Jemig, ja, dat lijkt me wat kolossaal voor een teckel of een border terriër :N: Ik ben wel heel benieuwd of Boyke inderdaad zo enthousiast wordt dat hij die kippennek meteen naar binnen schrokt of dat hij voorzichtig gaat snuffen en dan wat kluiven. Ik schat in het tweede, maar ze doen wel vaker wat je precies niet verwachttekkel schreef:Nee, daar stikken ze niet in. En als ze er niet goed op kauwen is het ook geen drama, het verteert wel in de maag.Flevo Bordertje schreef:Zouden ze er in kunnen stikken, in die kippennekken? Runderstrotten klinkt ook smakelijktekkel schreef:Kippenekken zijn vaak zo klein dat ik ze weer een beetje eng vind. Ik geef liever eendenekken, ook van de poelier. Die zijn iets groter. En ja, in de tuin. Behalve toen er zoveel sneeuw lag: dan in d'r mandje op een dikke handdoek (penslapjes en runderstrotten).
Runderstrotten krijg ik van iemand in België: daar zijn ze heel anders dan hier, veel kleiner, met veel meer vlees en alleen het tongbeen erin. Hier zijn het vaak van die grote apparaten met nog stukken luchtpijp & slokdarm eraan. Tenminste, die die ik vroeger kreeg
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waar geef je Barf?
Moderator: moderatorteam
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Re: Waar geef je Barf?
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Nog even een ander vraagje voor jullie
Hebben jullie een aparte vriezer voor de barf? Het lijkt me dat je best een hoop in huis moet hebben om gevarieerd te voeren namelijk. En wat kost het je ongeveer per week als je dat zo kunt zeggen? Boyke eet nu 3 bakken Smuldier per week (krijgt 6 dagen kvv en meestal 1 dag brokjes in een voederbal), dus dat kost nog geen 1,50 per week
Hebben jullie een aparte vriezer voor de barf? Het lijkt me dat je best een hoop in huis moet hebben om gevarieerd te voeren namelijk. En wat kost het je ongeveer per week als je dat zo kunt zeggen? Boyke eet nu 3 bakken Smuldier per week (krijgt 6 dagen kvv en meestal 1 dag brokjes in een voederbal), dus dat kost nog geen 1,50 per week
-
29996D
Ja, wij hebben een vriezer zo groot als een koelkast in de garage staan, en die wordt voor driekwart gevuld met vlees.
Lekker makkelijk, met van die lades.
Kip kost meestal iets van 60 cent de kilo, en orgaan ed meestal iets van het dubbele.
Reken er wel op dat je qua gewicht met barfen meer moet geven dan als je kvv geeft.
Kip kost meestal iets van 60 cent de kilo, en orgaan ed meestal iets van het dubbele.
Reken er wel op dat je qua gewicht met barfen meer moet geven dan als je kvv geeft.
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
Bob heeft zijn eigen vriezer
Sinds wij Lotgering geven en dit in best wel grote hoeveelheden komt (voor onze gewone vriezer dan
) hebben wij een extra vriezer gekocht. Een tafelmodel met lades. Ik heb gewoon gekeken wat de sites aangaven aan verbruik van de vriezer (en soms was het prijsverschil kleiner dat het verschil in verbruik per jaar).
Nadeel is wel dat Bob exact weet dat dat zijn vriezer is
Hij staat dus kwispelend naast je
De Bobvriezer hebben we trouwens in de trapkast staan.
Sinds wij Lotgering geven en dit in best wel grote hoeveelheden komt (voor onze gewone vriezer dan
Nadeel is wel dat Bob exact weet dat dat zijn vriezer is
En de groeten van de mannen 

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
Dat is helemaal niet duur, ook als hij meer eet van barf dan van kvv. Goed te doen lijkt me.MissDorien schreef:Ja, wij hebben een vriezer zo groot als een koelkast in de garage staan, en die wordt voor driekwart gevuld met vlees.
Een vriezer zou er dus wel moeten komen als ik helemaal over zou gaan. Eerst maar eens wat dingen uitproberen als snack, dan kijk ik verder.
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
Hmm, inderdaad verstandig ook aan het verbruik te denken, dat gaat dag en nacht door jaar in jaar uit. Aanschaf is maar een keertje. Mijn gewone vriezer kan niet veel meer hebben per week dan de drie pakken Smuldier die er nu ingaanReny schreef:Bob heeft zijn eigen vriezer![]()
Sinds wij Lotgering geven en dit in best wel grote hoeveelheden komt (voor onze gewone vriezer dan) hebben wij een extra vriezer gekocht. Een tafelmodel met lades. Ik heb gewoon gekeken wat de sites aangaven aan verbruik van de vriezer (en soms was het prijsverschil kleiner dat het verschil in verbruik per jaar).
Nadeel is wel dat Bob exact weet dat dat zijn vriezer isHij staat dus kwispelend naast je
![]()
-
29996D
Eten wordt nu vast helemaal een feest voor Boyke 
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
Haha, dadelijk haalt hij zijn neus op voor die overheerlijke kippennekken waar ik mee thuis komMissDorien schreef:Eten wordt nu vast helemaal een feest voor Boyke
Ik houd jullie op de hoogte
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Ik heb alleen maar drie kleine vriesladen, waarvan er eentje voor het hondenvoer is. De carnibest (koop drie kilo per keer) verdeel ik meteen in elk vijf stukken, in een plastic zak in de la. Nog wat pakjes smuldier en een paar eendennekken per stuk in een plastic zak, en nog een paar dingen zoals runderstrot of penslapje. Past precies
Eeber eet maar max. 200 gram per dag dus het heeft niet veel zin om grote voorraden aan te leggen.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
mwillow
Ik heb een grote vrieskist, een ladekast met drie grote lades en 1 grote lade van onze eigen vriezer ter beschikking. Voor noodgevallen kan ik bij familie het een en ander kwijt. Ik heb ruimte zat, maar extra vriesruimte is altijd handig voor leuke aanbiedingen wild of biologisch. Een goeie vriezer op tweedehandsverkoopsites bv. is leuk om mee te beginnen. Dat verdient zichzelf terug in het gemak wat je er van hebt.
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
Ja, daar zaten we ook aan te denken, eens kijken op Marktplaats als het Boyke bevalt en we meer gaan barfen. Vooralsnog kan ik nog wel wat kwijt in mijn eigen keukenvriezer, maar wordt het meer dan "erbij" dan moet er een aparte vriezer komen in de schuur. Het wordt ook weer meer "rendabel" om een vriezertje aan te schaffen als er twee honden van eten (wat wel de bedoeling is, een tweede hondmwillow schreef:Ik heb een grote vrieskist, een ladekast met drie grote lades en 1 grote lade van onze eigen vriezer ter beschikking. Voor noodgevallen kan ik bij familie het een en ander kwijt. Ik heb ruimte zat, maar extra vriesruimte is altijd handig voor leuke aanbiedingen wild of biologisch. Een goeie vriezer op tweedehandsverkoopsites bv. is leuk om mee te beginnen. Dat verdient zichzelf terug in het gemak wat je er van hebt.
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
Ik heb nu ook drie lades, maar die zitten op de drie pakjes Smuldier per week na behoorlijk voltekkel schreef:Ik heb alleen maar drie kleine vriesladen, waarvan er eentje voor het hondenvoer is. De carnibest (koop drie kilo per keer) verdeel ik meteen in elk vijf stukken, in een plastic zak in de la. Nog wat pakjes smuldier en een paar eendennekken per stuk in een plastic zak, en nog een paar dingen zoals runderstrot of penslapje. Past preciesEeber eet maar max. 200 gram per dag dus het heeft niet veel zin om grote voorraden aan te leggen.
-
Bullekes
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
Hier eten de dames hun barfhapjes en prooidieren in de tuin.
Of het nou zomer of winter is
.
Of het nou zomer of winter is
** Groetjes Nadieh, pootje van Loïz & Yara **

- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
Wij hebben een vrieskist en een vrieskast helemaal vol met vlees, pens, zalmkoppen, makrelen en karkassen. Met 6 lelijke schrokoppen gaat er ook behoorlijk wat door per dag. Toch al snel 5 kilo per dag.
Doorgaans eten ze in de tuin en in de kennel.
Een heel enkele keer krijgt er eentje wel eens karkas met spiervlees in de bench.
Dan is het even een sopje over de bodem en het is weer schoon.
Penslappen beslist niet want die schudden ze eerst even uit voordat ze er stukken af trekken.
Doorgaans eten ze in de tuin en in de kennel.
Een heel enkele keer krijgt er eentje wel eens karkas met spiervlees in de bench.
Dan is het even een sopje over de bodem en het is weer schoon.
Penslappen beslist niet want die schudden ze eerst even uit voordat ze er stukken af trekken.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
De poelierkraam die bijna tegen het hotel staat, met z'n rug er naartoe, dus éénnalaatste rij (daarnaast staat een kaaskraam), die verkoopt kippennekken € 1.- per kiloSimoneA schreef:Op de zaterdagmarkt op de Gordiaan vind je geen kippennekken.
Wel op de dinsdagmarkt bij het Lelycentre. Daar staat een poelierskraam(kleine) langs de dreef en die wil ze de week erna meenemen voor je.
Succes!
PS als je daarna barf wil bestellen/ beginnen kun je wel met mij meebestellen als je wilt.
Groetjes Simone
Hier eten ze hun NRV altijd in de tuin trouwens
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- SimoneA
- Zeer actief
De poelierkraam die bijna tegen het hotel staat, met z'n rug er naartoe, dus éénnalaatste rij (daarnaast staat een kaaskraam), die verkoopt kippennekken € 1.- per kiloLunatic schreef:SimoneA schreef:Op de zaterdagmarkt op de Gordiaan vind je geen kippennekken.
Wel op de dinsdagmarkt bij het Lelycentre. Daar staat een poelierskraam(kleine) langs de dreef en die wil ze de week erna meenemen voor je.
Succes!
PS als je daarna barf wil bestellen/ beginnen kun je wel met mij meebestellen als je wilt.
Groetjes Simone
Deze poelier is er niet meer, nou ja, niet meer in Lelystad. Zijn plek is overgenomen door de grillmaster oid die met de rug naar de andere stond.
Grillmaster heeft nu 2 kramen met de ruggen naar elkaar toe.
Groetjes
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Mijn honden eten binnen, ik geef nrv in een metalen bak, ze halen het eruit maar ik heb ze aangeleerd om op hun eetkleedje te blijven en dat doen ze dan ook.
Ook pens en lamskoppen worden binnen gegeten.
Ohja, ik heb 2 grote vriezers destijds voor het eten aangeschaft, en nog soms ruimte tekort.
Ook pens en lamskoppen worden binnen gegeten.
Ohja, ik heb 2 grote vriezers destijds voor het eten aangeschaft, en nog soms ruimte tekort.
Laatst gewijzigd door wendy71 op 02 feb 2011 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
Muk
Wij hebben een hele grote vriezer voor Jaymz (groter dan die van ons). Dat moet ook wel, anders moeten wij wekelijks barf / kvv inslaan. En daar ben ik te lui voor.
Jaymz barft buiten maar als het weer te slecht is dan bedekken wij een heel groot deel van onze kamer met een dikke laag oude kranten zodat hij daar op kan eten / knoeien.
Jaymz barft buiten maar als het weer te slecht is dan bedekken wij een heel groot deel van onze kamer met een dikke laag oude kranten zodat hij daar op kan eten / knoeien.
- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
ik geef het ook in de tuin..maar ik heb kleine klinkers in de tuin liggen ..waartussen het vlees en bloed gaat zitten...en in de zomer is dat met vliegen niet echt handig...ik heb nu grote rubberen matten in de tuin en daar moeten ze op eten...meestal probeert nina een keer naar haar mand te lopen (staat ook een mand buiten) ..maar na gezegd te hebben dat ze echt niet van de mat af mag...blijft ze op het matje eten

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
- shibashira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Voer ze in de winter binnen. 1 in de gang, andere in de keuken (niet omdat ze ruzie maken, maar de grootste eet sneller en beukt daarna de kleinste bij haar bakkie weg). In de zomer krijgen ze buiten, maar dankzij het hondenluik eindigen ze nog wel eens binnen met hun nijntje. Ben dus erg goed in dweilen.
Heb zelf 1 vrieskist van 120 liter. Ideaal, kan voor een paar honderd euro aan vlees in dus kan ze vanuit Brabant naar Groningen laten rijden zonder bezorgkosten
Heb zelf 1 vrieskist van 120 liter. Ideaal, kan voor een paar honderd euro aan vlees in dus kan ze vanuit Brabant naar Groningen laten rijden zonder bezorgkosten
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya