Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden en financien

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Re: Honden en financien

Ongelezen bericht door vania »

het enige dat hier zou veranderen is het kopen van deze boerderij ipv nu het huren :engel:
aja en dan volledig omheint (er is nog een weide rond ons huis/erf, dat de huisbaas nog steeds voor zijn koeien gebruikt)
verder zou ik het niet echt weten, ja een loopband misschien voor de honden voor erbij, aja en ik wil een vijver voor hun, in principe zou dat nu ook gaan, maar Jan wilt hem niet graven omdat we hem dan weer dicht moeten gooien als we ooit verhuizen

moesten we veel minder hebben dan nu, dan vrees ik dat de 2 pups toch naar een eigen gezin zullen moeten gaan, wij hebben het zowiezo al niet heel breed en echt besparen is al bijna onmogelijk, hoe spijtig ik het ook vind en hoe graag ik de pups ook zie, maar dat zal dan wel het beste zijn, tenzij we bij Jan zijn ma mee op het caravanpark kunnen gaan wonen met de beestenboel (buiten de honden hebben we ook nog 5 kippen en haan en een mini hangbuikzwijn)
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nee, er zou niets veranderen. Hier ook geen scala aan tuigjes of lijnen. Ik gebruik nog steeds dezelfde lijn als met Tirsa, wel een nieuw tuigje, maar daar mag ze het mee doen totdat-ie niet meer past. Voer zou ik ook niet veranderen en verhuizen voor m'n hond al helemaal niet, zit hier veels te goed.

Als het echt veel geld was, zou ik minder werken, maar dan zou het wel een kapitaal moeten zijn. Enne naar de trimmer gaat ze ook af en toe. Dus nee, het is goed zo. Geen luxe maar we kunnen wel leuke dingen doen.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Niet zo heel veel anders. Misschien wel naar de trimmer (mits ik er eentje kan vinden die Jip trimt zoals ik het wil). En misschien wat vaker een weekendje weg om te wandelen ofzo.

Als we het met minder zouden moeten doen dan zou het bezuinigen op de trainingen en wedstrijden worden. Maar dan zou ik wel eerst op andere dingen bezuinigen want het trainen is ook iets wat ik voor mezelf belangrijk vind.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Als we veel meer geld zouden krijgen dan zou ik een boerderijtje willen hebben met een lapje grond en vlak bij een bos, ik woon nu negen hoog en dat is met vier honden af en toe toch best lastig.
En dan zou ik een vrieskist aan kunnen schaffen en vers kunnen gaan voeren, zie ik nu niet doen zou niet weten waar ik de vrieskist neer moest zetten en denk dat mijn man niet zo heel veel zin heeft om een vrieskist aan te schaffen we moeten binnenkort al een nieuwe wasmachine hebben en een nieuw fornuis, lopen allebei op hun laatste benen.

Kan er best weleens van dromen om lekker vrij te wonen zonder buren in de naaste omgeving, is toch ideaal als je honden hebt.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

als ik meer geld zou hebben zou ik kwa basis behoefte niks anders doen denk ik, misschien wel 200 verschillende halsbanden kopen ofzo, dat soort onzin ;) Gewoon omdat het leuk is en het kan ;)
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Wij hebben een jachtlijntje, een fietstuigje en wat dummy's. En we lopen nooit zo hard naar de da. Behalve als er écht iets niet in orde is en voor de entingen.
Het enige waar we minder aan uit zouden kunnen geven is het voer. Maar van dat verschil ga ik ook niet rijk worden :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

ik geloof ook niet dat er hier wat zou veranderen,ja ik zou wel een huis met een lap grond willen :cheer:
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik zou wel een nieuwe teletac kunnen gebruiken. Maar die zal dus nog een paar maandjes moeten wachten.

Maar nee, ik zou niets veranderen. Ja, had ik ineens veel geld, kocht ik me wel een huis op een ferme lap grond, maar dat zou ik vnl voor mezelf doen. Dat het paard en de honden er ook leuk zouden bijvaren, is mooi meegenomen :engel:

Maar gewoon met een iets groter budget... nee, ze komen niets te kort. Maar hebben ook niets te veel :19:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik zou meer seminars/workshops volgen met meer geld. Dure halsbanden en riemen vind ik niet nodig. Als ik minder te besteden had, waren de shows het eerste wat zou afvallen. Daarna eventuele trainingen enzo.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik geloof niet dat ik het zoveel anders zou doen.
Ik zou niet meer naar de dierenarts lopen als nu (ik heb geleerd te vertrouwen op mijn eigen oordeel), ze krijgen nu al voer waar ze het goed op doen (ja....ik zou iets meer vers voeren wellicht maar dat scheelt ook weer niet enorm in de kosten) en de tijd van verschillende halsbanden en riemen ligt al een tijdje achter me. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Als ik heel plotseling echt veel geld te besteden zou hebben?
Dan zou ik de honden alleen nog maar biologisch vlees voeren.
En ik zou Cesar Milan vragen om mij te helpen met de honden.
Hij zal daar wel flink geld voor vragen, dus als ik dat heb, dan betaal ik wel hoor.
Ik zou er dan alles voor over hebben als hij me kan leren hoe ik mijn honden los kan laten lopen zonder dat dit problemen op zal leveren met vechten etc.
Want ik gun het ze zo..... lekker vrij rondlopen en spelen en rennen en en en..... nog een paar jaartjes écht genieten van het hond zijn.
Misschien moeten ze dan tijdelijk intern bij hem, betaal ik dan ook wel voor als dat helpt!
:zweep:
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Als ik echt veel te besteden zou hebben, dan zou een ander huis met een grote tuin die gericht is op honden wel leuk zijn. Met een ruimere tuin dan gemiddeld mogen ze vind ik niet klagen.
Dus eigenlijk is mijn antwoord, nee, bij meer te besteden zou ik niets veranderen. Toen ik laatst zonder werk kwam te zitten bedacht ik wel, wat als de WW afgelopen is en ik dan nog geen werk zou hebben, zou ik dan moeten bezuinigen op iets van de honden? Mijn antwoord was toen: eerst bezuinigen op vakanties e.d., dat zou ik principe al voldoende moeten zijn. Anders eens kijken naar de frequentie dat we naar het hondenzwembad gaan en mogelijk dat er dan geen ruimte meer zou zijn om wekelijks met 2 honden naar cursus te gaan en vaak de auto te pakken voor leuke wandelingen. En met mijn ouders is de afspraak dat de kosten voor Beetle gedeeld worden, maar ik let daar nooit zo op. Zou ik het financieel krapper krijgen, dan zouden zij mogelijk meer aan de kosten voor haar gaan bijdragen.
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Zo lang ik mijzelf ken leef ik zuinig, al lijkt dit er in het eerste gezicht niet zo op.

Barca heeft na zijn pubertijd een halsband gekregen. Het is een mooie bruine Swarovski halsband en daar doet hij het nog steeds mee. Laatst hadden wij met spoed een speciale tuig nodig en ik was maar wat blij dat een medeforummer ons hiermee uit de brand heeft geholpen. Het hoeft echt niet altijd nieuw te zijn!

Ik gebruik nog steeds de riem die ik ooit aanschafte maar echtgenoot krijgt het niet voor elkaar dat Barca niet in zijn riem bijt. Barca heeft de akelige gewoonte om na zijn uitlaatrondje het baasje naar huis te brengen en dat kost mij klauwen aan riemen. De scheiding is nu gemaakt, echtgenoot blijft van mijn riem af! Ben ik net gewend aan een prettig in de hand liggende riem, zit ie weer onder de tandjes van Barca. Riem van echtgenoot is al bijna doorgebeten en dan is dit echt zijn probleem. Hij blijft van mijn riem af! Hij heeft nu al een soort van touwriem en dat smaakt nog lekkerder, gezien de al half doorgebeten touwriem.

Zijn voer is elke dag Duck-Pens-Compleet en hij doet het er erg goed op. Dat verander ik niet. Dan bezuinig maar op mijn eigen kleding aanschaf, zijn voer gaat voor.

Ik ben niet een DA loper maar ik neem ook geen onnodig risico. Dat zal voor een ieder altijd wel een grijs gebied blijven. Ik laat Barca wel altijd elk jaar een check-up ondergaan. Kost een drol en dan weet ik of alles nog in puike controle is. Ik doe dit omdat hij echt niet kan aangeven of hij misschien een gaatje in zijn kies heeft, zijn hartje, longen, maag of darmen aandacht nodig hebben en natuurlijk koppel ik dit meteen aan zijn jaarlijkse entingen.

Zo heb ik nu een prachtige groene Biabed aangeschaft en dat bed kan minstens 10 jaar mee. Een mooi opklapbaarhekwerk erom heen laten plaatsen en ook daar heb ik garantie op. Daarnaast heb ik een schitterende foamkussen voor in de achterbak en zijn misselijkheid blijft uit.

Door op eigen zaken te bezuinigen -wij gaan vrijwillig extreem tot bijna nooit op vakantie omat wij daar echt de noodzaak niet van inzien- kunnen andere dingen wel worden aangeschaft.

Tot op heden zou ik het nooit anders hebben gedaan. Met een beetje creativiteit kom je een heel eind en Barca vaart hier wel bij! Wij trouwens ook. :ok:
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

dagmar88 schreef:Ik heb echt een heel beperkt budget, maar de dieren zijn mijn 'luxe' en ik kan ze betalen door op al het andere zo veel mogelijk te bezuinigen.

Dit dus. Ook een beperkt budget, maar de honden komen niets tekort. Daar pas ik m'n overige uitgaven op aan, wat betekent dat ik voor de rest vrij sober leef vergeleken met de meeste Nederlanders maar dat heb ik er graag voor over. Bayko en Cyntha zijn allebei verzekerd, als ik vind dat we naar de DA moeten doe ik dat gewoon. Voeding is ook goed. Hier in NL zou het tot de hogere prijsklasse horen, maar ik haal het altijd net over de grens in Belgie waar het een stuk goedkoper is. Qua riemen koop ik niet onnodig veel, zou ook niet gebeuren als ik bulkte van 't geld. Ze hebben beide een goede kwaliteit korte riem, flexi en lange lijn + tuigje voor het speuren. Speelgoed hebben ze meer dan zat en aan kauwbotten ook nooit gebrek. Ik volg nog steeds een cursus met ze. Het hele hondenschoolgebeuren is lang niet meer zo intensief als vroeger maar dat heeft voornamelijk te maken met leeftijd/gezondheid/interesses van de honden, niet met de financieen. Ik geloof dus niet dat de honden iets te klagen hebben omdat ik toevallig een minimuminkomen heb, en zou waarschijnlijk niets veranderen mocht ik meer te besteden hebben.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Als we het over echt veel meer geld hebben, dan zou ik verhuizen naar een mooi bosrijk gebied, waar we wat meer ruimte hebben dan hier. Dan natuurlijk ook graag een mooi huis met een hele grote tuin, waar we een soort hondenspeelparadijs van kunnen maken. Maar als er gewoon wat meer inkomen komt, dan zal er weinig veranderen.

Moeten we het ineens met minder doen, dan zal ik hoogstens bezuinigen op het voer, ze krijgen nu Tinlo Barf, dan krijgen ze Smuldier. Ik eet liever zelf minder, dan dat mijn beesten iets te kort komen.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Paulala schreef:Als ik heel plotseling echt veel geld te besteden zou hebben?
Dan zou ik de honden alleen nog maar biologisch vlees voeren.
En ik zou Cesar Milan vragen om mij te helpen met de honden.
Hij zal daar wel flink geld voor vragen, dus als ik dat heb, dan betaal ik wel hoor.
Ik zou er dan alles voor over hebben als hij me kan leren hoe ik mijn honden los kan laten lopen zonder dat dit problemen op zal leveren met vechten etc.
Want ik gun het ze zo..... lekker vrij rondlopen en spelen en rennen en en en..... nog een paar jaartjes écht genieten van het hond zijn.
Misschien moeten ze dan tijdelijk intern bij hem, betaal ik dan ook wel voor als dat helpt!
oh ja dat zou ik ook nog wel willen doen
hem eens "testen" een zien hoe hij het voor elkaar zou krijgen om Shadow met eigen roedel om te leren gaan, vreemde honden hoeft voor mij niet speciaal omdat wij die hier toch niet tegen komen
en ik zou hem vragen waarom Guapa een hekel heeft aan mijn vriend zijn stiefvader (op een ander forum word ze daarom onbetrouwbaar, asociaal en zelfs agressief genoemt :denken: ) en hoe we dat kunnen "oplossen"
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Als ik veel meer geld zou hebben zou ik ook veel meer dieren hebben en een groter huis met een grotere tuin :mrgreen: Maar voor Gol zou ik hetzelfde zorgen, ze heeft al genoeg speelgoed, ligplekken en voer, en om halsbanden en lijnen geven we allebei niet veel.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”