Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wie een kuil graaft voor een ander...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Re: wie een kuil graaft voor een ander...

Ongelezen bericht door Lellibel »

Valerie schreef:En wat als een oud vrouwtje daar loopt en een heup breekt :19: Ik vind het vrij aso om je hond gaten te laten graven.
Inderdaad zeg, ik dacht eerst dat het om één of andere aso vent ging die zijn hond daar liet graven..
Afbeelding
Lellibel
Zeer actief

En ja, ik gooi ze altijd dicht, met mijn schoenen.. tenminste, als ze niet zó diep zijn, jezus hee.

En waarom ik het doe? Hier loopt een hond op DRIE poten, in een kuil verkeerd terecht gekomen bij het rennen. Dit wil je toch zeker voorkomen!
Afbeelding
Lellibel
Zeer actief

Cantus schreef:leuk topic...een kuil door je hond laten graven op openbaar terrein waar iedereen kan komen en wat levensgevaarlijk is, wordt goedgekeurd door de mensen, die plassen tegen een hegje ronduit asociaal vinden...we zijn goed bezig hier :ok:

edit:

en honden mogen opeens wel kuilen graven, omdat zwijnen of andere dieren in het bos het ook doen...maar als ik zeg dat vogels en katten ook plassen en poepen en dat op je hegje komt, word ik voor gek verklaard dat het niet te vergelijken is...omgekeerde wereld :E:

voor de mensen die niet weten waar ik het over heb: http://www.hondenforum.nl/plaza/poll/pi ... 08049.html
:ok:
Afbeelding
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

Lellibel schreef:
Valerie schreef:En wat als een oud vrouwtje daar loopt en een heup breekt :19: Ik vind het vrij aso om je hond gaten te laten graven.
Inderdaad zeg, ik dacht eerst dat het om één of andere aso vent ging die zijn hond daar liet graven..
ja tuurlijk de oude omaatjes die elke middag hun rollator over het dichtsbijzijnde hondenuitlaatveld door de stront trekken, het is een uitlaatveldje geen park :19:
Lellibel
Zeer actief

peggy en vinnie schreef:
Lellibel schreef:
ja tuurlijk de oude omaatjes die elke middag hun rollator over het dichtsbijzijnde hondenuitlaatveld door de stront trekken, het is een uitlaatveldje geen park :19:
Het is een uitlaatveldje, geen afgelegen plek of zandbak. TS speelt daar toch ook met de honden. Er zullen vast nog wel meer mensen spelen daar (met honden), of gaan daar misschien nog spelen. En ik geloof het niet dat TS de enige is met honden daar op oma's met rollators na. Ik vind je honden kuilen laten graven gevaarlijk voor jezelf, je honden en andere mensen en honden, en gewoon asociaal. Doe het dan lekker op je eigen grond als je toch zo nodig niet dicht wilt gooien..
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Oi, ik hoop dat Finn morgen niet al te veel last heeft..

Gol en ik hebben ons ook regelmatig bezeerd door kuilen. Ik gooi ze meestal ook dicht als ik ze van heel dichtbij bekijk :mrgreen: en Gol graaft niet eens ;)
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Lellibel schreef:Het is een uitlaatveldje, geen afgelegen plek of zandbak. TS speelt daar toch ook met de honden. Er zullen vast nog wel meer mensen spelen daar (met honden), of gaan daar misschien nog spelen. En ik geloof het niet dat TS de enige is met honden daar op oma's met rollators na. Ik vind je honden kuilen laten graven gevaarlijk voor jezelf, je honden en andere mensen en honden, en gewoon asociaal. Doe het dan lekker op je eigen grond als je toch zo nodig niet dicht wilt gooien..
Het is tot uitlaat/speelveld gebombardeerd door hondeneigenaren, en wordt gedoogd min of meer (het is dus geen officieel uitlaatveld, eromheen is een voetpad en een fietspad en een weg waar auto's rijden, tot er weer boa's komen die gaan bekeuren omdat het officieel binnen de bebouwde kom is waar honden aangelijnt dienen te zijn, en tot er daar ook gebouwd gaat worden dan is het ook over met de "gedoogde veldjes".
Nogmaals langs de slootkant graaft hij, en er zijn meerdere kuilen, heb niet de enige hond die graaft. In augustus wordt tijdens de feestweek het terrein gebruikt voor een 4 wheeldrive festijn, dan is het terrein ineens afgebakend met houten paaltjes om het parcours uit te lijnen, goed dat je dus altijd even checkt voor je een bal gooit, want ineens zag ik die houten spiesjes weer en ook op dat andere terrein toen landmeters bezig waren, moet er niet aan denken dat ze gespiest worden door zo'n paaltje. Bouwterrein dus ik moet opletten.
En met de feestweek kun je er niet op, want dan is alles uitgegraven en opgehoogd en zijn er door tractoren meters diep gaten gemaakt die Finn niet eens kan graven :tong: op het andere veld staat een tent voor de feesten en is ook afgebakend.
Het is dus geen losloopveld en sich en nogmaals hij graaft aan de walkant, en daar loop ik ook met ze omdat ik graag om me heen kijk wie of wat er aan komen vanuit het park.
Geen officieel losloopveld dus, mensen met rollators of slecht ter been lopen daar niet, en vaak de andere honden ook niet omdat het een blubberzooi is met plassen en modder en al, ik laat ze daar heerlijk doorheen sjezen. En sommige anderen ook.
Oh en ik heb vandaag nog eens een paar kuilen bekeken, er ligt niet eens genoeg zand naast om het gat te dichten dus hoe dat gat er nu kwam :19:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

minhie schreef:In het bos vind ik het overigens heel anders. Daar weet je dat de grond oneffen is en let je erop. Maar als er kuilen in het park worden gegrageven vind ik het wel zo netjes dat je even met je schoen die aardie weer terugschuift.
als er kuilen in het park worden gegraven vind ik wel dat ze dicht moeten -ik vind zelfs dat je daar helemaal niet toe moet staan dat er gegraven wordt- evenals kuilen op trapveldjes en aanverwante plekken.
Zelfs in het bos op de zandpaden, waar ze dan van mij weer wel mogen graven, zou ik kuilen weer dichtmaken.
Maar op een rotzooi veldje vol met kuilen waar van alles ligt en waar verder niemand loopt, nee daar hoeft het voor mij niet.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”