Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat rukt het eigenlijk of je hond mooi is?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Re: Wat rukt het eigenlijk of je hond mooi is?

Ongelezen bericht door Sassy »

Marloes* schreef:Maar zeggen mensen dan ook echt tegen jullie dat ze jullie hond ronduit lelijk vinden ofzo? Hier is het of "ooooh, wat is ze mooooooi" of gewoon niks. Ik kan me er zo weinig bij voorstellen dat iemand echt naar me toekomt met de boodschap van "Wat een lelijke hond zeg"?
Nee niet dat ze lelijk zijn, maar blijkbaar kent niet iedereen een korthaar border collie en kan ze als zodanig herkennen.
Ik had dus met een van de kortharen aan de schapen getraind, heb die even mee in de kantine te wachten tot een van de andere cursisten klaar is om daarna nog met een andere hond te kunnen trainen. Vraagt er doodleuk iemand oh heb je dan OOK nog een border bij?
Ik moest zo erg lachen, ik kreeg er niet meer uit als yup en dan nog een langhaar ook :smile:
Maar ik geloof dat ze het altijd nog niet begreep...
Voor mij zijn ze de allermooisten of dat nu met lange of korte haren is :I:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Hilde schreef:
Marloes* schreef:"Wat een lelijke hond zeg"?
Hier een mevrouw op 't Leesten. 'Als ik ooit een beagle neem, dan neem ik er niet een met zo'n lelijke kop.' Gesprek was over.
:smile:
Overigens vinden heel veel mensen Nora ook mooi. 'Zo hoort een Labrador te zijn!' hoor ik dan. Nou sorry, ík vind haar wel prachtig maar rastypisch? Neuh :mrgreen: Nilo overigens ook. Maar die krijgt dan weer te horen dat de Golden Retrievers er vroegah ook zo uit zagen :hmmm:
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Maeve schreef: Nilo overigens ook. Maar die krijgt dan weer te horen dat de Golden Retrievers er vroegah ook zo uit zagen :hmmm:
:smile2: :smile:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik heb wel een keer geïnteresseerde voor een pup gehad hier, waarop Mevr. zei : mm ik hoop niet dat de puppen op teveel moeders gaan lijken, die vind ik echt lelijk :smile:

oke, dat was dan eenmalig bezoek :mrgreen:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Maeve schreef: :smile:
Ja, lach maar :F: Ik kan me daar wel degelijk druk over maken. Het is niet zo dat ik er echt nachten van wakker lig, maar ik kan me er wel rot over voelen. Ik ga toch ook niet zeggen als ik een hond niet mooi vind? Ik kan het best hebben dat iemand zegt dat ze een keer een mooiere beagle heeft gezien, maar niet als ze zegt dat 'ie lelijk is. Maar ik ben natuurlijk sowieso al iemand die snel veel beren op de weg ziet en me altijd overal zorgen over maak :wink:
Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

ik vind mijn honden de mooiste. :pffff:
bomt me niet wat een ander vind.
hoor mooi en lelijk.
tja wat voor de een mooi is, is voor een ander lelijk.
ieder zijn mening.
boeiend. :19:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Nanna schreef:Nou. Als ik een vertegenwoordiger van een bepaald ras koop en daar toch een aanzienlijk bedrag voor neertel vind ik het wel degelijk belangrijk dat het ook in behoorlijk hoge mate op dat ras lijkt :mrgreen: Omdat ik dat rás mooi vind en me er specifiek een vertegenwoordiger van aanschaf.
Ik vind bv Topsi een fraaie Whippet en kan genieten van haar bouw en beweging. Ze was natuurlijk net zo lief geweest als ze kromme poten en flaporen had gehad maar toch vind ik uiterlijke schoonheid in een rashond wel belangrijk.
Wat anderen er van vinden boeit me dan weer helemaal niet.
Helemaal mee eens :ok:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Nanna schreef:Neem voorál geen Puli :mrgreen: Het commentaar zal niet van de lucht zijn :smile:
Ik zal mijn coach vertellen dat we daar aan moeten gaan werken. Die Puli komt hier :klaar:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nanna schreef:Mooi en lelijk is natuurlijk ook relatief.
De één kan in katzwijm vallen voor een Mastino en de volgende kan het een verschrikkelijk lelijk ras vinden. Dat houd je toch.
Maar stèl dat ik me een mastino zou aanschaffen :engel: dan zorgde ik tóch dat ik bij een topfokker terecht kwam waarvan ik ouderdieren had gezien die mij aanspraken.
Je maakt me nl. niet wijs dat je graag een rashond wilt maar dat het totaal niet rukt hoe hij/zij er verder uitziet.
Dat heb ik ook wel, als ik een Rottweiler zie die stomweg niet mooi is, dan vind ik dat wel zonde. Betekent niet dat ik net zo gek op mijn eigen lelijke Rottweiler zou zijn dan op mijn eigen mooie Rottweiler, maar ik vind het wel 'zonde' (kan er geen beter woord voor verzinnen).
Bijvoorbeeld, Puchu's oren hadden eigenlijk moeten staan en dat zou hem ook een mooiere kop hebben gegeven, dus dat is best zonde. Het boeit me verder helemaal niet, ik lig er geen seconde wakker van, maar hij zou mooier geweest zijn mét staande oren.
Ik heb een kruising Rottweiler gehad, helemaal geen mooie hond haha, maar dat interesseerde me dan weer niks, dat was een kruising en hoefde ook nergens op te lijken :mrgreen: Maar bij een rashond mag ik ook graag een mooie rashond zien en dat heeft dus niks met 'houden van' te maken.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Nanna schreef:Mooi en lelijk is natuurlijk ook relatief.
De één kan in katzwijm vallen voor een Mastino en de volgende kan het een verschrikkelijk lelijk ras vinden. Dat houd je toch.
Maar stèl dat ik me een Mastino zou aanschaffen :engel: dan zorgde ik tóch dat ik bij een topfokker terecht kwam waarvan ik ouderdieren had gezien die mij aanspraken.
Je maakt me nl. niet wijs dat je graag een rashond wilt maar dat het totaal niet rukt hoe hij/zij er verder uitziet.

tuurlijk maakt me dat wel uit, en ik zie, puur qua ras ook graag een jack die in de standaard past, maar... bv mijn Mandu doet dat niet, te groot, teveel been.. maar dat wil niet zeggen, dat ik hem niet mooi vind, nee ik vind het geen mooie JR, maar wel een mooie hond :mrgreen:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik hou van mijn honden zoals ze zijn, met scheve tand of kromme poot. Ik moest wel erg wennen dat mensen met Akira blijven staan om te zeggen hoe prachtig ze is. Mooi meegenomen maar haar karakter is toch wat voor mij belangrijker is.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Hilde schreef:
Maeve schreef: :smile:
Ja, lach maar :F: Ik kan me daar wel degelijk druk over maken. Het is niet zo dat ik er echt nachten van wakker lig, maar ik kan me er wel rot over voelen. Ik ga toch ook niet zeggen als ik een hond niet mooi vind? Ik kan het best hebben dat iemand zegt dat ze een keer een mooiere beagle heeft gezien, maar niet als ze zegt dat 'ie lelijk is. Maar ik ben natuurlijk sowieso al iemand die snel veel beren op de weg ziet en me altijd overal zorgen over maak :wink:
Ja dat kan ik me dan weer helemaal niet indenken. Ik zou hooguit denken 'wat een lef om zo'n kutopmerking te maken' maar who cares dat iemand mijn honden lelijk vind? Ze gaan toch weer met mij mee naar huis :mrgreen:

Ik vind overigens de meeste honden wel mooi, zolang ze gezond gebouwd zijn. Ik betrap mezelf erop dat ik daar enorm op let, ook bij andermans honden. Overbouwd, koehakkig, plopogen. Dat valt me gelijk op en vind ik een afknapper. Maar ook dat maakt niet uit, want het is niet mijn hond :19: (Ik zou iemand daar dus ook niets over zeggen, waarom zou ik?) Dat vind ik voor mn eigen honden ook belangrijk. Nilo zou voor shows misschien wat zwaarder moeten zijn, meer vacht maar ik ben tevreden met zijn hoekingen, toplijn en gangwerk. Dat vind ik belangrijk :ok:
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Ik doe er niks aan hoor. En ja, ze is echt de mooiste hond van de wereld. Ik hoor echt heel vaak op straat ook dat ze een hele mooie hond is, en ja daar kan ik me ook in vinden, ze is gewoon perfect mijn engel :I: Maar ik kan sommige honden minder mooi en mooi vinden, maar uiteindelijk is geen enkele hond voor mij lelijk, ze zijn allemaal wel mooi op hun eigen manier. Maar ik heb gewoon meer met sommige rassen dan met andere. Zo vind ik duitse herders bijvoorbeeld niet mooi, maar het is dan ook weer niet zo dat ik ze lelijk vind, ze zijn iig mooier dan de meeste mensen whahah :engel:
Afbeelding
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ik hoor vaak mensen verrukt reageren op de schoonheid van Misty. Dat is leuk, maar ik roep er direct bij dat ze mooi zijn, maar niet makkelijk..., ik zie al direct asiels vol zitten.
Leuker vind ik het als mensen mijn hond zo lief vinden of vinden dat ze goed luistert. Maar in eerste instantie wil het oog ook wat, net als bij partners, als de buitenkant je al niet aanstaat kom je vaak niet aan de binnenkant toe.... eenmaal gekozen dan 'rukt het niets ' hoe hij eruit ziet, je houdt toch van hem.
Lin&Noa
Zeer actief
Mijn ras(sen): JR x dwergpincher.

Ongelezen bericht door Lin&Noa »

Ach, nee dat maakt me niet uit. De mijne is toch de allermooiste van de wereld. :pffff:

Ik denk dat het uiterlijk mede wordt bepaald door karakter. Wat is mijn geval inhoudt dat Noa de mooiste is van het universum...

In mijn ogen dan... :I:
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Marloes* schreef:Maar zeggen mensen dan ook echt tegen jullie dat ze jullie hond ronduit lelijk vinden ofzo? Hier is het of "ooooh, wat is ze mooooooi" of gewoon niks. Ik kan me er zo weinig bij voorstellen dat iemand echt naar me toekomt met de boodschap van "Wat een lelijke hond zeg"?
Chello was echt geen mooie herder.
Hij had een overbeet, een slap oor, zijn staart droeg hij te hoog etc etc.

Wij kregen echt wel opmerkingen over hem hoor, hoe lelijk hij wel niet was.
Sowieso als we hem meenamen naar de duitseherderclub. Dan waren de "allemacht wat is die hond lelijk" opmerkingen niet van de lucht.
En op straat kwam er ook een keer een man echt op ons af om te vragen waar die hodn in godsnaam vandaan kwam. Die had zelf een duitseherder en hij wilde niet gelove ndat Chello ook een stamboom had. Dat kon niet, en we waren gewoon opgelicht.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Manon, Nilo's ogen zijn ook raar. Hij is scheel :klaar:

Tnx voor de complimenten rond luca. Maar echt hoor, die vacht.. Half met krullen, dan kort, langer haar op zn buik. Niet heel mooi hoor :F: Maar wel mijn ventje :love:

Mocht ik een rashond kopen, dan wil ik natuurlijk wel een hond die een goede rasvertegenwoordiger is. Qua karakter en qua uiterlijk :)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:19: Tja, vind het hetzelfde als bij m'n vriend. Boeiend of andere mensen mijn hondjes knap vinden, zij hoeven er niet naast in bed te liggen.

Tuurlijk is het leuk wanneer iemand Charlie mooi vindt; maar complimentjes dat ze zo lief en gehoorzaam is vind ik veel leuker :mrgreen:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Nanna schreef:Nou. Als ik een vertegenwoordiger van een bepaald ras koop en daar toch een aanzienlijk bedrag voor neertel vind ik het wel degelijk belangrijk dat het ook in behoorlijk hoge mate op dat ras lijkt :mrgreen: Omdat ik dat rás mooi vind en me er specifiek een vertegenwoordiger van aanschaf.
Dit heb ik dan wel weer. :mrgreen:
Als ik een mooi exemplaar heb zal ik er van genieten ook, kan ook bij shows een mooi exemplaar ook erg waarderen.

Maar mocht ik een minder mooi exemplaar hebben zou me dat echt geen reet boeien.
Als ik maar een geweldige lieve leuke hond heb - of die nou mooi of minder mooi is. :19:
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Machie schreef:Manon, Nilo's ogen zijn ook raar. Hij is scheel :klaar:
Schijnen mensen heel leuk te vinden! :pffff:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief

Hilde schreef:Hier een mevrouw op 't Leesten. 'Als ik ooit een beagle neem, dan neem ik er niet een met zo'n lelijke kop.' Gesprek was over.
:smile: Nou kan ik wel lelijkere dingen aan Beau verzinnen dan zijn kop eigenlijk.. :smile:
(En nee, niet wakker over liggen!)
Hilde
Zeer actief

LéonieHonden schreef:
Hilde schreef:Hier een mevrouw op 't Leesten. 'Als ik ooit een beagle neem, dan neem ik er niet een met zo'n lelijke kop.' Gesprek was over.
:smile: Nou kan ik wel lelijkere dingen aan Beau verzinnen dan zijn kop eigenlijk.. :smile:
(En nee, niet wakker over liggen!)
:eek:
En kom je even op msn? Wil je even spreken :mann:
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Bij Jamey krijg ik altijd te horen dat ze zo schattig is. Nou, ze ziet er misschien schattig uit, maar als Jamey zo iemand zou verstaan vrees ik dat diegene nog wel een probleem zou hebben. Of ze zou heel nuffig kopjes gaan geven natuurlijk, zie ik ook nog wel gebeuren.

Ik kan me irriteren als mensen horen dat ze een kruising is, dat ze haar dan 'goed gelukt' noemen. Dat zeg ik toch ook niet over hun kinderen. :M: Goed gelukt
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
_Leonie
Zeer actief

Jacksel schreef: Ik kan me irriteren als mensen horen dat ze een kruising is, dat ze haar dan 'goed gelukt' noemen. Dat zeg ik toch ook niet over hun kinderen. :M: Goed gelukt
Waarom ergeren? Is toch leuk als iemand dat zegt. :19:
Beter dan: tering wat heb jij een lelijk afgrijselijk mormel. :mrgreen:
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Tuurlijk rukt het mij of mijn hond mooi is! Alles heb ik op mijn beessie afgestemd. :pffff:

Mijn prachtige jas past bij zijn ogen en mijn laarzen heeft de kleurtrend van zijn vacht. Hij heeft lang haar, ik dus ook. :smile: Zijn Swarovski halsband schittert net als ik. :smile: Uiteraard vind ik het geweldig om aan te horen 'Mevrouw, wat heeft u een prachtige hond!"

Dat ze zijn merkje: Briard, niet weten laat staan uitspreken deert mij minder.

Kortom, het zal mij werkelijk een rotzorg zijn! :lekkerpuh:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik vind het toch wel leuk dat ik een hoop complimentjes over Banjer krijg,dol is een lieverd maar banjer krijgt de complimentjes kwa uiterlijk kwa karakter is Dol de winnaar bij de mensen,ja dat doet mij toch wel deugd :cheer:
Zou ik ze niet krijgen lig ik daar ook niet wakker van hoor,voor ons zijn het goudklompjes alletwee :ok:
Afbeelding
tibetaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)

Ongelezen bericht door tibetaantje »

precies....dat rukt niet. lief............dat is een hond....maar zo denk ik ook over mensen
groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.

Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
:I: Allway's in my heart :I:

Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Jaymz is een ontzettend mooi gebouwde Newfoundlander, echt een plaatje om te zien. Nu hij kortgeschoren is vind ik hem wel minder mooi, al gaat zijn gezondheid natuurlijk voor alles. Maar als ik een bepaald hondenras koop / kies, dan wil ik daar een mooie hond van hebben.

Maar ondanks het sportkapsel is Jaymz voor ons absoluut de mooiste en liefste hond die er is. Alhoewel ik ook verliefd ben geworden op een herplaatser Newfoundlanderteef met een huidziekte. :oeps: Ook ontzettend mooi en lief, met duidelijk zichtbare huidafwijking. Gelukkig is die herplaatst dus dat scheelt. Bij herplaatsers ligt mijn lat blijkbaar een stuk lager, dan hoeft een hond niet perfect te zijn. Maar als ik een pup koop, dan wil ik een hele mooie rasvertegenwoordiger.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Ik vind hem prachtig :pffff: , wat andere mensen van hem denken :19: Maar ik heb nog nooit gehoord dat ze Elmo lelijk vonden.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

LéonieHonden schreef:
Jacksel schreef: Ik kan me irriteren als mensen horen dat ze een kruising is, dat ze haar dan 'goed gelukt' noemen. Dat zeg ik toch ook niet over hun kinderen. :M: Goed gelukt
Waarom ergeren? Is toch leuk als iemand dat zegt. :19:
Beter dan: tering wat heb jij een lelijk afgrijselijk mormel. :mrgreen:
Hahaha, ja dat hoor je liever niet nee.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”