Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe stom iets soms uitpakt hahaha

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Hoe stom iets soms uitpakt hahaha

Ongelezen bericht door laeken »

Ma-Rianne schreef:Ach, troost je, je hebt je 74 hectare na 1 mei weer alleen met met de 4O duizend bezoekers. :8):
Dan mogen de honden er niet meer los. Dat schiet dus niet op. :pffff: Maar jij traint hier inderdaad. Hoe lang duren die trainingen nou precies? :engel: Die van jullie hondenschool dan. Want jullie zijn niet de enige.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Cleo heeft niks hoor. :wink: Hooguit een gekrenkt ego en wat krasjes :ok: Ze begonnen in feite net te vechten vanuit veel snauwen en duwen. Dus ik heb meteen ingegrepen. Tegenwoordig merk ik dat honden die rotzooi komen trappen vaak erg schrikken van een opgeheven arm en een bassige brul uit mijn strot. En anders een zwaaiend been :engel:

Ik gun mensen overigens hun plaats om te trainen maar meerdere scholen in 1 gebied en dat constante geknal en gefluit is wel erg vervelend. Ook het feit dat de honden constant uit de lesjes schieten om op je aangelijnde honden af te komen. Mijn honden zijn niet bang voor knallen maar sinds wij hier wonen is het van eens in de week of paar weken naar elke dag gegaan. Toen wij iets organiseerde moesten we belasting per persoon betalen en een vergunning aanvragen. Als je hier vrij mag trainen heb ik ook wel zin om een hondenschool te beginnen. Waarom niet? Aan huis en ruimte zat :E: Misschien een school voor moeilijke mechelaars. Eens kijken of ze de jachthonden dan wel bij zich houden en niet een dummy gaan gooien als ik net passeer. Want dat ergerde me het meest. Zien dat ik netjes wil passeren en dan een listige hond loslaten. :S:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

MARC_S schreef: Als je hier vrij mag trainen heb ik ook wel zin om een hondenschool te beginnen. Waarom niet? Aan huis en ruimte zat :E: Misschien een school voor moeilijke mechelaars. Eens kijken of ze de jachthonden dan wel bij zich houden en niet een dummy gaan gooien als ik net passeer. Want dat ergerde me het meest. Zien dat ik netjes wil passeren en dan een listige hond loslaten. :S:

Wil je Cody een weekje lenen? :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Tara schreef:Wat mij betreft is het altijd nog een kwestie van leven en laten leven, maar alles uiteraard in het redelijke.
Iedereen mag in dat losloopgebied komen met zijn honden, en dat mag dus geen reden zijn om trainingsgroepen (om het even wat voor trainingsgroepen) te gaan weren.
Maar als trainingsgroep kun je zelf ook wel bedenken dat overdaad schaadt.
Als je iedere zaterdagochtend met drie verschillende trainingsgroepen in een gebied bezig bent, en dan 's middags ook nog eens met vier andere groepen, dan ben je met elkaar zo'n gebied aan het claimen.
En ik kan me echt wel heel goed indenken dat andere mensen dat heel vervelend gaan vinden. :ugh:

Het expres je honden door een trainingsgroep laten stieren is dan op zich wel een begrijpelijke reactie, maar het is niet handig.
Dat kan tot vervelende escalaties tussen honden leiden, en dat moet je gewoon niet willen. :neenee:

Als trainingsgroep kun je zelf ook gewoon kijken of je handig bezig bent.
Lopen er veel honden los, en dat is zeker in het weekend meestal het geval, dan moet je zelf daar niet willen trainen.
Je zit alleen elkaar dan maar tot last te zijn, en dat is voor niemand leuk.
Ik zou gewoon eens een belletje doen naar de gemeente, of naar de beheerder van het gebied Marc, en gewoon in redelijkheid uitleggen dat je an sich niets tegen die trainingsgroepen hebt, maar dat het nu overlast begint te worden omdat ze er zo vaak en met zoveel zijn.
Dan heb je het toch voor alle partijen netjes gedaan? :ok:
Waarom niet eerst contact opnemen met die scholen zelf? :U:

Gelukkig dat Cleo niks ernstigs heeft :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Het is maar goed dat wij daar nooit in het weekend komen... als Guus iets ziet wat te apporteren is, hou ik hem niet meer bij me :mrgreen: Wel jammer dat het zo moet gaan. Het gebied is groot genoeg om rekening met elkaar te houden maar als er al 3 trainingen bezig zijn wordt het wel lastig. Mijn zusje is er laatst op een maandagmiddag geweest met de honden en toen was er gelukkig niets te doen.

Misschien is het een idee om de trainer van de groepen aan te spreken? Je doet er zelf alles aan om de groepen niet lastig te vallen dus dan verwacht ik van deze mensen ook dat ze rekening houden met jou en je honden.
Mitch & Kiyo
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

dat vind ik ook erg irritant hoor... ik zou mijn hond op den duur idd gewoon loslaten... zoek het maar lekker uit.
Een tijd geleden waren wij in het a'dam bos en daar waren ook verschillende klasjes ana het trainen.. er is een mooi stuk wat nog een soort van omheind is waar ze kunnen trainen maar nee dan gaan ze op de grote velden staan... ik wil mijn hond best aanlijnen maar ik verdom het om constant aangelijnd telopen in gebied waar ze los kunnen omdat hondenscholen daar trainen.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik kom sam wel brengwen marc, zijn ze nou helemaal! cleo bijten! :boos:
Afbeelding
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Ook bij ons trainen er verschillende jachthonden groepen in het weekend en dit herken ik heel erg helaas. Gelukkig claimen ze hier alleen het begin van het bos, maar lastig is dat wel. Want je moet er hoe dan ook langs als je het bos in wilt. En als ze met zn allen op het pad staan, denk maar niet dat er iemand is die even een pasje opzij zet. Ik loop er nu dus gewoon dwars doorheen, wel met de honden aan de lijn. Zijn ze met een oefening bezig, heel jammer, maar ik mag er ook lopen. Ze blokkeren echt het hele pad. En lief vragen of je er even langs mag, betekend een boze blik en verder geen reactie.

Er is ook een groep die wel heel netjes is, gaan altijd aan de kant. Als ik die zie doe ik echt mijn uiterste best dat mijn honden geen overlast veroorzaken en lijn ik ze aan bij het passeren. Ik heb het namelijk een keer gehad, dat ik ze niet had gezien, ze waren bij het riet aan het trainen en een van mijn Cairns heel triomfantelijk met een konijnenbontje aan kwam, die hij uit een van de tassen had geroofd :oeps: Beetje onder het motto, wij Cairns zijn ook jachthonden... Gelukkig waren ze niet boos en konden ze er heel hard om lachen toen ik het kwam terugbrengen. Ze vonden het wel slim dat hij het uberhaubt gevonden had.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
lila660
Zeer actief

Ongelezen bericht door lila660 »

Ik snap je probleem en het is ook echt niet zoals het hoort.
Wij zijn ook van die mensen die dus jacht trainen met hun honden is wandelgebieden, bos, enz.
Maar ten eerste hebben wij maar twee groepen in het hele weekend.
Ten tweede hebben wij strikte regels waar we ons aan moeten houden (bv: geen honden los of laten apporteren terwijl er anderen langslopen. Pas als ze uit het zicht zijn)
En ten derde trainen wij ieder weekend in een ander gebied, dus we wisselen iedere week af en zijn eens in de 12 weken in hetzelfde gebied.
Naar mijn idee kan je best in zulke gebieden trainen als je maar strikte regels hebt waarbij je een ander niet tot last bent!
Misschien is het een idee om de trainingsgroepen te achterhalen en eens contact met hun op te nemen.
Hun zouden toch een aantal verplichte richlijnen in acht moeten nemen om anderen ook gewoon zonder te veel overlast in het gebied te kunnen laten wandelen.
Groetjes Linda
laeken
Zeer actief

Precies. Hier staan ze nl gewoon in de ingang van een poortje. :denken: Dus dan kun je daar niet meer door. :oeps: Of op de parkeerplaats. Dus dan kan je je hond niet meer uit de auto halen. Of op de weg. Domweg midden op de weg, 8 honden in zit, een man die een apport gooit en dan moeten de honden een voor een dat gaan ophalen. Als je daar langs wil dan moet je dus door de berm of een andere route nemen. :U: :denken:

Nogmaals, kom lekker trainen, geen enkel probleem. Maar ga geen honden losgooien als ik wil passeren, ga geen ganzen in het gras leggen op zaterdag middag en dan schreeuwen dat wandelaars hun honden bij zich moeten houden of hun eigen honden wel op iedereen af laten rennen. En last but not least, ga je honden aub niet schotvast lopen maken in een openbaar gebied. :denken: Hoeveel honden dan wel niet schrikken wil je niet weten. En voor elk apport wordt er geknald. Dat vind ik wel echt irritant. EN tijdens het apport wordt er non stop op scheidsrechterfluitjes gefloten. Kei en kei hard. Verder trainen hier groepen die enorm hard met honden zijn. Flink rukken en schreeuwen en daar heb ik ook geen zin meer in. Dat eeuwige machteloze gedoe met die arme honden. Bah! :devil:

Vanavond ga ik hardlopen met Eva. Kans is domweg heel groot dat er dan honden uit de jachttraining achter mij aan komen rennen. En daarvoor moet ik dus een muilkorf kopen. Want mijn hond laat zich niet aanranden door 4 zwarte labradors tegelijk. En dan op de achtergrond geschreeuw en voetbalfluitjes. Jeetje, logisch dat mijn honden inmiddels al helemaal gespannen raken als ze dat buiten horen. En ze worden ook steeds moeilijker met honden hier. Je kan nog zo netjes zijn, tegen een opdringerige hond die zich niet weg laat sturen is niks opgewassen. :piew:
Afbeelding
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Misschien moet je ook maar met je honden op jachttraining, Marc. :8):
Afbeelding
Iedere dag feest!
lila660
Zeer actief

Ongelezen bericht door lila660 »

MARC_S schreef:Precies. Hier staan ze nl gewoon in de ingang van een poortje. :denken: Dus dan kun je daar niet meer door. :oeps: Of op de parkeerplaats. Dus dan kan je je hond niet meer uit de auto halen. Of op de weg. Domweg midden op de weg, 8 honden in zit, een man die een apport gooit en dan moeten de honden een voor een dat gaan ophalen. Als je daar langs wil dan moet je dus door de berm of een andere route nemen. :U: :denken:

Nogmaals, kom lekker trainen, geen enkel probleem. Maar ga geen honden losgooien als ik wil passeren, ga geen ganzen in het gras leggen op zaterdag middag en dan schreeuwen dat wandelaars hun honden bij zich moeten houden of hun eigen honden wel op iedereen af laten rennen. En last but not least, ga je honden aub niet schotvast lopen maken in een openbaar gebied. :denken: Hoeveel honden dan wel niet schrikken wil je niet weten. En voor elk apport wordt er geknald. Dat vind ik wel echt irritant. EN tijdens het apport wordt er non stop op scheidsrechterfluitjes gefloten. Kei en kei hard. Verder trainen hier groepen die enorm hard met honden zijn. Flink rukken en schreeuwen en daar heb ik ook geen zin meer in. Dat eeuwige machteloze gedoe met die arme honden. Bah! :devil:

Vanavond ga ik hardlopen met Eva. Kans is domweg heel groot dat er dan honden uit de jachttraining achter mij aan komen rennen. En daarvoor moet ik dus een muilkorf kopen. Want mijn hond laat zich niet aanranden door 4 zwarte labradors tegelijk. En dan op de achtergrond geschreeuw en voetbalfluitjes. Jeetje, logisch dat mijn honden inmiddels al helemaal gespannen raken als ze dat buiten horen. En ze worden ook steeds moeilijker met honden hier. Je kan nog zo netjes zijn, tegen een opdringerige hond die zich niet weg laat sturen is niks opgewassen. :piew:
Dit is echt niet de manier waarop verschillende jachtgroepen zijn overeen gekomen om in bepaalde gebieden te gaan trainen.
Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jullie in de buurt is, maar hier zijn daar echt richtlijnen voor.
Ik zou eens contact opnemen met bosbeheer en de traininggroepen.
Als ik je frustratie zo bemerk, wat heel logisch is, denk ik dat het tijd wordt dat er wat aan gedaan wordt.
Iedereen heeft recht op dat gebied, dus jullie ook.
Schieten doen wij alleen op prive terein, juist om een ander niet tot last te zijn.
Ik heb zelf een hond die als de dood is voor schot, dus kan echt de gevolgen inschatten.
Vind het zo jammer dat zulke achterlijke groepen vele andere groepen ook een naam geven.
Als je een lijstje wil met de regels die wij hanteren dan pb maar even.
Ik hoop voor jullie dat er een oplossing wordt gevonden waarbij iedereen tevreden is!
Groetjes Linda
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

MARC_S schreef:
Ma-Rianne schreef:Ach, troost je, je hebt je 74 hectare na 1 mei weer alleen met met de 4O duizend bezoekers. :8):
Dan mogen de honden er niet meer los. Dat schiet dus niet op. :pffff: Maar jij traint hier inderdaad. Hoe lang duren die trainingen nou precies? :engel: Die van jullie hondenschool dan. Want jullie zijn niet de enige.
Ik train op zaterdagmiddag,maar deze trainer traint meerdere groepen na elkaar (nooit tegelijkertijd) , dus ik weet niet hoelang hij daar op zaterdag bezig is. Waarschijnlijk weet jij beter als ik wie daar wanneer traint :wink:
Eigenlijk zie ik op zaterdag daar nooit andere trainingsgroepen lopen. Geen idee hoe dat op zondag is. Wij trainen niet altijd op de Groene Heuvels. Een deel van de trainingen is op andere locaties.

Ik snap, denk ik, je frustratie wel een beetje. Maar knoop dan eens een gesprek aan met de trainers om de situatie te bespreken.
Ik kan me b.v. groen en geel ergeren aan de wielrenners en mountainbikers, die het in het weekend bijna onmogelijk maken om hier in het bos je hond uit te laten(losloopgebied) of zelf te wandelen. Groepen van 1O tot 2O fietsers die op hoge snelheid met zijn drieën naast elkaar alles en iedereen van het pad af jagen. Op het moment dat er dan weer commentaar geleverd wordt, omdat wij daar ook (met of zonder honden) lopen, ontplof ik ook. Een cocker van een buurman is onlangs letterlijk overreden door een fietser. Het dier heeft het overleeft, maar het heeft zes, zeven weken geduurd voor hij hersteld was van de breuken en kneuzingen
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ma-Rianne schreef:
MARC_S schreef:
Ik train op zaterdagmiddag,maar deze trainer traint meerdere groepen na elkaar (nooit tegelijkertijd) , dus ik weet niet hoelang hij daar op zaterdag bezig is. Waarschijnlijk weet jij beter als ik wie daar wanneer traint :wink:
Eigenlijk zie ik op zaterdag daar nooit andere trainingsgroepen lopen. Geen idee hoe dat op zondag is. Wij trainen niet altijd op de Groene Heuvels. Een deel van de trainingen is op andere locaties.

Ik snap, denk ik, je frustratie wel een beetje. Maar knoop dan eens een gesprek aan met de trainers om de situatie te bespreken.
Ik kan me b.v. groen en geel ergeren aan de wielrenners en mountainbikers, die het in het weekend bijna onmogelijk maken om hier in het bos je hond uit te laten(losloopgebied) of zelf te wandelen. Groepen van 1O tot 2O fietsers die op hoge snelheid met zijn drieën naast elkaar alles en iedereen van het pad af jagen. Op het moment dat er dan weer commentaar geleverd wordt, omdat wij daar ook (met of zonder honden) lopen, ontplof ik ook. Een cocker van een buurman is onlangs letterlijk overreden door een fietser. Het dier heeft het overleeft, maar het heeft zes, zeven weken geduurd voor hij hersteld was van de breuken en kneuzingen
Ik heb een keer met een trainer een uur naar een weggelopen hond moeten zoeken :wink: Maar inderdaad, ik heb nog nooit een gesprek gevoerd. Ik heb wel op het punt gestaan toen ze het veld met linten afgezet hadden. :F: Dat vond ik echt veel te ver gaan. :wink:
Van mij mag iedereen hier trainen hoor. Ik baalde alleen gister heel erg van die hond. Want dat maakt dat ik nu weer niet meer langs die groepen kan lopen. Elke keer krijg ik dan gezeik met mijn aangelijnde honden. Dat gaat me echt te ver. :U: Ik zou het bv op prijs stellen dat er geen honden losgelaten worden die niet los kunnen of die niet luisteren als er iemand passeert. Maar dat zouden ze eigenlijk wel zelf moeten bedenken en dat hoef ik niet aan te geven denk ik. En wat ik merk is dat hier niemand meer komt wandelen in het weekend. Dat vind ik ook jammer want er kwamen normaal gesproken een heleboel mensen lopen. Die zijn allemaal weg moeten gaan. Maar ik heb al besloten dat ik gewoon ga lopen, mijn werparm meeneem en de honden die zo lullig komen doen gewoon een tik geef met de werparm. Uiteraard na een dringend verzoek de hond bij me weg te roepen en een poging om hem zelf weg te sturen.

Ik ga straks hardlopen om 1700 uur en dan zal ik verslag doen :mrgreen: :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

MARC_S schreef: Ik heb een keer met een trainer een uur naar een weggelopen hond moeten zoeken :wink: Maar inderdaad, ik heb nog nooit een gesprek gevoerd. Ik heb wel op het punt gestaan toen ze het veld met linten afgezet hadden. :F: Dat vond ik echt veel te ver gaan. :wink:
Van mij mag iedereen hier trainen hoor. Ik baalde alleen gister heel erg van die hond. Want dat maakt dat ik nu weer niet meer langs die groepen kan lopen. Elke keer krijg ik dan gezeik met mijn aangelijnde honden. Dat gaat me echt te ver. :U: Ik zou het bv op prijs stellen dat er geen honden losgelaten worden die niet los kunnen of die niet luisteren als er iemand passeert. Maar dat zouden ze eigenlijk wel zelf moeten bedenken en dat hoef ik niet aan te geven denk ik. En wat ik merk is dat hier niemand meer komt wandelen in het weekend. Dat vind ik ook jammer want er kwamen normaal gesproken een heleboel mensen lopen. Die zijn allemaal weg moeten gaan. Maar ik heb al besloten dat ik gewoon ga lopen, mijn werparm meeneem en de honden die zo lullig komen doen gewoon een tik geef met de werparm. Uiteraard na een dringend verzoek de hond bij me weg te roepen en een poging om hem zelf weg te sturen.

Ik ga straks hardlopen om 1700 uur en dan zal ik verslag doen :mrgreen: :wink:
Ik zou dan toch eens beginnen met een gesprek.
Jouw frustraties en die van andere "hondenwandelaars" zijn misschien helemaal niet bekend bij de trainers :wink:
Lijkt me handig als ze dat op zijn minst weten zodat jullie er samen wat aan kunnen doen.

Wordt er zo laat in de middag op een doordeweekse dag in de winter nog getraind?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
laeken
Zeer actief

Ja, tegenwoordig vrijwel elke dag. Tot een uur of 5-6 in de middag. Vandaag niks gezien overigens. :wink: Vorig jaar was het veel minder maar het wordt nu gewoon elke week meer. Meer scholen, meer klasjes, meer uren en meer dagen. Ik zal er eens over gaan babbelen als de gelegenheid zich voordoet. Ik vind het nl echt teveel worden om nog te spreken over een gedeeld gebied. Nu kan echt niet meer iedereen hier komen. Ik weet van mensen die nu niet meer komen en daar baal ik van. Want ik had het net gezellig met die mensen. Maar zij kunnen hier ook niet lopen met dat geschiet de hele dag. Als je hond bang is voor knallen kan je hier echt niet meer komen :N: :neenee:
Afbeelding
BellaDonna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna

Ongelezen bericht door BellaDonna »

Magic schreef:Misschien moet je ook maar met je honden op jachttraining, Marc. :8):
Ook een leuk idee om met het hele HF te gaan doen, Het is per slot van rekening openbaar terrein dus ze kunnen je niet wegsturen. Zijn ze vast zo weg wanneer er telkens een groep van 30 honden extra zich meldt :F: voor een gratis cursus
Ennuh, mijn chi-pupje is natuurlijk uitstekend geschikt voor zo'n training!
Afbeelding
Chihuahuakennel http://belladonnandi.nl/
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik zou op een zondag een keer vroeg uit bed gaan en al die trainingsvelden bestrooien met handenvol frolicjes, minstens een kilo of 10 :pffff:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”