan minstens 10 jaar mee. Een mooi opklapbaarhekwerk erom heen laten plaatsen en ook daar heb ik garantie op. Daarnaast heb ik een schitterende foamkussen voor in de achterbak en zijn misselijkheid blijft uit.
Door op eigen zaken te bezuinigen -wij gaan vrijwillig extreem tot bijna nooit op vakantie omat wij daar echt de noodzaak niet van inzien- kunnen andere dingen wel worden aangeschaft.
Tot op heden zou ik het nooit anders hebben gedaan. Met een beetje creativiteit kom je een heel eind en Barca vaart hier wel bij! Wij trouwens ook.