Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Van Rc naar Kvv

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Van Rc naar Kvv

Ongelezen bericht door *Evie* »

Ik snap niet dat jij je zo aangevallen voelt en alleen maar blijft steigeren...

IK zei ook... IK zeg niet dat het daar van komt, maar als IK het GEWETEN had,
had IK een ander voer gegeven. Ik zeg ook NIKS over CALCIUM in BROKKEN.

Blijf het gek vinden op dit forum dat mensen gelijk op hun strepen staan en in de aanval gaan :ugh:
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

*Evie* schreef:Ik snap niet dat jij je zo aangevallen voelt en alleen maar blijft steigeren...

IK zei ook... IK zeg niet dat het daar van komt, maar als IK het GEWETEN had,
had IK een ander voer gegeven. Ik zeg ook NIKS over CALCIUM in BROKKEN.

Blijf het gek vinden op dit forum dat mensen gelijk op hun strepen staan en in de aanval gaan :ugh:
Ik heb nu eenmaal niks met duur is beter, zowel bij brok als bij kvv. Prima al die natuurlijke eiwitbronnen en calciumbronnen, zal hartstikke mooi zijn maar ik heb.daar dus weinig mee. Dat is wat ik zeg. Ik kijk alleen of mijn hond het.ergens.goed op doet. En als dat zo is ga ik toch niet kijken of ik voor veel meer geld hetzelfde kan bereiken? Goed is goed. En ik ben niet gauw tevreden dus het moet echt goed zijn. Jij blijft er net zo goed bij dat je niet geloofd dat het door afname komt dat het betaalbaar is.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

Dat geloof ik zeker wel, heb de kennellijsten hier van smuldier, ook dat is nog duurder dan via de AH.
Had ze ook al gemaild hoe dat kon, want via de AH heb je veel meer afvalresten, (al dat plastic)
en via hun in zakjes/worsten. Maar toen kreeg ik ook terug dat het te maken had met de afname
van de supermarkten. Dus ik denk, dat als AH de worsten zou verkopen, het miss nog goedkoper kan.
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
BiancaVanRijn
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door BiancaVanRijn »

malinois schreef:Ik heb nu eenmaal niks met duur is beter, zowel bij brok als bij kvv.
Wij, daar betrek ik Erwina namelijk ook even bij, hebben ook niets met duur is beter. Wij zijn zelf ook maar arme studentjes :wink:

Wij voeren allebei zelf samengesteld en zijn daarmee goedkoper uit dan bijvoorbeeld Carnibest, Duck, Prins of dat soort dingen. Wij vinden het vooral belangrijk dat het dieet zo natuurlijk mogelijk is en daardoor het minst belastend voor het lichaam. Daarom raadde Erwina All Animal en HaaksBarf aan, omdat hier geen ruwe celstof aan toegevoegd is. Dit kan een hond, kat of mens niet afbreken, omdat onze verteringsenzymen hier niet voor geschikt zijn. De herkauwers, paarden, konijnen ed kunnen dit wel.

Ik geef ook wel eens een keer Smuldier, net zoals ik zelf ook wel eens patat haal, maar van beiden kan ik niet zeggen dat het een natuurlijk dieet is. Dat is voor ons de reden om prooidieren en zelf samengesteld voer te geven en geen Smuldier. Heeft dus niets te maken met het geld...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

BiancaVanRijn schreef:
malinois schreef:Ik heb nu eenmaal niks met duur is beter, zowel bij brok als bij kvv.
Wij, daar betrek ik Erwina namelijk ook even bij, hebben ook niets met duur is beter. Wij zijn zelf ook maar arme studentjes :wink:

Wij voeren allebei zelf samengesteld en zijn daarmee goedkoper uit dan bijvoorbeeld Carnibest, Duck, Prins of dat soort dingen. Wij vinden het vooral belangrijk dat het dieet zo natuurlijk mogelijk is en daardoor het minst belastend voor het lichaam. Daarom raadde Erwina All Animal en HaaksBarf aan, omdat hier geen ruwe celstof aan toegevoegd is. Dit kan een hond, kat of mens niet afbreken, omdat onze verteringsenzymen hier niet voor geschikt zijn. De herkauwers, paarden, konijnen ed kunnen dit wel.

Ik geef ook wel eens een keer Smuldier, net zoals ik zelf ook wel eens patat haal, maar van beiden kan ik niet zeggen dat het een natuurlijk dieet is. Dat is voor ons de reden om prooidieren en zelf samengesteld voer te geven en geen Smuldier. Heeft dus niets te maken met het geld...
Hier wordt wel degelijk aangegeven dat zo goedkoop niks kan zijn:
- Welk merk kvv zou het beste zijn?
Als je er aan kan komen zou ik voor Haaksbarf of All Animal kiezen of eventueel voor Carnibest. Haaksbarf en All Animal zij niet echt compleet, maar als je verschillende 'smaken' geeft, dan vormt het wel een compleet dieet. Smuldier kan je prima eens af en toe tussendoor geven, maar zou ik niet alleen maar geven. Voor die prijs kunnen er gewoon geen hoogwaardige eiwitten in zitten.
Voor de rest prima hoor, dat zei ik al eerder, ik zal alleen nooit zelf gaan samenstellen... ik ga niet het wiel nog een keer uitvinden en daarnaast heb ik daar simpelweg geen zin in om dat allemaal te gaan doen... ook de tijd niet voor....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
BiancaVanRijn
Vaste gebruiker

malinois schreef:Hier wordt wel degelijk aangegeven dat zo goedkoop niks kan zijn:
- Welk merk kvv zou het beste zijn?
Als je er aan kan komen zou ik voor Haaksbarf of All Animal kiezen of eventueel voor Carnibest. Haaksbarf en All Animal zij niet echt compleet, maar als je verschillende 'smaken' geeft, dan vormt het wel een compleet dieet. Smuldier kan je prima eens af en toe tussendoor geven, maar zou ik niet alleen maar geven. Voor die prijs kunnen er gewoon geen hoogwaardige eiwitten in zitten.
Ze zegt idd dat zo goedkoop niks kan zijn, maar ze zegt niet dat duur beter is.
malinois schreef:Voor de rest prima hoor, dat zei ik al eerder, ik zal alleen nooit zelf gaan samenstellen... ik ga niet het wiel nog een keer uitvinden en daarnaast heb ik daar simpelweg geen zin in om dat allemaal te gaan doen... ook de tijd niet voor....
Ik snap niet waar het idee vandaan komt dat het zoveel moeite en tijd zou kosten om zelf samen te stellen. Het duurt net zolang om een pakje Smuldier of andere KVV te ontdooien, dan een kwartel of dergelijk.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

BiancaVanRijn schreef:
Ze zegt idd dat zo goedkoop niks kan zijn, maar ze zegt niet dat duur beter is.
er klinkt bij mij toch duidelijk een waarde-oordeel in :wink:

Ik snap niet waar het idee vandaan komt dat het zoveel moeite en tijd zou kosten om zelf samen te stellen. Het duurt net zolang om een pakje Smuldier of andere KVV te ontdooien, dan een kwartel of dergelijk.
[/quote]

Ik heb helemaal geen behoefte om er strak op te zitten of ik mijn honden wel exact alles geef wat ze nodig hebben, of ik zoveel orgaanvlees, zoveel spiervlees zoveel bot geef.... Het kost me helemaal geen tijd om Smuldier te ontdooien, die haal ik er 24 uur vantevoren uit voor allemaal, dat knikker ik in een curverbox en die staat binnen en de volgende dag om die tijd ligt er ontdooit vlees waar ik alleen nog maar een stukje plastic vanaf hoef te halen. Ik hoef niks uit te zoeken, te wegen, te knippen of wat dan ook... Daarnaast moet mijn pup werken voor zijn eten, dus krijgt eten op het spoor etc.
Nogmaals prima als iemand dat wel wil doen, ik heb daar niet de tijd voor en geen behoefte aan.
Afbeelding
BiancaVanRijn
Vaste gebruiker

malinois schreef:Nogmaals prima als iemand dat wel wil doen, ik heb daar niet de tijd voor en geen behoefte aan.
Mijn moeder zei altijd: "Eerst een hapje proeven, voordat je zegt dat je het niet lust." :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

BiancaVanRijn schreef:
malinois schreef:Nogmaals prima als iemand dat wel wil doen, ik heb daar niet de tijd voor en geen behoefte aan.
Mijn moeder zei altijd: "Eerst een hapje proeven, voordat je zegt dat je het niet lust." :wink:
ze krijgen hier weleens vers... dus ik weet wel wat het is, maar nogmaals ik heb geen zin om het alleen maar te voeren.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik begrijp malinois wel hoor.
Ik denk er precies hetzelfde over.

Hier krijgt het spul ook kvv. Misschien is barf beter (als je 100% zeker weet wat je aan het doen bent), maar ik heb er domweg geen zin aan om er een hele studie aan te wagen, zodat ik er 100% zeker van ben dat het spul alles binnenkrijgt wat nodig is.
Ja, er zijn standaard schema's. Maar die zou ik niet vertrouwen, ik zou dan willen weten hoe of wat.
Van kvv weet ik dat wettelijk geregeld is dat de compleetversies ook echt alles bevat wat ze nodig hebben.

Ik ben niet screamish, heb vroeger zelf ook kippen geslacht, maar ze gaan gewoon geen barf krijgen hier omdat het teveel inlezen en rekenen kost. Af en toe een penslap, hart, vissekop of karkas mogen ze dan wel weer hebben.
En dat beestenspul van mij krijgt alleen maar complimenten omdat ze er zo fantastisch uitzien en zo gezond zijn. Op smuldier, that is. Dus. Tsja. Dat evangeliseren van 'BARF moet, de rest is SLECHT' vind ik persoonlijk dus wat over the top :19:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Miranda schreef:Ik begrijp malinois wel hoor.
Ik denk er precies hetzelfde over.

Hier krijgt het spul ook kvv. Misschien is barf beter (als je 100% zeker weet wat je aan het doen bent), maar ik heb er domweg geen zin aan om er een hele studie aan te wagen, zodat ik er 100% zeker van ben dat het spul alles binnenkrijgt wat nodig is.
Ja, er zijn standaard schema's. Maar die zou ik niet vertrouwen, ik zou dan willen weten hoe of wat.
Van kvv weet ik dat wettelijk geregeld is dat de compleetversies ook echt alles bevat wat ze nodig hebben.

Ik ben niet screamish, heb vroeger zelf ook kippen geslacht, maar ze gaan gewoon geen barf krijgen hier omdat het teveel inlezen en rekenen kost. Af en toe een penslap, hart, vissekop of karkas mogen ze dan wel weer hebben.
En dat beestenspul van mij krijgt alleen maar complimenten omdat ze er zo fantastisch uitzien en zo gezond zijn. Op smuldier, that is. Dus. Tsja. Dat evangeliseren van 'BARF moet, de rest is SLECHT' vind ik persoonlijk dus wat over the top :19:
kijk... dat bedoel ik dus. :ok:
Afbeelding
BiancaVanRijn
Vaste gebruiker

Miranda schreef:Hier krijgt het spul ook kvv. Misschien is barf beter (als je 100% zeker weet wat je aan het doen bent), maar ik heb er domweg geen zin aan om er een hele studie aan te wagen, zodat ik er 100% zeker van ben dat het spul alles binnenkrijgt wat nodig is.
Zolang ik voer wat een wolf in de natuur kan vangen, weet ik dat het goed zit. Natuurlijker kan niet!
Miranda schreef:Ja, er zijn standaard schema's. Maar die zou ik niet vertrouwen, ik zou dan willen weten hoe of wat.
Die standaard schema's zijn gebaseerd op de verhoudingen binnen prooidieren. Dus als je alleen prooidieren voert, hoef je deze niet eens te gebruiken.
Miranda schreef:Van kvv weet ik dat wettelijk geregeld is dat de compleetversies ook echt alles bevat wat ze nodig hebben.
En meer... Daarnaast zijn er nog steeds onderzoeken aan de gang naar de samenstelling van het natuurlijke dieet van katten en honden (wolven). De universiteit van Wageningen heeft net een onderzoek afgerond, dat binnenkort gepubliceerd wordt, over het natuurlijke dieet van een kat in het wild. Hieruit blijkt dat ze eigenlijk in hun dieet 50% eiwitten, 40% vet en 10% vitaminen en mineralen nodig hebben. De bestaande voorverwerkte voeders komen hier niet eens bij in de buurt. Zo heilig is die complete samenstelling dus ook niet.
Afbeelding
Erwina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Erwina »

Hou op hoor :N: Ik voer mijn kat lekker brokjes met zo'n 45% koolhydraten die ze niet eens nodig heeft! Rot beest dat geen vlees wil eten :devil:

Waarom maken jullie je allemaal zo druk over dat het compleet moet zijn? In principe gooit dat compleet ook al in de war als je naast de KVV ook vleesbotten en dergelijk voert. En wat dacht je van al die koekjes? Weg verhouding van dat mooie complete voer. Maar nee, dat is helemaal niet erg, want zo nauw komt het allemaal niet. Voor jezelf ga je toch ook niet elke dag na of je wel precies genoeg vitaminen, mineralen, vetten, eiwitten en dergelijke hebt ingenomen? Zolang je je ongeveer aan de richtlijnen houdt kan er echt niet zo snel wat mis gaan.
Welkom Ollie!
Afbeelding

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Erwina schreef:Hou op hoor :N: Ik voer mijn kat lekker brokjes met zo'n 45% koolhydraten die ze niet eens nodig heeft! Rot beest dat geen vlees wil eten :devil:

Waarom maken jullie je allemaal zo druk over dat het compleet moet zijn? In principe gooit dat compleet ook al in de war als je naast de KVV ook vleesbotten en dergelijk voert. En wat dacht je van al die koekjes? Weg verhouding van dat mooie complete voer. Maar nee, dat is helemaal niet erg, want zo nauw komt het allemaal niet. Voor jezelf ga je toch ook niet elke dag na of je wel precies genoeg vitaminen, mineralen, vetten, eiwitten en dergelijke hebt ingenomen? Zolang je je ongeveer aan de richtlijnen houdt kan er echt niet zo snel wat mis gaan.
Als ik kvv compleet voer, dan krijgt hij gemiddeld binnen wat hij nodig heeft, hoef ik niks voor uit te zoeken gewoon vriezer opendoen en een pak kvv pakken. Als mijn hond daar prima op werkt, gezond is en er heel goed uitziet dan is dat ruim voldoende voor mij
Afbeelding
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

malinois schreef:Als ik kvv compleet voer, dan krijgt hij gemiddeld binnen wat hij nodig heeft, hoef ik niks voor uit te zoeken gewoon vriezer opendoen en een pak kvv pakken. Als mijn hond daar prima op werkt, gezond is en er heel goed uitziet dan is dat ruim voldoende voor mij
Ja, nou...dat dus.

Sjongejonge, nou is niet alleen brok evil vergif, maar kvv óók?
BARF is het enige wat je je hond nog mag geven?
Wat is de volgende stap? Alleen als het samen bejaagd is, mag het gegeven worden?

Ik sta er wat praktischer in. Doet mijn hond het er fantastisch op? Vind de hond het lekker? Krijgt mijn hond gemiddeld binnen wat nodig is? Kost het mij niet veel te veel moeite?
Mooi. Dan krijgt mijn hond dát dus te vreten :19:
And few will ever climb
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Miranda schreef:
malinois schreef:Als ik kvv compleet voer, dan krijgt hij gemiddeld binnen wat hij nodig heeft, hoef ik niks voor uit te zoeken gewoon vriezer opendoen en een pak kvv pakken. Als mijn hond daar prima op werkt, gezond is en er heel goed uitziet dan is dat ruim voldoende voor mij
Ja, nou...dat dus.

Wat is de volgende stap? Alleen als het samen bejaagd is, mag het gegeven worden?

Ik sta er wat praktischer in. Doet mijn hond het er fantastisch op? Vind de hond het lekker? Krijgt mijn hond gemiddeld binnen wat nodig is? Kost het mij niet veel te veel moeite?
Yep hier dus ook. T wordt werkelijk met de dag gekker.
Afbeelding
Erwina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Erwina »

Miranda schreef:Ja, nou...dat dus.

Ik heb nergens gezegd dat KVV vergif is, dan mag je wel wat beter lezen. En ik geef niet eens BARF aan mijn hond, maar NRV. Al die groenten vind ik niet nodig om te voeren, want dat voegt vrij weinig toe.
En prima dat je er niet te veel moeite in wil stoppen, jouw keus :ok:
Welkom Ollie!
Afbeelding

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Erwina schreef:En prima dat je er niet te veel moeite in wil stoppen, jouw keus :ok:
Zijn we het dáár in elk geval over eens :D
And few will ever climb
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Erwina schreef: En prima dat je er niet te veel moeite in wil stoppen, jouw keus :ok:
Kijk dat bedoel ik nu :ok: Niet iedereen heeft daar behoefte aan en dan is kvv een uitstekende oplossing.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”