Woon je in België dan ?daisyduke schreef:nou dan zal ik toch iemand moeten zoeken die voor mij die show wil lopen. dat is echt niet mijn ding en vind er ook niks aan.
Misschien wil de fokker je hond showen ?
Moderator: moderatorteam
Woon je in België dan ?daisyduke schreef:nou dan zal ik toch iemand moeten zoeken die voor mij die show wil lopen. dat is echt niet mijn ding en vind er ook niks aan.
Hier hoeft dat niet hoor.daisyduke schreef:nou dan zal ik toch iemand moeten zoeken die voor mij die show wil lopen. dat is echt niet mijn ding en vind er ook niks aan.
Het gaat alleen maar om the looks bij de hondenshows. Ik noem het dan ook geen dogshow maar een groomingshow. Hier doen fokkers het zo omdat ze absoluut niet willen dat hun honden voor bv puppymills worden gebruikt. Ze houden als het ware controle over hun pups en deze manier zorgt natuurlijk ook dat ze geen concurentie krijgen in verkoop van honden. Als iedereen gaat fokken met hun honden dan zullen zij minder gaan verkopen..........Tara schreef:Die 10 punten op shows, hoe moet ik me dat voorstellen? Moet de hond dan 10 x een CAC hebben behaald? Of gaat het om plaatsing? Of is het U staat voor 3 punten, ZG voor 2 punten en G voor 1 punt of zo?rubyred schreef:Als je hier een hond koopt van een goede fokker, lid van de kennelclub etc. dan moet je eerst 10 punten halen op shows voordat je zelf mag fokken. Dit staat in hun contracten en daar teken je voor. Wil je dat niet dan moet je je honden laten castreren met 6 maanden.
Mensen worden dus verplicht om een hond te laten castreren, enkel en alleen omdat het baasje geen zin heeft om shows te lopen?
Bespottelijk!
Dit is nou precies waarom de rashondenfokkerij zo onder druk staat, om die overwaardering van het showgebeuren!
Showen staat volledig los van gebruikswaarde, en over de fokgeschiktheid van een hond zegt het al helemáál niks.
Fokkers kunnen natuurlijk alle soorten afspraken proberen te maken.rubyred schreef: Het gaat alleen maar om the looks bij de hondenshows. Ik noem het dan ook geen dogshow maar een groomingshow. Hier doen fokkers het zo omdat ze absoluut niet willen dat hun honden voor bv puppymills worden gebruikt. Ze houden als het ware controle over hun pups en deze manier zorgt natuurlijk ook dat ze geen concurentie krijgen in verkoop van honden. Als iedereen gaat fokken met hun honden dan zullen zij minder gaan verkopen..........
Zoals ik al eerder zei je tekent een contract waar deze dingen instaan. Hou je je er niet aan dan kun je een rechtzaak aan je broek krijgen. Waar zei ik dat ik in USA zat?Ennath schreef:Fokkers kunnen natuurlijk alle soorten afspraken proberen te maken.rubyred schreef: Het gaat alleen maar om the looks bij de hondenshows. Ik noem het dan ook geen dogshow maar een groomingshow. Hier doen fokkers het zo omdat ze absoluut niet willen dat hun honden voor bv puppymills worden gebruikt. Ze houden als het ware controle over hun pups en deze manier zorgt natuurlijk ook dat ze geen concurentie krijgen in verkoop van honden. Als iedereen gaat fokken met hun honden dan zullen zij minder gaan verkopen..........
Nederlandse fokkers proberen dat ook wel.
Maar hoe kunnen ze je verplichten om shows te lopen of te castreren.
Eenmaal verkocht hebben ze toch niets meer over hun product te zeggen?
Dan hangt het toch van de verse eigenaar af wat ze ermee doen?
Of zit de Amerikaanse (ik dacht trouwens dat je in Canada zat) wetgeving zo in elkaar dat je gewoon "over je graf heen kan regeren".
Nederlandse fokkers laten je ook wel eens zo'n soort contract tekenen, de Nederlandse wetgever veegt er zijn gat mee af.rubyred schreef: Zoals ik al eerder zei je tekent een contract waar deze dingen instaan. Hou je je er niet aan dan kun je een rechtzaak aan je broek krijgen.
Je hebt gelijk Ruby: in dit topic zeg je dat helemaal niet.rubyred schreef:Waar zei ik dat ik in USA zat?
In Europa gaat het precies zo. Denk maar niet dat je daar met een show kwaliteit hond zomaar mag fokken zonder dat die zijn punten heeft. Althans niet bij de Basset fokkers.Tara schreef:Waar zit hem dan volgens jou het verschil? Want ik begrijp even niet helemaal wat je hiermee bedoelt te zeggen.rubyred schreef:
Het gaat alleen maar om the looks bij de hondenshows. Ik noem het dan ook geen dogshow maar een groomingshow.![]()
Dat de fokkers die jij aanhaalt controle over hun pups willen houden is me duidelijk, en dat zij bang zijn voor concurrentie snap ik ook nog wel, maar vind jij dat acceptabel?
Ik vind in elk geval van niet.
Au contraire: ik vind het onhebbelijk en ik krijg er een vieze smaak van in mijn mond.
Als je controle wilt houden op de pups die je fokt, dan moet je ze niet verkopen.
En het idee van bang zijn dat je je eigen pups niet meer verkoopt noem ik commerciële belangen, en commerciële belangen horen wat mij betreft in de rashondenfokkerij niet thuis.
De belangen van het ras zouden centraal moeten staan, en niet de eigen belangen van de een of andere fukker.
Als al die fukkers er zo over denken, dan geef ik je echt groot gelijk dat jij je volgende hond in Europa komt kopen.
rubyred schreef:In Europa gaat het precies zo. Denk maar niet dat je daar met een show kwaliteit hond zomaar mag fokken zonder dat die zijn punten heeft. Althans niet bij de Basset fokkers.Tara schreef:Waar zit hem dan volgens jou het verschil? Want ik begrijp even niet helemaal wat je hiermee bedoelt te zeggen.rubyred schreef:
Het gaat alleen maar om the looks bij de hondenshows. Ik noem het dan ook geen dogshow maar een groomingshow.![]()
Dat de fokkers die jij aanhaalt controle over hun pups willen houden is me duidelijk, en dat zij bang zijn voor concurrentie snap ik ook nog wel, maar vind jij dat acceptabel?
Au contraire: ik vind het onhebbelijk en ik krijg er een vieze smaak van in mijn mond.
Als je controle wilt houden op de pups die je fokt, dan moet je ze niet verkopen.
En het idee van bang zijn dat je je eigen pups niet meer verkoopt noem ik commerciële belangen, en commerciële belangen horen wat mij betreft in de rashondenfokkerij niet thuis.
De belangen van het ras zouden centraal moeten staan, en niet de eigen belangen van de een of andere fukker.
Als al die fukkers er zo over denken, dan geef ik je echt groot gelijk dat jij je volgende hond in Europa komt kopen.

Ze zullen er vast schande van spreken.....rubyred schreef: In Europa gaat het precies zo. Denk maar niet dat je daar met een show kwaliteit hond zomaar mag fokken zonder dat die zijn punten heeft. Althans niet bij de Basset fokkers.
Dan weet jij meer dan ik.massam schreef:rubyred schreef:In Europa gaat het precies zo. Denk maar niet dat je daar met een show kwaliteit hond zomaar mag fokken zonder dat die zijn punten heeft. Althans niet bij de Basset fokkers.Tara schreef:
Waar zit hem dan volgens jou het verschil? Want ik begrijp even niet helemaal wat je hiermee bedoelt te zeggen.![]()
is gewoon niet waar wat je zegt rubyred.
10 Show points of voor Champion Title 15 show points. Ik moest voor mijn honden 10 show points halen voordat ik met ze zou gaan fokken. Op het moment is vriendin van mij dit aan het doen, ze wil graag met haar Basset fokken maar heeft dezelfde voorwaarden.Tara schreef:Vreemd, ik ben ook fokker, woon ook in Europa, en deze praktijken zijn mij helemaal niet bekend!rubyred schreef:In Europa gaat het precies zo. Denk maar niet dat je daar met een show kwaliteit hond zomaar mag fokken zonder dat die zijn punten heeft. Althans niet bij de Basset fokkers.Tara schreef: Waar zit hem dan volgens jou het verschil? Want ik begrijp even niet helemaal wat je hiermee bedoelt te zeggen.![]()
Als al die fukkers er zo over denken, dan geef ik je echt groot gelijk dat jij je volgende hond in Europa komt kopen.![]()
Dus nogmaals: wat bedoel je met punten? Wat voor punten?Tara schreef:Die 10 punten op shows, hoe moet ik me dat voorstellen? Moet de hond dan 10 x een CAC hebben behaald? Of gaat het om plaatsing? Of is het U staat voor 3 punten, ZG voor 2 punten en G voor 1 punt of zo?
En zou je nog even antwoord willen geven op mijn vraag of jij de eisen van de fokkers die door jou aangehaald worden acceptabel vindt?
Het is hetzelfde gebleven denk ik. Ze zijn niet uitermate streng, al ken ik er wel al die uit de ring gevlogen zijn. (maar of dat aan de hond ligt, of aan de persoon (kennelnaam van de hond) die de hond showde...)sirene schreef:In België is die regel in 2008 ingevoerd toch ?
Nou ben ik benieuwd of er in de tussentijd meer of minder stamboomhonden zijn gefokt. Iemand zin om te zoeken ?
Okee, dat systeem kennen wij hier in Nederland blijkbaar niet.Tara schreef:10 Show points of voor Champion Title 15 show points. Ik moest voor mijn honden 10 show points halen voordat ik met ze zou gaan fokken. Op het moment is vriendin van mij dit aan het doen, ze wil graag met haar Basset fokken maar heeft dezelfde voorwaarden.rubyred schreef:
Dus nogmaals: wat bedoel je met punten? Wat voor punten?
En zou je nog even antwoord willen geven op mijn vraag of jij de eisen van de fokkers die door jou aangehaald worden acceptabel vindt?
Zijn we het dáár in elk geval dus over eens!rubyred schreef:Ik heb in een eerder mailtje al gezegd dat ik het belachelijk vind.

Zolang je geen lid van de poedelclub bent dan gelden alleen de regels van de R v Beheer.daisyduke schreef:maar goed, is er een verwachting dat we dit in nederland ook krijgen? dan moet ik toch zwaar op zoek naar iemand die voor mij wil showen

dat wordt lastig bij de werkmechelsWilm@ schreef:Muk schreef:Een smoes, als vader en moeder een stamboom hebben, dan heeft de pup ook recht op een stamboom. Dat je geen shows loopt heeft alleen te maken met de eisen van de diverse rasverenigingen. Dus deze mensen fokken niet volgens de eisen van de rasvereniging.ramoon schreef:http://link.marktplaats.nl/412695403
ze hebben geen stamboom want dan had moeder eerst een show moeten lopen????
weet ik iets niet of is dit de nieuwste smoes???![]()
Ik heb her en der wel vernomen dat RvB geen stambomen meer afgeeft -of gaat afgeven- als 1 van de ouders niet voldoet aan bv het behalen van bv 2 x een U of 3 x een ZG. Wat hiervan waar is weet ik niet. Kan een puike roddel zijn.
Zij heeft hier in ieder geval niets mee te maken want de pups zijn in december 2010 geboren en beide ouders hebben een stamboom.

hahaha, ik maak toch echt zelf uit wie ik gebruik voor mijn teef en welke teef mijn reu mag dekkenrubyred schreef: In Europa gaat het precies zo. Denk maar niet dat je daar met een show kwaliteit hond zomaar mag fokken zonder dat die zijn punten heeft. Althans niet bij de Basset fokkers.

Ik denk dat het in de VS niet veel verschilt met Canada. (CKC)Tara schreef:Nou, dat is dan niet in het belang van een hond en zijn ras.rubyred schreef: Hoeveel punten je krijgt hangt af hoeveel honden van hetzelfde ras in de ring zijn.
Als er maar 2 honden zijn dan is het 2 punten voor de eerste plaats en 1 punt voor de tweede plaats.
Zijn er meerdere honden dan gaat het zoals jij zegt. Ik vond het teveel werk om punten te halen, je reist alleen maar en er worden smerige spelletjes gespeeld op de shows, mijn wereldje is het niet.
Vriendin is nu al een jaar bezig om 10 punten te krijgen ik geloof dat ze er nu 5 heeft...........
Blijkbaar is gewoon simpelweg een beoordeling niet genoeg om te mogen fokken, nee, er moeten ook nog points gescoord worden.![]()
Brrr!
Ik kan me voorstellen dat je daar moedeloos van wordt.
Maar even hypothetisch: jij koopt een basset bij een Amerikaanse fokker, en jij sluit niet uit dat je daar een nestje mee wilt fokken.
Dan ben je verplicht om die showpoints te halen, maar ondanks dat jij een leuke en rastypische hond hebt, kom je maar niet aan je punten.
Dan ben je het natuurlijk een keer beu, en dan besluit je de handdoek in de ring te gooien, en dan maar zonder die punten te fokken.
Wat gebeurt er dan? Komt dan de boze fokker van je hond verhaal bij je halen?
En kun je daar in de VS ook voor vervolgd worden?
Want hier in Nederland hoef je dat als fokker echt niet te proberen, dan moet je gegarandeerd bakzeil gaan halen.
En wie bepaalt in de VS of jij wel of niet stambomen voor je pups krijgt?
Zijn dat de rasverenigingen? Of is dat de AKC?
Want wat zijn de consequenties als je gewoon schijt hebt aan het canine establishment, en je eigen plan trekt?
Tara schreef:Ja, dat begrijp ik, maar zou een rechter in de VS daar inderdaad niet zijn derrière mee afvegen?rubyred schreef:
Ik denk dat het in de VS niet veel verschilt met Canada. (CKC)
Je tekent contract bij de koop van pup, voor show kwaliteit of voor pet kwaliteit. Teken je voor een pet kwaliteit dan moet je castreren met 6 maanden zodat je er niet mee kunt fokken.
Koop je show kwaliteit en wil je ermee fokken dan moet je eerst showen, lukt het niet met het halen van punten en wil je stoppen met showen dan moet je als nog castreren. Contract breuk is strafbaar.
Als jij een auto koopt, dan kan een autodealer toch ook niet achteraf komen mekken dat jij er een extra spoiler op hebt gezet?
Als je toch een hond koopt, dan is die hond toch jouw eigendom? Daar kan dan toch een fokker niet meer achteraf zijn klauwen opzetten? In Nederland kan dat écht niet, kan dat in de VS dan wel?
Ik wist trouwens helemaal niet dat Canada haar eigen kennelclub had, je leert nog eens wat bij! :smile1: