Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe snel komt jouw hond uit het asiel?
Moderator: moderatorteam
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Hoe snel komt jouw hond uit het asiel?
Cena is zo weg denk ik. Lieve charmante herder, luistert goed, kan erg goed alleen zijn maar ook overal mee naar toe, kan met iedere andere hond, kleine kinderen, grote kinderen, is niet dominant, niet bang... No problemo! Denk ik
Met Henkie weet ik het niet. Hij heeft meer dan een half jaar op de website van Mirtos gestaan en nooit was er ook maar 1 geinteresseerde voor hem... Hij is lief, knuffelig, erg makkelijk, speels, kan erg goed alleen zijn, kan met andere honden, kinderen, katten enz. Maar hij is wel een beetje lelijk, op het eerste gezicht.
Iedereen die hem leert kennen, vindt hem geweldig. Maar dan moet je wel de tijd nemen om hem te leren kennen...
Met Henkie weet ik het niet. Hij heeft meer dan een half jaar op de website van Mirtos gestaan en nooit was er ook maar 1 geinteresseerde voor hem... Hij is lief, knuffelig, erg makkelijk, speels, kan erg goed alleen zijn, kan met andere honden, kinderen, katten enz. Maar hij is wel een beetje lelijk, op het eerste gezicht.
Iedereen die hem leert kennen, vindt hem geweldig. Maar dan moet je wel de tijd nemen om hem te leren kennen...
RIP Cena
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Kay wordt denk ik door 1 van medewerkers meteen meegenomen. Daar hoef ik me echt geen zorgen om te maken. Volledig afgericht, stamboom, niet ongecompliceerd, maar zeker ook niet onmogelijk en zeker de kleur. Nog niet zoveel merles in het asiel en blauwe ogen doen het ook goed.

- dagmar88
- Zeer actief
Charlie wordt maf in een hokkie zonder mij en als ze al geplaatst wordt maak ik me ernstig zorgen bij wie.
Maar goed, ik heb wel een 3 dubbele back up
Maar goed, ik heb wel een 3 dubbele back up
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Lastig. Nooit over nagedacht. In principe gaat Pasha naar mijn moeder en Ushi terug naar de fokker.
Maar als, Ushi is zo weg denk ik. Jonge en hele lieve hond. Moet geen probleem zijn. Nog geen week denk ik.
Pasha wint zo het personeel voor zich. Dan mag ze of daar in kantoor of ze gaat met iemand van daar mee naar huis. En anders zal het wel lang duren, ze is al 10...
Maar als, Ushi is zo weg denk ik. Jonge en hele lieve hond. Moet geen probleem zijn. Nog geen week denk ik.
Pasha wint zo het personeel voor zich. Dan mag ze of daar in kantoor of ze gaat met iemand van daar mee naar huis. En anders zal het wel lang duren, ze is al 10...

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
miekmiek
mijn honden hebben hun imago een beetje tegen zich en bovendien sterft het van de jack's en westie's in een asiel. toch denk ik dat ze wel snel opgehaald zullen worden, tom omdat hij gewoon een ontzettende lieverd is zonder moeilijk gedrag. Bij miah zullen sommige mensen misschien afhaken doordat ze afgeschikt worden door haar enthousiasme maar door haar puppylook zal ze er niet lang zitten.
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Ik denk dat mijn hond er een is die bij heel veel mensen heel goed zou passen, dus wat dat betreft zou hij zo weg moeten zijn. Maar hij heeft misschien zijn uiterlijk niet mee - hij is schitterend hoor, daar niet van
maar het is een zwarte herder met een grijze snoet en hij kan nogal waken door te blaffen. Dus misschien schrikt hij mensen af, al is het het grootste doetje ooit. En hij heeft zijn leeftijd - 9 jaar - niet mee.
Wij hebben hem zelf uit het asiel gehaald en daar heeft hij een paar maanden/half jaar gezeten voordat hij bij ons geplaatst werd. Hij is tussendoor wel even bij een stel geplaatst maar heeft daar werkelijk alles gesloopt wat los en vast zat toen de mensen hem alleen lieten dus hij is gauw teruggebracht. Dus toen viel hij kennelijk ook al niet erg in de smaak. Al heeft hij het karakter van een sportieve gezinslabrador met watervrees, ik denk dat hij misschien wel even blijft zitten.
Wij hebben hem zelf uit het asiel gehaald en daar heeft hij een paar maanden/half jaar gezeten voordat hij bij ons geplaatst werd. Hij is tussendoor wel even bij een stel geplaatst maar heeft daar werkelijk alles gesloopt wat los en vast zat toen de mensen hem alleen lieten dus hij is gauw teruggebracht. Dus toen viel hij kennelijk ook al niet erg in de smaak. Al heeft hij het karakter van een sportieve gezinslabrador met watervrees, ik denk dat hij misschien wel even blijft zitten.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik denk dat alle drie mijn honden heel, heel snel weg zullen zijn. Er zijn sowieso niet veel collies in het asiel en er zijn 2 stichtingen die dit in de gaten houden en direct in actie komen als er één in een asiel zit. Bovendien zijn Kyra en Lyndie gewoon ontzettend lieve en ongecompliceerde honden die overal zullen gedijen. In gezinnen met kinderen, bij ouderen, alleenstaanden... hun maakt het niet uit als ze maar te eten krijgen en regelmatig een knuffel.
Ik kan me alleen zo voorstellen dat hun leeftijd een minpunt is: ze worden dit jaar 9 en 7 jaar.
Cody is een probleem. Omdat hij een collie is, en een bijzonder mooie ook nog, zal hij vast heel snel worden opgehaald door collieliefhebbers, misschien zelfs nog eerder dan de meiden. Maar de meeste collieliefhebbers zullen geen ervaring hebben met zo'n karakter. Dus ik vrees dat hij per kerende post geretourneerd wordt.
Ik kan me alleen zo voorstellen dat hun leeftijd een minpunt is: ze worden dit jaar 9 en 7 jaar.
Cody is een probleem. Omdat hij een collie is, en een bijzonder mooie ook nog, zal hij vast heel snel worden opgehaald door collieliefhebbers, misschien zelfs nog eerder dan de meiden. Maar de meeste collieliefhebbers zullen geen ervaring hebben met zo'n karakter. Dus ik vrees dat hij per kerende post geretourneerd wordt.

- Yaika
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel
Denise. schreef:Ik denk dat Kenzo er nooit meer uit komt, dat word dan jaren lang eenzame opsluiting en dan laat ik hem nog veel liever inslapen
Oh ik vergeet Nova helemaalNou die is binnen een uur wel weg
Zodra jij dat asiel uit stapt gaat kenzo al met mij mee naar huis
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
- Yaika
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel
Diesel is denk ik snel weg.. Maar word ook weer snel terug gebracht.. en boy blijft daar voor altijd..
Niemand wil een hond met een likwond die nooit meer weggaat..
Niemand wil een hond met een likwond die nooit meer weggaat..
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
- Bones
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie: Kruising kooiker en cocker spaniel.
Joris zal kwa gedrag snel geadopteerd worden. Hij houdt van mensen, knuffelen en spelen. Ook is hij geen grote hond en heel makkelijk. alleen de leeftijd heeft hij steeds meer tegen. Hij is nu 9. Maar laten we hopen dat het niet zover komt. 
- EvelineH
- Actief
- Mijn ras(sen): Finse Lappenhond
- Aantal honden: 4
Ik denk dat Helmi redelijk snel weg is. Ten eerste zal er waarschijnlijk een oproep via de rasvereniging verstuurd worden.
Ten tweede vinden zoveel mensen haar er schattig en super lief uitzien dat ik denk dat ze snel meegenomen wordt.
Ten tweede vinden zoveel mensen haar er schattig en super lief uitzien dat ik denk dat ze snel meegenomen wordt.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Luca... Ik weet het niet. Die blaft die heke kennel bij elkaar ben ik bang...
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Ik kan me niet voorstellen dat het zover zou komen, maar dan denk ik dat Floortje zo weg is, binnen een dag. Het is een zeer lief, aanhankelijk meisje, met stamboom. En ze is pas een jaar. Verder is ze geheel probleemloos en zou zo bij iedereen passen, mits ze wel haar beweging krijgt.
Chester durf ik niet te zeggen. Hij is nogal eenkennig en daar zal een verblijf in een kennel niet veel goeds voor doen. Maar hij heeft wel een heel innemend hoofd, waar veel mensen voor vallen. Wel hoop ik dat het asiel dan eerlijk zal zijn, want het is niet de makkelijkste hond met andere honden. Daar moet je wel tegen kunnen als je hem in huis neemt. Als je eenmaal zijn hart gewonnen hebt, heb je er wel echt een gouden hond aan. Maar vooral voor hem hoop ik maar dat er niks met mij gebeurt, hij is mijn schaduw en ik denk dat hij er het meeste last van zal hebben als ik er niet meer ben. Verder heeft hij zijn leeftijd niet heel erg meer mee, hij wordt deze maand 7, maar dat is voor een Cairn niet heel oud.
Sacha laat ik inslapen. Ze is nu ruim 11 en ze mankeert zoveel. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die een oude Westie met ernstige allergie klachten, slechte knieen en lichte artrose willen hebben. Ze heeft ook staar, al is ze nog niet volledig blind.
Maar goed, ik ga er van uit dat dit allemaal niet nodig is. Chester en Floor gaan terug naar de fokker en zullen daar blijven of daar wordt een ander huisje voor ze gezocht en Sacha zal echt in mijn kennissenkring wel iemand vinden die de laatste jaren voor haar willen zorgen.
Chester durf ik niet te zeggen. Hij is nogal eenkennig en daar zal een verblijf in een kennel niet veel goeds voor doen. Maar hij heeft wel een heel innemend hoofd, waar veel mensen voor vallen. Wel hoop ik dat het asiel dan eerlijk zal zijn, want het is niet de makkelijkste hond met andere honden. Daar moet je wel tegen kunnen als je hem in huis neemt. Als je eenmaal zijn hart gewonnen hebt, heb je er wel echt een gouden hond aan. Maar vooral voor hem hoop ik maar dat er niks met mij gebeurt, hij is mijn schaduw en ik denk dat hij er het meeste last van zal hebben als ik er niet meer ben. Verder heeft hij zijn leeftijd niet heel erg meer mee, hij wordt deze maand 7, maar dat is voor een Cairn niet heel oud.
Sacha laat ik inslapen. Ze is nu ruim 11 en ze mankeert zoveel. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die een oude Westie met ernstige allergie klachten, slechte knieen en lichte artrose willen hebben. Ze heeft ook staar, al is ze nog niet volledig blind.
Maar goed, ik ga er van uit dat dit allemaal niet nodig is. Chester en Floor gaan terug naar de fokker en zullen daar blijven of daar wordt een ander huisje voor ze gezocht en Sacha zal echt in mijn kennissenkring wel iemand vinden die de laatste jaren voor haar willen zorgen.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
-
miekmiek
kwiebus mag rechtstreeks door naar mij graag, die hoeft het asiel niet van binnen te zien.Inge O schreef: kwiebus : is denk ik zo weg met zijn innemend smoeltje. kwiebje is redelijk probleemloos, op wat angst voor vreemden (soms) na.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Behoorlijk vlot.
Iedereen vindt Boris schattig (hij zo ongeveer een fanclub in onze omgeving). Hij kan alleen niet bij kleine kinderen want die vindt hij eng en gaat hij tegen blaffen.
Maar hij luistert heel aardig, sloopt niet, kan perfect alleen blijven, lief met andere dieren.
Iedereen vindt Boris schattig (hij zo ongeveer een fanclub in onze omgeving). Hij kan alleen niet bij kleine kinderen want die vindt hij eng en gaat hij tegen blaffen.
Maar hij luistert heel aardig, sloopt niet, kan perfect alleen blijven, lief met andere dieren.
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Cash is er zo uit. Jonge duitseherder reu met stamboom uit werklijnen. Sociaal. Lief. Geen gekke dingen als niet alleen thuis kunnen zijn e.d. Dus die is er zo uit.
Hera zal het lastiger hebben ivm haar hond agressie. en dan is ze ook al 8 jaar oud. Ze is wel mooi en vreselijk sociaal naar mensen/kinderen etc. Kan alleen thuis zijn.
Alleen ja, het is geen gezinshond. Veels te druk/hyper e.d.
En voor gezellige wandelingen is het ook niks ivm haar hond agressie.
Ik weet het dus bij haar niet zo goed.
Woopy zal er ook zo uit zijn. Die ziet er zo schattig uit met zijn witte vacht en tipoortjes.
Hera zal het lastiger hebben ivm haar hond agressie. en dan is ze ook al 8 jaar oud. Ze is wel mooi en vreselijk sociaal naar mensen/kinderen etc. Kan alleen thuis zijn.
Alleen ja, het is geen gezinshond. Veels te druk/hyper e.d.
En voor gezellige wandelingen is het ook niks ivm haar hond agressie.
Ik weet het dus bij haar niet zo goed.
Woopy zal er ook zo uit zijn. Die ziet er zo schattig uit met zijn witte vacht en tipoortjes.

Cash v Heiligental en Flow.
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Ik kan Jaap dagelijks aan een handjevol mensen kwijt. Iedereen is weg van dit manneke, maar dat is met name zo als ze zien hoe hij is bij ons. In een kennel en zonder informatie (stel dat ik niets door kan geven) is het gewoon een oud, blind, zielig poedeltje. Toch denk ik wel dat hij bij iemand zou mogen rondlopen, vooral als iemand eenmaal zo stom is geweest Japie op te pakken of op schoot te zetten. Hij is een brokje liefde, dit blinde kippie.
Duitse herders 'gaan' heel hard, daar zijn vaak liefhebbers voor. Hondagressie alleen is niet altijd een probleem en een hoge leeftijd valt ook reuze mee. Als een oud hondje lief is, is hij nog zo weg. Laatst hadden wij drie onooglijke hondjes, vies en dik, 8 jaar oud. Alledrie met een week weg. Terwijl 1 slechte heupen en een slechte knie had en ook nog erg verlegen was.
Het wordt vaak pas lastig als een hond hondagressie heeft, ook niet bij katten en kinderen kan en niet met vreemden. Eigenlijk in het algemeen niet hanteerbaar zijn, behalve voor een ervaren persoon, die het liefst ook nog het ras kent (veel staffords en mechelkruisingen). Eigenlijk zijn de honden die het langst blijven zitten de honden die geen goede baas en leven hebben gehad.
Duitse herders 'gaan' heel hard, daar zijn vaak liefhebbers voor. Hondagressie alleen is niet altijd een probleem en een hoge leeftijd valt ook reuze mee. Als een oud hondje lief is, is hij nog zo weg. Laatst hadden wij drie onooglijke hondjes, vies en dik, 8 jaar oud. Alledrie met een week weg. Terwijl 1 slechte heupen en een slechte knie had en ook nog erg verlegen was.
Het wordt vaak pas lastig als een hond hondagressie heeft, ook niet bij katten en kinderen kan en niet met vreemden. Eigenlijk in het algemeen niet hanteerbaar zijn, behalve voor een ervaren persoon, die het liefst ook nog het ras kent (veel staffords en mechelkruisingen). Eigenlijk zijn de honden die het langst blijven zitten de honden die geen goede baas en leven hebben gehad.
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Ik denk eigenlijk dat ze redelijk snel weer weg zijn.
Luna is pas 3 jaar, met stamboom en ook een erg mooi hondje naar mijn mening. Kan bij alle reuen en bij bijna alle teven en luistert bijna perfect. Ze kan heel makkelijk alleen thuis zijn en is ontzettend aanhankelijk naar mensen toe.
Xavi is nog heel jong, 100% sociaal, met stamboom en zeker geen verkeerd uiterlijk. Hij is zindelijk, kan alleen zijn, luistert goed en kan met iedereen overweg. Ideaal hondje dus en hij zal op de eerste dag al iemand inpalmen met zijn gekwispel.
Luna is pas 3 jaar, met stamboom en ook een erg mooi hondje naar mijn mening. Kan bij alle reuen en bij bijna alle teven en luistert bijna perfect. Ze kan heel makkelijk alleen thuis zijn en is ontzettend aanhankelijk naar mensen toe.
Xavi is nog heel jong, 100% sociaal, met stamboom en zeker geen verkeerd uiterlijk. Hij is zindelijk, kan alleen zijn, luistert goed en kan met iedereen overweg. Ideaal hondje dus en hij zal op de eerste dag al iemand inpalmen met zijn gekwispel.
-
Marloes*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Hij krijgt de kans niet om die kennel bij elkaar te blaffen want dan zit ie al bij mijMachie schreef:Luca... Ik weet het niet. Die blaft die heke kennel bij elkaar ben ik bang...
Wat Bo betreft, die wordt door de volgende die het asiel in komt lopen meegenomen.
Leuke Golden Retriever die graag contact maakt met mensen, lief voor alles dat leeft (oke, behalve katten maar daar is ze stiekem bang voor als ze blijven zitten), die goed luistert als ze losloopt, geen gezondheidsproblemen, nooit problemen opzoekt, jong, mooie kleur, niet te groot (iets meer dan 50 cm), open karakter, kan een paar trucjes. Nee, die zou echt binnen een paar minuten weg zijn, dat weet ik zeker.
Hoop alleen dat ze niet bij mensen zou komen die haar als haardkleedje zouden zien, want dan kan je wel eens bedrogen uit kunnen komen.
Ze zou overigens nooit in een asiel terecht komen, want ze kan zo naar 6 adresjes die haar met open armen zouden ontvangen. Ik kan me werkelijk waar niet voorstellen dat ze daar ooit terecht zou komen.
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Ik denk dat Boyke ondanks zijn leeftijd van 8 jaar snel weg zou zijn. Border terriërs in het asiel zie je nooit eigenlijk. Bovendien is hij leuk, lief, luistert goed en is hij goed opgevoed en heeft hij een lekker guitig koppie. Het is ook een echte allemansvriend
Alleen is hij wat pittig naar sommige reuen, maar dat is goed te handelen.
Gelukkig zou mijn familie hem nooit naar het asiel laten gaan
Gelukkig zou mijn familie hem nooit naar het asiel laten gaan
-
yvonne dl
- Zeer actief
Alle oudjes kreupel of gehandicapt mogen allemaal hier in bejaardentehuis stinkie..
die mogen blijven tot ze niet meer kunnen..
die mogen blijven tot ze niet meer kunnen..
Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Ik moet er niet aan denken, maar ik denk dat Otto wel snel weg zou zijn. Hij heeft wel iemand nodig die duidelijk is en kan door zijn bulldoggenkracht enorm lomp zijn in zijn enthousiasme, maar verder is het een heel open, vrolijk en vriendelijk hondje.
Iemand zei eens tegen me dat ze hem eigenlijk leuker vond dan haar eigen hond (Maltezer). Maar hij blijft mooi bij mij
Iemand zei eens tegen me dat ze hem eigenlijk leuker vond dan haar eigen hond (Maltezer). Maar hij blijft mooi bij mij

Groetjes,
Sandra
- _Leonie
- Zeer actief
Die mag hierheen!SannePP schreef:Cena is zo weg denk ik. Lieve charmante herder, luistert goed, kan erg goed alleen zijn maar ook overal mee naar toe, kan met iedere andere hond, kleine kinderen, grote kinderen, is niet dominant, niet bang... No problemo!
Net als Cento trouwens, ik val wel voor die herders.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
awwwww en mijn Jan moet daar dan maar blijven zitten en al gestresster wordenLéonieHonden schreef:Die mag hierheen!SannePP schreef:Cena is zo weg denk ik. Lieve charmante herder, luistert goed, kan erg goed alleen zijn maar ook overal mee naar toe, kan met iedere andere hond, kleine kinderen, grote kinderen, is niet dominant, niet bang... No problemo!Alleen al op de beschrijving haha!
Net als Cento trouwens, ik val wel voor die herders.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- _Leonie
- Zeer actief
Ja Jan hoef ik niet.
Nee hoor, Jan is ook welkom!
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
Bonha, minstens 11...
Wel aandoenlijk, charmant, vrolijk... maar in een asielhok lijkt ze misschien triest en oud..hangoogjes en somber. Ik houd mn hart vast...(alhoewel ik haar destijds reserveerde toen ze net binnen was in het asiel en dus nog twee weken moest wachten...sneller kon dus niet). Toch is het ook goed mogelijk dat ook op haar oude dag er mensen als blok voor haar vallen. Ze heeft iets ontwapenends, altijd gehad. Gelukkig zal mijn lift (mijn vader) mij afzetten bij het asiel en met Bonha snel lekker naar huis rijden. Bonha wordt bij mijn overlijden níet meer herplaatst
Yanthe...geen idee. Ik denk dat ze zo weg is, want ze heeft geen gedragsproblemen en is een mooie meid. Voor een actieve baas een fijne hond. Toch zitten beaucerons vaak wel wat langer...maar die hebben dan meestal wel een verleden en dat maakt de gemiddelde beauceron niet makkelijker
Ik hoop wel dat ze haar dan castreren want anders wordt ze misschien broodfokbeauce.
Wel aandoenlijk, charmant, vrolijk... maar in een asielhok lijkt ze misschien triest en oud..hangoogjes en somber. Ik houd mn hart vast...(alhoewel ik haar destijds reserveerde toen ze net binnen was in het asiel en dus nog twee weken moest wachten...sneller kon dus niet). Toch is het ook goed mogelijk dat ook op haar oude dag er mensen als blok voor haar vallen. Ze heeft iets ontwapenends, altijd gehad. Gelukkig zal mijn lift (mijn vader) mij afzetten bij het asiel en met Bonha snel lekker naar huis rijden. Bonha wordt bij mijn overlijden níet meer herplaatst
Yanthe...geen idee. Ik denk dat ze zo weg is, want ze heeft geen gedragsproblemen en is een mooie meid. Voor een actieve baas een fijne hond. Toch zitten beaucerons vaak wel wat langer...maar die hebben dan meestal wel een verleden en dat maakt de gemiddelde beauceron niet makkelijker
Ik hoop wel dat ze haar dan castreren want anders wordt ze misschien broodfokbeauce.
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
- renee-uk
- Zeer actief
Bonha hoeft niet in het asiel, die mag op de boot naar Engeland samen met Dropje , ik laat toch zeker niet een paar van mijn favoriete forumhonden op hun ouwe dag in het asiel zittenMadelief schreef:Bonha, minstens 11...![]()
Yanthe...geen idee. Ik denk dat ze zo weg is, want ze heeft geen gedragsproblemen en is een mooie meid. Voor een actieve baas een fijne hond. Toch zitten beaucerons vaak wel wat langer...maar die hebben dan meestal wel een verleden en dat maakt de gemiddelde beauceron niet makkelijker![]()

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
oh gelukkigLéonieHonden schreef:Ja Jan hoef ik niet.![]()
hij is dan wel niet zo makkelijk als Cena maar echt lastig is ie ook niet hoor.
met een bal en een hoop aandacht kom je erg ver met hem

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Wij hebben een wachtlijst 
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik denk dat dat onderstreepte, op dit forum, niet opgaatJacksel schreef:Stel, alle gemaakte afspraken (als je afspraken hebt over opvang van je honden als jij om wat voor reden dan ook ze niet meer kan houden) vallen in het water, en jouw hond komt in het asiel, en wordt niet gered door een bekende ofzo...
Hoe snel en om welke reden denk jij dat je hond geadopteerd zal worden (door een volslagen onbekende dus)?
Ik denk dat Jamey vrij snel geadopteerd zal worden vanwege haar lieve bekkie, maar misschien wel een kans dat mensen haar terugbrengen, omdat ze niet geheel zo lief is als ze lijkt, en er een behoorlijkkarakter in kan zitten...
Zelfs Tessa vindt wel weer een plekje, zonder het asiel weer van de verkeerde kant hoeven te bekijken.
Overigens heeft zij ongeveer 3 weken in het asiel gezeten totdat ons karma bepaalde dat wij elkaar tegen moesten komen.
Even alle gekheid op een stokje. Het zou voor Tessa nog wel een probleem kunnen worden om haar te herplaatsen. Plaatsen lukt waarschijnlijk nog wel, maar ik ben bang dat ze vrij snel weer terug is.
Luuk is niet zo moeilijk, ik denk dat de mensen voor hem in de rij gaan staan.
Maar goed, het is kompleet hypothetisch. Zij zijn beiden op onze weg gekomen en wij horen bij elkaar tot de dood ons scheidt.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018