Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
HD onderzoek - waar doen jullie dat?
Moderator: moderatorteam
- Xella
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: HD onderzoek - waar doen jullie dat?
Doordat wij gingen verhuizen in onze nieuwe woonomgeving per toeval bij de Meemortel in Budel terecht gekomen en moet zeggen dat het ons prima bevalt.....nemen er de tijd voor, geen geworstel omdat de DA zonodig zonder een roesje wil..kan t iedereen aanraden en erg nette prijzen.....175 euro hd ed officieel Belgie.
Ook de zorg rondom ons eerste nestje was prima...nooit teveel .....
Wij zijn eerder in Eersel geweest en dat was een geworstel.....zonder roesje(wij woonden toen nog in Ned)
vlugvlug tussendoor......en een doos van een assistente die vergeten was de foto's op te sturen....kom je na 2 weken achter.....en als ze nu sorry had gezegd......en in 2005 145 euro kwijt voor alleen hd off Ned.
Ook de zorg rondom ons eerste nestje was prima...nooit teveel .....
Wij zijn eerder in Eersel geweest en dat was een geworstel.....zonder roesje(wij woonden toen nog in Ned)
vlugvlug tussendoor......en een doos van een assistente die vergeten was de foto's op te sturen....kom je na 2 weken achter.....en als ze nu sorry had gezegd......en in 2005 145 euro kwijt voor alleen hd off Ned.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
En wat je nog vergeet te vertellen is dat we met Bertje bij Sybrandi in Reeuwijk zijn geweest. Alle rust en tijd wordt er voor je genomen. Klein roesje en dan wordt de hond gerontgend. Hij gaat weer lopend mee naar de auto. Perfecte rechte en duidelijk foto's.Charles vd B schreef:Vorig jaar bij Dijkshoorn nog een controle foto laten maken.
We hebben zelf meegeholpen met de hond op de tafel en na even wachten werden we weer binnengeroepen en werd de foto samen met ons bekeken en uitleg gegeven. Het moet allemaal wel een beetje snel lijkt het.
Met het laatste span zijn we in bij Heinrich Camp in Kleve (Duitsland) geweest om foto's te laten maken.
Eerst de heupen en die zijn dacht ik wel 5 keer overnieuw gedaan voordat de hond helemaal goed lag voor de foto.
Direct daarna de ellebogen en daarna is nog DNA afgenomen.
Ik dacht dat het hele pakket iets van 140 euries kostte. Daar kwam nog wel de beoordeling in Duitsland boven op, maar de Raad van Beheer zal ongetwijfeld ook wel een acceptgirootje sturen.
Ik hoor ook goede berichten over dhr Kooken in Budel
Iets van € 65,- voor HD/ED en rug en digitaal mee op DVD
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
En wat je nog vergeet te vertellen is dat we met Bertje bij Sybrandi in Reeuwijk zijn geweest. Alle rust en tijd wordt er voor je genomen. Klein roesje en dan wordt de hond gerontgend. Hij gaat weer lopend mee naar de auto. Perfecte rechte en duidelijk foto's.Charles vd B schreef:Vorig jaar bij Dijkshoorn nog een controle foto laten maken.
We hebben zelf meegeholpen met de hond op de tafel en na even wachten werden we weer binnengeroepen en werd de foto samen met ons bekeken en uitleg gegeven. Het moet allemaal wel een beetje snel lijkt het.
Met het laatste span zijn we in bij Heinrich Camp in Kleve (Duitsland) geweest om foto's te laten maken.
Eerst de heupen en die zijn dacht ik wel 5 keer overnieuw gedaan voordat de hond helemaal goed lag voor de foto.
Ik dacht dat het hele pakket iets van 140 euries kostte. Daar kwam nog wel de beoordeling in Duitsland boven op, maar de Raad van Beheer zal ongetwijfeld ook wel een acceptgirootje sturen.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nou zijn er dus mensen die graag zonder roesje willen.Xella schreef:Doordat wij gingen verhuizen in onze nieuwe woonomgeving per toeval bij de Meemortel in Budel terecht gekomen en moet zeggen dat het ons prima bevalt.....nemen er de tijd voor, geen geworstel omdat de DA zonodig zonder een roesje wil..kan t iedereen aanraden en erg nette prijzen.....175 euro hd ed officieel Belgie.
Het is dus echt niet zo dat de dierenarts dat "zo nodig wil", er zijn zat mensen die het willen.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
En ook zonder roesje hoeft het helemaal geen geworstel te worden hoor. Heb 3 teven laten röntgenen zonder roesje en er is geen geworstel aan te pas gekomen. 
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nee, ook dat inderdaad.LongFields schreef:En ook zonder roesje hoeft het helemaal geen geworstel te worden hoor. Heb 3 teven laten röntgenen zonder roesje en er is geen geworstel aan te pas gekomen.
Ik heb nog nooit iets met een roesje hoeven laten röntgenen en het was nooit geworstel.
- daan_86
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duitse Herdershond
Door onze Rasvereniging (de SV) is een roesje verplicht tijdens het röntgenen. Onze DA werkt trouwens met propofol. De honden zijn binnen een paar seconden weg en komen lopend weer naar buiten. Eenmaal thuis zijn ze weer helemaal gek 
Groetjes,
Daniëlle
Duitse Herder Werkhondenkennel "vom Heiligental"
Website: http://www.vom-heiligental.com

Daniëlle
Duitse Herder Werkhondenkennel "vom Heiligental"
Website: http://www.vom-heiligental.com
- Aiske
- Zeer actief
Wij gaan met de honden altijd naar Sleeuwijk. Altijd de tijd voor je en alle tijd een uitleg. Ze zijn super met honden en als het niet nodig is geen roesje. De prijs durf ik niet zo 1,2,3 te zeggen maar dat ligt ergens rond de 100 euro voor HD-foto's. Met Jelmer ben ik er ook voor ED geweest dat gaat met een roesje en toen was ik ook rond de 100 euro kwijt. Als je het combineert ben je goedkoper uit maar toen we voor Jelmer voor HD gingen was hij nog te jong voor officiële ED foto's.
Groetjes,
de fryske hounen

de fryske hounen

- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Ik heb vorige week bij Kranendonk in Putten gevraagd wat HD, ED en rug rontgenen bij hen kost
In totaal zou ik 244 euro kwijt zijn, inclusief roesjes en opsturen.
Ik vind dat heel erg meevallen.
In totaal zou ik 244 euro kwijt zijn, inclusief roesjes en opsturen.
Ik vind dat heel erg meevallen.

Cash v Heiligental en Flow.
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Ik was 4 weken geleden bij Kranendonk, €199,- kwijt.
Dit was voor HD en ED met een roesje.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Contacteer:
Estelle laat de rug ook nog doen.ChantalBos schreef:Ik was 4 weken geleden bij Kranendonk, €199,- kwijt.
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Contacteer:
Ik ga altijd bij mijn eigen da. Kosten voor HD foto´s zo`n 90 euro. Alle 3 mijn mannen hebben keurige A/heupen http://www.dier-en-dokter.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- willemieke
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Labradoodle, Cairn terrier,
Bouvier - Aantal honden: 3
Dierenkliniek de vijfsprong in Wekerom (gemeente Ede) mag volgens mij tegenwoordig ook officiele foto's maken. Zijn met andere prijzen meestal erg redelijk.
Amber; 11 september gedekt! Spannend!!!
-
domenique
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack hussel, AB en nog een mengelmoes
ben 3weken geleden in putten geweest, hele aardige, de tijd nemende man, was zelf 3kwartier te vroeg maar hij had voor mij geen afspraken staan dus kon gelijk geholpen worden.
Uiteindelijk was ik de tijd dat ik eigenlijk de afspraak had staan alweer buiten
Mocht er zelf bij blijven met een rontgen jasje aan, wat ik er prettig vond.
Rustig de foto's bespreken en advies wat nu het beste tedoen.
Was er alleen voor HD, maar toch gelijk de ED foto's laten maken. Was voor de foto's zelf zonder roesje €92 kwijt, voor een kruising, dus geen officiele foto's.
Consult kosten zitten daarbij.
Mij portemonnee vond het erg fijn, was bij de afrekening wel iets meer kwijt(pijnstilling en wormkuur voor 3.) maar vond dit er meevallen.
Ben nog aan het twijfelen of ik mij reu ook laat rontgen, omdat hij zeker weten met een roesje moet, want anders word het een waar gevecht.
Maar ben bij hem een beetje huiverig voor het roesje, hij is nogal overgevoelig, dus weet het nog niet zeker.
En me teefje MOEST, omdat ik zeker wist dat ze iets mankeerde(is ook gebleken), en zij is heel makkelijk.
Maar als ik mij reu zo laten doen, ga ik zeker weer naar putten.
Uiteindelijk was ik de tijd dat ik eigenlijk de afspraak had staan alweer buiten
Mocht er zelf bij blijven met een rontgen jasje aan, wat ik er prettig vond.
Rustig de foto's bespreken en advies wat nu het beste tedoen.
Was er alleen voor HD, maar toch gelijk de ED foto's laten maken. Was voor de foto's zelf zonder roesje €92 kwijt, voor een kruising, dus geen officiele foto's.
Consult kosten zitten daarbij.
Mij portemonnee vond het erg fijn, was bij de afrekening wel iets meer kwijt(pijnstilling en wormkuur voor 3.) maar vond dit er meevallen.
Ben nog aan het twijfelen of ik mij reu ook laat rontgen, omdat hij zeker weten met een roesje moet, want anders word het een waar gevecht.
Maar ben bij hem een beetje huiverig voor het roesje, hij is nogal overgevoelig, dus weet het nog niet zeker.
En me teefje MOEST, omdat ik zeker wist dat ze iets mankeerde(is ook gebleken), en zij is heel makkelijk.
Maar als ik mij reu zo laten doen, ga ik zeker weer naar putten.

-
angelaheeren
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): duitse herder baila mesu en jack russels bubbels mesu
Ik ben met baila naar dierenkliniek kleve geweest.de da is dokter camp.baila is daar ook geopereerd aan een gebroken achterpoot,heeft daar haar k.i gehad etc etc.ik ben mega tevreden over deze kliniek en kan uit ervaring zeggen dat het echt de helft met de nederlandse da kosten zijn.heb trouwens ook de cdrom erbij gehad.
de website is http://www.tierklinik-camp.de" onclick="window.open(this.href);return false;
groetjes angela
de website is http://www.tierklinik-camp.de" onclick="window.open(this.href);return false;
groetjes angela
- Elvira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Visdonk Roosendaal. Maakt ook penhipfoto's. Ik weet de kosten niet meer, maar is ook 4 jaar geleden, dus kan veranderd zijn. Digitale foto's. vriendelijke uitleg.

- bydevries
- Zeer actief
Mijn vriendin en fokker van Bracco's gaat altijd naar dc Hopman in Roden.
HD en ED zonder roesje. Zij gaat zelf altijd bij DA Wientjes en is daar erg
over te spreken.
Prijzen? geen idee kan ik evt. voor je navragen als je wil.
groet Brigitte.
HD en ED zonder roesje. Zij gaat zelf altijd bij DA Wientjes en is daar erg
over te spreken.
Prijzen? geen idee kan ik evt. voor je navragen als je wil.
groet Brigitte.

- AppleCrispLabradors
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever en Franse Bulldog
Wij zijn bij dijkshoorn geweest voor HD-ED foto's.
Ging erg rustig en aardige mensen. Ook de man die daar werkt is erg kundig en kan al een beetje een richting geven van de uitslagen.
Weet de kosten niet meer uit mijn hoofd..
Ging erg rustig en aardige mensen. Ook de man die daar werkt is erg kundig en kan al een beetje een richting geven van de uitslagen.
Weet de kosten niet meer uit mijn hoofd..

- Lynn85
- Actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en langharige teckel
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wij zijn ook geweest bij DAP de meemortel. De prijzen zijn hier al vermeld geweest.
En ik ben er heel tevreden van. Met de volgende ga ik meteen terug naar hen.
Zijn redelijk goedkoop, toch als ik andere prijzen hoor... Nemen hun tijd ervoor en laten ook meteen zien wat goed en/of slecht is.
Ik was wel 'blij' met het roesje omdat het met Hester anders echt een worstelpartij was geweest. En ze is ook maar 5 minuten echt weg geweest.
En ik ben er heel tevreden van. Met de volgende ga ik meteen terug naar hen.
Zijn redelijk goedkoop, toch als ik andere prijzen hoor... Nemen hun tijd ervoor en laten ook meteen zien wat goed en/of slecht is.
Ik was wel 'blij' met het roesje omdat het met Hester anders echt een worstelpartij was geweest. En ze is ook maar 5 minuten echt weg geweest.

- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik ben naar de tweede lijn geweest.Wij hebben ED foto's laten maken en voor de heupen PennHip laten doen. Als wij "gewone" foto's laten maken moeten we op 3 jarige leeftijd nogmaals laten rontgenen, maar met PennHip kan het al op jongere leeftijd voor een definitieve uitslag. Is wel wat duurder maar als ik het vergelijk met 2 keer gewoon rontgenen is het bijna gelijk. Omdat ik al voor het derde levensjaar met Shima wilde fokken hebben we gekozen voor de PennHip plus alle andere Shilohs worden ook gePennhipt dus dat is makkelijker vergelijken.
Ook met Jade zal ik daar weer heen gaan. Vriendelijke mensen, goede uitleg en ik mocht zelf bij de opnames aanwezig zijn en kreeg veel uitleg en een "te verwachten" uitslag mee. Ja ik was erg tevreden, zowel over de behandeling door de artsen als over de uitslag van de foto's.
Ook met Jade zal ik daar weer heen gaan. Vriendelijke mensen, goede uitleg en ik mocht zelf bij de opnames aanwezig zijn en kreeg veel uitleg en een "te verwachten" uitslag mee. Ja ik was erg tevreden, zowel over de behandeling door de artsen als over de uitslag van de foto's.
- joyjill
- Actief
- Mijn ras(sen): tervuerenseherder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
ik vind het nogal een prijs verschill
- Esther1963
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
- Contacteer:
Ik ben afgelopen december met mijn Jelle wederom in Dierenkliniek Hopmans in Roden geweest, daar maken ze digitale foto's en gelukkig zonder roesje. Er worden verschillende foto's gemaakt om de beste eruit te halen (hond moet goed recht liggen) en we mochten erbij blijven en helpen. Egidius Wientjes gaat heel lief om met je hond en heel kundig, hij doet het echt regelmatig, zo'n 700 per jaar. Ik ben super tevreden over die kliniek en de kosten waren iets van 150 euro. In de toekomst zal ik dit ook doen met Elsa en wederom bij hen. Jelle had trouwens HD A 
Esther en d'r beestenboel

-
COURTLY
Onze cardigans worden al jarenlang in dierenkliniek Noord-West Groningen geröntgend.
Sinds een jaar of 3 digitaal en dat is een super vooruitgang. Het maakt nu niet mee uit hoeveel foto's we van één hond maken, we gaan door tot we tevreden zijn.
Uiteraard zonder roesje. Ook worden er direct rugfoto's van de cardigans gemaakt.
In de herfst organiseer ik altijd een HD-dag op een zaterdag voor de cardigans. Dan roep ik de nesten die ik gefokt heb op voor het maken van foto's. Op die manier weet ik heel goed waar ik in de fokkerij mee bezig ben. Op die dag mogen ook anderen gebruik maken van de scherpe prijs die ik afgesproken heb met de DA.
Tja, zo heeft iedereen z'n methodes. Zolang we maar met gezonde honden bezig zijn is alles oké
Sinds een jaar of 3 digitaal en dat is een super vooruitgang. Het maakt nu niet mee uit hoeveel foto's we van één hond maken, we gaan door tot we tevreden zijn.
Uiteraard zonder roesje. Ook worden er direct rugfoto's van de cardigans gemaakt.
In de herfst organiseer ik altijd een HD-dag op een zaterdag voor de cardigans. Dan roep ik de nesten die ik gefokt heb op voor het maken van foto's. Op die manier weet ik heel goed waar ik in de fokkerij mee bezig ben. Op die dag mogen ook anderen gebruik maken van de scherpe prijs die ik afgesproken heb met de DA.
Tja, zo heeft iedereen z'n methodes. Zolang we maar met gezonde honden bezig zijn is alles oké
-
Ineke
Winsum.COURTLY schreef:Onze cardigans worden al jarenlang in dierenkliniek Noord-West Groningen geröntgend.
Daar ging ik met Sóley heen, zou zonder roesje.
Wilde niet, want ze stond letterlijk stijf van de stress en trok helemaal krom.
Toch maar een roesje, waar ze net even iets te diep in wegzakte naar mijn zin en dierenarsten die heel lelijk tegen haar deden.
Schoot ze alleen nog maar meer van in de stress, voor mij was dat dus eens maar nooit weer!
-
COURTLY
Tja, daar heb ik toch heel andere ervaringen mee. Dat Sóley stijf van de stress stond zegt volgens mij meer over je hond dan over de dierenartsen.Ineke schreef:Winsum.COURTLY schreef:Onze cardigans worden al jarenlang in dierenkliniek Noord-West Groningen geröntgend.
Tja, zo heeft iedereen z'n methodes. Zolang we maar met gezonde honden bezig zijn is alles oké![]()
Daar ging ik met Sóley heen, zou zonder roesje.
Wilde niet, want ze stond letterlijk stijf van de stress en trok helemaal krom.
Toch maar een roesje, waar ze net even iets te diep in wegzakte naar mijn zin en dierenarsten die heel lelijk tegen haar deden.![]()
Schoot ze alleen nog maar meer van in de stress, voor mij was dat dus eens maar nooit weer!
Mijn honden zijn relaxt en vinden het totaal niet erg. Ook de cardigans op de HD-dag hebben geen stress. Eerder omgekeerd, het is altijd een gezellige boel op zo'n dag. Al die diverse honden gaan zonder roesje gewoon liggen en laten foto's maken.
-
Ineke
Nou sorry, ik heb inderdaad een hondje dat snel in de stress schiet, maar daar kwam het niet alleen van. :N:COURTLY schreef:Tja, daar heb ik toch heel andere ervaringen mee. Dat Sóley stijf van de stress stond zegt volgens mij meer over je hond dan over de dierenartsen.
Mijn honden zijn relaxt en vinden het totaal niet erg. Ook de cardigans op de HD-dag hebben geen stress. Eerder omgekeerd, het is altijd een gezellige boel op zo'n dag. Al die diverse honden gaan zonder roesje gewoon liggen en laten foto's maken.
Ze waren gewoon echt niet leuk tegen haar.
Zaten op haar te schelden e.d., kan me er nu nog pissig over maken.
- Esther1963
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
- Contacteer:
Mijn Jelle stond ook strak en stijf, maar ze nemen de tijd voor je bij Hopmans en Egidius zei ook "hij wordt straks wel rustiger en dan merkt hij dat het niet zo eng is en dan ontspant hij wel". En dat is dus ook gebeurd, het is een onnatuurlijk houding voor een hond die wat dominant kan zijn.
Esther en d'r beestenboel

-
Ineke
Nou mijn meisje is een stresserd en zomaar op haar rug gedraaid worden vindt ze nou niet bepaald prettig.Esther1963 schreef:Mijn Jelle stond ook strak en stijf, maar ze nemen de tijd voor je bij Hopmans en Egidius zei ook "hij wordt straks wel rustiger en dan merkt hij dat het niet zo eng is en dan ontspant hij wel". En dat is dus ook gebeurd, het is een onnatuurlijk houding voor een hond die wat dominant kan zijn.
Maar inderdaad, als je daar goed mee omgaat kalmeert ze vanzelf wel.
En ze gingen er in Winsum dus echt niet goed mee om, ze werd met geweld in de houdgreep gehouden en ze liepen op haar te schelden.
Later met het scheren en prikken voor het roesje ook, ze wilde haar poot terugtrekken en ze bleven maar schelden op haar.
Moet je bij haar dus niet proberen, dan schiet ze in standje superstress en is ze nog minder te bereiken.
Ik probeerde haar te kalmeren, maar was te lief voor haar.
-
Angelique.
wenmart20 schreef:Mijn teefje gaat getest worden in best
4 keer bij nico geweest, laatste 2 keer vond ik het niet zo denderend gaan, nu al 3 keer in best geweest dus daar gaan we volgend jaar ook heen met de 4 puppen