Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe zien jullie er uit tijdens de wandeling?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Neeltje

Re: Hoe zien jullie er uit tijdens de wandeling?

Ongelezen bericht door Neeltje »

's Ochtends gewoon in de kleren die ik naar mijn werk aan trek. 's Middags en 's avonds in ieder geval mijn wandelschoenen en spijkerbroek en de rest ligt gewoon aan het weer. Geen speciale 'wandelkleren' hier.
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Ik zie er ook niet super uit. Trainingsbroek (soms knalroze :engel: ), hardloopschoenen en gewone jas. Nou ja, ook niet heul erg eigenlijk. Maarrr... bij de avondronde wil het wel eens voorkomen dat ik een pyjamabroek in mijn sokken prop (anders sleept 'ie over straat) met ochtendjas (met bloemetjes :engel: ) en daar een veel te grote legerjas overheen. Heel stylisch :lol1: .
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door rubyred »

Ik trek wel regenlaarzen aan als het nat is maar anders dan dat snap ik niet waarom je in slobber kleren je hond uit moet laten?
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder

Ongelezen bericht door fleurie »

Ik zie er over het algemeen gewoon verzorgd uit, ook mijn "hondenwandelkleding" is gewoon schoon en verzorgd, en comfortabel, ik ga niet op hakjes aan de wandel bijvoorbeeld, maar ik heb geen speciale "slons" kleding voor de honden. En ik kleed me naar het weer.
Mijn honden springen niet tegen me op dus ik kom meestal wel weer schoon thuis.
Afbeelding
BAILEYSBAASJE
Zeer actief
Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door BAILEYSBAASJE »

Omdat we Bailey in November kregen en het kort daarop dus flink ging winteren: parka, pet, hoofdband om de oortjes warm te houden, sjaal, hondenspijkerbroek in de laarzen (of winterlaarzen tot de knie of nu kaplaarzen die iets korter zijn). Ik loop altijd in variaties daarvan met Bailey, vooral omdat ze nog steeds aan jashangen en opspringen doet, helaas. Ik begin echt een "hondenvrouwtje" te worden, maar lijk waarschijnlijk op een klein ventje in die uitrusting. :tongue:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik zie er meestal niet uit in ieder geval.
Meestal draag ik de broek die toch in de was moet als uitlaatbroek en die draag ik dan een paar dagen tot een week met het uitlaten :N: Eind van de week staat ie zelf klaar :smile:
Mijn uitlaatjas stinkt een uur in de wind naar de beloningen en de randen zijn helemaal vet.
Afhankelijk van het weer draag ik kaplaarzen over mijn broek of gewoon wandelschoenen.
Het ergste is dat ik soms zo ook even boodschappen ga doen om tijd te besparen :mann:
Het is jammer dat mijn zwervers outfit nooit korting oplevert.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Sammy_ODH
Actief
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sammy_ODH »

Tot nu toen draag ik gewoon wat ik al aan heb, ze is nog maar 10 weekjes, dus de loopjes zijn niet lang.

Maar, is dit wat me te wachten staat? :N: Ik hou m'n hart vast!
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik heb een spijkerbroek aan, fleecetrui en een groene jas. En welkoop laarzen.
In de zomer een lange of korte broek, gympen en een hemdje. Niet echt heel bijzonder.
Afbeelding
Sepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Sepje »

Ik loop altijd door de polder, dus alles zit onder de modder. Vaak doe ik mijn haar dan ook in een staartje zodat het niet in mijn gezicht hangt.... Ik hoop dan dus ook niemand tegen te komen :oeps:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Zwarte winterjas, hondentas, vieze joggingsbroek in het roze of lichtblauw (wordt sowieso binnen 10 minuten vies) met sneakers onder de modder of regen laarzen :mrgreen: Ik loop nu veel door modderig gras enzo en mijn honden springen tegen mij op. Het heeft geen zin om schone nette kleren aan te trekken want ik kom toch onder de modder te zitten.
Als ik met mensen ga lopen trek ik meestal een spijkerbroek aan, dan vallen de modderplekken minder op :engel:
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

hier ook spijkerbroek.. oude waxjassen van het kringloop in allerlei variaties en kapotte stukken.. laarzen... en met dit weer een muts met flappen.. voro mij is deze outfit al zo normaal dat ik er ook gewoon even boodschappen in ga doen.. en dan niet snap waarom sommige mensen mij toch wat raar aankijken.. want er zit ook aardig wat blubber aan mij...
en heb ook al een paar keer gehad dat ik in mijn normale outfit ergens kwam.. zij mij niet herkende.\\\
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

ik zie er schijnbaar zo erg uit dat mijn zus besloten heeft een nieuwe jas voor mij te kopen :O: mijn rode wandeljas is dus helemaal verot en dat vind zij niet kunnen, de volgende jas is waarschijnlijk ook zo kapot daarom heb ik ook een hondenjas & een nette jas. Maar goed ik loop dus met een kapotte, veelste grote rode jas met roze croc laarzen met nepbont en laten ze het over mijn broeken maar niet hebben :F: kan mij het nou schelen hoe ik eruit zie, dan kijken ze maar lekker niet maar mij :pffff:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Mit schreef:Ik heb een spijkerbroek aan, fleecetrui en een groene jas. En welkoop laarzen.
In de zomer een lange of korte broek, gympen en een hemdje. Niet echt heel bijzonder.
Je vergeet je wintermutsje :F:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

laarzen of wandelschoenen (ligt aan het weer) spijkerbroek en een bruine winterjas van wildebeast of een fleece vest. mutsjes doe ik niet aan..ik heb heel veel haar op mijn hoofd haha
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

rubyred schreef:Ik trek wel regenlaarzen aan als het nat is maar anders dan dat snap ik niet waarom je in slobber kleren je hond uit moet laten?
Nou ja, ik loop hier door de polder, met regelmatig heel veel blubber en geen keurige paden. Hoeft ook niet wat mij betreft. Ik (en mijn honden) lopen liever dwars door de velden, langs het water en over de schapenpaadjes. Maar goed, daar word je dus vies van. En vandaar oudere kleding/schoenen. Slobberen hoeft niet per se maar een beetje comfortabel vind ik wel fijn. Erg he... :8):
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

rubyred schreef:Ik trek wel regenlaarzen aan als het nat is maar anders dan dat snap ik niet waarom je in slobber kleren je hond uit moet laten?
Omdat ik er anders zo adembenemend uit zie dat ik steeds lastig gevallen word in het bos :pffff:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

sirene schreef:
Omdat ik er anders zo adembenemend uit zie dat ik steeds lastig gevallen word in het bos :pffff:
Ja, ook dat! Uiteraard. :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik zie er niet uit :oeps: Ik heb ondertussen wel een nieuwe jas gekocht want de gaten zaten niet alleen meer in mijn zakken maar ook in de voering. De oude jas was van origine zwart maar de laatste tijd grijs van de haren, knopen zaten er niet meer aan, die sprong Akira eraf. Ik heb nu dan ook maar gelijk een grijze gekocht :mrgreen: Meestal een spijkerbroek, met vlekken, of een joggingbroek met flubberknieën. Om de boel op te leuken heb ik wel mijn Uggs aan, een Burberry muts, met flapjes en dito sjaal :pffff:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Niet.
AfbeeldingAfbeelding
MarjaV
Actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door MarjaV »

'sMorgens als ik moet werken heb ik onder mijn nette kleding (rokje of streepjesbroek) rubberen laarzen aan, met de uitlaatjas (de jas van vorig jaar). Ze springen niet, maar het gras is zo nat. En ja vaak ook gewoon in een joggingbroek, vooral zomers om 6 uur 'smorgens.

En als we naar het bos gaan, een broek die rijp is voor de was en lekkere wandelschoenen en mijn uitlaatjas. Wordt toch altijd vies, niet door de mijne, maar door bezoekende springende hondjes.
Na de training ben ik meestal vies en afhankelijk van de viesgraad duik ik nog even de winkels in. Maar goed, ik woon in een Vinexwijk, dus val ik niet zo op tussen al die klussers.

En af en toe kom ik netjes gekleed mensen van de cursus tegen en die herkennen me dan niet echt. vind ik wel grappig...Draag gewoon zgn. hondenkleding omdat het lekker comfortabel zit. Mijn werkkleding gaat uit zodra ik thuis ben.
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka
Afbeelding
Daantjeln4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daantjeln4 »

sirene schreef:Ik zie er meestal niet uit in ieder geval.
Meestal draag ik de broek die toch in de was moet als uitlaatbroek en die draag ik dan een paar dagen tot een week met het uitlaten :N: Eind van de week staat ie zelf klaar :smile:
Mijn uitlaatjas stinkt een uur in de wind naar de beloningen en de randen zijn helemaal vet.
Afhankelijk van het weer draag ik kaplaarzen over mijn broek of gewoon wandelschoenen.
Het ergste is dat ik soms zo ook even boodschappen ga doen om tijd te besparen :mann:
Het is jammer dat mijn zwervers outfit nooit korting oplevert.

Idem! Hahaha!
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik heb alleen een winterhondenjas (dikke fleece met extra lange mouwen waarvan Otto de rits eens kapot heeft gekauwd, zodat ik er alleen in en uit kan stappen ipv hem gewoon aan/uit te trekken, maar hij zit zo lekker), en een zomerhondenjas (een oude zomerjas met veel jaszakken). Ik loop bijna dagelijks op mijn wandelschoenen en vanwege mijn werk draag ik meestal spijkerbroeken die een deukje mogen hebben.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.

Ongelezen bericht door rubyred »

Wat doen jullie dan allemaal wel niet dat je helemaal onder de modder komt?????
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

rubyred schreef:Wat doen jullie dan allemaal wel niet dat je helemaal onder de modder komt?????
dat wil jij niet weten :engel: :mrgreen:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Dit jaar een warm, zwart herenjack gekocht en die ziet eruit, daar onder een soort leren laarzen (klosjes).
Neem daar een joggingbroek bij uit het jaar nul en natte harige modderhonden.
Als het vriest trek ik er een extra broek (verschillende lengte) over, valt meestal binnen mijn jas. Perfect :ok:
Ik loop ook wel eens door naar een winkel en denk dan altijd waar kijken ze toch naar?? :N: :smile:
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Haha, ik zie er echt niet uit. Heb altijd een vieze, oude spijkerbroek aan, met mijn ranzige "bosjas" als ik naar het bos ga. Wat schoenen betreft, meestal mijn wandelschoenen of Human Nature laarzen, vaak onder de bagger. Ook mijn honden willen nog weleens tegen me opspringen en daar krijg je zo'n leuk modderig design van op je kleding :lol1:

'S zomers zie ik er vaak wel iets beter uit, al zwemmen de honden dan graag en wat is er nou leuker om daarna even lekker in het zand te rollen, om vervolgens het vrouwtje te komen bedanken....

De rondjes door de wijk zie ik er wel redelijk normaal uit.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
mariskazwart
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising maltheser/shi-tzu en bordercollie/goldenretriever

Ongelezen bericht door mariskazwart »

Ayurveda schreef:Ik heb geen speciale honden wandel kleding... zie er gewoon zo uit zoals ik er de rest van de dag ook uit zie... :19:
idem....
Afbeelding
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd

Ongelezen bericht door antheman »

Op de dagen dat ik vrij ben, neem ik de hond mee naar de paarden, die ik dan voer. Zij wonen in het bos.
Ik sta dan op, trek iets aan, meestal een pyjama, zet koffie in een thermosmok en stap in de auto.
Na het voeren gaan we wandelen. Dan loop ik dus ik pyjama door t bos, en heb nog geen blik in de spiegel geworpen :mrgreen:

Ik loop met van alles, soms in rokje met laarzen, vaak in rijbroek als de hond meegaat, soms in schone kleren, waarvan ik hoop dat het schoon blijft :pffff:

Ik heb wel altijd waterproof schoenen of laarzen aan. Momenteel woon ik in mijn paarse Crocs, type jodphur. Maar ik loop ook in outdoorlaarzen, bergschoenen of zomers lekker op slippers.
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

In het weekend het eerste en elke avond het laatste rondje loop ik in een trainingsbroek die ik over mijn pyama aan trek. Als het vriest dan trek ik een skibroek over mijn pyama aan.
De rest van de wandelingen heb ik een spijkerbroek, joggingbroek of paardrijbroek aan. Eigenlijk gewoon de kleren die ik de hele dag aan heb. Afhankelijk van het weer een regenbestendige jas of een windstopper. Mijn jassen worden wel regelmatig gewassen, de jassen hangen gewoon over een stoel in de huiskamer en ik hoef geen standaard paardenmestlucht in mijn huis. Als ik van top tot teen vies uit het bos kom ga ik rustig zo boodschappen doen. Maar ik loop ook rustig stinkend naar paard met hooisprieten in mijn haar door een supermarkt.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik loop erbij als een zwerver en nóg heb ik sjans :19:
Het zal wel aan de buurt liggen :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”