Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat hij nu mag, maar later...

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Sassol
Actief
Mijn ras(sen): Meestal Labrenco, soms Podador.
Aantal honden: 1

Re: Wat hij nu mag, maar later...

Ongelezen bericht door Sassol »

De regels ontstaan bij mij gaandeweg. Als ik iets niet wil, mag het niet. Dan kan het dus voorkomen dat een pup iets eerst wel mag, en later niet.

Wat ze wel altijd leren is het woord 'nee'. Bij alles wat niet mag is het 'nee', dus in welke situatie ik dat ook gebruik ze snappen het altijd. Ook al zei ik over hetzelfde eerder geen 'nee'.
Doggo = life

Party Puma :balon:

Afbeelding
Jippie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Jippie »

Hier in bed slapen als pup, en later niet meer.
In bed slaapt een pup lekker door, en heb je niet zoveel gezeur met benches enzo. Ik heb het altijd geprobeerd, pup in bench, of eigen plekje in andere kamer. Maar elke keer lukte het mij niet om consequent te blijven, en gebeurde er ongelukjes. Dus belanden ze in bed. Later is het heel gemakkelijk gegaan met weer uit bed, ze zijn dan inmiddels zindelijk, en vinden op de bank/mand slapen ook wel prima.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Grappig dat het toestaan van bepaalde dingen bij mensen meteen de reactie oproept over corrigeren van bepaalde zaken. Dat zijn wat mij betreft verschillende dingen. Bijten in handen sta ik niet toe van een pup, maar ik corrigeer hem ook niet :U: Hij krijgt een speeltje, daar kan je met mij mee spelen, neem die volgende keer maar mee. Als pupje bij ons wil en op bank komt, corrigeer ik hem niet, maar ga met hem lekker op de grond zitten. Daar kunnen we lekker knuffelen. 1 + 1 + (niet altijd) 2 :D

Ik doe het eigenlijk als Gollum. Toen Kay nog een Kaytje was, stond ik minder dingen toe. Langzaam krijgt hij steeds meer privileges. Houd niet meteen in dat ik als politie-agent rond rende hoor. Je kan de meeste dingen ook leuk brengen :D
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”